Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hengstenkeuze Desperado x Paddox

 
Profiel   

Voor mijn Desperado x Paddox X Welt Hit ben ik opzoek naar een commerciële hengst.

De merrie is helaas niet geschikt voor de sport dus verder dan EXT en DOC gaan we niet komen.
De merrie heeft 3 veulens gebracht, een van Fontaine en één van Ladignac. Beide zijn zeer fijne paarden en extra bewegen. Ook heeft ze een veulen van Sarowski gegeven, ook deze heeft fijne gangen met veel lossigheid en een lief karakter.

Merrie heeft 3 fijne basisgangen met veel lossigheid.
Wel is haar rug een sterk verbeterpunt.


Zelf dacht ik aan Henkie of Hitmaker alleen vraag ik me af hoe commercieel interessant deze zijn.
Wel sluiten ze voor mijn gevoel mooi aan bij de merrie.

https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... 17/inoa-v-

[ img ]
Sarowski nakomeling


[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-23 11:58 



 
Profiel   

wat vind je van
My Blue Hors Santiano

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-23 21:57 



 
Profiel   

Ik vind dat je wel een ingewikkelde vraag stelt. Want wat noem jij commercieel?
Je vraagt om een commerciele hengst, maar om eerlijk te zijn vind ik de moederlijn / predicaten van deze merrie al weinig commercieel. Henkie en Hitmaker lijken mij ook verre van commercieel.

Als je uit deze merrie een veulen wilt fokken waar je echt winst op de kostprijs gaat maken (dus >5 k), dan lijkt me dat best een opgave en moet het veulen echt top in elkaar zitten en super bewegen. Misschien niet hetgene wat je wilt horen, maar ik denk dat je met een merrie als dit al blij moet zijn als je uit de kosten komt.

Je foto's zijn niet echt heel duidelijk, maar het lijkt alsof de bovenlijn aandacht verdient in je hengstenkeuze.

MBH Santiano staat niet meer in NL en is daardoor onder minder goede voorwaarden verkrijgbaar.

Ik waag me nog even niet aan een hengst zonder goede standfoto's / filmpje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-23 22:03 



 
Profiel   

Standfoto is inderdaad niet ideaal!
Zal vd week eens betere proberen te maken.
Eigenlijk nooit gemaakt van deze merrie.

Haar nakomelingen zijn van dermate kwaliteit dat deze tot nog toe prima geld hebben opgeleverd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-23 22:53 



 
Profiel   

Die rug is wel echt een verbeterpuntje inderdaad.

Commercieel interessant is natuurlijk een jonge en populaire hengst.

Fokt ze erg zichzelf door? en fokt ze luxe?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-23 08:39 



 
Profiel   

Ze fokt luxe veulens.
Ik zie veel van haar terug in de veulens inderdaad, maar allemaal erg verbeterd in de bovenlijn.
Veulens hebben allemaal voldoende maat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-23 08:51 



 
Profiel   

Eigenlijk kun je zo allerlei kanten op natuurlijk zolang de hengst een goede bovenlijn en niet te luxe fokt.

Henkie en Hitmaker zijn vrij strak in de rug.

Hitmaker viel mij wel positief op bij de HK, zijn afstammelingenrapportage is wat minder.

Bij Henkie is dat een stuk beter, alleen hoe commercieel gaat dat inderdaad zijn? Het is wel vrij bloed.

Wellicht is een hengst als Osaka commercieel interessant, is natuurlijk nog geen nafok van bekend maar ik verwacht wel dat die de bovenlijn kan verbeteren en niet te luxe fokt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-23 09:11 



 
Profiel   

Osaka lijkt me inderdaad nog niet zo´n gek idee.

Ik snap dat je een commerciele insteek hebt, maar vergeet niet de kosten voor het scannen, dekgeld, verzendkosten, elke maand stalgeld voor de merrie. Het tikt hard aan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-23 17:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen