Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Hengstenkeuze Pablo hit x R-Marius x Concorde

 
Profiel   

Ook recreatief is het best fijn als ze enigszins weten hoe ze naar de overkant moeten komen ;)

Wil je echt richting type dressuurpaard fokken dan zit je zover van het type van je merrie af dat je er beter een kan kopen. Je kunt een merrie wel verbeteren met een goede hengstenkeuze, maar niet volledig veranderen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 20:29 



 
Profiel   

Echt richting dressuurpaard hoeft zeker niet. De veelzijdigheid van mijn merrie vind ik juist top. :)

Al vraag ik mij af of het springvermogen direct weg is door een dressuurhengst te gebruiken, merrie geeft dan toch ook nog wel wat door lijkt me?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 20:31 



 
Profiel   

Dat vind ik heel erg meevallen, beweegt erg lekker in draf..goed door het lijf. Op de filmpjes is de merrie echt beter dan op stand lijkt.

Sandro Hit met Sandro Song er achter gaf ook veelzijdige paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 20:31 



 
Profiel   

Hommage schreef
Och wat triest Sita.. Zinelord al ik eens naar gaan kijken.

@Gomir haha onderdoor kan ook nog :D Nee zonder gekheid, ik zal eerder dressuur starten dan springen. Dus het zal blijven bij recreatief n sprongetje of oefenparcours of (oefen)crossje.


Ik heb eventueel nog wel een paar fotos van het veulen van Zinelord

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 20:39 



 
Profiel   

Heb je al naar Ojee B gekeken? Hele fijne Gelderse hengst met veel kwaliteit en een fijn karakter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 20:51 



 
Profiel   

SophievdV schreef
Heb je al naar Ojee B gekeken? Hele fijne Gelderse hengst met veel kwaliteit en een fijn karakter.


Wel even naar gekeken, maar bij de stokmaat van 1.63m afgehaakt om eerlijk te zijn, zeker gezien vos eigenlijk al niet op m'n wensenlijstje staat

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 20:54 



 
Profiel   

Hommage schreef
ingvdh schreef
Ik heb niet echt een suggesties, maar de afstamming van jouw merrie triggerde me, ik heb ook een Pablo Hit gehad en daarvan zijn er niet veel.
Dat was overigens een enorm grote van 1,78 met superfijn karakter. Volgens mij was Pablo Hit zelf ook geen kleintje. Dus de hoogte zit wel in de vaderlijn, wellicht is het er bij jouw merrie alleen niet uitgekomen.


Wat leuk zeg! Welke had jij? Pablo Hit is 1.72m. De merrie waar die van mij uit komt is 1.62m, dus eigenlijk is die van mij niet heel gek klein.



Mijn paard heette Pablo Hitt II, Pablo Hit x Bentley, hij leeft helaas niet meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 22:55 



 
Profiel   

ingvdh schreef
Mijn paard heette Pablo Hitt II, Pablo Hit x Bentley, hij leeft helaas niet meer.


Wat jammer. Heb zijn naam ook niet op horsetelex voorbij zien komen idd. Dan zijn er dus toch nog wel meer nakomelingen van Pablo Hit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 23:08 



 
Profiel   

Pablo hit ll staat als Bolero op horsetelex

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 23:37 



 
Profiel   

HStrik schreef
Pablo hit ll staat als Bolero op horsetelex



Dat was zijn roepnaam toen ik hem kocht inderdaad!
Ik hen hem gestart onder de naam Billy Elliot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 23:58 



 
Profiel   

HStrik schreef
Pablo hit ll staat als Bolero op horsetelex


Fokker van mijn merrie/veel nakomelingen van Pablo Hit ook actief op bokt? LeuK! (Tenminste meen de naam te herkennen haha)


Hier intussen nog steeds in dubio. Heb inmiddels meerdere hengsten genoteerd staan en ga straks een lijstje maken met hengsten waar ik meer over wil weten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 10:02 



 
Profiel   

Klopt zag de vraag en volg dit topic nu. Had een heel verhaal geschreven maar er is iets fout gegaan met versturen. Iedereen maakt zijn eigen keuze dus ik geef geen namen.
Je moet rekening houden dat de eerste moeder ,Romy, zeker geen 1.61 was maar hooguit 1.57 dus E-pony. Romy was de helft van een tweeling.
Pablo Hit was toen ook van mij en een echte droomhengst wat karakter betreft.
Moeder Romy is volledig spring gefokt en Pablo Hit met uitzondering van zijn vader(Sandro Hit) was ook allround gefokt met hoofdzakelijk paarden die nu vooral bekend zijn uit de spring fokkerij. Ik zou zeggen maak de keuze voor een goed bewegend allrounder of spring hengst en rij de dressuur zelf erbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 10:24 



 
Profiel   

Er stond mij al iets bij dat moeder een tweeling was, maar kon het in mijn berichten niet meer terugvinden. Heb destijds wel redelijk wat contact gehad met de eigenaresse van Ici. Dacht alleen wel dat Romy groter was, ook gezien horsetelex. Dan is Hommage al met al een prima maat geworden met haar +- 1.64m.

@Hstrik,mocht je suggesties hebben voor een leuke allrounder dan hoor ik dat graag hoor, mag ook via pb. Jij kent zowel vader als moeder, dus hebt wellicht een nog betere kijk erop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 10:32 



 
Profiel   

Mijn manier van hengsten keuze?
Ik ken mijn merrie en weet haar punten die ik wil behouden of als wisselgeld wil inleveren. Vaak zoek ik daar een hengst bij die het pluspunt ook heeft en ga dan afwegen of de mindere punten van de hengst een bezwaar zijn. Mindere punten kunnen zijn : prijs, beschikbaarheid,inteelt en wat verder kan meespelen.
Ik ga altijd uit van mijn merrie en omdat ik Hommage al een lange tijd niet gezien heb (en de ruiter niet ken) kan ik niet adviseren. Stamboek papier is geduldig en zegt mij niet veel voor mijn keuze.
Ik ben gaan fokken omdat ik lichamelijk niet meer kon rijden. Als liefhebber staat op 1 karakter, op2 karakter en op 3 gezondheid. Punt 1 en 2 geef ik weinig toe dus karakter en karakter ,het moet MIJ passen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 22:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen