Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Springhengst voor cardento x ster v solitair

 
Profiel   

hallo,

Voor een cardento x ster v solitair x lysander merrie ben ik opzoek naar een springhengst.
Allereerst zoek ik een hengst die de merrie kam verbeteren, daarnaast een hengst die ook wel ietswat commercieel is.

Info over de moeder van de merrie:
Ster predicaat richting springen.
Fokt allround goeie paarden, inmiddels 9 veulens gehad waarvan 5 springveulens en 4 dressuurveulens.
1 springer is 1.25 FEI gestart (onderstaand paard)
1 is op 7jarige leeftijd 1.35 FEI uitgebracht en is momenteel in florida/wellimgton internationaal goed aan het presteren, een volle zus van dit paard is 25 februari geboren.
1 dressuurveulen werd vrl keur als 3 jarige maar werd teruggetrokken van de ibop omdat ze net niet helemaal zuiver liep, wordt nu opgeleid voor de sport.


Even wat info over de merrie:
+-165 groot
1.25m FEI gesprongen, 1.30m nationaal
Zeer werklustig en pittig karakter.

Wat ik zoek in een hengst:
Hengst mag groter zijn/fokken, beetje meer maat is gewenst bij het veulen.
Ondanks dat er niks mis is met het karakter van de merrie, zoek ik wel een hengst die wat nuchter is in karakter maar absoluut wel werklustig is en met de ruiter mee denkt.
Commercieel daar het veulen waarschijnlijk voor verkoop is.
Graag een hengst die vers EU beschikbaar is, de merrie staat (momenteel) in zweden
Een kleurtje erbij is een + maar absoluut niet een must!
De merrie is met wedstrijdpensioen gezet vanwege een blijvende peesblessure, loopt niet kreupel oid en heeft inmiddels meerdere veulentjes gekregen al.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Graag hoor ik of iemand een fijne hengst weet die aansluit bij onze wensen en wellicht de merrie nog wel op andere punten extra kan verbeteren.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 09:30 



 
Profiel   

Mijn eerste ingeving was Mindset ES, maar dan heb je wel zowel van vaders- als moederskant Voltaire in de 4de generatie.

Elvis ter putte zou ook nog een interessante optie kunnen zijn, als het goed is is die ook vers beschikbaar.
En Le blue diamond van het ruytershof is ook een interessante en commerciële keus, ik weet alleen niet of de hengst deze zomer vers beschikbaar is of dat de sport voorrang krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 20:44 



 
Profiel   

Blue Diamond ben ik groot fan van, maar maakt ze niet perse makkelijker. Zijn veulens met veel bloed en lijken niet mega nuchter, ook durft hij te strooien in exterieur. momenteel loopt ie zelf ook niet meer op 160m, hij lijkt wat bang te zijn geworden.

Denzel vh Meulenhof heeft maat en goede bewerkbaarheid.

commercieel is misschien ook nog wel steeds Chacco blue bloed, zijn ook hele fijne paarden.

Iron Man vd Paddenborre lijkt ook mart en vermogen te geven, met Darco en Chin Chin erachter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 20:55 



 
Profiel   

Allemaal toffe suggesties. Ik dacht ook aan Dourkan Hero. Commerciële hengst die maat geeft en die laatste jaar vers beschikbaar is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 11:05 



 
Profiel   

Ik dacht ook meteen aan Dourkhan Hero Z of Comilfo Plus Z

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 14:15 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie suggesties, ik ga ze allemaal even opzoeken en bekijken +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 16:20 



 
Profiel   

Comilfo gaat zeker de maat niet verbeteren.

In hetzelfde lijntje kun je wel Jenson van ´t Meulenhof bekijken, die fokt vergrotend, en ook wel commercieel denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 17:57 



 
Profiel   

Commilchamp zou denk ik een betere optie zijn wat betreft het formaat. Kassander van het roosakker kan ook een optie zijn. Die geeft veel formaat en kwaliteit. Via moeder en vader lijnteelt op Capitol is ook mooi meegenomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 14:22 



 
Profiel   

Ik ben voor nu echt zeer gecharmeerd van Dourkhan Hero Z, wat een machtig dier en eem uitmuntende springtechniek zeg...

Die is absoluut voor nu favoriet :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 07:58 



 
Profiel   

Peesblessure in het achterbeen? Dan ook even de stand van het achterbeen in score van de afstammelingen van de hengst in de gaten houden. Een goed exterieur kan veel doen in het voorkomen van blessures

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 08:05 



 
Profiel   

kim_1990 schreef
Ik ben voor nu echt zeer gecharmeerd van Dourkhan Hero Z, wat een machtig dier en eem uitmuntende springtechniek zeg...

Die is absoluut voor nu favoriet :D


Denk dat het een goede keuze kan zijn, de nafok lijkt ook heel goed mee te vallen. Mooie paarden met genoeg maat en heel goed springen. Vanaf volgend jaar gaat hij de grote sport in, dus net het moment om hem te gebruiken :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 08:54 



 
Profiel   

merelhof schreef
kim_1990 schreef
Ik ben voor nu echt zeer gecharmeerd van Dourkhan Hero Z, wat een machtig dier en eem uitmuntende springtechniek zeg...

Die is absoluut voor nu favoriet :D


Denk dat het een goede keuze kan zijn, de nafok lijkt ook heel goed mee te vallen. Mooie paarden met genoeg maat en heel goed springen. Vanaf volgend jaar gaat hij de grote sport in, dus net het moment om hem te gebruiken :).


Of zijn vader SEA COAST DON'T TOUCH TIJI HERO Z

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 10:07 



 
Profiel   

Ik ben trouwens zaterdag bij de hengstenshow van brouwer geweest en ben ook wel erg gecharmeerd van Newton SB...nog wel jong en dus nog niet bewezen als vaderdier...maar vond hem echt heel erg goed springen...mooie techniek, snel van de grond, goed openen van achter, leek heel fijn en nuchter onder het zadel, hij is niet idioot veel groter dan de merrie, opzich vind ik dit niet heel erg...wat vinden jullie van Newton SB?

https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... /newton-sb

https://stalbrouwerholland.com/horse/newton-e/

Inmiddels is Newton SB 1.25 gestart internationaal want Aniek heeft hem afgelopen weken meegenomen naar de sunshinetour in spanje.

Ben zeer benieuwd wat jullie vinden?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 08:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen