Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

hengstenkeuze springen Elvis ter Putte merrie

 
Profiel   

Ik zou willen vragen of er mensen willen meedenken in de keuze voor mijn Elvis ter Putte x Voltaire merrie
Merrie is plm 1.75, heeft veel bloed in haar karakter, is overbouwd, erg strak in haar lijf. Ik zoek een hengst die souplesse kan geven in het lijf en beweging, en een meer opwaartse bouw, maat liever niet.
Veel hengsten die mij aanspreken hebben Diamant of Voltaire in hun afstamming. Lijnenteelt daarop gaat geen souplesse geven. Het gaat om deze merrie: https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... abertha-ac
Veulen moet interessant zijn voor verkoop, hengst waarvan al (volwassen) nakomelingen zijn is een must.
Mijn lijstje tot nu toe
Colorit Z
Contagio Z (vind ik zelf super wel iets boven budget eigenlijk)
Impressive (vanwege broertje en op de show van vdl super veulen, ben bang voor de maat)
For Treasure (Carthago in de moederlijn, terugfokken op Furioso II)
Kasanova de la Pomme of andere van de Brabandere. Ms te grote invloed van Darco dan.
Asca Z is mij genoemd ter overweging.
Het veulen van vorig jaar (v Emir) was meer opwaarts maar mocht meer souplesse
Het is zo moeilijk. Hieronder enkele foto's. Op de 1e hoogdrachtig vorig jaar, 2e recent. Krijg de foto's niet kleiner helaas [img]
[ img ]

[ img ]
[/img]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-23 16:57 



 
Profiel   

Candy du nantuel? Geeft veel souplesse. Diamant zit ver genoeg in zijn afstamming.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 08:09 



 
Profiel   

Landino vdl? Leek mij op dr show een fijn soepel dier

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 08:19 



 
Profiel   

niet vergrotend, souplesse en bloed, misschien Harley? Die is ook nog wel commercieel.
Contagio, vergroot niet in ieder geval, of je daar wel voldoende bloed en souplesse verkrijgt weet ik niet.

Stakkato bloed misschien een optie? Vaak niet te groot, en wel veel bloed, in die lijn gedacht, Balou of Diarado. Duplexx is een Diarado x Heraldik xx , nog wel een jonge hengst, maar loopt 2 sterren eventing ( zo uit mijn hoofd).

Heb je een bepaald budget in gedachte en vers/diepvries, maakt het meedenken misschien makkelijker. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 09:22 



 
Profiel   

Pegase van ‘t Ruytershof

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 09:25 



 
Profiel   

Q chacco zou ik ook nog geen verkeerde keuze vinden. Zijn nakomelingen vielen tijdens het vrijspringen positief op. Qua souplesse zou je ook richting for pleasure kunnen kijken.
Ik geloof dat Arezzo VDL ook best souplesse doorgeeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 09:37 



 
Profiel   

Wat vind je van Comilfo Plus Z? Vererft atletische paarden met elastiek, vermogen, instelling, goede galoppade en vergroot niet. Meer dan 1/3e loopt inmiddels niet onverdienstelijk in de internationale springsport.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 09:50 



 
Profiel   

Julia schreef
Wat vind je van Comilfo Plus Z? Vererft atletische paarden met elastiek, vermogen, instelling, goede galoppade en vergroot niet. Meer dan 1/3e loopt inmiddels niet onverdienstelijk in de internationale springsport.


Dat lijkt mij ook wel passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 10:21 



 
Profiel   

Douglas en Odermus R doen het goed op haar moeder dus die zou ik nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 10:37 



 
Profiel   

Sita_xx schreef
Landino vdl? Leek mij op dr show een fijn soepel dier


vond ik ook maar vind geen beelden van nakomelingen op i-net

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 10:40 



 
Profiel   

Julia schreef
Wat vind je van Comilfo Plus Z? Vererft atletische paarden met elastiek, vermogen, instelling, goede galoppade en vergroot niet. Meer dan 1/3e loopt inmiddels niet onverdienstelijk in de internationale springsport.


Heb er al wel grote van gezien
Maar verder dan dat denk ik een goede keus

Balou du rouet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 10:44 



 
Profiel   

Bertje16 schreef
Sita_xx schreef
Landino vdl? Leek mij op dr show een fijn soepel dier


vond ik ook maar vind geen beelden van nakomelingen op i-net


Ik heb een 2 jarige. Iets wat klein(komt ook uit een niet te grote moeder) veel elastiek.zelfs iets week in de rug(dus dat zou wel op merrie van ts passen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 10:46 



 
Profiel   

Julia schreef
Wat vind je van Comilfo Plus Z? Vererft atletische paarden met elastiek, vermogen, instelling, goede galoppade en vergroot niet. Meer dan 1/3e loopt inmiddels niet onverdienstelijk in de internationale springsport.


die ga ik nader bekijken inderdaad was ik positief na de show. Of 1 van de getoonde nakomelingen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 10:53 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Douglas en Odermus R doen het goed op haar moeder dus die zou ik nemen.

Odermus had ik graag nog eens op haar moeder gehad. Maar daar is nu niks meer van hooguit ergens in een moederlijn. Met Douglas zelf wordt het te massaal denk ik vandaar Impressive op het lijstje

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 11:01 



 
Profiel   

Bertje16 schreef
Julia schreef
Wat vind je van Comilfo Plus Z? Vererft atletische paarden met elastiek, vermogen, instelling, goede galoppade en vergroot niet. Meer dan 1/3e loopt inmiddels niet onverdienstelijk in de internationale springsport.


die ga ik nader bekijken inderdaad was ik positief na de show. Of 1 van de getoonde nakomelingen?


Dan zou je ook Count on me kunnen bekijken, zeer goed paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 12:16 



 
Profiel   

Cabrio Z, Toulon, Count on me, Copycat

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 12:31 



 
Profiel   

https://stallions.zangersheide.com/nl/match-my-mare

Misschien een leuk hulpmiddel? Tenminste, ik vind het wel leuk om daar wat in te voeren en te zien wat er boven komt drijven :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 12:57 



 
Profiel   

Bertje16 schreef
janderegelaa schreef
Douglas en Odermus R doen het goed op haar moeder dus die zou ik nemen.

Odermus had ik graag nog eens op haar moeder gehad. Maar daar is nu niks meer van hooguit ergens in een moederlijn. Met Douglas zelf wordt het te massaal denk ik vandaar Impressive op het lijstje

Diepvries van Odermus is nog wel te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 18:03 



 
Profiel   

Heb je ook Baltic Vdl overwogen?

Zelf heb ik een 10 jarige baltic uit een corland merrie.
En een enter (Norton Vdl x arrezo Vdl) Norton is ook een jonge baltic. Qua eigenschappen bouw/ souplesse zou dat denk ik best goed kunnen passen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-23 19:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen