Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hengstenkeuze voor Johnson x Ferro

 
Profiel   

Hoi!

Ik wil dit jaar met mijn Johnson x Ferro merrie Felicity een veulentje fokken, en twijfel nog bij de hengstenkeuze.

Haar volledige stamboom is hier te vinden:
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... 6/felicity

De merrie, Felicity, is erg klein. Ze heeft eerder (bij vorige eigenaar) een veulentje gehad van Toto Jr. en die is ook erg klein gebleven. Dus een grote hengst (1,70+) is echt een must.
Ook is karakter veel belangrijker dan beweging, aangezien Felicity zelf wel leuk kan lopen maar erg nerveus en pittig.
De hengst hoeft niet persé KWPN goedgekeurd te zijn.
Op dit moment ben ik aan het kijken naar Miami Turfhorst, Fontaine TN en Livius.

Hebben jullie nog suggesties of ideeën hierover? :D


[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-23 23:30 



 
Profiel   

Mooi lijntje hoor, Gribaldi lijkt het wel erg goed gedaan te hebben in de moederlijn.

Wat wil je verder verbeteren qua gangen?

Fontaine fokt maat en mooie types maar merries moeten wel een uiterst correct fundament hebben met een goed achterbeen.

Wbt Livius dan zou ik eerder voor Bordeaux gaan, Gribaldi bloed plus bewezen vererver. Merrie moet wel weer een goed achterbeen hebben.

Hoe Miami gaat fokken is nog de vraag, merrie moet sowieso een goede stap hebben.

Wellicht is Trademark interessant voor je..Trafalgar geeft fijne karakters door en er zit Spielberg achter en ook weer het Gribaldi bloed. Hengst met veel maat en een goed achterbeen en type. Echter is het ook nog de vraag hoe hij gaat fokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-23 08:30 



 
Profiel   

Hmmmm… de hele merrielijn is vrij klein, dus ik acht de kans eigenlijk niet zo groot dat je er een groter paard uit gaat fokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-23 10:10 



 
Profiel   

Ik heb een Fontaine uit mijn Rhodium merrie. Ook erg nerveus en zenuwachtige merrie.
Veulen is erg relaxed en nuchter, dus die is daar wel verbeterd. Mijn merrie zelf is 1.69 maar komt ook uit een kleine moederlijn (https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... 14/germa-g).
Veulen nu is 1.65 met 2 jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-23 10:15 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Mooi lijntje hoor, Gribaldi lijkt het wel erg goed gedaan te hebben in de moederlijn.

Wat wil je verder verbeteren qua gangen?

Fontaine fokt maat en mooie types maar merries moeten wel een uiterst correct fundament hebben met een goed achterbeen.

Wbt Livius dan zou ik eerder voor Bordeaux gaan, Gribaldi bloed plus bewezen vererver. Merrie moet wel weer een goed achterbeen hebben.

Hoe Miami gaat fokken is nog de vraag, merrie moet sowieso een goede stap hebben.

Wellicht is Trademark interessant voor je..Trafalgar geeft fijne karakters door en er zit Spielberg achter en ook weer het Gribaldi bloed. Hengst met veel maat en een goed achterbeen en type. Echter is het ook nog de vraag hoe hij gaat fokken.


Felicity heeft een heel sterk achterbeen, haar stap is ook erg goed. Ook heeft ze een goede draf, voor het mooie wat vlak, dus de stap en draf zullen wel goed zitten. Haar galop is ook prima, maar niet geweldig. Ze is ook erg heet in de galop, maar dat is dus wel een verbeterpunt.
Maar uiteindelijk fok ik liever een fijn rijpaard dan een paard met extreme gangen.

Wbt haar fundament, ze staat recht op de benen en is goed in verhouding, misschien iets wat in het vierkant model, maar dat vind ik niet erg.

Trademark is idd interessant, ik ga zeker even goed naar hem kijken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-23 10:25 



 
Profiel   

Hier nog wat stand foto’s :
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-23 13:40 



 
Profiel   

Hele mooie merrie hoor!

Ik denk dat Duits bloed hier wel goed op kan passen, ze heeft zelf het achterbeen en de scherpte.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-23 15:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen