Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hengstenkeuze voor Dominator x Odermus

 
Profiel   

Graag wil ik deze 3 jarige dame laten dekken met liefst een 6/7/8 jarige hengst die op het punt van doorbreken staat. Ze is nu 1.65 m groot en ik zoek een hengst die vergrotend fokt. Achterbeen is iets stijl en ze staat iets Frans. Qua karakter is het een makkelijk dier, braaf en erg werkwillig.
Ik heb helaas geen standfoto.

Linkje naar Horsetelex:
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... ct-lady-yt

Als veulen was ze al heel knap, en dat is ze nog steeds
[ img ]




[ img ]

Filmpje:
https://youtu.be/hJdTQBCWtgI
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-23 11:52 



 
Profiel   

O Bailey vant Brouwershof, jongere hengst, loopt onder vd Vleuten. nakomelingen die ik daarvan gezien heb waren allemaal groot met voldoende bot.

Wat wil je naast vergrotend nog meer verbeteren?
Als je naar jouw lijntje kijkt geven Eldorado en Clinton prestaties, alleen of je daarmee de maat ook vergroot is soms de vraag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-23 08:53 



 
Profiel   

Ja, klopt. Ben ook weg van Eldorado bloed, en Eldorado heeft ook vergrotend gewerkt. Maar het is ook goed om een keer naar wat anders te kijken. Hoewel Grandorado voor deze nog wel op mn lijstje staat hoor!

O Bailey is zelf met zn 1,68m niet al te groot he.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-23 10:04 



 
Profiel   

Eldorado geeft ze wel (honds)brutaal. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-23 10:06 



 
Profiel   

yvonnepuntnl schreef
Ja, klopt. Ben ook weg van Eldorado bloed, en Eldorado heeft ook vergrotend gewerkt. Maar het is ook goed om een keer naar wat anders te kijken. Hoewel Grandorado voor deze nog wel op mn lijstje staat hoor!

O Bailey is zelf met zn 1,68m niet al te groot he.


Klopt maar de stokmaat vd hengst zelf zegt niets over zijn vermogen om al dan niet vergrotend/ verkleinend te fokken. Het is een Darco x Contact x Chapman, allemaal grote hengsten op rij, kijk die hele lijn maar eens na, groot zat.
De nakomelingen die ik van O Bailey gezien heb waren allemaal 170 plus.
Daarnaast worden ze meestal gemeten op de keuring als ze net aan 3 zijn en vaak nog wel doorgroeien.

Grandorado is ook een gave hengst, maar niet jong en op punt van doorbreken, anders zou je nog kunnen kijken naar iron Man vd Paddenbore, een darco x chin chin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-23 10:11 



 
Profiel   

Oehlala schreef
yvonnepuntnl schreef
Ja, klopt. Ben ook weg van Eldorado bloed, en Eldorado heeft ook vergrotend gewerkt. Maar het is ook goed om een keer naar wat anders te kijken. Hoewel Grandorado voor deze nog wel op mn lijstje staat hoor!

O Bailey is zelf met zn 1,68m niet al te groot he.


Klopt maar de stokmaat vd hengst zelf zegt niets over zijn vermogen om al dan niet vergrotend/ verkleinend te fokken. Het is een Darco x Contact x Chapman, allemaal grote hengsten op rij, kijk die hele lijn maar eens na, groot zat.
De nakomelingen die ik van O Bailey gezien heb waren allemaal 170 plus.
Daarnaast worden ze meestal gemeten op de keuring als ze net aan 3 zijn en vaak nog wel doorgroeien.

Grandorado is ook een gave hengst, maar niet jong en op punt van doorbreken, anders zou je nog kunnen kijken naar iron Man vd Paddenbore, een darco x chin chin.

Mee eens, die is al lang doorgebroken.

Heb O Bailey net even opgezocht in de KWPN Database, en daar krijgt hij een fokwaarde van 96 voor hoogtemaat. En zijn eigen stokmaat 1,72m :o?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-23 10:23 



 
Profiel   

Kaitlyn schreef
Eldorado geeft ze wel (honds)brutaal. :))

Ik heb 5x rechtstreeks met Eldorado gefokt (helaas allemaal hengsten), en vind het nog wel meevallen. Ze hebben ook nog een moeder :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-23 10:24 



 
Profiel   

Emir R, maar dan moet je wel van schimmel houden.

Highway TN, heb ik zelf een bloedmooie van & gister veulen geboren uit een Sam r x voltaire en lijkt ook heel goed.

Poker de Mariposa, als je een groot paard wilt fokken

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-23 11:02 



 
Profiel   

Emir zou ik niet gebruiken als een van de belangrijkste aandachtspunten vergroten is.

Mijn oog viel ook op Eldorado o.b.v. de moederlijn. Zelf lijkt hij o.b.v. de indexen meer te vergroten dan zijn zonen, maar Grandorado zou ik ook nog wel aandurven.

Ik vind O'Bailey wel een interessante optie! Zou ik zelf niet aan gedacht hebben, maar hij liet zich onwijs goed zien in Deurne op het NK.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-23 11:39 



 
Profiel   

O'Baily lijkt mij ook mooi passen. Merrie beweegt goed en met C-lijn van Contact kun je dat bevestigen. Persoonlijk vind ik dat er meer vermogen in mag (video). Grandorado ken ik ook genoeg grote van maar hij komt wel uit een kleine moederlijn. Ik zou vooral een hengst met vermogen zoeken wat bij de 2 genoemde wel goed zit

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-23 12:02 



 
Profiel   

gomir schreef
Ik vind O'Bailey wel een interessante optie! Zou ik zelf niet aan gedacht hebben, maar hij liet zich onwijs goed zien in Deurne op het NK.


Ik had er wel een keer naar gekeken, maar was bang dat hij te klein zou fokken.

Vermogen is een goede aanvulling Bertje.

Wat vinden jullie van Ermitage Kalone?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-23 12:38 



 
Profiel   

Maar wat is te klein bij jouw? Je merrie is 165m en de hele lijn van hem bestaat uit paarden van 170 plus, de kans dat je een veulen krijgt kleiner dan pakweg 165 is nihil. In mijn ogen niet aanwezig, of wil je iets van 180m fokken?

Camargo fokt groot, heel groot.

Ermitage Kalone met Catoki erachter en een behoorlijk Franse moederlijn met Angelo en volbloeden gaat zeker niet vergroten. Catoki fokt regelmatig klein, echt klein.
Ook Highway met Chellano in de moederlijn fokt zeer waarschijnlijk niet vergrotend.

Misschien die Cumano zoon van Lansink die vorig jaar is goedgekeurd? Dat is een Cumano uit Valentina, dat is een Nabab, fokt waarschijnlijk ook groter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-23 15:45 



 
Profiel   

Oehlala schreef
Maar wat is te klein bij jouw? Je merrie is 165m en de hele lijn van hem bestaat uit paarden van 170 plus, de kans dat je een veulen krijgt kleiner dan pakweg 165 is nihil. In mijn ogen niet aanwezig, of wil je iets van 180m fokken?

Camargo fokt groot, heel groot.

Ermitage Kalone met Catoki erachter en een behoorlijk Franse moederlijn met Angelo en volbloeden gaat zeker niet vergroten. Catoki fokt regelmatig klein, echt klein.
Ook Highway met Chellano in de moederlijn fokt zeer waarschijnlijk niet vergrotend.

Misschien die Cumano zoon van Lansink die vorig jaar is goedgekeurd? Dat is een Cumano uit Valentina, dat is een Nabab, fokt waarschijnlijk ook groter.

Nee, 1.80 hoeft echt niet.


Maar ik ben wel erg huiverig voor kleintjes. Heb 3 jaar geleden een hengstveulen Grandorado uit een Harley van 1.64 gefokt. Die is nu 3 jaar en haalt de 1.60 niet.

Die Cumano is pas 5, dan zou ik denk ik liever naar Epleaser gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-23 16:12 



 
Profiel   

Nabab bloed vergroot iha en past goed bij Diamant bloed. Zo ook Carthago bloed maar dan kan de maat weer een dingetje zijn. Die Cumano die bij Reini staat viel mij destijds tegen bij het examen. Is natuurlijk een groot paard die tijd nodig heeft en de genen zijn top, maar toch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-23 08:42 



 
Profiel   

Ik denk dat Commander HK Z kan passen op deze merrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-23 11:15 



 
Profiel   

Pegase van ruytershof? Geeft maat en techniek door. Veel grote gezien die vlot springen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 08:41 



 
Profiel   

Dankjewel allemaal voor het meedenken.

Merrie is afgelopen week gedekt met Epleaser van het Heike en vandaag is ze met 83 punten geslaagd voor de EPTM.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 21:10 



 
Profiel   

Goede keus denk ik.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-23 08:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen