Hengstenkeuze KNN merrie (Gelders, Oldenburger etc.)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lissisanne

Berichten: 2506
Geregistreerd: 16-08-08

Hengstenkeuze KNN merrie (Gelders, Oldenburger etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-23 21:26

Hallo Bokt,

Deze zomer heb ik mijn lieve voor de fok goedgekeurde knabstrupper Fairmaiden geimporteerd.

Ik heb geprobeerd haar drachtig te importeren omdat er in Nederland geen goedgekeurde KNN hengsten staan. Helaas is dit niet gelukt.
Voor volgend jaar ben ik me daarom aan het orienteren voor een outcross hengst met vers zaad in NL. Ze heeft nog geen veulens gehad en diepvries of voor een dekking naar het buitenland vind ik daarom spannend.

Er zijn, omdat het zo'n klein ras is, een aantal rassen goedgekeurd voor outcross.
Knabstruppers zijn oorspronkelijk ontstaan door het kruisen van Frederiksborgers en PRE's in Denemarken, en staan natuurlijk bekend om hun mooie Appaloosa patronen. Maiden is een Classic fewspot Knabstrupper, ik heb daarom een voorkeur voor een wat zwaarder warmbloed om aan te sluiten bij dit type. Goedgekeurd voor outcross zijn iig: (Fredricksberger), Dansk Oldenborg Avl (Danish Oldenborg), Trakehner Avlsforbundet i Danmark (Trakehner), Dansk Varmblod,(Holsteiner), Thoroughbred XX, Lusitano, PRE . Bij speciale toestemming van de board kunnen aansluitende types ook worden goedgekeurd. Een opvallende goedgekeurde kruising is bijvoorbeeld Spotilas (KWPN x Knab)

Mijn oog is nu gevallen op gelderse hengsten, maar wie weet heeft bokt nog meer interessante ideen. Henkie staat bijvoorbeeld op mijn lijst.

geen optie!! NAS omdat daar teveel ingekruist is in het verleden en paarden met schimmel of bont in de pedigree.

Maiden is een extreem lieve en rustige merrie met goede benen en hoeven.
Verbeterpunten: schoudervrijheid en wat strak in de lendenen, mag meer ruimte in de gangen (ze heeft 3 7ns gekregen voor de gangen).

Afbeelding

Afbeelding



Afbeelding

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2451
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Hengstenkeuze KNN merrie (Gelders, Oldenburger etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 13:51

Wat leuk, ik ben erg geïnteresseerd in de KNN fokkerij dus ik volg even :)

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Hengstenkeuze KNN merrie (Gelders, Oldenburger etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 14:17

Heel leuk, ik ben dol op knabbies. Ik zou denk ik aandacht schenken aan het voorbeen, die staat wat ondergeschoven zo lijkt het. Daar kan het gebrek aan schoudervrijheid ook vandaan komen. Dus ik zou een hengst zoeken die dat kan verbeteren. Verder vind ik haar mooi in haar bouw.

lissisanne

Berichten: 2506
Geregistreerd: 16-08-08

Re: Hengstenkeuze KNN merrie (Gelders, Oldenburger etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-23 19:17

Leuk! Bedankt voor de tip Earth. Ze leunt inderdaad vaak wat naar voren en zet haar achterbenen achter de massa. Maar heb het gevoel dat dat meer voorkeur is dan bouw... Alsnog is dat idd een van de redenen dat ik aan henkie dacht, die heeft een heel sterk voorbeen. Ik hoorde wel dat hij en zijn nakomelingen wat pittig zijn maar durf ik in principe wel aan omdat Maiden zo rustig is.

En leuk dat je volgt princequillo! Ik hoop dat ik nog wat tips krijg voor hengsten!

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 12:50

Een paar KNN hengsten die in NL of B staan:

Thorgal von Eiderstedt ... KNN staat wel in Duitsland
Er staan nog verschillende hengsten in DL.

Spike ... vanFinca Linda ... zuiver KNN ... 7364 CE Lieren

lissisanne

Berichten: 2506
Geregistreerd: 16-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-23 17:18

Peterina schreef:
Een paar KNN hengsten die in NL of B staan:

Thorgal von Eiderstedt ... KNN staat wel in Duitsland
Er staan nog verschillende hengsten in DL.

Spike ... vanFinca Linda ... zuiver KNN ... 7364 CE Lieren


Thorgal kan ik hier alleen diepvries krijgen maar is wel iets wat ik overweeg en ga overleggen met mijn DA. De hengsten van Wendandi of Schutzendehand dekken alleen natuurlijk dus dan zou ze daarheen moeten voor een periode. Allebei niet ideaal helaas.
Spike is niet goedgekeurd dus die valt af.
Maar bedankt voor je inbreng.

Vandaag heb ik ook wat meer kennis gemaakt met de Frederiksborger, Epona's Staccato is goedgekeurd voor het deense stamboek dus die heb ik nu ook op mijn lijstje. :D Weet alleen niet hoe goed ik die vind passen bij Maiden qua model. Misschien hebben mensen hier daar meer kijk op?

Op mijn lijstje staan nu:

- Henkie (KWPN/Oldenburg)
- Epona’s Staccato (Frederiksborger)
- Mandienio WL
- Als diepvries te doen is: Thorgal of Qvaser (KNN)

Afbeelding
Henkie: https://www.kwpn.nl/database?paard=p-498371
Afbeelding
Epona's Staccato https://www.tonduivenvoorden.nl/eponas-staccato/
Afbeelding
Mandiendo WL

Afbeelding

Thorgal
https://knabstrupper-maassen.de/thorgal/

Afbeelding

Qvaser

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 17:36

Ik zou alleen de eerste twee overwegen, ik vind die andere 3 niet echt iets toevoegen aan jouw merrie. Vooral die laatste vind ik echt niet lekker op de voorvoeten staan, beetje hol voorbeen ook en sabelbenig achterbeen. Mandiendo heeft ook een achterbeen wat achter de massa staat, en vind ik niet echt een vaderdier net zoals die laatste. Ik vind de stippel trouwens toch niet helemaal verkeerd, maar oogt wat klein?

Henkie hebben ze op de foto verschrikkelijk bergop gezet, zo irritant vind ik dat altijd :')
Hier even een betere foto :') Dan vind ik hem dus ook een achterbeen hebben die wat achter de massa komt :+ Maar goed hij heeft zich al wel bewezen. Denk dat je met Henkie wel meer maat krijgt dan met Staccato.

Afbeelding

Hootje

Berichten: 273
Geregistreerd: 05-05-18

Re: Hengstenkeuze KNN merrie (Gelders, Oldenburger etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 17:39

Dan pak je ook net een foto van Mandienio als 3 jarige net ggk dekhengst. Overigens is hij verkocht en later geruind dus dat zal ook diepvries worden.


Ik heb er mee gedekt en heb vorig jaar echt een mega leuk merrieveulen uit tuigpaard x mandienio gefokt. Afbeelding
Afbeelding

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 18:03

Wat een leuk dier, gefeliciteerd!

Ik vind bijna (!) alle Henkies propperig in de halslijn. Kwestie van smaak, vind het bij hem zelf ook eerlijk gezegd. Er is nog een Fredriksborger. Die naam ben ik even kwijt. Cheytjuh (zie Gelderse paarden topic) heeft daar een vreselijk mooi veulen van uit een Gelderse merrie. Edit: Honestas Christianso heet ie.

Qua Gelderse hengsten vind ik Imposant geweldige nakomelingen geven. Qua bouw, beweging en karakter. Wel diepvries nu.

En McKenzy ook een prachtige hengst waar je misschien nog eens naar kan kijken?

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 15:45

Henkie zou ik alleen gebruiken op een merrie die zelf echt over lengte beschikt. Hij is zelf inderdaad niet al te lang.

Je kunt kijken naar Olaf, de gekeurde zoon van Henkie met Elegant en Sirius bloed vlakbij. Met name Elegant gaf wel langgelijnde paarden. Dat zie je ook terug bij Imposant zijn nafok. Het is dan vooral belangrijk dat je merrie sterk is in het middenstuk/lendenen en dat ze het bekken van nature op de juiste manier gebruikt. Elegant gaf meer dan eens paarden in drie stukken die hun bekken de verkeerde kant op kantelen waardoor het sluiten moeilijk wordt.

Danser is er ook nog, dat is ook echt een plaatje van een dier! En McKenzie vind ik ook erg aansprekend.

Heb je al eens naar Ojee gekeken? Die heeft ook bovengemiddeld veel kwaliteit.

Elisa2

Berichten: 37190
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengstenkeuze KNN merrie (Gelders, Oldenburger etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 19:55

Ojee zou mijn eerste keuze zijn denk ik voor deze merrie. :-)

Henkie vind ik nogal tegenvallen qua nafok. Zijn ook strak op de lendenen.

De andere hengsten zijn mij te onbekend qua gangen en nafok.

Mandieno gaat de lendenen ook niet verbeteren.

Oehlala
Berichten: 4307
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Hengstenkeuze KNN merrie (Gelders, Oldenburger etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 20:03

je hebt ook nog Sir Wittekind, Sartors Showtime (knn) x donnerhall moederlijn, zo uit mijn hoofd.

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Hengstenkeuze KNN merrie (Gelders, Oldenburger etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 10:09

Kardieno was wellicht ook een mooie optie geweest. Maar weet niet of die nog vers te verkrijgen is?

En een Groningse hengst?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 10:37

Weet niet of er verse/diepvries verzending is maar Spotilas is wel heel interessant en goedgekeurd bij KNN.


Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Hengstenkeuze KNN merrie (Gelders, Oldenburger etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 10:55

Ik vind Spotilas indrukwekkender springen dan draven :P Wel een hele goede stap :j

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 10:59

Earth schreef:
Ik vind Spotilas indrukwekkender springen dan draven :P Wel een hele goede stap :j

Hij was ook de beste springhengst op de keuring. Draf vind ik wel goed en je kunt hem nog verbeteren ook als hij wat ouder is. Hij heeft wel schoudervrijheid en dat is precies wat TS zoekt.

lissisanne

Berichten: 2506
Geregistreerd: 16-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-23 11:26

Wat fijn dat jullie willen meedenken!! :D
Ik ga even proberen inhoudelijk te reageren.

Earth schreef:
Ik zou alleen de eerste twee overwegen, ik vind die andere 3 niet echt iets toevoegen aan jouw merrie. Vooral die laatste vind ik echt niet lekker op de voorvoeten staan, beetje hol voorbeen ook en sabelbenig achterbeen. Mandiendo heeft ook een achterbeen wat achter de massa staat, en vind ik niet echt een vaderdier net zoals die laatste. Ik vind de stippel trouwens toch niet helemaal verkeerd, maar oogt wat klein?

Henkie hebben ze op de foto verschrikkelijk bergop gezet, zo irritant vind ik dat altijd :')
Hier even een betere foto :') Dan vind ik hem dus ook een achterbeen hebben die wat achter de massa komt :+ Maar goed hij heeft zich al wel bewezen. Denk dat je met Henkie wel meer maat krijgt dan met Staccato.

[im/EKv9ZQ.jpg[/img]


Thorgal is inderdaad 'maar' 1.57, maar dat is een vrij gemiddelde maat voor het KNN klassieke paard. Maiden is ook maar 1.62. Ze fokken de sportkruisingen nu wel groter maar als je bij het klassieke paard wil blijven is veel hoogte dus niet nodig. Helaas dus wel alleen diepvries voor mij verkrijgbaar, anders denk ik dat hij de beste keuze is van dit lijstje. Binnen het ras blijven is wel ideaal natuurlijk.

Henkie heeft zich inderdaad al bewezen en is ook goedgekeurd bij het Oldenburg. Waardoor ik denk dat hij makkelijker gaat worden geaccepteerd door het KNN. Het is een hengst die in Nederland wat bekender is en denk dat dat bij eventuele verkoop van het veulen ook helpt.

Hootje schreef:
Dan pak je ook net een foto van Mandienio als 3 jarige net ggk dekhengst. Overigens is hij verkocht en later geruind dus dat zal ook diepvries worden.


Ik heb er mee gedekt en heb vorig jaar echt een mega leuk merrieveulen uit tuigpaard x mandienio gefokt. [img]m/Sc3Fei.jpgimg]
[img]m/UzE3zc.jpg[/img


Wat een schatje <3
Ik heb gewoon snel standfoto's proberen te vinden, wist niet dat deze al ouder was helaas. Wist ook niet dat hij geruind was. Dat is jammer, bij het KWPN stond nog dat hij vers te krijgen was. Ik ben bang dat hij dan toch afvalt. Als het toch diepvries wordt dan ga ik liever voor KNN.

Olympia96 schreef:
Wat een leuk dier, gefeliciteerd!

Ik vind bijna (!) alle Henkies propperig in de halslijn. Kwestie van smaak, vind het bij hem zelf ook eerlijk gezegd. Er is nog een Fredriksborger. Die naam ben ik even kwijt. Cheytjuh (zie Gelderse paarden topic) heeft daar een vreselijk mooi veulen van uit een Gelderse merrie. Edit: Honestas Christianso heet ie.

Qua Gelderse hengsten vind ik Imposant geweldige nakomelingen geven. Qua bouw, beweging en karakter. Wel diepvries nu.

En McKenzy ook een prachtige hengst waar je misschien nog eens naar kan kijken?


Ja ik vond Henkies hals ook wat kort . Maiden is niet heel lang gelijnd dus wel iets om mee te nemen. Christianso is helaas nog niet goedgekeurd, maar kan in de toekomst wel nog komen. Dus misschien voor een volgend veulen nog interessant!

Imposant vind ik op de foto's wat moderner over komen, maar ik heb hem ook nog nooit in het echt gezien. Bij Henkie spreekt dat zwaardere me heel erg aan en past in mijn ogen beter bij het klassieke KNN model. Misschien is dat anders in het echt? Hij is ook alleen KWPN goedgekeurd dus de kans is kleiner dat hij wordt geaccepteerd door het KNN. Zelfde geld voor MCkenzie, maar die spreekt mij in eerste instantie wel veel meer aan. Waar staat hij nu?


SophievdV schreef:
Henkie zou ik alleen gebruiken op een merrie die zelf echt over lengte beschikt. Hij is zelf inderdaad niet al te lang.

Je kunt kijken naar Olaf, de gekeurde zoon van Henkie met Elegant en Sirius bloed vlakbij. Met name Elegant gaf wel langgelijnde paarden. Dat zie je ook terug bij Imposant zijn nafok. Het is dan vooral belangrijk dat je merrie sterk is in het middenstuk/lendenen en dat ze het bekken van nature op de juiste manier gebruikt. Elegant gaf meer dan eens paarden in drie stukken die hun bekken de verkeerde kant op kantelen waardoor het sluiten moeilijk wordt.

Danser is er ook nog, dat is ook echt een plaatje van een dier! En McKenzie vind ik ook erg aansprekend.

Heb je al eens naar Ojee gekeken? Die heeft ook bovengemiddeld veel kwaliteit.


Maiden is helaas dus niet heel lang, dat maakt Henkie wel echt een risico ja.Voor Olaf, Danser en Ojee geldt hetzelfde als wat ik hierboven noemde, helaas alleen KWPN goedgekeurd dus nog maar afwachten of dat 'mag' van het KNN. Danser spreekt mij minder aan om dezelfde redenen als imposant.

ook @ Elisa2 Ojee vind ik wel ook een erg mooie optie. Mooi oud bloed en wat langgelijnder. Wel ook strak in de lendenen lees ik in het verichtingsrapport (Maiden is dat ook). Dus dat zou ik versterken. Zie jij dat anders in het echt? Waar staat hij nu ter dekking?


Oehlala schreef:
je hebt ook nog Sir Wittekind, Sartors Showtime (knn) x donnerhall moederlijn, zo uit mijn hoofd.


Hij is ook knap! Lijkt alleen wel niet beschikbaa diepvries en nu alleen natuurlijk te dekken? Weet jij daar meer van? Zou ook na moeten vragen of het KNN hem accepteerd. Maar ZFDP is normaal oke toch?




MarjanB schreef:
Kardieno was wellicht ook een mooie optie geweest. Maar weet niet of die nog vers te verkrijgen is?

En een Groningse hengst?


Gronings is eventueel ook een optie. Ik hou wel van het wat zwaardere, maar wil ook wel een elegant hoofd houden. Bij voorkeur dan dus ook goedgekeurd voor andere stamboeken. Maar ik ben daar nog minder in thuis dan gelders dus ik hoor graag je tips.

MarjanB schreef:
Kardieno was wellicht ook een mooie optie geweest. Maar weet niet of die nog vers te verkrijgen is?

En een Groningse hengst?


Kardieno vind ik ook mooi, wel wat 'modern' naar mijn smaak maar voordelig dat hij Oldenburg erkend is. Ben alleen bang dat het bij hem inderdaad ook diepvries wordt (als hij al te krijgen is).

Even plaatjes bij de genoemde hengsten die mij interessant lijken gezocht om het overzichtelijk te houden.


Afbeelding
Mckenzie: spreekt mij erg aan, weet alleen niet of hij KNN wordt goedgekeurd

Afbeelding
Olaf: Net als Henkie wat compacter, misschien iets meer ruimte dan zijn vader. Wel interessant maar dus een minder bekende hengst en ook alleen bij KWPN goedgekeurd.

Afbeelding
Ojee: mooi model en oud bloed, ook wat strak in de lendenen.


Afbeelding

Sir Wittekind, 50% KNN dus hoger zuiverheidspercentage. Mooi model, zou aan KNN moeten vragen of hij geaccepteerd wordt. Helaas lijkt hij nu geen diepvries te hebben.


Zo een heel boekwerk verder, haha. Maar het helpt heel veel om jullie inzichten te lezen!! Ik begin wel steeds meer naar diepvries hengsten te neigen moet ik zeggen. Vooral omdat Henkie een beetje af lijkt te vallen. Wat is dit moeilijk zeg!

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Hengstenkeuze KNN merrie (Gelders, Oldenburger etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 11:34

Ik zou denk ik toch eerder voor Olaf kiezen, staat mooi opwaarts. Vind Ojee ook een wat ondergeschoven voorbeen hebben en een lang achterbeen wat makkelijk buiten de massa komt. En dan idd die lendenen, dus die zou ik laten staan.
Ik vind de laatste stippel ook nog niet meevallen, achterbeen lijkt niet fijn, kort en recht.
Ik ben misschien aan het muggenziften hoor, maar ik ben gewoon kritisch :P

lissisanne

Berichten: 2506
Geregistreerd: 16-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-23 11:37

janderegelaa schreef:
Earth schreef:
Ik vind Spotilas indrukwekkender springen dan draven :P Wel een hele goede stap :j

Hij was ook de beste springhengst op de keuring. Draf vind ik wel goed en je kunt hem nog verbeteren ook als hij wat ouder is. Hij heeft wel schoudervrijheid en dat is precies wat TS zoekt.


Maidens vader is meer een springhengst, moeder wat klassieker. Dus wat dat betreft zou Spotilas wel passen. Persoonlijk spreekt hij mij minder aan maar dat kan ook komen omdat hij nog wat moet uitgroeien en uitzwaren, dat is ook de reden waarom ik hem niet heb opgenomen in mijn eerste lijstje. Ik vind hem te modern en kort in de hals. Hij is volgens de KNN hengstenlijst EU breed diepvries en gekoeld verkrijgbaar dit jaar.

https://www.hesselhoej.dk/GB/Stallions/ ... gaard.aspx
https://docs.google.com/document/d/1X01 ... T50aA/edit hier staan alle goedgekeurde hengsten voor dit jaar. Bijna allemaal natuurlijk dekkend dus.

lissisanne

Berichten: 2506
Geregistreerd: 16-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-23 11:38

Earth schreef:
Ik zou denk ik toch eerder voor Olaf kiezen, staat mooi opwaarts. Vind Ojee ook een wat ondergeschoven voorbeen hebben en een lang achterbeen wat makkelijk buiten de massa komt. En dan idd die lendenen, dus die zou ik laten staan.
Ik vind de laatste stippel ook nog niet meevallen, achterbeen lijkt niet fijn, kort en recht.
Ik ben misschien aan het muggenziften hoor, maar ik ben gewoon kritisch :P


Dat is heel fijn juist! Denk dat op alle hengsten wel wat op te merken valt dus het wordt uiteindelijk gewoon plussen en minnen optellen. Wat vind jij van Mckenzie?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 12:10

lissisanne schreef:
janderegelaa schreef:

Hij was ook de beste springhengst op de keuring. Draf vind ik wel goed en je kunt hem nog verbeteren ook als hij wat ouder is. Hij heeft wel schoudervrijheid en dat is precies wat TS zoekt.


Maidens vader is meer een springhengst, moeder wat klassieker. Dus wat dat betreft zou Spotilas wel passen. Persoonlijk spreekt hij mij minder aan maar dat kan ook komen omdat hij nog wat moet uitgroeien en uitzwaren, dat is ook de reden waarom ik hem niet heb opgenomen in mijn eerste lijstje. Ik vind hem te modern en kort in de hals. Hij is volgens de KNN hengstenlijst EU breed diepvries en gekoeld verkrijgbaar dit jaar.

https://www.hesselhoej.dk/GB/Stallions/ ... gaard.aspx
https://docs.google.com/document/d/1X01 ... T50aA/edit hier staan alle goedgekeurde hengsten voor dit jaar. Bijna allemaal natuurlijk dekkend dus.

Met het oog op verkoop maar ook een keuring zou ik Spotilas alleen al gebruiken om zijn afstamming.

Henkie zou ik niet doen. Neem dan Alexandro P zelf.

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 12:18

https://www.kwpn.nl/nieuws?itemId=NewsItem:25597
Dit is wat ik vind, maar dat heb je vast zelf ook al gevonden haha. Ik kom er niet achter hoe je hem zou kunnen gebruiken. Vreemd wel.

Olaf vind ik ook wat lengte missen in de hals. Is precies waar ik over ‘val’ bij de nakomelingen van Henkie.

Ojee B vind ik een hele mooie, maar of het zou aanvullen, geen idee.

Groningers zouden -voor mij- afvallen gezien de keuzes die je hebt binnen Gelders (onder andere). Ik ben er simpelweg minder van gecharmeerd. Zowel qua beweging als ook qua (rijpaard)type.

Elisa2

Berichten: 37190
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengstenkeuze KNN merrie (Gelders, Oldenburger etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 12:45

Ik vind Ojee niet strak tonen op de lendenen, vind het een hele fijne hengst qua model en beweging. Maar nog wel jong natuurlijk, nafok is nog niet zo bekend.

Olaf vond ik irl minder dan Ojee eigenlijk. En voorheen op de video andersom.

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 12:49

Was 1 van de twee niet wffs positief?

Ff opgezocht beide vrij van. Is een andere uit de O jaargang dan

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 13:26

MarjanB schreef:
Was 1 van de twee niet wffs positief?

Ff opgezocht beide vrij van. Is een andere uit de O jaargang dan

Odin. Ga ik mee spoelen volgend jaar.