Elite ibop prok v Galaxie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Re: Elite ibop prok v Galaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 16:34

Ik schrijf toch ook dat O’toto juist wel lengte heeft.

Met Pitch Perfect zit je weer met het Bordeaux-bloed. Dan zou ik eerder naar zijn broer Kaiser Weltino kijken.

GJ9

Berichten: 4470
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: Elite ibop prok v Galaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 17:31

Ik reageerde op TS die O’Toto’s had gezien met kortere hals uit langere moeders en haar eigen merrie heeft wel veel hals/ruglengte.

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-23 19:39

Ik zag inderdaad twee met echt kortere halen dan de moeder van o toto geen idee wat die moeders normaal zelf verder geven maar dat viel me wel op. Korte en zwaar aangezette halzen zeker aan de onderzijde bij deze twee veulens.

Onze merrie heeft daarin zeker lengte en o toto zelf lijkt dat inderdaad ook gewoon te hebben.

Pitcher perfect heb ik toevallig laatst naar gekeken aansprekende hengst maar inderdaad weer het bordeaux bloed we willen nu daar juist wat van weg zogezegd :j

Elisa2

Berichten: 37181
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Elite ibop prok v Galaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 19:43

O'toto heeft dat van zijn moeder maar Toto bloed geeft kortere halzen. De vraag is dus wat hij door gaat fokken.

Ilse_123

Berichten: 3772
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 21:43

Misschien beetje out of the box maar wel een Negro nakomeling, Nespresso is toch recent ook voor KWPN goedgekeurd? Aangezien hij al wat langer goedgekeurd is bij het NRPS zijn er vast wel wat veulens en fokresultaten van te vinden.

Edit: mmv is wel weer Flemmingh.

Willemiens

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 22:39

Ik heb dit jaar een veulen van Expectation PS en die is qua hals houding wel verbeterd tov de moeder.
Ben zelf geen mega kenner dus weet niet hoe Escamillo bloed de halshouding verbeterd maar mag bij mijn veulen zeker niet klagen.
Had wel wat meer lengte mogen hebben maar dat heeft moeders ook niet, dus weet niet of hij dat kan toevoegen als je dat wilt verbeteren.

Afbeelding

Afbeelding

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Elite ibop prok v Galaxie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-23 08:06

Ilse

Nespresso ken ik enkel op papier daar moet ik dus even naar gaan kijken

Willemiens
Vooral van belang is hoe word de hals gebruikt in beweging
Op stand zijn de halsen hier ook prima maar in beweging worden ze dan weer wat verticaal en daar zie ik graag wat meer kap zogezegd

Elisa2

Berichten: 37181
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Elite ibop prok v Galaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 09:23

Ik zit nog even out of the box te denken.

Moest denken aan Lantanas, hengst heeft een fijn achterbeen en kan goed bewegen en van wat ik gezien heb bij zijn nakomelingen geeft hij een mooi front en goede bovenlijn mee.

Bij jouw merrie komt de hals ook vooral diep uit de borst, ik denk als er een iets andere hals aanzet in/ aan zit dat die hals ook anders gebruikt zou worden.

O''Frederic heeft zelf een prachtig front en goede stap..verder vind ik er zelf niet zoveel aan maar wellicht kan hij wel bieden wat jij zoekt.

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-23 10:31

Beide heb ik bekeken maar beide val ik niet gelijk voor :Y)

De merrie gebruikt haar hals zelf trouwens beter in beweging dan haar veulens tot nu toe, minder horizontaal.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Elite ibop prok v Galaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 10:46

En Escolar? Of een zoon van hem, vind dat ook echt aansprekende dieren en met mooie halzen.

Elisa2

Berichten: 37181
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 12:53

Seven schreef:
Beide heb ik bekeken maar beide val ik niet gelijk voor :Y)

De merrie gebruikt haar hals zelf trouwens beter in beweging dan haar veulens tot nu toe, minder horizontaal.


Oke, in dat geval denk ik echt dat dit bij het Bordeaux bloed weg komt en dat bij een hengst die een wat andere halsvorm doorfokt al vrij snel verbetering zult merken.

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Elite ibop prok v Galaxie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-23 13:24

Daar hoop ik ook op elise :j

Ja escolar geeft ook mooie halzen wat ik heb gezien

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Re: Elite ibop prok v Galaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 17:00

Of Sir Donnerhall zelf.

Sanceo is nu ook beschikbaar, zag ik. Wel duur. Maar dat is wel echt een hengst met een mooie hals.

Al is het inderdaad wat Elisa al aangaf, dat het allicht de invloed van Bordeaux is. In Riesenbeck zag je het ook: hij fokt goed, maar de halsvorm is een dingetje.

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-23 20:07

Ja kan best zag net bij een af van bordeaux ook een veulen met die zelfde halsvorm :j

Nou wr hebben in ieder geval veel ok over na te denken, nog steeds lijkt mauro ons zeker een goede optie voor haar maar wr hebben door jullie zeker interessante opties gekregen *\o/*

Edit
Poeh inderdaad flink dergelijke en enkel diepvries zo te zien, die slaan we maar over :=