Hengst voor fijne Elite merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 18:29

Elisa2 schreef:
Nu ik de filmpjes gezien heb zou ik gaan voor een hengst die kracht toe kan voegen, een goede galop en wat meer buiging in het achterbeen.

Las Vegas of Toto jr bloed.


Toto jr zou ik zelf niet kiezen. De merries daarvan zijn echt verschrikkelijk moeilijk qua karakter.

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-23 19:19

Ze is al 4,5 jaar dus ik vrees er een beetje voor Babootje... maar een paar mm zijn we al blij mee :)

Ik moet zeggen dat ik Ceaser wel overweeg, als je zijn nakomelingen ziet in het topic op Bokt zijn ze echt allemaal aan de maat en hebben redelijk volume... dat is wel net wat ik zoek eerlijk gezegd en het kleurtje valt hier wel in de smaak :)
Ik wou ook liever geen vos, maar toch is er eentje uitgekomen :D
Iemand zei ooit es tegen mij: een goed paard heeft geen kleur.
En als ik het een leuke kleur vind, dan moeten er vast nog mensen zijn die dat vinden :)

Ik zie ook aan zn nakomelingen dat er heel veel van de merrie in blijft qua beweging, vind het eerlijk gezegd echt niet verkeerd...
Een uitgemaakte zaak is het zeker nog niet, maar krijg er wel een goed gevoel bij!

Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 10:33

Al 4,5 jaar. Ik had de indruk dat ze 3 was. Maar er komt echt nog wel wat bij hoor. Onze merrie was ook pas klaar met 7 jaar zo ongeveer. Nadat ze een veulen heeft gehad, begon ze pas echt uit te groeien. Dus mss moet er een veulen in :D :D Kun je 2 hengsten uitzoeken.

Ik kan overigens vossen wel weer waarderen. Ze moeten wel wat extra's hebben in de uitstraling.

Dit zijn onze vossen:

Moeder van Vivaldi x Ferro

Afbeelding

Zoon (van Ferguson)

Afbeelding

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-23 14:16

Wow!! Knappe merrie Babootje!

Haha ik moet eerlijk gezegd toegeven dat ik er al aan gedacht heb om ze beide te dekken :D maar als er dan NOG een kleiner uitkomt, ja waar stopt het dan.. houd ik misschien op den duur nog een pony over :')

Nee, het idee is om haar in de lente op te nemen, na het zadelmak maken besefte ik dat ik eigenlijk nog geen tijd had om deftig te beginnen (heb een kindje van 1 jaar), vandaar is ze samen met haar moeder nog beetje weiversiering :)

Elisa2

Berichten: 37165
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengst voor fijne Elite merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 15:25

For Romance geeft poppetjes..wel een leuk dier hoor.

Ik denk dat moeders wel een hengst kan hebben met wat meer massa en kracht.

Nafok van Ceasar ken ik niet voldoende om daar wat zinnigs over te zeggen.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 00:45

Hoe je jou merrie omschrijft is precies onze merrie. Totaal andere afstamming hoor maar ik zoek voor haar ook vergrotende hengsten met front en hengsten met bot want ze maakt alles chique.
Ik heb gebruikt al de hengsten die hier al benoemd zijn.
Dancier Gold
Fontaine TN ( vosfactor vrij, je krijgt dus nooit een vos)
Nu drachtig van vaderland en voor dit jaar denk ik
Aan Las Vegas.