Hengsten keuze Everdale x Ferro merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Hengsten keuze Everdale x Ferro merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-23 10:58

Hoi allemaal,

Ik heb een KWPN merrie waar ik graag een veulentje uit wil proberen te halen. Ik ben nog een leek op dit gebied maar wil het graag 1 keer doen in mijn leven. Jullie advies is dus zeer welkom! :-)

Wat achtergrond over de merrie.
- Afstamming Everdale x Ferro
- Geboren in 2014
- Stokmaat ca. 1.78
- Bloederig, sensibel karakter. Snel gespannen en nerveus.
- Goede gangen, galop verdient aandacht.

De merrie is voor mij te moeilijk gebleken om bv uit te brengen in de sport. Ze is op ander terrein erg nerveus, heeft veel spanning en is dan moeilijk weer naar ontspanning te rijden.

Ik zou willen proberen er een veulen uit te halen die qua karakter een complete tegenpool is. Geen dressuurtopper maar een allrounder voor lange buitenritten door het land, een beetje dressuur, een beetje cross/springen/ evt. slipjacht. Maar vooral een braaf en koel karakter, hoewel ik begrijp dat dat nooit te garanderen is in combinatie met de merrie. Qua maat wil ik graag minimaal op 1.70 uitkomen. En ik hou van robuuste, sterke paarden. Ik heb bv ook een Irish Draught en een Irish Sporthorse, dit type paarden vind ik helemaal geweldig.

Alvast dank voor jullie reactie, ik ben heel benieuwd!

Afbeelding

Afbeelding

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Hengsten keuze Everdale x Ferro merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 13:29

Misschien met een Gelderse hengst dekken?
Of een springhengst, die hebben vaak een wat ongecompliceerder karakter.

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-23 14:41

manubres schreef:
Misschien met een Gelderse hengst dekken?