Hengstenkeuze Barock pinto

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Hengstenkeuze Barock pinto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 15:35

Oh oke dat hebben ze dan snel gedaan, 2 weken geleden waren ze nog M2+1.

Vandaar mijn verbazing.

Maar ik zie het, in 6 weken van L1, naar Z1
Dat is pittig

ivy_power89

Berichten: 5857
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Hengstenkeuze Barock pinto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 16:15

Ik zou mij niet zo druk maken om het "inteelt" gebeuren eigenlijk.
De kans dat je echt inteelt hebt lijkt mij niet zo groot.

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 17:14

Silly1972 schreef:
Huh? Heeft Roxana hem al in het Z uitgebracht?
Weet je dat zeker?
Naar mijn weten is hij pas M springen en L eventing.


Ik bedoelde dat hij Z dressuur loopt en daarnaast in de eventing en springsport uit komt...niet dat hij Z geklasseerd is in alle 3 de disciplines hahaha sorry, was een beetje onduidelijk.

thequeensmum
Berichten: 3533
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 19:54

kim_1990 schreef:
Silly1972 schreef:
Huh? Heeft Roxana hem al in het Z uitgebracht?
Weet je dat zeker?
Naar mijn weten is hij pas M springen en L eventing.


Ik bedoelde dat hij Z dressuur loopt en daarnaast in de eventing en springsport uit komt...niet dat hij Z geklasseerd is in alle 3 de disciplines hahaha sorry, was een beetje onduidelijk.


Ze zeggen weleens dat een komma levens kan redden ( eet kinderen of: eet, kinderen )
In dit geval schept het gelukkig alleen maar verwarring ;) :D

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 16:51

kim_1990 schreef:
Anders eens kijken naar zuperhero XX...hij is ook BP maar zonder fries bloed en tevens heeft hij geen nederlandse bloedlijnen (en volgens mij dus ook samber-vrij)
Hij is allround en qua prestaties loopt hij zelf momenteel Z dressuur eventing en springen...
Hij is ook nog eens homozygoot bont

Zuperhero is langs vaderskant de moederlijn van Samber. Maar wel ver weg dus geen punt.

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 17:44

janderegelaa schreef:
kim_1990 schreef:
Anders eens kijken naar zuperhero XX...hij is ook BP maar zonder fries bloed en tevens heeft hij geen nederlandse bloedlijnen (en volgens mij dus ook samber-vrij)
Hij is allround en qua prestaties loopt hij zelf momenteel Z dressuur eventing en springen...
Hij is ook nog eens homozygoot bont

Zuperhero is langs vaderskant de moederlijn van Samber. Maar wel ver weg dus geen punt.


Oohw, deze heb ik gemist dan :Y)
Maar verder weg hoeft inderdaad dan geen belemmering te vormen...samberbloed is ook niet slecht ofzo en is natuurlijk ook al weer oud bloed dus komt ook steeds verder weg te staan in de afstammingen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Hengstenkeuze Barock pinto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 19:38

Samber was zelfs ontzettend goed. Als er nog sperma zou zijn dekte ik er meteen mee. Het probleem met Samber dat hij heel veel troep gedekt heeft, alleen maar voor de kleur. Maar hij kon zo verschrikkelijk apart bewegen in de hogere klasses, hij zou nog steeds hoge ogen gooien.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 21:59

Silly1972 schreef:
Oh oke dat hebben ze dan snel gedaan, 2 weken geleden waren ze nog M2+1.

Vandaar mijn verbazing.

Maar ik zie het, in 6 weken van L1, naar Z1
Dat is pittig

Hij is van 2018, mocht natuurlijk pas deze maand Z starten. Maar dan nog hebben ze er geen gras over laten groeien :D

Van M2+1 naar Z1 is een kleine stap voor een ruiter die met twee paarden Z1 met winst heeft gelopen (hoef je dus niet eens prof voor te zijn). Dan mag je meteen Z1 starten, breng je je paard een keer M uit voor de ervaring en als ie er klaar voor is kun je meteen Z starten.

Zag op de foto dat ie met s&t is uitgebracht, dat is over ruim twee maanden ook niet meer mogelijk. Vanaf april pas vanaf Z2 toegestaan.

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 23:23

janderegelaa schreef:
Samber was zelfs ontzettend goed. Als er nog sperma zou zijn dekte ik er meteen mee. Het probleem met Samber dat hij heel veel troep gedekt heeft, alleen maar voor de kleur. Maar hij kon zo verschrikkelijk apart bewegen in de hogere klasses, hij zou nog steeds hoge ogen gooien.


Helemaal eens.
Ik had hem ook heel graag nog eens gebruikt...is er geen diepvries (meer) beschikbaar van hem?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 00:00

kim_1990 schreef:
janderegelaa schreef:
Samber was zelfs ontzettend goed. Als er nog sperma zou zijn dekte ik er meteen mee. Het probleem met Samber dat hij heel veel troep gedekt heeft, alleen maar voor de kleur. Maar hij kon zo verschrikkelijk apart bewegen in de hogere klasses, hij zou nog steeds hoge ogen gooien.


Helemaal eens.
Ik had hem ook heel graag nog eens gebruikt...is er geen diepvries (meer) beschikbaar van hem?

Het er is er nooit geweest. Nijhof heeft het wel eens voorgesteld aan Vrieling maar die wilde nooit. Ik heb nog sperma van zijn zoon.

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 09:32

janderegelaa schreef:
janderegelaa schreef:
Samber was zelfs ontzettend goed. Als er nog sperma zou zijn dekte ik er meteen mee. Het probleem met Samber dat hij heel veel troep gedekt heeft, alleen maar voor de kleur. Maar hij kon zo verschrikkelijk apart bewegen in de hogere klasses, hij zou nog steeds hoge ogen gooien.


Helemaal eens.
Ik had hem ook heel graag nog eens gebruikt...is er geen diepvries (meer) beschikbaar van hem?



Het er is er nooit geweest. Nijhof heeft het wel eens voorgesteld aan Vrieling maar die wilde nooit. Ik heb nog sperma van zijn zoon.



Wat ontzettend jammer dat dit nooit gedaan is... :(

wisanda2003

Berichten: 393
Geregistreerd: 22-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 17:16

Weet iemand welke barock pinto hengsten met friesbloed ki dekken?

Bij het stamboek is er, op enkele na, weinig te vinden op ze beschikbaar zijn voor dekdienst en waar.

ivy_power89

Berichten: 5857
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Hengstenkeuze Barock pinto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 17:38

De meeste zijn inmiddels beschikbaar middels KI

Denk dat je eerst moet kijken welke hengst op je merrie past, en dan kijken welke met KI beschikbaar is.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 18:55

wisanda2003 schreef:
Weet iemand welke barock pinto hengsten met friesbloed ki dekken?

Bij het stamboek is er, op enkele na, weinig te vinden op ze beschikbaar zijn voor dekdienst en waar.

Diamond Homozygoot dekt KI. Homozygoot en Fries bloed.

wisanda2003

Berichten: 393
Geregistreerd: 22-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 19:37

ivy_power89 schreef:
De meeste zijn inmiddels beschikbaar middels KI

Denk dat je eerst moet kijken welke hengst op je merrie past, en dan kijken welke met KI beschikbaar is.


Maar welke zijn " de meeste"?... ik heb ieme en idd daimond gevonden, maar verder kan ik eigenlijk geen hengsten vinden. En als ik geen namen/ afstamming heb, dan weet ik ook niet of ze bij mijn merrie passen.

Keell94

Berichten: 4048
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 20:20

janderegelaa schreef:
wisanda2003 schreef:
Weet iemand welke barock pinto hengsten met friesbloed ki dekken?

Bij het stamboek is er, op enkele na, weinig te vinden op ze beschikbaar zijn voor dekdienst en waar.

Diamond Homozygoot dekt KI. Homozygoot en Fries bloed.


Idd Diamond of Armin (zijn zoon) beide Homozygoot en fries bloed, staan bij Laura Kompier op stal momenteel en dekt KI, zij kan ook evt je merrie insemineren indien gewenst.

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 20:40

Jidde is ook beschikbaar via Ki. Staat bij stoeterij Horsea

Spenk
Berichten: 21777
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 20:45

Rex_Rolfo schreef:
Silly1972 schreef:
Oh oke dat hebben ze dan snel gedaan, 2 weken geleden waren ze nog M2+1.

Vandaar mijn verbazing.

Maar ik zie het, in 6 weken van L1, naar Z1
Dat is pittig

Hij is van 2018, mocht natuurlijk pas deze maand Z starten. Maar dan nog hebben ze er geen gras over laten groeien :D

Van M2+1 naar Z1 is een kleine stap voor een ruiter die met twee paarden Z1 met winst heeft gelopen (hoef je dus niet eens prof voor te zijn). Dan mag je meteen Z1 starten, breng je je paard een keer M uit voor de ervaring en als ie er klaar voor is kun je meteen Z starten.

Zag op de foto dat ie met s&t is uitgebracht, dat is over ruim twee maanden ook niet meer mogelijk. Vanaf april pas vanaf Z2 toegestaan.

De ruiter heeft al heel wat paarden naar de ZZ gereden :) dus voor haar is Z starten niet zo heel spannend natuurlijk.

Denk dat die voor april wel al Z2 loopt eigenlijk dus dan mag de s&t gewoon.

Kabayo

Berichten: 13987
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 20:49

Daimond (bonte paarden stamboek gekeurd)
Armin (bonte paarden stamboek gekeurd)
Ieme BP60 (via Hans de Ruiter)
Imperium van Soma, heet nu Isaak BP (via HVM stal of Dutchstuds)
Kick BP89 (via HVM stal)
Kees BP82 (via marktplaats)
https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en- ... homozygoot

Diepvries van ;
Jaro BP76 (via Dutchstuds)
Emiel BP57 (via Dutchstuds)
https://www.dutchstuds.com/stallions/
Maurits van Nassau (via HVM stal)
http://hvmstal.nl/onze-paarden/bonte-de ... /bontfire/

Even een kleine greep naar eventjes zoeken..
De stamboom kan je overigens heel makkelijk zelf opzoeken in de database op de site. Je klikt op de hengst en daar staat een knopje "pedigree"
https://barockpintostudbook.com/bp-goedgekeurd/

@Lindor ik heb de eigenaresse gesproken en Jidde gaat waarschijnlijk dit jaar in de sport ipv ter dekking

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Hengstenkeuze Barock pinto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 20:56

@kabayo, dat is bijzonder. Wij hebben die eigenaresse zaterdag ook gesproken, en toen zou hij gewoon beschikbaar zijn. :+

Kabayo

Berichten: 13987
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 21:00

Lindor92 schreef:
@kabayo, dat is bijzonder. Wij hebben die eigenaresse zaterdag ook gesproken, en toen zou hij gewoon beschikbaar zijn. :+

Ik heb haar zaterdag ook gesproken en toen zou die de sport in :o Nahja wellicht haar zelf dan even berichten!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 21:57

Ik vind dat je wel goed op moeten letten. Van Diamond weet ik alleen KI maar als een hengst KI en natuurlijk dekt loop je zo tegen een EVA- of CEM besmetting aan. Als ze op een erkend station staan mag het ook niet.

Kabayo

Berichten: 13987
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 21:58

janderegelaa schreef:
Ik vind dat je wel goed op moeten letten. Van Diamond weet ik alleen KI maar als een hengst KI en natuurlijk dekt loop je zo tegen een EVA- of CEM besmetting aan. Als ze op een erkend station staan mag het ook niet.

Zou ik wel navragen of daimond wel zo'n test heeft gedaan want die heeft ook alleen maar natuurlijk gedekt

ivy_power89

Berichten: 5857
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 22:50

wisanda2003 schreef:
ivy_power89 schreef:
De meeste zijn inmiddels beschikbaar middels KI

Denk dat je eerst moet kijken welke hengst op je merrie past, en dan kijken welke met KI beschikbaar is.


Maar welke zijn " de meeste"?... ik heb ieme en idd daimond gevonden, maar verder kan ik eigenlijk geen hengsten vinden. En als ik geen namen/ afstamming heb, dan weet ik ook niet of ze bij mijn merrie passen.


Die snap ik niet geloof ik?
Op de site van het barock pinto staan toch alle hengsten.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Hengstenkeuze Barock pinto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 01:22

Er zijn maar weinig Barock Pinto hengsten die KI dekken. Simpelweg omdat ze weinig dekken en de dekgelden te laag zijn om de kosten van KI te dekken.