Hengstenkeuze voor bloederige United x Tango merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjoleinvde
Berichten: 239
Geregistreerd: 06-01-17
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-24 09:24

Suzanne F. schreef:
En For Romance? Of een zoon?


Ben ik ook zeer over te spreken, maar die fokt over het algemeen niet groot

Suzanne F.

Berichten: 49220
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 09:29

Marjoleinvde schreef:
Suzanne F. schreef:
En For Romance? Of een zoon?


Ben ik ook zeer over te spreken, maar die fokt over het algemeen niet groot


Zijn er al nakomelingen van Ortisei eigenlijk? Die is AES gekeurd en heeft laatste de HC competitie gewonnen. Hij is groot en uit een grote moeder. Die heeft For Romance bloed, komt uit een Chippendale x UB40 moeder.
Maar ik heb er nog geen veulens van gezien. Ik vind het een heel aansprekende hengst.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 09:32

Marjoleinvde schreef:
Edit:
Toto JR gaat mij meer om “safe” over het algemeen fokt hij groot en veel nakomelingen hebben veel talent voor het hogere niveau.
Het doel van mijn veulen is de hogere sport, niet voor verkoop.
Weet je zeker dat Toto groot fokt? Op mijn werk hebben we hem vrij veel gebruikt en het zijn vrijwel altijd de kleinste nakomelingen die uit deze merries zijn gekomen. We hebben al vrij veel verkocht omdat de de maat niet halen die we zoeken. Kan natuurlijk pech zijn maar ik zou het even goed checken.

Oehlala
Berichten: 4307
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Hengstenkeuze voor bloederige United x Tango merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 09:34

Red Viper zou best een heel goed kunnen uitpakken. Gave hengst en fokt groot.

Met Totilassen weet ik niet of je daar nu echt maat mee krijgt, ik ken daar vooral veel poppetjes van. Volgens mij fokken die echt niet groter.

Elisa2

Berichten: 37181
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengstenkeuze voor bloederige United x Tango merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 09:48

Als de merrie echt een goed achterbeen heeft dan is Fontaine wellicht ook interessant, fokt maat en formaat en voldoende lengte. Het Furstenball bloed geeft souplesse. Het is vrij bloed, alleen de merrie moet een correct fundament hebben en een goed achterbeen.

Toto fokt inderdaad verkleinend, op te zoeken in de kwpn database.

Voor een eerste veulen zou ik voor een hengst gaan die al nakomelingen heeft.

Marjoleinvde
Berichten: 239
Geregistreerd: 06-01-17
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-24 10:01

Zijn er al nakomelingen van Ortisei eigenlijk? Die is AES gekeurd en heeft laatste de HC competitie gewonnen. Hij is groot en uit een grote moeder. Die heeft For Romance bloed, komt uit een Chippendale x UB40 moeder.
Maar ik heb er nog geen veulens van gezien. Ik vind het een heel aansprekende hengst.[/quote]


Volgens mij worden dit jaar de eerste geboren

Marjoleinvde
Berichten: 239
Geregistreerd: 06-01-17
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-24 10:02

Katja schreef:
Marjoleinvde schreef:
Edit:
Toto JR gaat mij meer om “safe” over het algemeen fokt hij groot en veel nakomelingen hebben veel talent voor het hogere niveau.
Het doel van mijn veulen is de hogere sport, niet voor verkoop.
Weet je zeker dat Toto groot fokt? Op mijn werk hebben we hem vrij veel gebruikt en het zijn vrijwel altijd de kleinste nakomelingen die uit deze merries zijn gekomen. We hebben al vrij veel verkocht omdat de de maat niet halen die we zoeken. Kan natuurlijk pech zijn maar ik zou het even goed checken.


Dan ken ik toevallig grote Toto’s, dan word deze ook definitief weggestreept!

Marjoleinvde
Berichten: 239
Geregistreerd: 06-01-17
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-24 10:03

Elisa2 schreef:
Als de merrie echt een goed achterbeen heeft dan is Fontaine wellicht ook interessant, fokt maat en formaat en voldoende lengte. Het Furstenball bloed geeft souplesse. Het is vrij bloed, alleen de merrie moet een correct fundament hebben en een goed achterbeen.

Toto fokt inderdaad verkleinend, op te zoeken in de kwpn database.

Voor een eerste veulen zou ik voor een hengst gaan die al nakomelingen heeft.



Ik vind de Fontaine nakomelingen niet heel spectaculair.
Ik zoek iets expressievers.
Merrie kan fijn bewegen, maar mist wat front en veer

Marjoleinvde
Berichten: 239
Geregistreerd: 06-01-17
Woonplaats: Beverwijk

Re: Hengstenkeuze voor bloederige United x Tango merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-24 10:06

Obsession Taonga?
De eerste worden dit jaar hiervan ook geboren, ik ben altijd erg fan van Vitalis geweest.

Elisa2

Berichten: 37181
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 10:13

Ja dat begrijp ik, vind ze zelf ook niet spectaculair maar wel gewoon fijne gebruikspaarden.

Ik zou in jouw geval denk ik echt voor Extreme gaan, die heeft alles wat je zoekt. Kan zeker het front en de veer verbeteren en fokt vergrotend. Het enige nadeel is de lijnenteelt.

2e keuze zou bij mij Lantanas zijn, vrij bloed..alleen die fokt niet vergrotend.

Marjoleinvde
Berichten: 239
Geregistreerd: 06-01-17
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-24 10:14

Of My Blue hors Santiano.
Fokt ook veel souplesse en schakelvermogen.
Zijn hals is wel wat zwaar en hij zelf iets grof, vergeleken met als eerste genoemde hengsten.
Hij lijkt wel heel luxe door te fokken.

Marjoleinvde
Berichten: 239
Geregistreerd: 06-01-17
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-24 10:17

Elisa2 schreef:
Ja dat begrijp ik, vind ze zelf ook niet spectaculair maar wel gewoon fijne gebruikspaarden.

Ik zou in jouw geval denk ik echt voor Extreme gaan, die heeft alles wat je zoekt. Kan zeker het front en de veer verbeteren en fokt vergrotend. Het enige nadeel is de lijnenteelt.

2e keuze zou bij mij Lantanas zijn, vrij bloed..alleen die fokt niet vergrotend.



Ja absoluut, super fijne paarden met een goed karakter.

Bedankt, Extreme staat bij mij ook op de eerste plaats.

simpie94

Berichten: 836
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 17:25

Ik heb een Tango x Krack C merrie en daar heb ik een veulen uit van Bon Bravour en daarna gedekt met O’Frederic. Helaas het embryo verloren na paar maanden dracht.
Ik denk dat die laatste ook prima bij jouw wensenlijst past (alleen dan niet dat spectaculaire). Blijf je ook mooi vrij qua bloedvoering.

Lantanas fokt echt super door. Beter dan hij zelf eigenlijk is of laat zien.

Marjoleinvde
Berichten: 239
Geregistreerd: 06-01-17
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-24 17:57

simpie94 schreef:
Ik heb een Tango x Krack C merrie en daar heb ik een veulen uit van Bon Bravour en daarna gedekt met O’Frederic. Helaas het embryo verloren na paar maanden dracht.
Ik denk dat die laatste ook prima bij jouw wensenlijst past (alleen dan niet dat spectaculaire). Blijf je ook mooi vrij qua bloedvoering.

Lantanas fokt echt super door. Beter dan hij zelf eigenlijk is of laat zien.



Ik denk niet dat O’Frederic echt mijn merrie gaat verbeteren op de volgende punten:
- “zijn romprichting is een fractie neerwaarts. Het hoofd is sprekend. De nek is goed van lengte met een fractie zware hoofd hals verbinding.”
- “De voeten zijn ruim voldoende ontwikkeld, wat smal van vorm en goed van kwaliteit. De verzenen zijn iets hoog en licht ongelijk.”


Mijn merrie heeft een wat te korte hals, welke wat dieper uit de borst komt, tevens ook een wat zwaardere hoofd hals verbinding.
Tot slot zijn haar benen wat teer, deze moeten wat “grover”


Wel een gave hengst om te zien met een mooie afstamming!

Marjoleinvde
Berichten: 239
Geregistreerd: 06-01-17
Woonplaats: Beverwijk

Re: Hengstenkeuze voor bloederige United x Tango merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-24 10:22

Weet iemand trouwens welke blessure Lantanas heeft gehad?
Waardoor deze hengst er even uit gelegen heeft in de sport?

Elisa2

Berichten: 37181
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengstenkeuze voor bloederige United x Tango merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 13:07

Enige wat ik weet is dat hij kreupel liep tijdens de hengstencompetitie en hij is niet meer terug gekomen. Misschien even aan van Olst vragen.

Marjoleinvde
Berichten: 239
Geregistreerd: 06-01-17
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-24 11:57

Ik geef weer even een schopje omhoog..

Ik ben positief verrast over Sarai L, van van de Sande.
Door de video die hij heeft geplaatst dat Sarai L onder het zadel zichtbaar was.

Ik vind deze hengst echt heel gaaf, veel lengte, hoogbenig, veel Schwung, goede stap en galop.
Het achterbeen is goed actief, ik ben me ervan bewust dat deze soms iets naar de hak trekt ipv onder de massa treedt.

Marjoleinvde
Berichten: 239
Geregistreerd: 06-01-17
Woonplaats: Beverwijk

Re: Hengstenkeuze voor bloederige United x Tango merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-24 18:24

Iemand ? :)

Elisa2

Berichten: 37181
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 18:42

Als de merrie zelf het achterbeen op een goede manier gebruikt dan is het misschien wel een goede match. Secret bloed geeft wel altijd een mooi front, lengte en een goede galop. En bij dat filmpje ohz zag ik ook veel lossigheid inderdaad.

Het is natuurlijk nog wel een jonge hengst en nog niet ggk ook.

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Hengstenkeuze voor bloederige United x Tango merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 19:04

Ik ben zelf ook wel verliefd geworden op Sarai L. plaaaaatje, maar we weten nog niet wat hij gaat doen natuurlijk.

Van je lijstje zou ik ook Extreme kiezen, maat, front en goed karakter. One million is ook maat front karakter en lengte, maar die sprongen, maar hij schijnt een verklaring te hebben daarvoor en deze is bekend bij het KWPN waardoor hij dus wel ggk is, maar in welke mate het erfelijk is geen idee, de veulens die ik heb gezien nu lijken gewoon goed.

Marjoleinvde
Berichten: 239
Geregistreerd: 06-01-17
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-24 22:50

Elisa2 schreef:
Als de merrie zelf het achterbeen op een goede manier gebruikt dan is het misschien wel een goede match. Secret bloed geeft wel altijd een mooi front, lengte en een goede galop. En bij dat filmpje ohz zag ik ook veel lossigheid inderdaad.

Het is natuurlijk nog wel een jonge hengst en nog niet ggk ook.



Het achterbeen van mijn merrie treed goed onder en is vlug/ actief

Ik ben zelf erg te spreken over de nakomelingen van Secret (Secret zelf iets minder) ze hebben over het algemeen veel lossigheid en wat je zegt een mooi front.
For Romance fokt over het algemeen zeer luxe en modern. Dat heb ik wel nodig bij mijn “propje”.

Jammer dat er weinig bekend is over de moederlijn qua sport, predicaten, etc.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Marjoleinvde op 29-02-24 22:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Marjoleinvde
Berichten: 239
Geregistreerd: 06-01-17
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-24 22:53

Mer1980 schreef:
Ik ben zelf ook wel verliefd geworden op Sarai L. plaaaaatje, maar we weten nog niet wat hij gaat doen natuurlijk.

Van je lijstje zou ik ook Extreme kiezen, maat, front en goed karakter. One million is ook maat front karakter en lengte, maar die sprongen, maar hij schijnt een verklaring te hebben daarvoor en deze is bekend bij het KWPN waardoor hij dus wel ggk is, maar in welke mate het erfelijk is geen idee, de veulens die ik heb gezien nu lijken gewoon goed.


Bedankt voor je reactie!

Helaas is One Million afgevallen doordat er anders 3x Krack C in het lijntje zou komen.. jammer, die had echt mijn sterke voorkeur