Jerenzo Texel voor Lord Leatherdale merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 16:39

Als je van JT dan ook even een foto in de bespiering uploadt ipv heel kinderachtig een onbespierde te doen.
Afbeelding

Afbeelding

Elisa2

Berichten: 37193
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 16:41

Ik heb gewoon de standfoto's gebruikt die in de kwpn database staan en die dus op dezelfde leeftijd gemaakt zijn. Dus ik zie bij deze foto als nog verschil. Vind het verbazingwekkend dat iemand die zichzelf zo'n goede fokker vindt dat niet kan zien. :o (en dan mij beticht van iets wat hij zelf doet :+ )

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 16:44

Elisa2 schreef:
Ik heb gewoon de standfoto's gebruikt die in de kwpn database staan en die dus op dezelfde leeftijd gemaakt zijn. Dus ik zie bij deze foto als nog verschil. Vind het verbazingwekkend dat iemand die zichzelf zo'n goede fokker vindt dat niet kan zien. :o

Je ziet neem ik aan ook dat Mauro op de foto naar de fotograaf kijkt, toch?

Zijn hals is wat verticaler, sure. Maar ook diep uit de borst. Het is raar dat je dan zo'n hengst wel aanraadt, maar het bij een hengst waarbij de hals minder diep uit de borst komt als minpunt aandraagt.

Verder is Mauro ook zeker een gave hengst.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 19-01-24 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Berichten: 37193
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 16:44

Ook leuk

Mauro's hals in beweging:
Afbeelding

Jerenzo's hals in beweging:
Afbeelding

En nu houdt ik op want ik wil niet het topic van de TS verzieken vanwege een paar zure lui.

Elisa2

Berichten: 37193
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 16:45

Elisa2 schreef:
Aimee, dat mag..ik vind hem horizontaal in het front en hals komt ook diep uit de borst. Zijn bewerkbaarheid is wel een pluspunt.

De merrie is trouwens een typische Belisar om te zien qua lijf en hals vind ik.

Jammer dat de Negro wat te klein blijft. Zou hier best Glamourdale zelf op durven zetten, wel lijnenteelt op Lord Leatherdale maar zie dat al zijn nakomelingen en mooi front hebben, goede rug en goede galop.



Lezen San!!!

Dat kunnen mensen hier kennelijk slecht.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 16:50

Elisa2 schreef:
Elisa2 schreef:
Aimee, dat mag..ik vind hem horizontaal in het front en hals komt ook diep uit de borst. Zijn bewerkbaarheid is wel een pluspunt.

De merrie is trouwens een typische Belisar om te zien qua lijf en hals vind ik.

Jammer dat de Negro wat te klein blijft. Zou hier best Glamourdale zelf op durven zetten, wel lijnenteelt op Lord Leatherdale maar zie dat al zijn nakomelingen en mooi front hebben, goede rug en goede galop.



Lezen San!!!

Dat kunnen mensen hier kennelijk slecht.

Ik heb het over dat Mauro zijn hals wat verticaler is en ook diep uit de borst komt. En ik het dus raar vind dat dat bij Mauro volgens jou geen probleem is. Terwijl Jerenzo erop mede wordt afgeschreven.

Elisa2 schreef:
Ook leuk

Mauro's hals in beweging:
[ [url=m/iY4cTw.webp]Afbeelding[/url] ]

Jerenzo's hals in beweging:
[ [url=m/XRk3lv.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nu houdt ik op want ik wil niet het topic van de TS verzieken vanwege een paar zure lui.

Deze foto's kun je toch niet vergelijken. Mauro wordt heel anders gereden in een totaal andere setting.

Jammer dat mensen die het niet met je eens zijn, of die je wijzen op een discrepantie, zuur worden genoemd :).

Benzz
Berichten: 2888
Geregistreerd: 10-02-19

Re: Jerenzo Texel voor Lord Leatherdale merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 16:53

Die rijfotoś zijn echt niet te vergelijken. Mauro wordt er met de kop op getrokken en JT loopt daar fijn voorwaarts neerwaarts en met een ruiter die netjes van de hand af rijdt.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 16:56

Elisa2 schreef:
Ik heb gewoon de standfoto's gebruikt die in de kwpn database staan en die dus op dezelfde leeftijd gemaakt zijn. Dus ik zie bij deze foto als nog verschil. Vind het verbazingwekkend dat iemand die zichzelf zo'n goede fokker vindt dat niet kan zien. :o (en dan mij beticht van iets wat hij zelf doet :+ )

Deze fokker (goede mogen jullie zelf uitmaken) weet tenminste dat Mauro het verrichtingsonderzoek in 2021 heeft gelopen. Toen hij 4 was... JT heeft hem gelopen toen hij 3 was...maakt dus een jaar bespieringsverschil. Je zet je zelf nu echt voor banketstaaf met je opmerking dat ik het verschil niet kan zien. JIJ ziet het verschil niet dat er een veel verder getrainde hengst staat. En je leest rapportages niet want dan had je dit geweten ;)

P.S. de foto die je gebruikte is niet de foto uit de database. Daar kijkt hij recht vooruit.

Benzz
Berichten: 2888
Geregistreerd: 10-02-19

Re: Jerenzo Texel voor Lord Leatherdale merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 16:58

Jan is scherp :+

Oehlala
Berichten: 4308
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Jerenzo Texel voor Lord Leatherdale merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 17:05

Misschien een hele domme vraag, maar wat precies bedoelen jullie met horizontaal in de hals?

De rijfoto's vind ik wel verschillen om goed te vergelijken.

Elisa2

Berichten: 37193
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 17:06

Afbeelding

Afbeelding

Kunnen jullie het verschil zo wel zien dan? :o?

Elisa2

Berichten: 37193
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 17:07

Oehlala schreef:
Misschien een hele domme vraag, maar wat precies bedoelen jullie met horizontaal in de hals?

De rijfoto's vind ik wel verschillen om goed te vergelijken.


Horizontaal is naar voren gericht, verticaal meer omhoog.

Verticaal geeft altijd een mooier front, omdat de hals dan meer gedragen wordt.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 17:12

Elisa2 schreef:
[ [url=m/K657S9.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nnwkGc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kunnen jullie het verschil zo wel zien dan? :o?

Ik zie het verschil tussen een professional die een hengst rijdt en een meisje van 14 die een hengst rijdt. Bedoel je dat? Want dat is hier namelijk aan de orde.

Elisa2

Berichten: 37193
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 17:13

Hahahahaha ja gooi het daar maar op, het wordt steeds lachwekkender. _O- _O- _O-

assie

Berichten: 9487
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 17:20

Even los van de discussie over of iemand nu wel of niet naar een paard kan kijken en wie er gelijk heeft.

@TS: waar fok jij voor? Voor jezelf? Een veulen om zelf wat mee te gaan rijden? Op wat voor niveau rijd jij? Want als jij geen Grand Prix rijdt en je fokt voor jezelf, kies dan asjeblieft gewoon de hengst waar JIJ verliefd op bent. En dan lijkt Jerenzo Texel mijn echt een hele knappe keuze <3 .
Linksom of rechtsom komt er écht wel een functioneel paard uit. Zo eentje waarbij de hals ergens uit de boeg komt en waarbij die hals van horizontaal naar verticaal kan bewegen, afhankelijk van wie er op zijn rug zit :+ .

Dan zou ik eerder kijken naar hoe braaf hij is. Daar kan je beter op rijden dan op een perfect-voor-de-grandprix-bouw met bijbehorend pittig karakter.

Fok je voor de verkoop, dan gaat een deel van mijn verhaal wellicht minder op, maar ik wilde het toch even genoemd hebben.

Benzz
Berichten: 2888
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 17:27

assie schreef:
Even los van de discussie over of iemand nu wel of niet naar een paard kan kijken en wie er gelijk heeft.

@TS: waar fok jij voor? Voor jezelf? Een veulen om zelf wat mee te gaan rijden? Op wat voor niveau rijd jij? Want als jij geen Grand Prix rijdt en je fokt voor jezelf, kies dan asjeblieft gewoon de hengst waar JIJ verliefd op bent. En dan lijkt Jerenzo Texel mijn echt een hele knappe keuze <3 .
Linksom of rechtsom komt er écht wel een functioneel paard uit. Zo eentje waarbij de hals ergens uit de boeg komt en waarbij die hals van horizontaal naar verticaal kan bewegen, afhankelijk van wie er op zijn rug zit :+ .

Dan zou ik eerder kijken naar hoe braaf hij is. Daar kan je beter op rijden dan op een perfect-voor-de-grandprix-bouw met bijbehorend pittig karakter.

Fok je voor de verkoop, dan gaat een deel van mijn verhaal wellicht minder op, maar ik wilde het toch even genoemd hebben.


Je doet hiermee een beetje alsof JT een leuk recreatie paard is, terwijl hij gewoon op inter 2 niveau gestart is.

Elisa2

Berichten: 37193
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 17:39


Benzz
Berichten: 2888
Geregistreerd: 10-02-19

Re: Jerenzo Texel voor Lord Leatherdale merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 17:44

Front maken prima, maar die hals blijft diep uit de borst.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 18:05

Benzz schreef:
assie schreef:
Even los van de discussie over of iemand nu wel of niet naar een paard kan kijken en wie er gelijk heeft.

@TS: waar fok jij voor? Voor jezelf? Een veulen om zelf wat mee te gaan rijden? Op wat voor niveau rijd jij? Want als jij geen Grand Prix rijdt en je fokt voor jezelf, kies dan asjeblieft gewoon de hengst waar JIJ verliefd op bent. En dan lijkt Jerenzo Texel mijn echt een hele knappe keuze <3 .
Linksom of rechtsom komt er écht wel een functioneel paard uit. Zo eentje waarbij de hals ergens uit de boeg komt en waarbij die hals van horizontaal naar verticaal kan bewegen, afhankelijk van wie er op zijn rug zit :+ .

Dan zou ik eerder kijken naar hoe braaf hij is. Daar kan je beter op rijden dan op een perfect-voor-de-grandprix-bouw met bijbehorend pittig karakter.

Fok je voor de verkoop, dan gaat een deel van mijn verhaal wellicht minder op, maar ik wilde het toch even genoemd hebben.


Je doet hiermee een beetje alsof JT een leuk recreatie paard is, terwijl hij gewoon op inter 2 niveau gestart is.

Zware Tour inmiddels.

En als we het over braafheid gaan hebben dan weet ik zeker dat ik liever bij JT in de box sta dan bij Mauro. Wat verder niets af doet aan Mauro want dat vind ik een heel goed paard maar braaf...nee.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 18:13

Elisa2 schreef:
Hahahahaha ja gooi het daar maar op, het wordt steeds lachwekkender. _O- _O- _O-

Dat wist je waarschijnlijk niet, dat er een 14 jarig meisje op zat bij de children.

Kabayo

Berichten: 13987
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Jerenzo Texel voor Lord Leatherdale merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 18:16

Ik vind ze eigenlijk vrij gelijk uit het borst komen, verder vind ik dit echt een discussie voor in een eigen exterieur beoordelen topic

Ik heb dan verder ook geen bijdrage voor TS. Maar aan dit welles-nietus heeft ze niks aan ;)

assie

Berichten: 9487
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 18:17

Benzz schreef:
Je doet hiermee een beetje alsof JT een leuk recreatie paard is, terwijl hij gewoon op inter 2 niveau gestart is.

Dan interpreteer je mijn tekst anders dan ik hem bedoel.
Ik bedoel meer te zeggen dat als je voor jezelf fokt, voor een veulen dat een leuk rondje moet kunnen lopen, dat ik het karakter veel belangrijker vind dan "muggenziften" over of een nek 1 cm dieper ligt.
En dat jouw persoonlijke smaak en liefde voor de hengst ook minstens zo belangrijk zijn als fokker.

Over de hengst zelf geef ik daarmee geen oordeel, anders dan dat ik hem heel knap vind. Ik heb er verder geen kijk op ;)

Benzz
Berichten: 2888
Geregistreerd: 10-02-19

Re: Jerenzo Texel voor Lord Leatherdale merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 18:20

Inter 2 is zware tour Jan!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 18:26

Benzz schreef:
Inter 2 is zware tour Jan!

Ahh…weer iets geleerd :D

Siers83

Berichten: 7350
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 19:34

janderegelaa schreef:
Elisa2 schreef:
[ [url=m/K657S9.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nnwkGc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kunnen jullie het verschil zo wel zien dan? :o?

Ik zie het verschil tussen een professional die een hengst rijdt en een meisje van 14 die een hengst rijdt. Bedoel je dat? Want dat is hier namelijk aan de orde.

De onderste is niet het 14-jarige meisje maar haar moeder ;)
En verder volg ik weer in stilte