Hengstenkeuze Hot Spirit x Abanos x Rosenthal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
simpie94

Berichten: 836
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 22:30

Bij het zien van de merrie en de filmpjes samen met de wens tot iets meer kunnen sluiten moest ik eigenlijk denken aan Powerbank.
Uiteraard nog wel een jonge hengst waarvan de eerste jaargang nu geboren wordt.

En nog een out of the box: Bon Bravour.
Fokt bot/massa en goed karakter. Je merrie lijkt mij bloed genoeg hebben.

Elton ken ik helaas niet goed genoeg. Al ben ik wel fan van zijn vader Escolar.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15916
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 09:11

MissSicarius schreef:
Nakomeling heeft inderdaad een beter achterbeen dan mijn merrie, daar ben ik het mee eens, maar ik durf zelf Secret er niet op te zetten aangezien ik hem wat slapjes vind. De filmpjes die ik gezien heb komt hij de bochten niet goed door.

Jan, als je het idee achter Secret loslaat. Wat zou jij dan passend vinden?

Over Secret, ik denk echt dat je je beeld bij moet gaan stellen want het klopt echt niet.

Waar ik denk dat jij wel heel blij van kan worden is deze hengst: https://hengstenhouderij-brouwers.nl/fascination/

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 10:02

janderegelaa schreef:
Het achterbeen van de Secret heeft veel meer buiging en afdruk. Buiging kan alleen met balans en afdruk kan alleen met kracht.

TS kan het best een verbeterpunt noemen maar dat betekent niet dat dat ook zo is.


Wat je hier zegt, is gewoon niet waar. Buiging impliceert helemaal niet dat een paard balans en kracht heeft. Genoeg voorbeelden van paarden met veel buiging in het achterbeen, maar weinig kracht en zelfs balansproblemen. En andersom kunnen paarden met weinig buiging toch ineens verrassend veel balans en kracht hebben.

De geruchten met betrekking tot Secret zijn helaas heel erg hardnekkig. TS heeft weldegelijk een punt dat ze er terughoudend mee is.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15916
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 11:45

Aimee schreef:
janderegelaa schreef:
Het achterbeen van de Secret heeft veel meer buiging en afdruk. Buiging kan alleen met balans en afdruk kan alleen met kracht.

TS kan het best een verbeterpunt noemen maar dat betekent niet dat dat ook zo is.


Wat je hier zegt, is gewoon niet waar. Buiging impliceert helemaal niet dat een paard balans en kracht heeft. Genoeg voorbeelden van paarden met veel buiging in het achterbeen, maar weinig kracht en zelfs balansproblemen. En andersom kunnen paarden met weinig buiging toch ineens verrassend veel balans en kracht hebben.

De geruchten met betrekking tot Secret zijn helaas heel erg hardnekkig. TS heeft weldegelijk een punt dat ze er terughoudend mee is.

Je leest niet goed. Ik zeg niet dat buiging balans en kracht is. Ik zeg dat buiging balans is en dat afdruk kracht is.

Geruchten vind ik zo’n quatsch verhaal. Secret fokt gewoon heel erg goed. Natuurlijk heb je heus wel eens een mindere maar ze hebben ook een moeder.

Elisa2

Berichten: 37268
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengstenkeuze Hot Spirit x Abanos x Rosenthal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 12:21

Powerbank is ook door mijn hoofd gegaan, weet alleen niet of deze voldoende kracht heeft voor wat TS zoekt. Aanleg tot meer sluiten kan hij zeker geven.

Ik vind de nakomeling van Secret ook echt niet slecht en verbeterd tov de moeder. Toch zou ik met de wensen: geen lang achterbeen en meer sluitvermogen ook niet snel aan Secret of Secret bloed denken. Qua karakter kan hij dan wel weer toevoegen wat TS zoekt.