[H] Welke hengst voor mijn Opium X Pretendent merrie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liex

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-08-05

[H] Welke hengst voor mijn Opium X Pretendent merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 19:47

Ja dat was mijn vraag.

Ik ben namelijk van plan mijn merrie volgend jaar te laten dekken. Alle informatie over haar vind je in mijn profiel maar ik zal hier ook wat geven:
- Ze is dus paardgefokt, maar pony gebleven.
- Karakter is geweldig!
- Beweging niet geweldig maar wel voldoende vind ik zelf, kan en moet meer. Achterhandgebruik moet meer.
- Sprongvermogen is goed, kan nog meer.
Ik wil er graag een hengst op die én super loopt, én goed kan springen. Met een leuk karakter. Van het veulen wil ik later namelijk een echt allround paardje maken.
Hij moet ook goed gebouwd zijn, mijn merrie heeft een beetje een rechte hals.

Het zijn mischien wat veel eisen, maar iedereen wil toch het beste?! Lachen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-07-06 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag in titel.

Naambordje

Berichten: 2255
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Welke hengst voor mijn Opium X Pretendent merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 12:03

Uhm..wat ik er wel goed op vind passen, is de hengst Donnerhall..
je betaald een vermogen maar dan heb je ook wat! Het is echt een geweldig gaafe hengst..Heeft alles wat jouw paardje meer moet hebben! *volgens jou zelf* .. Hij fokt wel redelijk grof soms, trouwens! Maar dat heeft mijn merrie ook nodig, die volgendjaar waarschijnlijk Donnerhall erop krijgt..je ziet maar en als ik je info over hem moet geven, PB me dan even over meld het hier!! xx

Naambordje

Berichten: 2255
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Welke hengst voor mijn Opium X Pretendent merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 13:37

Nou..hier dan wat info over Donnerhall!! K vind trwns Rubinstein ook wel wat.. (een wereldlegende..)* maar das heel wat anders!! Hier over Donn:

Naam paard: DONNERHALL
Goedgekeurd bij: Oldenburger & KWPN
Geboortjejaar: 1981 (nu overleden)
Vader: DONNERWETTER
Moeder: NINETTE
Kleur: Vos
Hoogte: 1.72
Sportprestaties: Springen - Internationaal dressuur - Samengesteld
Opmerkingen: Grand Prix dressuur met Karin Rehbein

Donnerhall x Donnerwetter x Disput x Diskant


Foto's Donnerhall::

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

*Ze zijn wat groot.. Bloos



Hier enkele nakomelingen::

Donnerhall x Souvenir
Afbeelding

Elite merrie Damaris, v. Donnerhall
Afbeelding

Donnerhall x Kennedy, kampioen 2003 Oldenburger
Afbeelding

Donnerhall x Pikante, Elite merrie
Afbeelding


Zo..dat was het zo'n beetje!!
Hoop dat je er wat aan hebt..

Liex

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Welke hengst voor mijn Opium X Pretendent merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 15:34

Bedankt! Ik kan er zeker wat mee Ja

Naambordje

Berichten: 2255
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Welke hengst voor mijn Opium X Pretendent merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 16:02

Mooi zo!! Wat een bloedmooi beest he..Lachen

Suelza

Berichten: 6474
Geregistreerd: 02-08-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Welke hengst voor mijn Opium X Pretendent merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:47

Hmmmm, ik kan mij niet herinneren ooit een Donnerhall in de springsport te hebben gezien...

Ik denk dat ze gewoon zijn vergeten bij sportprestaties het kopje "Springen" aan te passen...

Naambordje

Berichten: 2255
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Welke hengst voor mijn Opium X Pretendent merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:49

Neej hoor..Donn fokt ook springers!! Meer in Duitsland he Knipoog

VDB
Berichten: 4098
Geregistreerd: 26-11-05

Re: Welke hengst voor mijn Opium X Pretendent merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 18:39

Wat dacht je van VDL Sydney?? Sydney is 7 generaties RIJPAARD gefokt!!! Dat komt zelden voor...... Sydney is een ECHTE allrounder........
We zijn nu volop bezig in nederland met de KWPN-keuringen (seizoen is weer geopend) en er worden een aantal merries aangeboden voor de fokrichting: DRESSUUR! Sydney springt nu 1.40m, is 7 jaar oud en gaat eind dit jaar internationaal springen.
Echter: 80% van de Sydney-kindertjes worden schimmel....
Kijk maar eens op www.vdlstud.com bij de "hengsten" en ook op www.dekasteeltoren.nl BIj de hoofdstukjes "vader" "Wamorkus" (Wamorkus is OOK zoon van Sydney die in Amerika kampioen is geworden met de hoogste punten voor BEWEGINGEN.)

VDB
Berichten: 4098
Geregistreerd: 26-11-05

Re: Welke hengst voor mijn Opium X Pretendent merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 18:42

En Sydney fokt maat, massa en hoogte!!!

Liex

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Welke hengst voor mijn Opium X Pretendent merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 19:06

Ik zal eens kijken, zoals jij Sidney beschrijft moet hij echt goed zijn!

VDB
Berichten: 4098
Geregistreerd: 26-11-05

Re: Welke hengst voor mijn Opium X Pretendent merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 19:13

Het is nog een jonge hengst (net 7) en je schrijft zijn naam; SYDNEY. Er zit echt ook een schitterende kop op!! Mooi edel en sprekende ogen. De bouw is ook correct! Er zit veel, heel veel Holsteins bloed in. Hij KAN heet zijn maar wel "handelbaar heet". En dan heb je ook nog een moeder die wat "genen" aan het veulen geeft. Dit jaar zijn de eerste 3 jarige naar de merrie-keuringen. Er zijn er al een paar ster geworden en 1 mag er door naar de Centrale Keuring. Het dekgeld is ook niet zo spannend duur....... Tenzij je echt wilt vasthouden aan een VASTE uitgave???

VDB
Berichten: 4098
Geregistreerd: 26-11-05

Re: Welke hengst voor mijn Opium X Pretendent merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 19:18

Volgens mij heeft -- RZDlover -- ook VDL sydney gebruikt op haar grote pony om een grote maat veulen te krijgen. Maar dat weet ik niet zeker. Haar "Sydney" heet Zandiego.

martichr
Berichten: 1176
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Welke hengst voor mijn Opium X Pretendent merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 10:26

Downhill schreef:
Wat dacht je van VDL Sydney?? Sydney is 7 generaties RIJPAARD gefokt!!! Dat komt zelden voor...... Sydney is een ECHTE allrounder........
We zijn nu volop bezig in nederland met de KWPN-keuringen (seizoen is weer geopend) en er worden een aantal merries aangeboden voor de fokrichting: DRESSUUR! Sydney springt nu 1.40m, is 7 jaar oud en gaat eind dit jaar internationaal springen.
Echter: 80% van de Sydney-kindertjes worden schimmel....
Kijk maar eens op www.vdlstud.com bij de "hengsten" en ook op www.dekasteeltoren.nl BIj de hoofdstukjes "vader" "Wamorkus" (Wamorkus is OOK zoon van Sydney die in Amerika kampioen is geworden met de hoogste punten voor BEWEGINGEN.)



80% ? Hoeveel schimmelmerries heeft hij dan gedekt... Knipoog ?

Wat is de volledige afstamming van de merrie? Ik zou voor de merrie eens naar Phin Phin of Vainqueur informeren. Goede bewegers, goed springen, karakter van laatstgenoemde is top.. van Phin Phin weet ik het niet.. heb er niets negatiefs over gehoord.

nb. Donnerhall?? Pennyhall zul je bedoelen.. Haha!

VDB
Berichten: 4098
Geregistreerd: 26-11-05

Re: Welke hengst voor mijn Opium X Pretendent merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 18:03

martichr schreef:
Downhill schreef:
Wat dacht je van VDL Sydney?? Sydney is 7 generaties RIJPAARD gefokt!!! Dat komt zelden voor...... Sydney is een ECHTE allrounder........
We zijn nu volop bezig in nederland met de KWPN-keuringen (seizoen is weer geopend) en er worden een aantal merries aangeboden voor de fokrichting: DRESSUUR! Sydney springt nu 1.40m, is 7 jaar oud en gaat eind dit jaar internationaal springen.
Echter: 80% van de Sydney-kindertjes worden schimmel....
Kijk maar eens op www.vdlstud.com bij de "hengsten" en ook op www.dekasteeltoren.nl BIj de hoofdstukjes "vader" "Wamorkus" (Wamorkus is OOK zoon van Sydney die in Amerika kampioen is geworden met de hoogste punten voor BEWEGINGEN.)



80% ? Hoeveel schimmelmerries heeft hij dan gedekt... Knipoog ?

Wat is de volledige afstamming van de merrie? Ik zou voor de merrie eens naar Phin Phin of Vainqueur informeren. Goede bewegers, goed springen, karakter van laatstgenoemde is top.. van Phin Phin weet ik het niet.. heb er niets negatiefs over gehoord.

nb. Donnerhall?? Pennyhall zul je bedoelen.. Haha!



Da's nog al een verschil zeg!!!!!! Wat jij noemt!!!!!
Phin Phin en Vainqueur ?????????????????
En wat bedoel jij met: Donnerhall - Pennyhall????
JIJ hebt niet eens gelezen wat Bertuss wil gaan doen met het veulen.
Dus EERST LEZEN, goed??

Naambordje

Berichten: 2255
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Welke hengst voor mijn Opium X Pretendent merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 20:58

Donnerhall is gwoon de mooiste hengst..Vork

nickvos
Berichten: 341
Geregistreerd: 25-05-06

Re: Welke hengst voor mijn Opium X Pretendent merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 11:21


Naambordje

Berichten: 2255
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Welke hengst voor mijn Opium X Pretendent merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 11:53

Hmm..k ben niet zo weg van Flemmingh..maar dat moet Bertuss zelf beslissen! Ja

Liex

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Welke hengst voor mijn Opium X Pretendent merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 13:20

Ik ben eerlijk gezegt ook niet zo weg van Flemmingh, eerst wel maar nu niet meer Tong uitsteken
Enne Downhill, het mag wel iets aardiger hoor.. Lachen

Naambordje

Berichten: 2255
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Welke hengst voor mijn Opium X Pretendent merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 13:23

Ja !! En Donnerhall dan? Of een nakomeling ervan? Plingonnerhall zelf is wel héél duur..zal ik even wat goedgekeurde nakomelingen zoeken? Lachen

Liex

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Welke hengst voor mijn Opium X Pretendent merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 11:41

Nouja, als Donnerhall zo ontzettend duur is, dan word het denk ik niks.
Het is wel een superhengst maar de prijs is ook belangrijk.

meissiexx
Berichten: 180
Geregistreerd: 26-02-06

Re: Welke hengst voor mijn Opium X Pretendent merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 12:35

als je echt een goeie springer zoekt
De nakomelingen van Chin Chin presteren succesvol op internationaal niveau, denk aan: Querly Chin, Tolano van het Riethof, Triomph de Muze, Ta Belle van Sombeke en natuurlijk Riot Gun van de Padenborre, winnaar van de Grand Prix van Lisabon.

Nakomelingen van Chin Chin staan op keuringen hooggeplaatst en worden tijdens veilingen goed verkocht. Zowel in 2004 als in 2005 leverde Chin Chin meerdere veilingtoppers. Zijn veulens werden verkocht voor prijzen van
€ 8.000,- tot € 33.000,-.

Springindex: 178.

martichr
Berichten: 1176
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Welke hengst voor mijn Opium X Pretendent merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 17:03

Da's nog al een verschil zeg!!!!!! Wat jij noemt!!!!!
Phin Phin en Vainqueur ?????????????????
En wat bedoel jij met: Donnerhall - Pennyhall????
JIJ hebt niet eens gelezen wat Bertuss wil gaan doen met het veulen.
Dus EERST LEZEN, goed??
[/quote]

Ik kan prima lezen, jammer genoeg niet iedereen blijkbaar..vandaar het overmatig gebruik van leestekens en hoofdletters zeker?
Om van een foto en een oncomplete stamboom een hengst voor deze merrie te kiezen, is niet te doen.. Dus draag je een paar hengsten aan die mogelijk kunnen verbeteren wat Ts zoekt. Een goede springer, die ook goed beweegt. Riverman, Odermus en zo nog een aantal zijn ook het onderzoeken zeker waard. Aangezien het veulen voor eigen gebruik is en de merrie klein is dan een hengst van duizenden euro's dekgeld promoten nogal penny imo..
Sydney kan een prima optie zijn, dat moet TS maar gaan bekijken, hengstenhouders langs stamboom mee en informeren..
Of ben jij zo goed dat je ook blind een kampioen fokt? dan moet ze tuurlijk Sydney nemen..
ben nog steeds benieuwd naar het 80 % schimmel verhaal overigens.. waar haal je dat vandaan? en welke kleur hadden de merries..?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110723
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Welke hengst voor mijn Opium X Pretendent merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 20:38

meissiexx schreef:
als je echt een goeie springer zoekt
De nakomelingen van Chin Chin presteren succesvol op internationaal niveau, denk aan: Querly Chin, Tolano van het Riethof, Triomph de Muze, Ta Belle van Sombeke en natuurlijk Riot Gun van de Padenborre, winnaar van de Grand Prix van Lisabon.

Nakomelingen van Chin Chin staan op keuringen hooggeplaatst en worden tijdens veilingen goed verkocht. Zowel in 2004 als in 2005 leverde Chin Chin meerdere veilingtoppers. Zijn veulens werden verkocht voor prijzen van
€ 8.000,- tot € 33.000,-.

Springindex: 178.


Dan noem je ook wel weer een prijscategorie op zeg... Haha!

Inderdaad is Sydney niet zo'n verkeerd idee denk ik.

karijn

Berichten: 5409
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Welke hengst voor mijn Opium X Pretendent merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 15:38

Oke, de volgende zijn geselecteerd: Donnerhall, Sydney, Phin Phin, Vainqueur. Die zijn allen best wel prijzig.
Wat dacht je van de hengsten van de Wiemselbach: Numero Uno, fokt mooi bewegende paarden, Lupicor, Solitair idem dito. Ik zou bij deze merrie tevens kiezen voor een hengst die niet alleen maat in de hoogte fokt maar dat blijft toch afwachten maar ook een hengst die in de lengte wat meer maat kan meegeven.

martichr
Berichten: 1176
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Welke hengst voor mijn Opium X Pretendent merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 16:31

karijn schreef:
Oke, de volgende zijn geselecteerd: Donnerhall, Sydney, Phin Phin, Vainqueur. Die zijn allen best wel prijzig.
Wat dacht je van de hengsten van de Wiemselbach: Numero Uno, fokt mooi bewegende paarden, Lupicor, Solitair idem dito. Ik zou bij deze merrie tevens kiezen voor een hengst die niet alleen maat in de hoogte fokt maar dat blijft toch afwachten maar ook een hengst die in de lengte wat meer maat kan meegeven.


Allen? Vainqueur Eur 650,- , Phin Phin Eur 900,- .. Sydney toch ook niet boven de 900? Vergelijk dat eens met de 1500 (als ik mij goed herinner) voor numero uno.. Lupicor ook in die richting.. Van Gogh 780.. dan heb je een leuke hengst idd. Knipoog