Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Fokadvies Balzflug x Ulft x Roemer merrie

 
Profiel   

Voor een donkerbruine 8-jarige Balzflug x Ulft x Roemer ben ik benieuwd welke dressuurhengst geschikt zou zijn. Haar stokmaat is 1.68m.
Punten die voor verbetering vatbaar zijn:
* karakter. Merrie is niet 'lief' te noemen }>
* schouderlijn; is nu wat steil
* schoudervrijheid en souplesse in het voorbeen

Sterke punten merrie:
* goed in rechthoeksmodel
* krachtig achterbeen
* volle, opgerichte hals

ben benieuwd waar jullie mee komen!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-05 17:58 



 
Profiel   

Tuschinski!! Krack C x Pion x Amor! Dan wil ik meteen een optie op het veulentje!! Vingers aflikken Zekers wel! Ik wou dat ik nog een Balzflugmerrie had!

Of Rousseau! Dan fok je via Ferro terug naar Ulft en terug naar Roemer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-05 19:25 



 
Profiel   

Ja Tuschinksi da's een hele goeie..heb je ook een foto van de merrie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-05 21:24 



 
Profiel   

Neeej geen Tuschinski!!

Neem Rubiquil of Rousseau, Intelen op Roemer!!!
Roemerbloed is zo waardevol, probeer dat een beetje dichtbij te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-05 10:32 



 
Profiel   

Geen Rubiquil iig. Niet op deze afstamming. Rousseau misschien, hmm. Of Polansky? Dan ligt Ulft of Roemer verder weg. Als je dat wilt tenminste terugfokken op die 2 hengsten.
Overigs denk ik wel dat die schouderlijn met Roemer zo dichtbij niet echt verbeterd zal worden met Rubiquil en Rousseau.

Whaha bij mijn Obrecht x Roemer merrie werd het juist afgeraden om op Roemer terug te fokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-05 12:48 



 
Profiel   

Odie schreef
Neeej geen Tuschinski!!


Waarom niet? Verward

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-05 16:12 



 
Profiel   

Ik ben zelf niet zo op lijnenteelt gebrand hoor. Ik zou wel een foto willen zien, of staat die er wel en heb ik hem net gemist..?
Ik vind Tuchinsky wel een mooi paard...
qua lijnen moet het ook wel kunnen toch? Wat is er op tegen? Niet zo maar iets roepen hoor! Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-05 16:24 



 
Profiel   

Ik vind het van tus zo heel erg jammer dat ie zo ontzettend maait. Dat zou mijn reden al zijn om 'm niet te gebruiken, maar als voor jou dat geen probleem is. De eerste veulens van Tus zijn en worden dit jaar geboren. Diegene die ik gezien zien er opzich niet verkeerd uit. Qua schouderwerk zal Krack dat wel verbeteren op jou merrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-05 17:20 



 
Profiel   

Ik vind het moeilijk om advies te geven over een merrie die ik niet gezien heb en niet ken verder. Wel kan ik je vertellen wat voor een keuze ik heb gemaakt voor mijn merries.
Ik heb twee Balzflug merries staan een Balzflug x pretendent x matador die krijgt begin mei een veulen van royal dance. Een wat kleinere merrie 1.63 en een rond type wel super bewegen en een goed karakter. Ze zou alleen iets meer lengte en maat mogen hebben vandaar royal dance.
En een merrie vam Balzflug x seclusive xx x mamori xx die word dit jaar gedekt door Lord Liberty G. Deze merrie is een heel ander type. Lang gelijnd en rank en 1.68 maar ook super bewegen!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-05 20:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen