Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

[H][NRPS]welke hengst voor deze merrie?

 
Profiel   

Heeeel misschien laat ik Fristi volgend jaar dekken, maar dat is dan ook heel misschien..

First One (NRPS, 1.45m, 50% arabier)
V. Apollo

Ik zoek een grote D of E, liefste goedgekeurd of erkend bij het NRPS. Het moet een springertje worden. Hoeft geen toppaardje te worden, ook niet voor de verkoop, dus een goed papier is niet zo belangrijk, liever later een goed berijdbare pony die een beetje kan springen.

Verbeteren: Fristi is iets overbouwd, hoofd zou fijner en meer arabisch mogen, ze mag zowieso wat arabischer. Hoger op de benen. De vader moet een goed en rustig karakter hebben. Niet een te korte rug. Fristi staat te recht op haar voorbenen werd me laatst verteld. Fristi is verre van perfect, en misschien zijn er die zeggen dat ik niet moet fokken met zo'n paardje, daar a.u.b. niets over.. Kunnen jullie me advies geven wat er nog meer verbeterd moet/kan worden? Het hoeft niet een perfect uiterlijk te krijgen, maar gewoon een beetje goed gebouwd wel.

Het zijn niet echt goede foto's..

Hier foto van toen ze hoogdrachtig en ongespierd was van Rusty: (ze staat een beetje raar met haar voorbenen)
[img=http://img503.imageshack.us/img503/7854/pic00487wi6.th.jpg]

Fristi met haar veulentje Rusty(pasgeboren):
[img=http://img150.imageshack.us/img150/6480/pic00501hl8.th.jpg]

Springen(onduidelijke foto):
[img=http://img95.imageshack.us/img95/4701/fristimooikw0.th.jpg]
Hoofdje van Fristi en haar nichtje Chey:
[img=http://img95.imageshack.us/img95/1984/x1padjo0uco2h3a8y81gqp1cigoxoqbfkwthmvehurn5cjarkgptwmf5.th.jpg]



Laatst bijgewerkt door gomir op 25-07-06 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

tag in titel

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-06 08:51 



 
Profiel   

King kadanz geeft hele fijne werkbare sportpony's en zit bovenin de D-maat.

Edgar vind ik ook een super sportpony die goed beweegt en zeer goed springt. Pony heeft superinstelling!
Nakomelingen lijken ook goed, enige nadeel is dat Ed zelf niet zo groot is(en hoe hij fokt is nog niet zo goed bekend als van King Kadanz)

De NRPS-erkende arabische volbloed Moran zou ook mooi passen, maar ik weet niet of die nog beschikbaar is.

Nakomelingen van de arabische hengst Scapino zijn me ook heel positief opgevallen, zowel in type als in beweging!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-06 13:18 



 
Profiel   

Moran is van de week overleden dat zal niet gaan lukken en ik ga met gomir mee Scapino verbeterd erg sterk zelf s in type, de nakomelingen van deze arabier die ik in de ring heb gehad waren allemaal voorzien van een fraai hoofdje een mooie functionele lange hals en beweging.

De fotos zijn een beetje onduidelijk om een mooi beeld te schetsen van je merrie. Overigens is het wel een merrie met diepte en bot dat moet je er niet uitfokken! Veel succes op de nrps site staat het adres van de hengstenhouder van scapino als je die zoekt. Knipoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-06 19:35 



 
Profiel   

[quote="gomir"]
King kadanz geeft hele fijne werkbare sportpony's en zit bovenin de D-maat.

Ik heb ook weleens "andere" King Kadanzen gezien en die waren echt niet altijd even werkbaar.
Als je Kebir ox gekent hebt denk je er wel iets anders over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-06 00:33 



 
Profiel   

Het moet een springertje zijn..toch? Misschien is Condor ox wat. Beetje oudje misschien...ik heb er ook eentje gefokt die had een 9 voor springen met de IBOP. Condors zijn net katjes met springen.
Wel pittige karakters (voor ervaren ruiters).

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-06 00:40 



 
Profiel   

Weten jullie ook waar ik info/foto's/site kan vinden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-06 09:18 



 
Profiel   

Cristina schreef
Ik heb ook weleens "andere" King Kadanzen gezien en die waren echt niet altijd even werkbaar.
Als je Kebir ox gekent hebt denk je er wel iets anders over.


Natuurlijk zitten er altijd nakomelingen bij van een hengst die minder werkbaar zijn, maar er zijn percenteel heel veel nakomelingen van kadanz die het erg goed doen in de sport, en de pony's hebben bijna allemaal een goed karakter! En ik weet waar ik over praat, ik rijd hem namelijk.

Hij zit inderdaad mooi in de d-maat, maar naar ik weet ligt het vererven daarvan ook heel vaak aan de merrie.

voor meer info over King Kadanz: zie mijn profiel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-06 21:52 



 
Profiel   

Ik denk dat je bij het NRPS keus genoeg hebt! Normaal gesproken kijk ik eigenlijk alleen naar de Arabieren, maar een hengst die me zeker in positieve zin is opgevallen is Khadiboj van Klaverborch. Er lopen er veel meer die goed kunnen springen, maar deze hengst is me bijgebleven. Ik heb hem ook een keer op concours gezien, wow. Maar goed, ik moet zeggen dat ik niet echt de plus-en minpunten van hem en je merrie vergeleken heb, dit berichtje moet je dan ook meer zien als een duwtje in de rug om nog even verder te kijken. Knipoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-06 00:02 



 
Profiel   

Wat ik mij verbaas is dat er maar weinig met Lobeke ox gedekt wordt en dat is toch echt wel een super pony wat betreft karakter en hij springt ook heel goed. En deze leeft nog. Ook Krimh ox heeft zijn sporen in de sport verdiend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-06 11:27 



 
Profiel   

mgoeree schreef
Ik denk dat je bij het NRPS keus genoeg hebt! Normaal gesproken kijk ik eigenlijk alleen naar de Arabieren, maar een hengst die me zeker in positieve zin is opgevallen is Khadiboj van Klaverborch. Er lopen er veel meer die goed kunnen springen, maar deze hengst is me bijgebleven. Ik heb hem ook een keer op concours gezien, wow. Maar goed, ik moet zeggen dat ik niet echt de plus-en minpunten van hem en je merrie vergeleken heb, dit berichtje moet je dan ook meer zien als een duwtje in de rug om nog even verder te kijken. Knipoog


Khadiboj is zelf een jonge King Kadanz Knipoog en Kasanova is ook een goedgekeurde zoon van Kadanz.
Voor informatie over deze hengsten zie: www.klaverborch.nl
Mijn pony is trouwens ook een nakomeling van King Kadanz. In mijn profiel staan foto's enzo Lachen



Stukje uit het afstammelingenrapport:

KING KADANZ
De rijponyhengst King Kadanz brengt rijtypische nakomelingen die een sprekend hoofd hebben en een goede tot zeer goede uitstraling vertonen. De halzen zijn meestal van voldoende vorm en lengte. Een enkele maal is een onderhals gesignaleerd. De schoft is goed ontwikkeld en heeft voldoende lengte. Over het algemeen zou de schouder schuiner moeten zijn. De rug, lendenen en croupe zijn mooi aangesloten en sterk bespierd.
Het voorbeen is goed gesteld. Het achterbeen is overwegend goed gesteld, een enkele maal is het achterbeen wat klein gehoekt. Het totale beenwerk zou wat forser ontwikkeld mogen zijn. De nakomelingen van King Kadanz stappen ruim met voldoende souplesse. Vaak gaan ze achter wat nauw. De draf wordt met voldoende schoudervrijheid getoond. In draf gaan de nakomelingen van deze hengst met veel takt, balans en draagkracht. King Kadanz werkt verbeterend op type en beweging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-06 14:07 



 
Profiel   

haha dat stukje staat ook in mijn profiel Tong uitsteken

we hebben pas geleden een lijst met alle hengsten van t nrps binnengekregen met fokresultaten, en kadanz staat met kop en schouders bovenaan! ong 75% van zijn nakomelingen heeft het sportpredikaat! zowel springen als dressuur. Pasgeleden zijn 2 van zijn nakomelingen bestgaande rijpony in ermelo geworden, een D en een E. Kadanz is dus op dit moment de best fokkende hengst die het NRPS heeft!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-06 14:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen