[E] [KWPN] 4-jarige OO Seven x Sultan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Javayo

Berichten: 4098
Geregistreerd: 17-01-05
Woonplaats: Maassluis

[E] [KWPN] 4-jarige OO Seven x Sultan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-06 09:39

Ik ben benieuwd naar jullie exterieurbeoordeling van mijn 4-jarige ruin. Hij is een OO Seven x Sultan. Hij meet nu zo'n 1,60. Helaas geen standfoto kunnen maken waar hij vierkant op stond, hopelijk voldoet deze?

Deze foto is van vorige maand, toen stond hij net 2 maanden op de wei en stond hij niet zo intensief in het werk. Nu pakken we het dressuurmatige werk weer wat meer op, wat zijn bespiering (én z'n grasbuikje) ten goede zal komen Haha!

Volumia:
Afbeelding

Rijan_

Berichten: 1429
Geregistreerd: 14-05-06

Re: [E] [KWPN] 4-jarige OO Seven x Sultan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 09:44

hey mmooi paard hoor Haha! ik heb er ook 1 van 007 Knipoog Haha! gr

Venetia

Berichten: 2311
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Zuid-Gelderland

Re: [E] [KWPN] 4-jarige OO Seven x Sultan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 10:01

Dit is niet zo'n gunstig genomen foto, heb je geen andere foto?

Javayo

Berichten: 4098
Geregistreerd: 17-01-05
Woonplaats: Maassluis

Re: [E] [KWPN] 4-jarige OO Seven x Sultan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-06 10:37

Venetia schreef:
Dit is niet zo'n gunstig genomen foto, heb je geen andere foto?

Nee dit is helaas de enige die recht van de zijkant was genomen die ik nu in de computer heb staan. Ik zal binnenkort proberen om een standfoto te maken waar hij vierkant op staat. Ik neem aan dat je dat ongunstig vindt aan deze foto?

Rijan; dank je Bloos Wat vind je van zijn bouw in vergelijking tot jou OO Seven?

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: [E] [KWPN] 4-jarige OO Seven x Sultan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 16:31

Hée ik ken een paard wat (redelijk dichtbij) familie is van de jouwe. Nl. een Cabochon x cocktail x first choice v. sultan Knipoog ---> Tennessee. Met een veulen aan de voet van James Bont.

Maar die ziet er heel anders uit dan de jouwe hoor. Kleine vosmerrie van rond de 1.64m, hals zeer zwaar aangezet, ramshoofd en redelijk korte voorbenen en een hele schuine schouder.

Die van jou heeft een iets stijlere schouder, mooiere afgeronde kont (wel erg schuin). Al staat hij ook niet zo hoog op z'n benen en z'n hoofd is iets groot voor de rest van z'n lichaam.

Javayo

Berichten: 4098
Geregistreerd: 17-01-05
Woonplaats: Maassluis

Re: [E] [KWPN] 4-jarige OO Seven x Sultan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 10:01

Sammie; wat leuk! ik zal je zo ff pb-en. bedankt voor je reactie. Z'n kont zal door bespiering nog wel wat mooier rond worden. Van z'n hoofd klopt trouwens niet hoor Haha! Toont alleen maar doordat hij op de foto z'n hoofd heel ligt naar de fotograaf toe buigt. Hij heeft eigenlijk maar een heel klein koppie, cobmaatje.

indriss

Berichten: 510
Geregistreerd: 18-12-05
Woonplaats: In Limburg

Re: [E] [KWPN] 4-jarige OO Seven x Sultan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 11:53

Oh leuk, een 007 die zijn meestal heel mooi zwart.
Ik heb ook een oo7 gehad, die kon lopen!!!

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [E] [KWPN] 4-jarige OO Seven x Sultan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 17:52

Is geen gunstige foto. Maar goed. Het hoofd lijkt lang. De kaakuitsnijding is goed, de nek had ietsje langer gemogen. Halslengte is goed tot ietsje lang. Paard heeft een iets steile schouder. Is wat vierkant en had wat hoger op de benen mogen staan.
Schoft is wel voldoende lang, maar had hoger mogen zijn. Verloop naar de rug is goed. Lendenen lijken wat arm. Kort kruis, wel goed hellend.

Venetia

Berichten: 2311
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Zuid-Gelderland

Re: [E] [KWPN] 4-jarige OO Seven x Sultan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 18:51

Ik vond de foto ongunstig omdat hij niet zo mooi gerekt staat, zodat hij wat beknopt lijkt, terwijl dat misschien reuze meevalt als ie wel gerekt staat! De bovenlijn komt ook anders uit omdat de foto van onderen is genomen.
Paard heeft iig wel uitstraling! Ik denk dat een gunstiger foto heel andere beoordelingen kan opleveren. Mooi gefokt trouwens.

Javayo

Berichten: 4098
Geregistreerd: 17-01-05
Woonplaats: Maassluis

Re: [E] [KWPN] 4-jarige OO Seven x Sultan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 21:04

Volumia is opzich wel vrij vierkant, maar wellicht dat hij nog wat langer in zijn lijf gaat worden, aangezien hij pas 4 is, en het afgelopen jaar is hij toch nog 2/3 cm gegroeid. (hij hoeft trouwens niet langgelijnd te worden van mij, want ik vind dit zelf leuker)

Venetia, bedoel je met mooi gefokt, dat je de keuze voor oo seven bij een sultan-merrie interessant vind?

Ik heb een poging gewaagd een betere foto te maken... helaas was ik alleen en wou m'n paard niet bepaald mee werken, hij stond eigenlijk steeds op rust, en als ik hem ervan probeerde te overtuigen om op 4 benen te gaan staan verruilde hij zijn gewicht ongegeneerd op het andere been. Ik plaats ze maar alle 3, misschien zit er wat tussen?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

venusjah

Berichten: 701
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Beveren,Oost-Vlaanderen, Belgie!

Re: [E] [KWPN] 4-jarige OO Seven x Sultan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 01:17

Heb dit nog nooit gedaan, dus ga een gokje wagen, voor de kenners; als ik fout zit, verbeter me maar Haha!

Z'n kruis mocht iet wat lager liggen,
mooie halsaanzet en een vrij rechte schouder.
Vind het een mooi type paard met uitstraling Lachen

Deborah81

Berichten: 100
Geregistreerd: 25-06-06

Re: [E] [KWPN] 4-jarige OO Seven x Sultan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 01:52

Heel leuk beest! Ik val er op want het lijkt wel een kopietje van die van mij! Kijk maar...

Afbeelding
Leg de foto's maar eens naast elkaar, ik zie véél overeenkomsten!
Die van mij is een OoSeven x Cocktail, voor meer foto's zie profiel.
Ik heb er nu een paar keer opgezeten, hij is net zadelmak.
Qua schouders, schoft, ruglengte en benen lijken ze sprekend vind ik, of niet?
Ik zag op je profiel dat die van jou wel degelijk ook een sierlijk koppie heeft,maatje Cob denk ik?
Leuk paard, hoop dat je er net zo blij mee bent als ik!

Javayo

Berichten: 4098
Geregistreerd: 17-01-05
Woonplaats: Maassluis

Re: [E] [KWPN] 4-jarige OO Seven x Sultan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 08:31

Bedankt voor de reacties!

Venusjah; je hebt wel gelijk over het kruis, de ene dag denk ik: goh z'n schoft zit hoger, en de volgende dag: jeetje wat lijkt ie overbouwd Haha! Zal nog wel goed komen hoop ik!

Deborah81; wat een leuk paard heb je daar Clown Ga zo je profiel kijken. Dat van z'n hoofd klopt inderdaad dat hij cob maat heeft, hij past geen enkel full-hoofdstel van mijn vorige paard.

En als jij net zo blij bent met jou paard als ik met de mijne, dan ben je héél blij! Haha!

LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Re: [E] [KWPN] 4-jarige OO Seven x Sultan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 08:58

Goh, Javayo, nóg een Ubi/Volumia look a like Clown .
Op mijn beoordeling zit je niet te wachten denk ik he, ik kan hem alleen maar geweldig vinden natuurlijk Haha! .

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [E] [KWPN] 4-jarige OO Seven x Sultan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 09:07

Leuk, Sultan was vroeger een aantal jaar mijn verzorgpaard. En ik herken wel een aantal dingen van Sul in jouw paard. Vooral zijn hoofd, oogopslag en de kleur.

Javayo

Berichten: 4098
Geregistreerd: 17-01-05
Woonplaats: Maassluis

Re: [E] [KWPN] 4-jarige OO Seven x Sultan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 10:14

LDRD; als fokker van prachtige look a like kun je hem natuurlijk niet afkraken Haha! Maar als fokker heb je misschien ook nog een objectieve kijk?

Janouk, wat leuk Knipoog ik heb je een pm gestuurd. Leuk te lezen dat je wat dingen van Sultan in Volumia herkent. Ben er toch wel trots op dat hij zo dicht in zijn lijn zo'n geweldig paard heeft zitten Haha!

LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Re: [E] [KWPN] 4-jarige OO Seven x Sultan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 10:38

Ja, beetje objectief ook wel hoor. Haha!

Ik zie een wat stijle maar wel lange schouder. Ik vind de hals mooi uit de borst komen (niet te diep), maar had graag nog iets meer bovenhals willen zien (komt met rijden wellicht goed).
Wat me stoort, maar dat komt omdat Ubi dat ook heeft en ik met fokken altijd hiervoor moet opletten want zijn moeder heeft dat ook erg, is dat de schoft niet mooi in de rug door loopt maar hij wat wegvalt achter de schoft. Daardoor lijkt het ook (is ook wel een beetje zo) dat de rug nogal gezonken is.
Ik vind de achterhand zo van de foto's wat lastiger te beoordelen en zou denken dat de broekspier wat langer had mogen doorlopen, maar ik heb het idee dat dat meer aan de foto's ligt.
Tsja, en beknopt natuurlijk, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik daar nooit zo'n problemen mee heb, maar het is wel een feit.
Verder lekker bekkie he? En aan uitstraling ook niet te kort.

Hij lijkt echt wel heel veel op Ubi hoor, ik zou me er zo in kunnen vergissen. Haha! Knipoog

Javayo

Berichten: 4098
Geregistreerd: 17-01-05
Woonplaats: Maassluis

Re: [E] [KWPN] 4-jarige OO Seven x Sultan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 11:01

LDRD; bedankt voor je objectieve blik! Erg interessant en leerzaam. Dat is ook de reden dat ik Volumia voor de leeuwen gooide Knipoog al is een paard naar mijn idee pas goed te beoordelen als hij helemaal uitgegroeid is [tegen die tijd gooi ik 'm wel weer in zo'n topic Knipoog]

LDRD schreef:
Hij lijkt echt wel heel veel op Ubi hoor, ik zou me er zo in kunnen vergissen. Haha! Knipoog

En van dit soort opmerkingen wordt ik natuurlijk helemaal gelukkig en trots Haha! Ik blijf immers groot fan van Ubi!!

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Re: [E] [KWPN] 4-jarige OO Seven x Sultan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 18:23

Mooi dier!
Rug is wat gezonken, broekspier had langer door mogen lopen en de croupe is hellend, idd wat hoog in het kruis.

Veel uitstraling, mooi lang voorbeen! Maarre ietsje overconditie, te dik dus... Haha!

Javayo

Berichten: 4098
Geregistreerd: 17-01-05
Woonplaats: Maassluis

Re: [E] [KWPN] 4-jarige OO Seven x Sultan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 10:17

Beetje late reactie, bedankt voor het compliment Suzanne Haha!

Ehm ja, misschien ietsjes aan de 'volle' kant, past wel bij z'n naam haha Clown, maar hij was een half jaartje geleden dikker dan dit, dus ik ben hier al blij mee.

Volumia lijkt namelijk al dik te worden van lucht... Haha! eigenlijk moet hij gewoon harder aan het werk, zodat hij mooi in de spieren komt, we zijn al bezig, maar ach, hij is nog jong...

Rijan_

Berichten: 1429
Geregistreerd: 14-05-06

Re: [E] [KWPN] 4-jarige OO Seven x Sultan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 10:25

oo sorry dat ik zo laat regear ik heb ook maar 1 stand foto van hem !!
ik zal hem wel even plaatsen Knipoog

Afbeelding

Ashley5760
Berichten: 5823
Geregistreerd: 06-01-06

Re: [E] [KWPN] 4-jarige OO Seven x Sultan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 17:41

mag wat langer in de rug zijn heeft geen mooie hak op de foto achterbenen mochten iets mooier gesteld staan

gr clett