[E][H][KWPN]beoordeling 2-jarige merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saartje1
Berichten: 521
Geregistreerd: 09-07-05
Woonplaats: Eelde, het land van Weelde!

Re: [E][H][KWPN]beoordeling 2-jarige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 15:52

Ja dat is het belangrijkste ,tenminste mensen kunnen mij nog zo adviseren maar ik moet zelf toch echt iets hebben met een hengst anders doe ik het niet.

agerrits
Berichten: 967
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Overijssel

Re: [E][H][KWPN]beoordeling 2-jarige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:13

Saartje1 schreef:
ja dat lijkt me ook goed dat je daar nu mee bezig bent.san remo durf ik niks over te zeggen weet alleen dat dit jaar een boel nakomenlingen het goed gedaan hebben maar heb er zelf te weinig van gezien.

Dat lijkt mij minder verstandig...fokken gewoon overlaten aan de groten en zelf lekker genieten van z'n mooie merrie.....en met z'n veulen na 11 maand draagtijd is het nog een heel traject te gaan (3jaar)...ook daarin moet je als je liefde hebt voor die dieren de zorg dragen dat ze goed terecht komen...kun je dat en wil je dat?? dat is de vraag die ik mezelf zou stellen.

Floress
Berichten: 819
Geregistreerd: 08-10-05
Woonplaats: Belgiƫ

Re: [E][H][KWPN]beoordeling 2-jarige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 18:05

Die vraag komt helemaal nog niet eens in mij op. Ik hou zielsveel van mijn paarden en als er nog maar het minste scheelt ben ik de eerste om er meteen een DA bij te halen. Sinds dat ik 5 jaar ben hebben we paarden thuis. Ik ben er dus in opgegroeid. We hebben al eerder een haflinger gefokt en die is uitgegroeid tot een prachtige gezonde pony die qua gezondheid veel meer in orde is als paarden die we gekocht hebben. Zita hebben we sinds ze jaarling is dus ik weet best wel wat we een jong paard moeten bieden. Financieel kan ik volledig terugvallen op mijn ouders dus ik zou geen enkel probleem zien waarom ik niet zou fokken. Dat je het fokken alleen aan de groten moet overlaten is zever. We fokken het veulen voor onszelf en met een geschikte hengst komt er misschien nog een leuk, goed paardje uit.

En met ervoor te zorgen dat ze goed terecht komt, slaat dit op een eventuele verkoop? Indien ja, je moest eens weten. Mijn haflinger staat wegens omstandigheden al een heel tijdje te koop en er zijn al heel wat geintereseerden geweest maar ze gaat pas weg als we echt de geschikte persoon ervoor gevonden hebben. Al duurt het nog 3 jaar.

Je zal het wel niet slecht bedoelen maar ik weet heus waar ik voor sta. Van het fokken zelf heb ik weinig ervaring maar die doe ik nu op. Ik besteed meer aandacht aan de paarden dan mijn vrienden omdat ik de paarden belangrijker vindt. Dus je hoeft heus niet te vrezen dat ze geen liefde krijgen!
Ben je bij iedereen zo van mening of lijk ik een domme penny die 1 jaar op de manege gereden heeft en nu een eerste paard heeft en er geen **** van kent??

agerrits
Berichten: 967
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Overijssel

Re: [E][H][KWPN]beoordeling 2-jarige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 00:18

pasi; inderdaad ik bedoel het goed..zoals mijn laatste woorden zeggen zou ik erzelf zo over (na)denken en oordeel niet over jou of een ander, maar kijk erzelf zo tegen aan dus dat zegd meer over mij dan over jou....fokken is wel spannend en ik waag me er zeker nog een keertje aan om een 'mooie'merrie onder een geschikte hengst te doen..succes ermee.. Ach gut en vat mijn woorden niet te zwaarop. Knipoog

Floress
Berichten: 819
Geregistreerd: 08-10-05
Woonplaats: Belgiƫ

Re: [E][H][KWPN]beoordeling 2-jarige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 00:31

Ja sorry, ik vond het een beetje aanvallend overkomen. Vooral het gedeelte "kun en wil je ervoor zorgen dat ze goed terecht komt". Als je echt het beste voor je paardjes wilt en er al het mogelijke voor doet, dan raakt dit me wel wat ja. Maar ik snap je standpunt hoor. Bij een aantal kan je je terecht de vraag stellen of ze beter niet zouden dekken. Maar ik zie in mijn eigen situatie niet echt in waarom niet. Ik denk (hoop) dat ik toch niet een merrie heb van dergelijke slechte kwaliteit dat er niet veel goeds uit zou kunnen komen. Veulen zal voor eigen gebruik in de sport zijn. Maar nog bedankt voor je reactie want ik zat er al mee in Bloos .