Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

[H][NRPS]Welke hengst voor mijn E-pony?

 
Profiel   

Misschien volgend jaar, gaan we mijn E-pony laten dekken.

Het is een Nrps E-pony van 1.56m haar vader is Ambassador (Ahorn x Vindicator) en haar moeder is een afstammeling van (Garant x Erdballxx) Ze is aardig schrikkerig, maar super op stal. Hoewel ze spring gefokt is, heeft ze meer talent voor dressuur. Een allround-hengst zou leuk zijn Knipoog

[ img ]

Op moment geen duidelijk stand foto, maar komt binnenkort.



Laatst bijgewerkt door gomir op 18-08-06 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

tag gewijzigd

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-06 14:39 



 
Profiel   

Sorry maar ik kan er niks over zeggen naar aanleiding van 1 springfoto..

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-06 11:01 



 
Profiel   

nee inderdaad. leuke hengsten die ik ken, is sergi, Prins alfred en Surprise, marcel van bruggen heeft namenlijk een hengstenstal met veel mooi hengsten. als je een nummer wil, moet je maar even pb, ik kan ook aan informatie van die hengsten komen als je dat wil. het zijn wel pony's

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-06 18:11 



 
Profiel   

Wil je in de ponymaat blijven of wil je met een paardhengst dekken?

Je merrie is helemaal paardgefokt dus hou er in ieder geval rekening mee dat je merrie groter door kan fokken dan je zou verwachten gezien haar eigen maat.
Ik weet niet of je wat informatie hebt over halfbroers/zussen of andere paarden uit haar moederlijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-06 22:57 



 
Profiel   

nee.. ik weet niet veel over haar halfbroers/zussen maar ben van plan volgende week de fokker even te bellen.

Ik ken trouwens haar vader Ambassador ook niet..heel veel
gegoogled, maar niks gevonden over aftk, maat, etc.

Als er een hengst opgaat, wordt het toch na veel overleg met me ouders..een paardhengst.
Ik trouwens morgen een goede stand foto maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-06 23:24 



 
Profiel   

Ik wacht je verdere info even af dan.

Paardhengst leek mij ook het meest verstandig. NIet alleen gezien de bloedopbouw van je merrie, maar ook omdat je over 4 jaar als je wat met het veulen zou kunnen zelf ook al 20 bent en bij de paarden moet rijden.
Je zal er wsl geen hele grote uitfokken, maar 1.63-1.65 kan in principe makkelijk. (de 2-jarige uit mijn E-pony is nu al 1.62)

Hoe heet de moeder(en evt oma)? Misschien kun je via haar nog wat over de moederlijn terugvinden mbv paardenfokken.nl

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-06 23:31 



 
Profiel   

Ik vind dat de NRPS (paard) hengst Cantos hier mooi bij past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-06 20:19 



 
Profiel   

Waarom Blazingboots?

In mijn ogen kun je van deze foto absoluut niet beoordelen welke hengst zou kunnen passen en bovendien zou ik nooit voor Cantos kiezen als ik uit een klein gebleven paard een normale maat paard zou willen fokken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-06 22:46 



 
Profiel   

Heb vandaag dus even foto's gemaakt Haha!

[ img ] voorhand (had trouwens net gereden)
[ img ] achterhand
[ img ] helemaal (sorry voor de slechte kwaliteit)

hoezo Cantos niet?, volgens mij is die 1.66

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-06 22:56 



 
Profiel   

Cantos wil nog weleens verkleinen Knipoog
Ken er een heel stel E-pony's/kleine paarden van uit merries met een normale maat. Vandaar dat ik voor zo'n merrie zeker Cantos niet zou kiezen.

Kan niet zo heel veel met deze foto's, maar de hals lijkt wat zwaar en diep uit de borst te komen.
Achterbeen wat lang en lijkt iets recht.
Schouder lijkt me iets steil, maar kan aan de foto's liggen.

Ik zal er iig eens over nadenken Ja

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-06 23:00 



 
Profiel   

Sommige zeggen ook dat ze de kont heeft van een paard Knipoog.. Overgins zijn het slechte foto's want ze lijkt op de foto's meer een propje dan ze is.

En de hengst Jumper? zag in Tolbert zeer goede nakomelingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-06 23:11 



 
Profiel   

wil je je merrie door een dressuur hengst of een springhengst laten dekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-06 10:07 



 
Profiel   

Als je een paard wil, zou ik als ik jou was de NRPS goegekeurde hengst Fidelio (Ferro x Porter) doen.
Een bloedmooi zwart paard. 1.66m groot, dus dat gaat net op jou pony.

kyk op www.sollenburg.nl, dan fokkerij en dan Fidelio

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-06 20:58 



 
Profiel   

Ik neem aan dat ze de springrichting op wil Majoor.

Jumper ben ik niet zo heel erg fan van. Dit jaar hebben ze het wel heel goed gedaan, maar over het algemeen ben ik er niet zo van gecharmeerd.

Fidelio vind ik zelf qua type helemaal niet passen bij deze merrie. En bovendien is dat meer een dressuurpaard dan een springer/allrounder.
Paard is wel absoluut positief ontwikkeld het afgelopen jaar, vorig jaar tijdens het verrichtingsonderzoek vond ik het maar een stamperig pony-achtig beest Bloos


Ik heb zelf uit mijn E-ponymerrie een hele fijne Royal Highness gefokt. Is nu 2,5 en wordt een mooi paard met voldoende maat en massa. Chique genoeg, maar niet zo teer als haar moeder en heel correct in het fundament. Lijkt heel goed te bewegen.
Andere nakomelingen(oudste zijn dit jaar 2 geworden) hebben ook voldoende maat, staan mooi in het type en bewegen goed.
Royal Highness zelf is nu 6 jaar oud en loopt Z-springen/nationaal 1.30.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-06 22:50 



 
Profiel   

En de rijpaardhengst Bright Speed dan? Dat is een allrounder, het veulen wordt waarschijnlijk dan een rijpaard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-06 11:05 



 
Profiel   

Bright speed is wel een allrounder, maar zit zelf niet zo hoog in de maat(1.63 ofzo meen ik) en zijn moeder is ook maar 1.61.
Nakomelingen die ik gezien heb zijn ook allemaal rond die maat(vnl uit rijpaardmerries).
En ik vind zijn moederlijn een nadeel, weinig sport erin en bovendien stammen zowel oma als overgrootoma van een volle volbloed af en dat zou ik op deze merrie persoonlijk toch een beetje proberen te vermijden.

Ik zou dan eerder eens naar Baldwin kijken. Heeft wat meer maat dan Bright speed en dat zie je bij zijn nakomelingen ook terug. En dat zijn ook fijne allrounders Ja
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-06 13:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen