Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[H][KWPN]Jullie idee? Hengst voor Keurmerrie van LUX Z

 
Profiel   

Nou ben ik eens benieuwd naar jullie idee voor een leuke papa voor mn veulie. Planning is om volgend seizoen te dekken. Ik ben zelf best thuis in de hengsten en heb dan ook al een errug leuke op t oog. Ze heeft eerder een veulen gehad van Gribaldi. Wat info over de merrie. Keurmerrie van Lux Z X Dageraad v. G Ramiro Z X Sultan. Is wat lang in de rug, en mag vlugger van achter. Ben wel tevreden met lengte en richting van de hals. Het moet een springbebie worden.
De foto's zijn niet echt duidelijk maar voor t idee leuk.
[ img ]
[ img ]
[ img ]



Laatst bijgewerkt door gomir op 19-08-06 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

tag in titel

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-06 21:00 



 
Profiel   

Waarom gribaldi op zo'n merrie als ik vragen mag? Heb je daar toen zelf voor gekozen of is dat bij een eerdere eigenaar geweest?

Wat vind je van Harley?
Vind ik zelf een aansprekend paard. Springt fijn, beweegt ruim voldoende voor een springpaard en ik vind het een mooi dier om te zien. Eerste nakomelingen die ik ervan gezien heb spraken me ook erg aan Ja
Kan op deze foto's slecht zien hoe je merrie exterieurmatig is dus daar kan ik weinig over zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-06 21:44 



 
Profiel   

gomir schreef
Waarom gribaldi op zo'n merrie als ik vragen mag? Heb je daar toen zelf voor gekozen of is dat bij een eerdere eigenaar geweest?

Dat vroeg ik me dus ook al af?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-06 21:45 



 
Profiel   

Dat was bij een vorige eigenaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-06 22:44 



 
Profiel   

Dat was ook wat ik me afvroeg toen ik t hoorde!!! Alles had ik erop gedacht, maar geen Gribaldi!!! Maar goed, was dus bij vorige eigenaar. Wel een mooi beestje geworden hoor, is nu 4. Niet al te groot maar lijkt fijn te lopen vanaf foto's die ik gezien heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-06 14:33 



 
Profiel   

Niemand??? Tong uitsteken

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-06 08:49 



 
Profiel   

gomir schreef
Wat vind je van Harley?
Vind ik zelf een aansprekend paard. Springt fijn, beweegt ruim voldoende voor een springpaard en ik vind het een mooi dier om te zien. Eerste nakomelingen die ik ervan gezien heb spraken me ook erg aan Ja
Kan op deze foto's slecht zien hoe je merrie exterieurmatig is dus daar kan ik weinig over zeggen.


Ik wacht nog op reactie Clown

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-06 13:47 



 
Profiel   

Haha sorry. Ik heb info over m gezocht. kon niet echt veel vinden maar wel 1 mooie foto en die sprak me wel aan. heeft niet te klagen over vermogen lijkt me !!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-06 18:07 



 
Profiel   

Dacht aan Numero Uno ..gaat best met Lux bloed
maar ook een beste Holsteiner zolas Cartani ,cartano , cassini II en lucky boy
Verdi vanwege het Quidam de revel bloed

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-06 18:42 



 
Profiel   

Numero Uno is niet zo'n goed plan. ik denk dat er dan iets te veel inteelt is. Nu Uno is LiberoXLord calandoXAhorn Lux is Lord calandoXAhornXCaletto. Dat is denk ik geen optie... De Holsteiners is nog niet zo'n verkeerd idee, daar ga ik meer over opzoeken! Bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-06 19:28 



 
Profiel   

gomir schreef
gomir schreef
Wat vind je van Harley?
Vind ik zelf een aansprekend paard. Springt fijn, beweegt ruim voldoende voor een springpaard en ik vind het een mooi dier om te zien. Eerste nakomelingen die ik ervan gezien heb spraken me ook erg aan Ja
Kan op deze foto's slecht zien hoe je merrie exterieurmatig is dus daar kan ik weinig over zeggen.


Ik wacht nog op reactie Clown


ik dacht ook meteen aan Harley, hij heeft een hele mooie collectie eerste veulens gegeven en ook echt goed bewegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-06 21:17 



 
Profiel   

Als je dan toch richting Holstein wil dan kun je ook eens naar Celano kijken. Geeft over het algemeen fijne springpaarden met een werkbaar karakter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-06 00:38 



 
Profiel   

Ga ook die eens opzoeken!!! De hengst die ik in mn gedachten heb ik Ginus. Ik ken de hengst zelf erg goed en een aantal nakomelingen van hem ook. Ik vind t echt een plaatje om te zien, en hij heeft een super karakter, kan super lopen én springen!!! Zijn nakomelingen zijn mooi compact, hebben een mooie hals en kunnen fijn bewegen en heel fijn springen. Karakter van zn kinderen is ook super. Voor mij blijft hij voorlopig de nummer 1! (wil natuurlijk niet zeggen dat ik verder geen ideetjes meer wil van jullie Tong uitsteken )

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-06 13:08 



 
Profiel   

Ik vind de kinderen van Ginus in beweging juist helemaal niet zo sterk Bloos Wel fijn galloperen, maar verder werd ik er niet zo blij van. Achterbeen blijft mij te vaak teveel achter de massa.
Qua type vind ik ze vaak wat te beknopt voor het mooie en het achterbeen is niet altijd even correct gesteld(wat je ook terugziet in beweging)
Maar ik heb natuurlijk lang niet alle nakomelingen gezien, maar slechts een stuk of tien(wel uit fijne merries).

Heb je misschien een goede standfoto van je merrie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-06 20:05 



 
Profiel   

O dat is dan weer goed dat ik dat hoor. Kinderen met een achterbeen achter de massa heb ik nog niet gezien, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze er niet zijn! Verder wil ik nog info gaan zoeken over Triomph de muze en tangelo vd zuuthoeve. daar weet ik nog wat weinig van...
Ik heb niet echt goede standfoto's. zal morgen even maken...

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-06 17:24 



 
Profiel   

Ben ook niet echt een ginus fan geeft ook niet echt grote nakomelingen!

Zou meer voor een hengst kiezen die maat en vermogen door fokt! tegenwoordig hebben ze dit echt wel nodig met de moeilijke parcoursen die gebouwd worden.

Misschien kun je meer kijken naar cavalier, indorado, en misschien een jonge hengst zoals vainqueur of vingino of idd die duitse hengsten

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-06 11:03 



 
Profiel   

Ik wil geen jonge hengst. ik wil dat zijn kinderen zich hebben bewezen in de sport... indorado zal ik eens opzoeken, cavalier ben ik niet zo weg van..

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-06 14:17 



 
Profiel   

O ja misschien Larino, Eigenlijk kunnen alle kinderen hiervan springen! (zul je ook niet vaak te koop zien staan)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-06 14:38 



 
Profiel   

Wat dacht je van Madison (Guidam x Nimmerdor) hengst spreekt mij wel aan, maar ken hem niet. Jongen van Guidam spreken me ook wel aan, kunnen ook netjes bewegen.

Tygo ?? (Numero Uno x Puriose) hele mooie jongen van gezien en goed bewegen kunnen ze. Mooi allround bloed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-06 15:40 



 
Profiel   

Waar staat Tygo ter dekking?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-06 22:09 



 
Profiel   

Stoererij Eloma-Hoeve, site: www.elmonahoeve.nl

edit: de site doet het niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-06 09:08 



 
Profiel   

misschien via deze link

http://www.elomahoeve.nl/Page/Ned/Detail/tygo.htm

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-06 09:13 



 
Profiel   

ja die doet het Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-06 09:13 



 
Profiel   

o ja en als je toch op die site bent wat betreft oklund deze heeft zich ook al wel bewezen!

nakomelingen zien er goed en veelbelovend uit !

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-06 09:15 



 
Profiel   

He mloes,
Tangelo van de zuuthoeve heb ik een nakomling van gereden,
was er een uit een kroongraaf merrie.

heel braaf ding, wel wat iel, maar dat komt door zn slechte start.
heel gehoorzaam, vrolijk dier.
en super springen..
correcte draf, goede galop en goede stap.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-06 17:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen