[H]Voor Mijn Draver-merrie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Soo_Shirley

Berichten: 1335
Geregistreerd: 03-03-06
Woonplaats: Hoorn

[H]Voor Mijn Draver-merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 23:25

Hallo, ik heb een draver gekocht tijdje geleden van 12 jaar (kan iets ouder zijn).

Nou kwam me vader met het idee om haar misschien te laten dekken, maar ik ben daar niet zo bekend in.
Mijn vader wilt dat,omdat als me paardje wel ouder word en ik afstand van haar moet doen, of afscheid moet nemen. dat er nog iets van haar is,en voor me zelf natuurlijk.

Hier wat informatie:
Naam: Jill
leeftijd: tussen de 12 en de 14.
lengte: 1.57
Bruin met Wit blesje.
Ras: Draver (Heeft ongetwijfeld op de baan gerend)
Nrps Papieren.
Loopt geen wedstrijden,ben ik ook niet vanplan met haar.
(voor vragen sta ik open)

Afbeelding

Kan iemand mij informatie geven?
En zoja, wie weet er een leuke hengst?
(ik zou misschien wedstrijden met het paardje wat er uit komt willen rijden) Knipoog
Laatst bijgewerkt door gomir op 22-08-06 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag in titel

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Voor Mijn Draver-merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 23:31

Wat voor wedstrijden (in welke discipline) heb je in gedachten?

Zelf heb ik een 'Dravebier', een kruising uit een Arabische hengst en een dravermerrie (ook NRPS-geregistreerd). Hij springt graag, is gek op SGW en loopt inmiddels klasse 3 endurance (80-120 km, mag 120+). De dressuur is niet zijn sterkste kant, maar toch heeft hij M1 met winstpunten gelopen. Foto's in mijn profiel.

Bij een draver zou ik bij voorkeur kiezen voor een paard met een goede galop, om de kans te vergroten dat het veulen ook die goede eigenschap meekrijgt. En persoonlijk geef ik de voorkeur aan een bloedpaardje. Dan zou ik kiezen voor een Arabisch of Engels volbloedhengst, het liefst eentje die zich al heeft bewezen in de sport, ofwel zelf ofwel via zijn nakomelingen.

Op de site van het NRPS vind je de hengstenlijst. Misschien zit daar iets voor je bij?

Soo_Shirley

Berichten: 1335
Geregistreerd: 03-03-06
Woonplaats: Hoorn

Re: Voor Mijn Draver-merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 23:34

Dankjewel, ik zat zelf ook te denken aan Springen.

Tog maar even eerdags kijken hoe mijn paardje het met springen er vanaf brengt Clown want ik heb haar nog niet zo lang, maar k ga het zeker proberen Knipoog

Soo_Shirley

Berichten: 1335
Geregistreerd: 03-03-06
Woonplaats: Hoorn

Re: Voor Mijn Draver-merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 23:40

ik zat wat te snuffelen op
http://www.nrps.nl/hengsten/lijste.html

en zag daar Expensive, 4e van boven.
ik vind het heel jammer dat er geen foto bij staan, maar ga ik misschien wel aan vragen.

en het is nog vlak bij mij ook.

Zou dat kunnen denken jullie? Bloos
Of moet ik voor iets groters gaan?

Ik zelf hou van groot.

Ik heb er egt géén verstand van.
Laatst bijgewerkt door Soo_Shirley op 22-08-06 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Voor Mijn Draver-merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 23:41

Ik ken Expensive niet, maar zo te zien heeft hij een Anglo-Arabische hengst als vader. Voor informatie kun je het beste even contact opnemen met het NRPS.

Soo_Shirley

Berichten: 1335
Geregistreerd: 03-03-06
Woonplaats: Hoorn

Re: Voor Mijn Draver-merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 23:42

dankje Karin.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Voor Mijn Draver-merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 23:49

Expensive zou zeker mijn keuze niet zijn voor zo'n merrie. Heb de hengst laatst nog live zien lopen en was er helemaal niet van gecharmeerd. Galop vond ik maar matig en in draf ging hij bijna constant wijd achter. Ik dacht eerst dat het een draver was, zag later pas dat het expensive was Bloos

Ik vind de nakomelingen van de NRPS-erkende arabische volbloed Scapino erg positief opvallen. Daar zou ik dan eerder voor kiezen dan voor expensive.




Zou je de volgende keer dat je op dit forum post misschien zelf de tag in je titel willen zetten, kun je allemaal terugvinden in de charter.

Soo_Shirley

Berichten: 1335
Geregistreerd: 03-03-06
Woonplaats: Hoorn

Re: [H]Voor Mijn Draver-merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 23:53

gomir: Dankjewel, hier heb ik wat aan gehad. weet ik tenminste dat ik die niet hoef dit verhaal.

En sorry dat ik geen tag heb gebruikt.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: [H]Voor Mijn Draver-merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 23:57

Scapino BB spreekt mij ook aan. Er loopt een vrij recent topic over hem: viewtopic.php?f=155&t=629499

Hij heeft overigens ooit op de renbaan gelopen: http://home.worldonline.dk/horses/scapino_bb.htm (site in het Deens).

Ook Lobeke (een Spaans gefokte Arabische volbloed) vind ik een fijne sporthengst. Heeft onder Chantal Megchelenbrink Z-SGW gelopen, zowel bij de pony's als bij de paarden nationaal kampioen geweest.

Soo_Shirley

Berichten: 1335
Geregistreerd: 03-03-06
Woonplaats: Hoorn

Re: [H]Voor Mijn Draver-merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 10:51

dankjewel, ik zal even een kijkje nemen op bijde site's

jessy1989

Berichten: 304
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: deinum (friesland)

Re: [H]Voor Mijn Draver-merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 10:56

ik weet niet of je een heel smal paard hebt maar ik zou voor een barok ras gaan daar heb je vaak hele mooie paarden uit
alleen die zijn weer niet zo geschikt voor springen denk ik

Soo_Shirley

Berichten: 1335
Geregistreerd: 03-03-06
Woonplaats: Hoorn

Re: [H]Voor Mijn Draver-merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 11:03

ja mijn paardje is behoorlijk smal.

jessy1989

Berichten: 304
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: deinum (friesland)

Re: [H]Voor Mijn Draver-merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 22:24

wel een beetje ander maar ik had een foto gezien van een kruising engels volbloed en lusitano was heel mooi om te zien.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: [H]Voor Mijn Draver-merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 22:41

'Mooi om te zien' is op zich natuurlijk leuk. Maar waar wil je een paard voor fokken? Om naar te kijken of om er iets mee te doen?

Ik zou zelf voor het laatste gaan. En daar heeft het veulen ook meer aan. Een veulen fokken als weideversiering omdat-ie 'zo mooi' is, daar schiet je IMO weinig mee op..

Bedenk wat je later met het veulen zou willen doen en stem daar je keuze van de hengst op af. En als het veulen dan ook nog mooi is, is dat mooi meegenomen. Lachen

Erretje

Berichten: 1227
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Gooi en Vechtstreek

Re: [H]Voor Mijn Draver-merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:58

Het paardje wat ik vroeger reed was ook een dravebier, hele mooie merrie geworden, veulenkampioen geweest en stermerrie bij NRPS. Ze is van Vrey's Sedan, een renarabier die veel all-round paardjes heeft voortgebracht. Zij is de moeder van mijn huidige paard (zie onderschrift) die het ook heel goed heeft gedaan op de NRPS-keuringen (ook veulenkampioen).

Afbeelding
Afbeelding

Haar problemen waren inderdaad dat ze geen goede galop had, althans ze had er moeite mee om onder de ruiter goed te galopperen, en een lang achterbeen, dwz, ze was net niet overbouwd wat ook niet echt hielp. Wel een echte merrie, een gevoelig typje, maar verder superlief en buiten ook super. Dressuur vond ze dan ook niet zo, springen wel en kan ze goed.