Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 47 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

[H][NRPS]Welke Hengst op mijn Ixion merrie??

 
Profiel   

Wat ik verwacht uit deze combi is het volgende: een enigszins vierkantmodel paard die niet al te groot zal zijn, met een enigszins horizontale hals met iets meer bespiering dan de moeder en wrs diep uit de borst. Ik verwacht dat de gangen niet verbeterd zullen worden. Voorbeen verwacht ik ook niet langer. Karakter lijkt me ook een belangrijk punt. Je merrie waardeert zich in beweging erg op, ik zou voornl. op zoek gaan naar een hengst die een mooi model erin fokt, de hals verbeterd. Hoe het achterbeen van de merrie is weet ik niet. De galopfoto is ook niet echt duidelijk te beoordelen, volgens mij zet ze nl. net af ofzo. Anders zat ze overkruist. En dat alles zul je moeten zoeken in een allround (spring) hengst.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-06 15:06 



 
Profiel   

Dat zal dan geen goede combi zijn als ik het zo hoor.
Het achterbeen van mijn merrie is best sterk, ze treed hem goed onder, ik zal kijken of ik een goede draf foto kan vinden waar je het op kan zien.
Weer bedankt voor de info, en als je nog meer suggesties hebt graag Haha!

Hier was ze aan het showen, dan lopen ze al snel netjes
[ img ]

En een draf foto toen ik aan het rijden was, niet de beste foto, maar kon even geen goeie vinden
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-06 15:15 



 
Profiel   

Inno1985 schreef
Dat zal dan geen goede combi zijn als ik het zo hoor.
Ik heb er expres bij gezet: "Ik verwacht". Fokken is en blijft toch altijd een gokken, hoeveel verkeerde mogelijkheden je elimineert. Maar mijn keuze zou Equador niet echt zijn voor deze merrie Lachen

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-06 15:19 



 
Profiel   

nee tuurlijk weet je het nooit zeker, dat is logisch, maar ik neem liever dat risico niet, ik wil wel een veulen waar ik later ook mee kan doen, waarvoor ik hem gefokt heb.

Gr

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-06 15:20 



 
Profiel   

Game boy? Daar hebben wij een veulen van op stal en heeft op heel veel punten de moeder verbeterd qua bouw. Verder is het een heel chique ding om te zien en zitten er super gangen op.

http://www.nrps.nl/pics/gameboy-pavo.jpg

Hij schijnt los ook heel erg goed uit de voeten te kunnen met hindernissen Lachen. ( heb dit zelf niet gezien maar toen ze voor hem kwamen kijken hebben ze hem los laten springen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-06 15:22 



 
Profiel   

randie schreef
Game boy? Daar hebben wij een veulen van op stal en heeft op heel veel punten de moeder verbeterd qua bouw. Verder is het een heel chique ding om te zien en zitten er super gangen op.

http://www.nrps.nl/pics/gameboy-pavo.jpg

Hij schijnt los ook heel erg goed uit de voeten te kunnen met hindernissen Lachen. ( heb dit zelf niet gezien maar toen ze voor hem kwamen kijken hebben ze hem los laten springen)


Heb je toevallig meer informatie over game boy??
Want ik kan echt heeeeeeeel slecht googlen Bloos

Bedank voor je advies

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-06 15:24 



 
Profiel   

Wat is er mis mee dan?????
Maar goed er zijn altijd betweters die veelal boekjes lezen.....


Prima hoor je doet maar.
Veel succes met het vinden van een hengst onze Sammie zal je daar zeker bij adviseren.... Knipoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-06 17:40 



 
Profiel   

devine schreef
Wat is er mis mee dan?????
Maar goed er zijn altijd betweters die veelal boekjes lezen.....


Prima hoor je doet maar.
Veel succes met het vinden van een hengst onze Sammie zal je daar zeker bij adviseren.... Knipoog


Er zal heus niks mis zijn met die hengst, maar hij moet wel bij de merrie passen, misschien paste die wel bij de merries waar jij de veulens van kant, maar bij mijn merrie zou die blijkbaar niet goed tot zijn recht komen. En ik neem liever niet een te grote gok.
Maar iig toch bedankt voor je advies hoor Haha!

Gr Tamara

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-06 17:42 



 
Profiel   

devine schreef
Wat is er mis mee dan?????
Maar goed er zijn altijd betweters die veelal boekjes lezen.....
Prima hoor je doet maar.
Veel succes met het vinden van een hengst onze Sammie zal je daar zeker bij adviseren.... Knipoog
Oei oei, lange tenen devine? Zonde hoor.

Overig hoef je niks uit de boeken te halen, dit kun je zo met je eigen ogen ook zien. De geplaatse informatie was ook enkele ter illustratie/ondersteuning.

Er is niks mis met hengst, ik vind het alleen geen goede combinatie met de merrie. En dat mag best gezegd worden. Niet elke hengst past bij elke merrie, hoe geweldig andere nakomelingen het van dito hengst/merrie het ook mogen doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-06 17:46 



 
Profiel   

Geef dan eens een antwoord wat ze vraagt welke hengst ben benieuwd want als ik dit zo lees kan ik er nog wel wat van op steken denk ik ????

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-06 19:28 



 
Profiel   

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=76109
Dat is zijn stamboom voor de rest zal ik even verder zoeken Lachen. Kan ook wel van de week fotos maken van het veulen als je interesse hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-06 14:17 



 
Profiel   

randie schreef
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=76109
Dat is zijn stamboom voor de rest zal ik even verder zoeken Lachen. Kan ook wel van de week fotos maken van het veulen als je interesse hebt.


Volgens mij is het wel een hele veelzijdige hengst, aan zijn afstamming te zien.
Alleen wordt me veulen dan waarschijnlijk wel schimmel omdat moeders vader schimmel is, maar als die op alle vlakken goed bij mijn merrie past, ving ikd at veel belangrijker.

Groetjes Tamara

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-06 14:31 



 
Profiel   

Inno1985 schreef
randie schreef
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=76109
Dat is zijn stamboom voor de rest zal ik even verder zoeken Lachen. Kan ook wel van de week fotos maken van het veulen als je interesse hebt.


Volgens mij is het wel een hele veelzijdige hengst, aan zijn afstamming te zien.
Alleen wordt me veulen dan waarschijnlijk wel schimmel omdat moeders vader schimmel is, maar als die op alle vlakken goed bij mijn merrie past, ving ikd at veel belangrijker.

Groetjes Tamara


Je hebt het dus nog niet begrepen... Bloos dat doet er dus niet toe.. hoeveel schimmels er in de lijn zitten. De kans blijft gewoon 50% met schimmel maal niet schimmel.. Knipoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-06 16:25 



 
Profiel   

Nee ik was heel slecht op school in die dingen, maar ik begrijp nu dus dat het niet uitmaakt wat je erop zet, het is gewoon 50 % kans op schimmel.
Dat zal ik niet meer vergeten.

Gr

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-06 21:32 



 
Profiel   

hoe duur kan de hengst zijn?
lordanos van sosath geeft een goed karakter an zijn kinderen... een ook chambertin van de birkenhof in duitsland geeft leuke paarden met een goede karakter...


Laatst bijgewerkt door suzieva op 08-09-06 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-06 15:43 



 
Profiel   

suzieva schreef
hoe duur zou de hengst zijn?
lordanos geeft een goed karakter an zijn kinderen... een ook chambertin geeft leuke paarden met een goede karakter...


Ik wil niet meer dan €800,- aan dekgeld uitgeven, want er komt dan nog zoveel bij, dus dat leek mij een redelijk bedrag om een goede hengst te vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-06 15:44 



 
Profiel   

dan zou chambertin een goede optie zijn: 700€

chambertin

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-06 15:53 



 
Profiel   

Chambertin is mooi, maar erg diep uit de borst. Misschien voor een minder bespierde merrie een verbetering maar voor deze ben ik bang op een slagschip. Verder heb ik niet zo veel goede karakters van cor de la briere meegemaakt maar misschien was dat pech.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-06 18:33 



 
Profiel   

chambertin maakt fijne paarden, ik heb nog niet een slagship gezien op het Bundeschampionat... ook de veulens: heel chic!

enkele nakomelingen van hem:
[ img ]
Cuper Chambertin x Landgraf I x Calypso I

merrie veulen van Chambertin

[ img ]
Chacco Blue Chambertin x Contender x Godavari xx

[ img ]
Chalan Chambertin x Carolus I x Calypso I
voor chalan kijk ook op http://photec.dbxl.de/default.asp?s_read=chalan

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-06 20:36 



 
Profiel   

Dit is mijn paard, een Whinny Jackson x Ixion x x Ronald x Doruto
[ img ]

Moeder van mijn paard leek behoorlijk op jouw merrie, zoals je ziet heeft Justin behoorlijk wat meegekregen van moeders kant. Hij is wel sjieker, vind ik, en een stuk groter.

Ik denk dat je juist wel een hengst met maat en bot moet zoeken. Equador zou ik zeker niet te grof vinden. Maar goed, ik ben geen fokker.
En wat betreft de kans op een schimmel, daar kom je niet onderuit lijkt me.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-06 11:08 



 
Profiel   

Chambertin geeft erge mooie bloedpaarden juist, lordanos is in de maat niet altijd zeker en wil je echt op type fokken is abke acorado x contender een optie van zuchthof klatte of quality van sosath die veel beweging meegeeft. Ik heb fotos van veulens gemaakt dit jaar voor kwalificatie voor lienen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-06 20:45 



 
Profiel   

Toevallig zeg. Een goeie vriendin van mij heeft ook een Ixion. Qua type lijkt die merrie erg op die van jou. Vooral ook de achterhand (zo de overgang van rug naar kont, met zo'n 'deukje' erin). En ook een lange rug enzo.

Maar goed, wat ik wilde zeggen, zij heeft 'r dit jaar door Equador laten dekken. Die eigenaar woont hier in de buurt en heeft meerdere succesprodukten van Ixion x Equador. Is dus een beproefde combi. Qua karakter (ik weet natuurlijk niet hoe die van jou is!) kan Equador wel wat positiefs brengen (om het maar eens voorzichtig te brengen... Haha! ). Die van haar is namelijk niet errug makkelijk. Ben wel benieuwd naar het eindresultaat in juni 2007!

De eigenaar van Equador is héél vriendelijk overigens. Toen ik er nog over dacht om mijn merrie bij hem te laten dekken mocht ik zelfs op Equador rijden. Het is echt een paard met een voorbeeldig karakter. En ook heel veelzijdig!!!

~Even googelen op Equador, Van Dam, Nietap mocht het je wat lijken!~
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-06 20:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 47 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen