[H][wb]welke hengst op dit paard??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ravenna
Berichten: 912
Geregistreerd: 25-02-06

[H][wb]welke hengst op dit paard??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 21:19

ik zou graag willen weten wat jullie dus op zo'n merrie zouden zetten!
graag een springhengst en een dressuurhengst.
het is een engels volbloed merrie "die ook zeker nog wel gedekt gaat worden".
hier heb ik een rijfoto van de galop en draf en een 2 standfoto's.

Afbeelding
galop kan veradelijk zijn omdat ze dus erg met haar achterhand eronder gereden word!
Afbeelding
drafje kan veradelijk zijn omdat ze dus erg met haar achterhand eronder gereden word!
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door gomir op 27-08-06 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag in titel + foto naar eerste post verplaatst

Ravenna
Berichten: 912
Geregistreerd: 25-02-06

Re: [H][wb]welke hengst op dit paard??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 22:21

nou zo te zien niemand!!!!!

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Re: [H][wb]welke hengst op dit paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 09:39

ze is wel enorm sabelbenig, daar zou ik goed op letten.

Ik heb ook een dergelijke merrie qua typ en bloed, mijn beste produkt daaruit was tot op heden van Alabastro (www.stal-smeets.com) de foto's staan in mijn profiel.

Verder is het misschien handig iets meer info te geven over de afstamming van je merrie, wat je wil verbeteren, de maat etc.

Ravenna
Berichten: 912
Geregistreerd: 25-02-06

Re: [H][wb]welke hengst op dit paard??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 19:12

dat kijkt zo "ik heb een keer iemand erna laten kijken die zelf ook veel verstand ervan heeft" en die had nooit gezegt dat ze enorm sabelbenig is.
en hij vond het een prachtig paard dus nu weet ik niet meer wie ik moet geloven hoor!!

maar, ik denk dat ik haar een keer laat keuren "en dan kijken wat hun ervan zeggen".

groetjesss

Lidewijke

Berichten: 1533
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Leuven / Brecht

Re: [H][wb]welke hengst op dit paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 23:04

Op deze foto's staat ze iig sabelbenig.. Als je ons niet gelooft kun je mss eens een foto langs voor/achter plaatsen Knipoog

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [H][wb]welke hengst op dit paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 23:09

Verder vind ik aan de hand van deze foto's dat de achterhand absoluut niet onde het paard zit maar juist extreem stuwend lijkt.

Wat is de afstamming van deze merrie?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15927
Geregistreerd: 10-01-06

Re: [H][wb]welke hengst op dit paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 00:16

Ze is absoluut sabelbenig. Kies een hengst met een correct achterbeen en met een verticalere halsaanzet

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Re: [H][wb]welke hengst op dit paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 15:58

Ravenna schreef:
dat kijkt zo "ik heb een keer iemand erna laten kijken die zelf ook veel verstand ervan heeft" en die had nooit gezegt dat ze enorm sabelbenig is.
en hij vond het een prachtig paard dus nu weet ik niet meer wie ik moet geloven hoor!!

maar, ik denk dat ik haar een keer laat keuren "en dan kijken wat hun ervan zeggen".

groetjesss


Zo'n reactie snap ik nu niet, je vraagt om info en op het moment dat je die krijgt zeg je meteen dat hij niet correct is omdat "iemand die er wel verstand van heeft diezelfde info niet aan je gegeven heeft" Misschien moet je je eens afvragen waarom die persoon dat niet gezegd heeft, heeft hij wel verstand? heeft hij het misschien gewoon niet gezien? of kent hij jou en je reactie?

Verder vroeg ik om mee informatie over de merrie om je een advies te kunnen geven, zeker omdat ik wel de ervaring heb met een soortgelijke merrie te fokken. Echter hoeft het voor mij al niet meer nu, veel succes en raadpleeg die persoon die er veel verstand van heeft maar eens!

nog even ter zijde de opmerking "prachtig paard" en "sabelbenig" met elkaar vergelijken is als appels en peren.....

DL_

Berichten: 5256
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: Lith, NB

Re: [H][wb]welke hengst op dit paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:10

ik vraag me af hoeveel verstand de ts nu werkelijk van paarden heeft en dat "tussen aanhalingstepens typen" gaat nergens over en is bovendien "erg irritant!" maar goed da's offtopic.. merrie is inderdaad erg sabelbenig en heeft een vrij hoge schoft maar dat kan iedere idioot (zoals ik ) nog wel zien Knipoog
en @ TS: waarom vraag je om advies als je het advies vervolgens niet wilt/gelooft? je maakt je zelf hier niet geliefd mee hoor!

edit; en verder een springhengt én een dressuur hengst gaat dus niet Knipoog ga dan voor een allround hengst Knipoog

Ravenna
Berichten: 912
Geregistreerd: 25-02-06

Re: [H][wb]welke hengst op dit paard??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 17:26

ik vroeg om een hengst een (naam van een hengst) en niet hoe mijn merrie is!
die man die er naar heeft gekeken behandeld ook de paarden van een topspringruiter dus ik dnek dat die er wel verstand van heeft "maar zoals ik wil zeggen: het is maar een foto en ze staat er niet goed op zoals jullie zelf dus zeggen"!
snap niet dat je boos word als ik het goed bedoel hoor!!
ik vroeg alleen maar of iemand een leuke hengst weet maar, als jullie kwaad worden omdat jullie denken dat ik er niet tegen kan dat mijn merrie "volgens jullie sabelbenig is" dan hoeft het voor mij niet meer hoor!!
ik kan er heus wel tegen dat ze niet perfect is en dat ze heel wat nadelen heeft "dat heeft ieder paard" maar die man zei zover ik weet niks over sabelbenig dus........
maar o.k als jullie willen bied ik dan wel eerst mijn verontschuldiging aan voor deze misverstand!

dus nog maar een keer WELKE HENGST ZOUDEN JULLIE HIEROP ZETTEN (EEN NAAM GRAAG)

miisshOrse

Berichten: 1956
Geregistreerd: 13-12-04
Woonplaats: Hoekse Waard

Re: [H][wb]welke hengst op dit paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 17:29

Ravenna schreef:
ik vroeg om een hengst een (naam van een hengst) en niet hoe mijn merrie is!
die man die er naar heeft gekeken behandeld ook de paarden van een topspringruiter dus ik dnek dat die er wel verstand van heeft "maar zoals ik wil zeggen: het is maar een foto en ze staat er niet goed op zoals jullie zelf dus zeggen"!
snap niet dat je boos word als ik het goed bedoel hoor!!
ik vroeg alleen maar of iemand een leuke hengst weet maar, als jullie kwaad worden omdat jullie denken dat ik er niet tegen kan dat mijn merrie "volgens jullie sabelbenig is" dan hoeft het voor mij niet meer hoor!!
ik kan er heus wel tegen dat ze niet perfect is en dat ze heel wat nadelen heeft "dat heeft ieder paard" maar die man zei zover ik weet niks over sabelbenig dus........
maar o.k als jullie willen bied ik dan wel eerst mijn verontschuldiging aan voor deze misverstand!

dus nog maar een keer WELKE HENGST ZOUDEN JULLIE HIEROP ZETTEN (EEN NAAM GRAAG)


misschien over het hoofd gezien?

Ravenna
Berichten: 912
Geregistreerd: 25-02-06

Re: [H][wb]welke hengst op dit paard??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 17:38

ach jha maakt mij niet uit hoor maar, als iemand kwaad word op mij terwijl ik het juist goed bedoel dan denk ik "waarom ben je boos??"
maar o.k ik heb namelijk zelf ook een paar hengsten op het oog maar ik wil gewoon weten wat jullie ervan vinden "ben ik benieuwd na!
dus als iemand snapt wat ik bedoel ik zoek een hengst voor op mijn merrie welke HENGST zouden jullie op deze merrie zetten????

DL_

Berichten: 5256
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: Lith, NB

Re: [H][wb]welke hengst op dit paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 17:43

ik weet niet of je het weet hoor, maar om een goede, evenwichtige hengstenkeuze te maken, zal je eerst moeten bekijken wat de sterke en zwakke punten van jouw merrie zijn. een van de zwakke punten is dat ze sabelbenig is, als je daar een hengst op zet die ook sabelbenig is krijg je gewoon een krom veulen. dus ik zou als ik jou was maar wat vriendelijker zijn tegen de mensen hier die jou(!) willen helpen (nadat je zelf om hulp vraagt) zodat jij er dadelijk geen krom veulen uit fokt! je kan wel in het wilde weg namen gaan roepen maar daar heb je niks aan! dus doe kalm, leer typen en leer nederlands, en stop met die irritante aanhalingstekens!

DL_

Berichten: 5256
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: Lith, NB

Re: [H][wb]welke hengst op dit paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 17:45

maar goed je wil namen, nou hier komen er een paar hoor : United, Dayano, Welt Hit II, Sorento, Tolando, Krack C, Ferro, Inspekteur, Democraat, Pion, Sandro Hit, Samba Hit, Painted Black, Gribaldi, Jazz, Valdez, Elcaro, Zeoliet, Dream Catcher, Burggraaf, Voltaire, Celano, London Swing, Sandro's Match, Vivaldi, Riverman, Polansky, Kostolany, Montecristo, Clavecimbel, Kennedy, Wolfgang, Houston, Kansas C, Dolany, Game Boy, Tuschinski, Trento B, Lingh, Flemmingh, Vasco, Don Romantic, Babalouba, Ludwig von Bayern, Lupicor, Romanov, D-Day, Diamonit, Future, Rosario, Florestan, Florencio, Amsterdam, San Brentano, Werther, Weyden, Sir Donnerhal, Van Gogh, Van the Man, Lord Liberty enz enz.

nou hier heb je je namen, maar héb je er ook iets aan!?! Clown

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Re: [H][wb]welke hengst op dit paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 17:59

DresslOver schreef:
ik weet niet of je het weet hoor, maar om een goede, evenwichtige hengstenkeuze te maken, zal je eerst moeten bekijken wat de sterke en zwakke punten van jouw merrie zijn. een van de zwakke punten is dat ze sabelbenig is, als je daar een hengst op zet die ook sabelbenig is krijg je gewoon een krom veulen. dus ik zou als ik jou was maar wat vriendelijker zijn tegen de mensen hier die jou(!) willen helpen (nadat je zelf om hulp vraagt) zodat jij er dadelijk geen krom veulen uit fokt! je kan wel in het wilde weg namen gaan roepen maar daar heb je niks aan! dus doe kalm, leer typen en leer nederlands, en stop met die irritante aanhalingstekens!


respect voor jou, dat jij het nog probeert uit te leggen Knipoog laat 'r toch Ach gut

Ravenna
Berichten: 912
Geregistreerd: 25-02-06

Re: [H][wb]welke hengst op dit paard??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 19:18

jha en wat probeer je daar mee te zeggen met LEER NEDERLANDS dat kan ik wel hoor alleen ik schrijf nu eenmaal alles met wat ik extra uit druk tussen aanhalingstekens!
en als je je daar aan ergert zo schrijf ik nu eenmaal.
ach jha en al die namen kan je ook wel opschrijven hoor maar er staat ook duidelijk dressuur en springhengst "dus 1 dressuur en 1 spring" en als je vind dat die van mij sabelbenig is denk dat zelf in en zeg dan een hengst die dat kan verbeteren volgens jou.
dit is alleen maar om te vragen wat jullie ervan vinden en niet dat ik ook zeg "o jij wil die hengst, omdat jij dat beter vind doe ik die" neej natuurlijk niet ik ga niet een hengst van bijvoorbeeld 1000 euro aan dekking betalen omdat jij die beter vind op mij merrie!
maar, als je toch nu niks beter kan als het nog 10x herhalen dat mijn merrie SABELBENIG is dan denk ik niet dat ik nog interesse heb in deze topic!

je kan hier tegenwoordig helaas geen normaal antwoord meer krijgen als dat je meteen begint te beledigen van LEER EENS TYPEN EN LEER NEDERLANDS (reageer je een keer op iemand anders af)
dit vind ik niet normaal meer

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15927
Geregistreerd: 10-01-06

Re: [H][wb]welke hengst op dit paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 19:44

Ravenna schreef:
ach jha maakt mij niet uit hoor maar, als iemand kwaad word op mij terwijl ik het juist goed bedoel dan denk ik "waarom ben je boos??"
maar o.k ik heb namelijk zelf ook een paar hengsten op het oog maar ik wil gewoon weten wat jullie ervan vinden "ben ik benieuwd na!
dus als iemand snapt wat ik bedoel ik zoek een hengst voor op mijn merrie welke HENGST zouden jullie op deze merrie zetten????


Je hoeft niet zo te schreeuwen... Ik denk dat jij gewoon beter kunt doen wat je zelf het beste lijkt want echt genegen om dingen aan te nemen ben je niet.

Om even terug te komen op die "kenner" van jou. Sommige mensen willen niet kwetsen of ze nemen je niet serieus. Daarom zeggen ze niets over eventuele verbeterpunten aan je paard. Renpaarden zijn sabelbenig, daar worden ze op gefokt.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78533
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [H][wb]welke hengst op dit paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 21:13

@TS, je vraagt welke hengst wij je aanraden, je wilt er dus niet eens een onderbouwing ervan horen? Wat heb je er dan aan?

Maar goed, ik zal ook eens wat hengsten roepen zonder onderbouwing. Springen, Kantje's Ronaldo, Nieuwmoed's Patrick, Justice HR, Darco......

Dressuur: Lamento III, Palousa Convenance, Palousa Sturdy Fellow...... Clown

Tja, je geeft ons geen verdere info over je merrie en je wilt geen onderbouwing, dus kun je dit soort antwoorden verwachten.

Ravenna
Berichten: 912
Geregistreerd: 25-02-06

Re: [H][wb]welke hengst op dit paard??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 22:38

dan is ze wel sabelbenig en ik schreeuw trouwens niet hoor!
en jha ik snap heus wel de onderbouwing maar, ik hoorde van die man zover ik dus wist dat ze niet sabelbenig was maar als 1 van jullie 100% zeker weet dat die paarden er op gefokt worden dan zal het wel zo zijn!
en jha sorry dan maar, ik snap niet dat jullie zo erg je iemand kunnen beledigen als die het ff niet er mee eens is!
zoals deze voorbeelden:
* Ik denk dat jij gewoon beter kunt doen wat je zelf het beste lijkt want echt genegen om dingen aan te nemen ben je niet.
* dus doe kalm, leer typen en leer nederlands, en stop met die irritante aanhalingstekens!

het heeft me heel diep gekwets vooral omdat ik al een super verlegen mens ben en bang "en ik heb hele erge faalangst" maar dat is nu dus wel weer erger geworden Verdrietig

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Re: [H][wb]welke hengst op dit paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 22:44

Ravenna schreef:
dan is ze wel sabelbenig en ik schreeuw trouwens niet hoor!
en jha ik snap heus wel de onderbouwing maar, ik hoorde van die man zover ik dus wist dat ze niet sabelbenig was maar als 1 van jullie 100% zeker weet dat die paarden er op gefokt worden dan zal het wel zo zijn!
en jha sorry dan maar, ik snap niet dat jullie zo erg je iemand kunnen beledigen als die het ff niet er mee eens is!
zoals deze voorbeelden:
* Ik denk dat jij gewoon beter kunt doen wat je zelf het beste lijkt want echt genegen om dingen aan te nemen ben je niet.
* dus doe kalm, leer typen en leer nederlands, en stop met die irritante aanhalingstekens!

het heeft me heel diep gekwets vooral omdat ik al een super verlegen mens ben en bang "en ik heb hele erge faalangst" maar dat is nu dus wel weer erger geworden Verdrietig


Nou nou kom op zeg.. ( het is "maar" internet)

Mensen hier zijn serieus met fokken bezig en dat houd in je merrie verbeteren. Dus eerst kijken wat er niet goed wel goed is aan je merrie en daar een hengst bij zoeken. En die zoek je niet aan de hand van namen, maar je gaat kijken naar nakomelingen, op wat voor merrie doet een hengst het goed.
Namen noemen heb je geen klap aan eigenlijk.

Je komt nogal fel uit de hoek als mensen iets zeggen. Ze kraken je merrie niet af, ze geven alleen punten op waar je aan moet denken als je een hengst zoekt. Als dat al niet eens gezegd kan worden moet je gewoon geen topic openen, heel simpel Lachen

SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Re: [H][wb]welke hengst op dit paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 23:12

De mensen die antwoorden in deze topics hebben over het algemeen een goede kijk hierop en er echt wel verstand van.
Misschien zou je eens duidelijk neer kunnen zetten welke kant je op wilt met het veulen? (springen, dressuur of allround?)
Wat zijn de sterke punten van je merrie die je wilt behouden?
Wat zijn de zwakke punten van je merrie die je wilt verbeteren?
Hoe zijn de gangen van je merrie?

Alleen op basis van een exterieur valt er denk ik moeilijk wat van te zeggen. Foto's kunnen soms erg vertekenen.

DL_

Berichten: 5256
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: Lith, NB

Re: [H][wb]welke hengst op dit paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 12:53

Ravenna schreef:
dan is ze wel sabelbenig en ik schreeuw trouwens niet hoor!
en jha ik snap heus wel de onderbouwing maar, ik hoorde van die man zover ik dus wist dat ze niet sabelbenig was maar als 1 van jullie 100% zeker weet dat die paarden er op gefokt worden dan zal het wel zo zijn!
en jha sorry dan maar, ik snap niet dat jullie zo erg je iemand kunnen beledigen als die het ff niet er mee eens is!
zoals deze voorbeelden:
* Ik denk dat jij gewoon beter kunt doen wat je zelf het beste lijkt want echt genegen om dingen aan te nemen ben je niet.
* dus doe kalm, leer typen en leer nederlands, en stop met die irritante aanhalingstekens!

het heeft me heel diep gekwets vooral omdat ik al een super verlegen mens ben en bang "en ik heb hele erge faalangst" maar dat is nu dus wel weer erger geworden Verdrietig


wie gaat er nu zelf over door ?? jessuss als je niks van een ander wil aannemen dan zet hier geen topic neer, het gaat er tenslotte om dat jij hulp aan ons vraagt..!!

en je vraagt wat ik bedoel met leer nederlands.. *kuch kuch* dat je nederlands moet leren!
maargoed, zoek het lekker uit met je hengst Knipoog

en @ neonlight, volgens mij wil ze paarden, en zijn die die jij opnoemt pony's... Lachen

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15927
Geregistreerd: 10-01-06

Re: [H][wb]welke hengst op dit paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:24

Volgens mij kan TS best Nederlands het probleem is alleen als mensen veel MSNuh dat je een breezuh taal krijgt d8 ik.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78533
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [H][wb]welke hengst op dit paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:05

DresslOver schreef:
en @ neonlight, volgens mij wil ze paarden, en zijn die die jij opnoemt pony's... Lachen


Als je goed leest is dat ook bewust gedaan. Clown <----- Die smiley stond ook niet voor niets bij mijn bericht. Haha! Zolang TS geen foto van de voorkant wil plaatsen (die ze wel heeft) en niet wil zeggen wat ze wil verbeteren en zo krijgt ze ook een onzinantwoord van mij.

En als je goed kijkt zijn het niet alleen ponyhangsten. Knipoog Darco staat ertussen (waar volgens mij zo'n merrie nu niet meer door geinsemineerd kan worden), Palousa Convenance en Palousa Sturdy Fellow zijn ook geen pony's, maar zullen wel niet het goede kleurtje hebben. Nagelbijten / Gniffelen

Ravenna
Berichten: 912
Geregistreerd: 25-02-06

Re: [H][wb]welke hengst op dit paard??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 17:47

jha zo kan die wel weer hoor wat maakt mij het nu uit wat voor een kleur de veulen krijgt "dan moet ik geen veulen fokken toch"!
en jha ik msn vooral en dan leer je snel typen en snel alles in korte woorden/zinnen uit te leggen en dan ga je dus zo typen "ik heb niet alle tijd van de wereld zoals misschien jullie" want ik moet ook gewoon heel hard werken.
mij maakt het niet uit wat voor een veulen eruit komt en ik ga toch wel twijfelen hieraan om het toch te laten doen want, er zit altijd een risico aan vast dat er wat mis kan gaan "en dat wil ik eigelijk niet wagen" dus ik wacht nog wel een paar jaartjes want, ze is nog jong en ik wil haar eerst in de sport uitbrengen voordat ze elke keer een pauze krijgt omdat ze drachtig is.
en nog een risico die ik niet wil nemen voor het veulen maar dat ga ik niet vertellen omdat, ik geen zin heb in dat gezeur van sommige want, die begrijpen dat toch niet!!
(als je wel dat graag wil weten omdat je nu niet snapt waarom ik deze topic afsluit mag je me altijd een pm sturen)


heel erg bedankt voor de moeite voor diegene die normaal doen en niet meteen beginnen te schelden enzow "bedankt dat jullie in ieder geval de tijd aan deze topic hebben gebracht en relaxt zijn gebleven ondanks een meningsverschil".
ik laat mijn merrie wel keuren bij een kwpn of nrps keuring en dan kijk ik wel wat er op het papiertje staat "ben ook wel benieuwd wat ze haald met springen want daar is ze goed in".
maar, dat zal ik dan maar niet in een topic gaan zetten denk ik Haha!