[H][KWPN] Welke hengst?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

[H][KWPN] Welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 08:11

Het is natuurlijk nog niet aan de orde, want ze is pas een jaar, maar aangezien ik wik, weeg en nog een keer wik, weeg enz enz hoop ik dat ik er over 2 jaar wel zo'n beetje uit zal zijn ( Haha! ), maar van welke hengst zouden jullie graag een veulen bij deze merrie zien?
De afstamming is Don Romantic x Havidoff x Tolad.
Zelf heeft ze voldoende maat, maar gezien de moederlijn blijft maat wel een aandachtspunt.
Verder heeft ze een superdraf met een zeer goed achterbeen, mooi voorbeengebruik en beweegt super door haar lijf. Dit wil ik zeker behouden en wil ik geen concessies aan doen.
De galop is ruim, mooi omhoog gesprongen met een goed onder gezet achterbeen en ook dat zou ik graag willen behouden en zo mogelijk nog wat willen verbeteren.
De stap is ruim en mooi door het lijf.
De lengte van de rug is een aandachtspunt, ik vind hem zo prima, maar langer hoeft niet echt. Ik wil er ook een hengst op die kracht doorgeeft, dus geen slappe dweil. Knipoog
Verder zoek ik een hengst met veel uitstraling die die ook aan zijn kinderen doorgeeft.
Het veulen moet zowel voor de fokkerij (als het een merrie zou zijn) als voor de sport (ingeval een hengst) interessant zijn en verkoop ooit speelt op de achtergrond ook mee.
Dekgeld maakt niet uit (nou ja, een beetje dan Haha! ), ik heb toch nog 2 jaar om te sparen Clown .
Het hoeft ook zeker niet binnen het KWPN te blijven, sterker, heb wel een voorkeur voor duitsers Tong uitsteken .
Voor degene die zin heeft om mee te denken, laat eens horen wat zoal in jullie opkomt!

Afbeelding

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Re: [H][KWPN] Welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 09:35

ik zou zeggen volg je London Swing eens nauwkeurig de komende twee jaar, je hebt de luxe te zien wat hij met je merrielijn doet....

LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Re: [H][KWPN] Welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 10:07

Hee, leuk dat jij reageert, weet dat ik jouw antwoorden in ieder geval serieus kan nemen Knipoog .
Uiteraard zit London Swing al in mijn achterhoofd en volg ik zijn ontwikkelingen.
Ik denk met deze Don Romantic echter wat meer in de richting van al wat meer bewezen hengsten, hoewel LS tzt natuurlijk ook al wat meer heeft laten zien.

LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Re: [H][KWPN] Welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 10:10

Rhea, ik zie trouwens dat jij al een keer een Lord Sinclair II veulen hebt gehad. Kan je daar wat meer over vertellen? Ik zit namelijk zelf voor deze DR merrie tzt aan Lord Sinclair I te denken. Waarom heb jij voor II gekozen en niet voor I. En heb je III ook overwogen, of was die toen nog niet beschikbaar?

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Re: [H][KWPN] Welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 10:59

Hmm wat vind je van Londonderry? Ik heb echt hele fijn paarden hiervan gezien!

LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Re: [H][KWPN] Welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 11:17

Londonderry has crossed my mind en is ook blijven hangen. Haha!
Ben alleen bang dat ik inlever op de schoudervrijheid en dat zou ik toch jammer vinden.
Maar ja, alle wensen vervullen zal toch niet lukken.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Re: [H][KWPN] Welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:20

Als dat eens zou kunnen Haha!

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Re: [H][KWPN] Welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 20:07

LDRD schreef:
Rhea, ik zie trouwens dat jij al een keer een Lord Sinclair II veulen hebt gehad. Kan je daar wat meer over vertellen? Ik zit namelijk zelf voor deze DR merrie tzt aan Lord Sinclair I te denken. Waarom heb jij voor II gekozen en niet voor I. En heb je III ook overwogen, of was die toen nog niet beschikbaar?


Ik viel op het typ, LSII is erg beknopt en heeft veel knieactie (www.st-ludwig.de). Verder is het een stevige beknopte jongen. Maar toen ik de eerste veulens zag kreeg ik het benauwd, hoge witte sokken en veel te grote blessen (naar mijn mening). Gelukkig heeft mijn merrie inmiddels bewezen te stempelen op "effen" en haalt ze bijna al het wit eruit Clown

LS III was nog niet beschikbaar. LS I en LS III kun je enigzins vergelijken waarbij ik gezien het financiele plaatje eerder LS III zou overwegen.

LS II valt volledig buiten de familie, ik weet dat de hengst zijn eerste twee jaargangen heel veel goede merries heeft gehad, toch heb ik teleurstellend weinig goede resultaten gezien. Hoewel hij voor mij gedaan heeft waar ik hem voor gekozen heb. De inmiddels 2 jarige die door mij gefokt is, is wel een enorme reus Knipoog Toch zou ik deze hengst niet aanraden.

Waarom niet naar vader Lanciano? Moet je merrie dan wel voldoende massa hebben, hij fokt vaak erg bloederig.

Reden dat ik London Swing aanhaalde was voornamelijk omdat je nu uit dezelfde lijn eentje hebt lopen, maar London Swing zelf moet echt nog sterker worden vind ik persoonlijk.

Ik ga nog eens even goed nadenken!!

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Re: [H][KWPN] Welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 20:09

Heb jij zelf Leonardo da Vinci al zien lopen?

LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Re: [H][KWPN] Welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 09:56

Nee, Leonardo Da Vinci heb ik nog niet gezien.

Zat net even te kijken op de site van Brookhouse en toen viel me Donée op. Iemand toevallig meer info en/of foto's over deze hengst?

LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Re: [H][KWPN] Welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 08:57

Niemand meer nog hele andere ideeen?

Mrjeel

Berichten: 45
Geregistreerd: 01-09-06

Re: [H][KWPN] Welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 12:42

Trento B..? die had hele nette veulens op de afstammelingekeuing paar jaar geleden.

zelf heb ik een Don Primaire die heel fijn loopt. ze is heel braaf en swingt echt, heeft veel schoudervrijheid, is alleen wat klein gebleven (1.63)
maar volgens mij zit er al havidoff in don primaire..weet ik trouwens niet zeker...
misschien is het iets?

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Re: [H][KWPN] Welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 15:27

Heb je al eens naar kinderen van Riccione gekeken? Het voorbeengebruik van de hengst zal jou denk ik zeker niet aanspreken, mij ook niet maar zijn kinderen doen dat stuk voor stuk wel!!

www.st-ludwig.de

LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Re: [H][KWPN] Welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 18:08

Mrjeel schreef:
Trento B..? die had hele nette veulens op de afstammelingekeuing paar jaar geleden.

zelf heb ik een Don Primaire die heel fijn loopt. ze is heel braaf en swingt echt, heeft veel schoudervrijheid, is alleen wat klein gebleven (1.63)
maar volgens mij zit er al havidoff in don primaire..weet ik trouwens niet zeker...
misschien is het iets?


Helaas Trento kan mij helemaal niet bekoren en zijn nakomelingen ook niet echt.

Don Primaire is zo gek nog niet, maar heb begrepen dat hij nogal eens wil strooien met het formaat.
Wil toch echt wel een veulen dat ooit een stokmaat van rond de 1.70 gaat halen.

En Rhea Riccione had ik ook al op het oog en die houd ik ook zeker in de gaten. Enig idee wat die zoal doet met het formaat?

Weet iemand al wat meer over de hengst Donée van de Brookhouse Stud?

En De Noir, iemand daar een beetje van op de hoogte? Heb er alleen een foto van gezien, maar hij sprak me wel direkt erg aan.

Overigens denk ik ook aan Argentinus (mag zijn nakomelingen graag zien). Iemand de voors en tegens daarvan?

Sorriso

Berichten: 4889
Geregistreerd: 07-08-06

Re: [H][KWPN] Welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 18:12

Haha over Clintje is amper wat te vinden. Huppelt hier een 2-jarige rond uit Clint Eastwood, een goedgekeurde hengst voor het Oldenburger stamboek. Clint Eastwood is nu 6, dus veel loopt er nog niet rond van hem, Ziep (Ziya) is uit zijn eerste dekseizoen...

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Re: [H][KWPN] Welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 18:41

Van Riccione heb ik zelf nog geen kleintjes gezien, allemaal rond de 170. Riccione fokt wel dat typische afhangende kruis wat hijzelf ook heeft. Ik vind dat positief maar weet niet hoe jij daar zelf over denkt.

Van zowel Dauphin en Danone heb ik leuke veulens gezien maar ik weet er te weinig over om een "gedegen" oordeel over te vellen. (mbt vererving)

LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Re: [H][KWPN] Welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 10:38

De Noir valt al af naar aanleiding van het zien van diverse video beelden van veulens. Achterbeengebruik niet goed genoeg en de galop veel te vlak.

Wie meer over Donée?

Riccione sterk afhangend kruis dat hij doorgeeft? Tsja, mooi vind ik het wel, de vraag is hoe functioneel het is?

mylanda
Berichten: 128
Geregistreerd: 02-06-06
Woonplaats: Löningen. Duitsland

Re: [H][KWPN] Welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 11:04

LDRD schreef:
De Noir valt al af naar aanleiding van het zien van diverse video beelden van veulens. Achterbeengebruik niet goed genoeg en de galop veel te vlak.

Wie meer over Donée?

Riccione sterk afhangend kruis dat hij doorgeeft? Tsja, mooi vind ik het wel, de vraag is hoe functioneel het is?



Hoi, heb zelf veel goede veulens gezien van Stedinger. zegt je dat wat? Had DVD van alle veulens die uitgekozen waren voor de Eliteveulenveiling in Verden, waren veel mooie veulens van hem bij.

Mooie enter heb je trouwens!
Groetjes, Hellen.

LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Re: [H][KWPN] Welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 14:21

Ja, ken Stedinger en heb daar ook leuke veulens van gezien, hoewel ik van het achterbeen niet helemaal overtuigd ben.

Maar eigenlijk wil ik het "Sandro Hit" bloed vrij houden. Heb daarmee al geexpirimenteerd en ben niet overtuigd dat dat voor mijn merrielijn de beste optie is.

Je ziet, t is maar goed dat ik nog 2 jaar heb, want het is niet snel goed genoeg Haha! .

indriss

Berichten: 510
Geregistreerd: 18-12-05
Woonplaats: In Limburg

Re: [H][KWPN] Welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 18:12

Ik heb een jaarling van Riccione, uit een donnerhall x cocktail moeder. De moeder was een vos en erg klein (160) ook had ze van die korte beentjes (donnerhall he).De hengst is echter erg groot, nu 160 cm. Ook heeft hij een bloedmooi kopje en heeft een fijn karakter. is nergens bang voor. Bij dit mooie uiterlijk heeft hij ook nog een uitmuntende gangen, een hele goede galop, met een sterk achterbeen. een ruime stap (stap ongeveer een halve meter over) en ook nog een hele mooie ruime draf met een sterk achterbeen en een mooi voorbeen.

Ook heb ik een jaarling van lord sinclair 2 (x warkant x augustinus) Dit is een kast van een paard, heeft een wat grovere bouw. is nu ongeveer 165 cm en is van juni 2005.Dit paard is een beetje bang en schuw. schrikt snel en heeft snel stress. ook zijn gangen zijn niet uitmuntend. hij kan heel mooi draven, maar dat is alles. Heeft een wat weke achterhand en stuitert in de galop.

Standfotos staan op http://www.mijnalbum.nl/Album=6VNECHIV.
Voor een indruk.
ik zou persoonlijk niet voor lord kiezen. ik ben helemaal gek van riccione,aangezien mijn jaarling.
maar hetmoet natuurlijk wel bij je merrie passen.

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Re: [H][KWPN] Welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 10:46

indriss jouw Riccione heeft ook dat typische kruis.

LDRD kijk eens op www.pro-stallions.com daar staan er een aantal op

LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Re: [H][KWPN] Welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 11:42

Superlink Rhea, bedankt!

yostrasammer

Berichten: 396
Geregistreerd: 12-07-06
Woonplaats: Heerhugowaard (Noord Holland)

Re: [H][KWPN] Welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 11:04

wat vind je van de hengsten Farrington, Krack C, Flemmingh, Wolfgang

LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Re: [H][KWPN] Welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 11:42

Farrington, super, maar regelmatig een E tje.
Idem voor Wolfgang.

Flemming durf ik niet aan vanwege de ruglengte cq lendenpartij.

Krack....ja, heb ik aan gedacht....is nog niet van mijn lijstje geschrapt. Wat geeft hij uitgesproken door, zowel positief als negatief? Valt me zelf zo even een lastig karakter in wat hij toch wel eens doorgeeft.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Re: [H][KWPN] Welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 11:48

Krack lastig karakter doorgeven? Die had ik nog niet gehoord, zeker omdat Krack zelf echt wel een goed karakter heeft ( wel erg sensibel onder het zadel maargoed, dat even terzijde).