[H][wb]Welke hengst voor Urissa

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

[H][wb]Welke hengst voor Urissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 13:23

Jan en ik zijn al rustig aan het rondkijken naar een passende hengst voor Urissa.
we willen graag fokken met rijpaardbloed, maar wel zo dat het veulen genoeg gelders type blijft houden en er nieuw bloed in het gelders komt.

Urissa is een 5 jarige ster merrie van Parcival X ster uit Goudsmit

ik heb nog geen duidelijke standfoto van haar (ga ik wel even maken) dus vandaar nog even een paar foto's onder het zadel

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door gomir op 02-09-06 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag in titel!

Anoniem

Re: Welke hengst voor Urissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 13:38

Fokken met rijpaardbloed en een voldoende typisch veulen krijgen gaat met deze merrie niet lukken, Parcival is zelf al veredeld en fokt ook luxe door. Goudsmid is ook niet 100 % klassiek. Een gelders type met een rijpaardhengst fokken lukt alleen op zware ouderwetse merrie's.
Rijpaardhengsten met wat gelders bloed zijn oa Negro, Farrington, Ferro, Samber, Wolfgang. Je merrie zou op papier goed moeten kunnen springen, misschien is Elegant of Ginus een optie?
Als je met een rijpaardhengst fokt zal het veulen gewoon in het rijpaardstamboek worden ingeschreven.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: [H][wb]Welke hengst voor Urissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 12:27

een echt denderende springer is ze niet... ik wil er ook liever geen dressuurhengst op omdat ze al veel front heeft en al flink "omhoog" loopt. als je er dan nog meer front in fokt stijgen ze zowat op Haha!
een wolfgang zat ik zelf ook al aan te denken, vind ik een machtig mooie hengst en ken veel mooie en goede nakomelingen van hem

Anoniem

Re: [H][wb]Welke hengst voor Urissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:37

Wolfgang zelf is er niet meer, nog wel sperma, maar mss is Oscar dan wat. Hij schijnt wel goede nakomelingen te geven, ik heb me er zelf nog niet in verdiept en weet niet of het een combi met je merrie zou zijn, maar je kan hem eens opzoeken, hij had een goed veulenrapport. Het wordt dan wel een rijpaardveulen.