Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 75 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

[E] 3-jarige Wolkentanz II x Florestan I merrie

 
Profiel   

Dees schreef

Overigens Rhea - lezen blijkt moeilijk.


Hoezo zuur?? Haha!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-06 16:05 



 
Profiel   

Anjatjeuh schreef
Ik heb besloten om mn hart te volgen en de merrie toch te kopen.


proficiat, ik wens je veel succes ermee!! Pling

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-06 16:41 



 
Profiel   

Rhea schreef
[naam verwijderd] schreef
Overigens Rhea - lezen blijkt moeilijk.

Hoezo zuur?? Haha!

Hoezo deze reactie?
Heb ik iets van je aan ofzo? Wat wil je van me?


Anyhow - back on topic:

Hartstikke leuk voor je. Je hebt je beslissing nu wel overwogen en toch gekozen voor dé klik.
Dat is het meest belangrijke argument om een paard te kopen - ik wens je heel veel plezier met de merrie en hoop dat ze nog best vlot in een prachtige vorm zal raken.
laat je over een tijdje weer eens fotos zien om te showen hoe ze is geworden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-06 17:16 



 
Profiel   

Dees schreef

Hoezo deze reactie?
Heb ik iets van je aan ofzo? Wat wil je van me?




Ik wil niets van jou, maar het lijkt me wel eens tijd dat je van die hoge stoel af stapt en realiseert waar het hier om gaat. Het zijn nog altijd "meningen", laten we het erop houden dat er dus meerdere argumenten correct kunnen zijn. Of de totale visie dat ook is, is een tweede.

Los van je mening, want dat is jouw mening en die ben ik best bereid te respecteren, heb ik wel moeite met je manier van beargumenteren.

Jij presteert het om een vergelijking te maken tussen mensen en paarden, vervolgens gebruik ik die vergelijking als tegenargument. Dan zeg jij, die nota bene het voorbeeld aanhaalt, dat je paarden en mensen niet kan vergelijken Verward

Vervolgens plaats je foto's van jouw merrie op de keuring ( ja, in hetzelfde bericht plaats je ook foto's van je merrie in "keurige" conditie) Ik refereer naar die foto's en dan zeg je dat ik niet kan lezen Verward

Hoge bomen vangen dan waarschijnlijk toch veel wind, en soms zit daar een briesje bij wat ook tussen de blaadjes kijkt ipv gewoon mee te waaien Knipoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-06 17:32 



 
Profiel   

Het is dus duidelijk persoonlijk wat jouw betreft...
Mijn stoel zit me prima, wat jij ervan vind heeft verrekte weinig met dit topic te maken en om eerlijk te zijn... lekker belangrijk Haha!
Doei Rhea - prettige dag verder, hoop dat je snel weer wat beter in je vel zit Doei, doei

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-06 17:36 



 
Profiel   

Ik ken jou persoonlijk niet en daar heb ik ook weinig behoefte aan, het gaat mij om jouw manier van reageren op mijn argumenten in dit topic.

Mijn vel zit overigens heerlijk, dank je.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-06 17:40 



 
Profiel   

Wat maakt 't uit hoe ie eruit ziet. Als het een braaf paard is, jij er goed mee om kunt gaan dan gaat 't zeker lukken! Als de klik er eenmaal is dan is 't moeilijk om deze uit je hoofd te zetten.

Wens je heel veel plezier met haar en weet zeker dat 't een leuke combi gaat worden.

Ben wel benieuwd hoe ze er over een jaartje uitziet. Je kunt het toch nooit vooraf zeggen....

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-06 17:43 



 
Profiel   

gefeliciteerd, veel plezier met het paard, het gaat echt wel goed komen met een beetje voer, tijd en training.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-06 19:15 



 
Profiel   

hoi, gefeliciteerd met je paardje! ik vind het een mooie merrie en ik heb zonet de 3 paginas gelezen, en ik ga ongeveer mee met de andedren. niet dat ik er zoveel van ken maar ik lees wat ze zeiden en vergelijk dan met de foto! Knipoog

Rijd je paardje nu maar lekker verder in, en zie hoe ze evolueerd! Het kan nog helemaal anders worden dan ze hier zeggen!

veel plezier en succes ermee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-06 21:17 



 
Profiel   

gefeliciteerd En ik hoop dta je er veel plezier van zal hebben. En ben benieuwt naar foto's van over een tijdje, ze kan alleen masar mooier worden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-06 21:49 



 
Profiel   

Dees en Rhea: ik denk dat jullie beiden jullie mening over dit paard voldoende hebben kunnen geven. Verdere discussie kunnen jullie via pb houden, dat voegt erg weinig toe aan dit topic.

TS: veel plezier en geluk met haar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-06 22:41 



 
Profiel   

Anjatjeuh schreef
Ik heb besloten om mn hart te volgen en de merrie toch te kopen. Mijn lesgever was ook enthousiast over de filmpjes en foto's, en alle mensen die met me zijn meegeweest naar haar vonden het ook een erg leuk dier, en het belangrijkste: ik denk dat ik voor het eerst die "klik" gevoeld heb.


Heee, wat leuk voor je!

Gefeliciteerd! Ik denk dat je over 1 a 2 jaar een erg leuk paard hebt. Mijn tekstje was vooral bedoelt zodat je er rekening mee houdt dat je voor zo'n paard in deze conditie niet al te veel moet neerleggen.
Hou ons op de hoogte, ben erg benieuwd hoe ze zich ontwikkelt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-06 08:55 



 
Profiel   

gomir schreef
Dees en Rhea: ik denk dat jullie beiden jullie mening over dit paard voldoende hebben kunnen geven. Verdere discussie kunnen jullie via pb houden, dat voegt erg weinig toe aan dit topic.

TS: veel plezier en geluk met haar!

Je was me voor Knipoog

En ik heb nog een klein dingetje.

Het paard lijkt wel mooi opwaarts te bewegen voor een 3 jarige! Veel plezier ervan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-06 16:32 



 
Profiel   

Succes ermee, komt vast goed. Zo'n dier kan alleen maar meevallen en groeit alleen maar naar je toe. Gangen lijken iig veelbelovend!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-06 16:38 



 
Profiel   

Leuk dat ze het toch is geworden. Er viel mij 1 dingetje op op een van de laatste foto's van haar: namelijk haar voorhoeven. Die vind ik er eerlijk gezegd zeer slecht uit zien, ik wil je ook van harte de tip meegeven om haar eerst correct op de voorhoeven te krijgen voor je er mee gaat werken. Zet haar nog lekker op de wei voor een maandje of twee. Het weer laat het nu nog wel toe. Heel veel plezier met je nieuwe paardje. Hoe heet ze trouwens?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-06 16:43 



 
Profiel   

Yvonniej schreef
gomir schreef
[naam verwijderd] en Rhea: ik denk dat jullie beiden jullie mening over dit paard voldoende hebben kunnen geven. Verdere discussie kunnen jullie via pb houden, dat voegt erg weinig toe aan dit topic.

TS: veel plezier en geluk met haar!

Je was me voor Knipoog
.


Ja, en wij waren allang opgehouden Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-06 17:02 



 
Profiel   

karijn schreef
Leuk dat ze het toch is geworden. Er viel mij 1 dingetje op op een van de laatste foto's van haar: namelijk haar voorhoeven. Die vind ik er eerlijk gezegd zeer slecht uit zien, ik wil je ook van harte de tip meegeven om haar eerst correct op de voorhoeven te krijgen voor je er mee gaat werken. Zet haar nog lekker op de wei voor een maandje of twee. Het weer laat het nu nog wel toe. Heel veel plezier met je nieuwe paardje. Hoe heet ze trouwens?

Ze wordt vrijdag door de DA gekeurd, en dan gaat ze waarschijnlijk nog 6 maanden op de wei met een groep jonge paarden. Als we merken dat ze door de winter nog in slechtere conditie komt van op de wei staan (al zal ze dan wel bijgevoerd worden, maar je weet toch niet zeker), kan ze 's nachts op stal.
En ze heeft nog geen naam... Nuja, op papier heet ze Wofleur maar dat vindik echt een vreselijke naam dus ben op zoek naar een nieuwe die ook met W begint maar heb tot nu toe nog niets gevonden dat me echt aanstaat. Suggesties daarvoor zijn dus ook altijd welkom. Knipoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-06 17:08 



 
Profiel   

In ieder geval helemaal laten keuren, klinisch, rontgenologisch, en bloed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-06 18:07 



 
Profiel   

Ik hoop voor je dat alles goed is vrijdag. Verstandige beslissing om haar voorlopig even de tijd te geven. Ik ben erg benieuwd hoe ze uitgroeid en we zien natuurlijk graag de foto's.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-06 07:54 



 
Profiel   

Fijn dat je haar gekocht hebt.
Je hoeft inderdaad niet te verwachten dat je een vreselijk gespierd paard krijgt, maar wat maakt dat uit?
Mijn paard (was dan wel verwaarloosd) was dus ook arm bespierd, had een hals als een plank en een kont als een puntdakje.
Hij is nu volop in training, en nog niet ontzettend bespierd.
Maar ach, hij is goed zo, voelt zich prima, is vrolijk en ontzettend braaf.
En ik ben vreselijk blij met 'm, vind ik persoonlijk het allerbelangrijkste. Knipoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-06 19:10 



 
Profiel   

Vandaag kwam de DA om haar te keuren, maar toen we op hem aan het wachten waren, hebben we ontdekt dat ze in haar stal aan het weven was (wat we de vorige keren niet gezien hadden). Dus gezegd dat we haar niet kopen.
En we beginnen weer van 0 te zoeken... *zucht*

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-06 21:55 



 
Profiel   

Dat is echt jammer, als je eenmaal besloten hebt om haar te kopen, en dan ontdek je zo iets. Ik moet zeggen dat het ook niet echt mijn type is, ik houd meer van een flinke tank ( bij mijn tweejarige denken sommigen dat er stiekem een scheutje trekpaard in zit Haha! ).
In ieder geval heel veel succes met je zoektocht en hopelijk vind je niet meer zo'n teleurstelling Ach gut

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-06 08:24 



 
Profiel   

Anjatjeuh schreef
Vandaag kwam de DA om haar te keuren, maar toen we op hem aan het wachten waren, hebben we ontdekt dat ze in haar stal aan het weven was (wat we de vorige keren niet gezien hadden). Dus gezegd dat we haar niet kopen.
En we beginnen weer van 0 te zoeken... *zucht*


Gut wat jammer joh...
Maar je vind heus een andere merrie hoor Ja Succes met zoeken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-06 09:28 



 
Profiel   

Ach ja, deze teleurstellingen horen erbij, maar leuk is het nooit, je had je er al op ingesteld!
Nou ja, je vindt er wel weer een, genoeg te koop, als je maar lang genoeg zoekt dan komt er wel weer één waar je een klik mee hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-06 16:03 



 
Profiel   

Wat jammer dat het zo tegengevallen is maar gelukkig hebben jullie het daar gezien en zit je niet opeens met een wevend paard op stal.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-06 16:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 75 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen