[H][KWPN] Welke hengst en dressuur of spring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: [H][KWPN] Welke hengst en dressuur of spring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 21:57

Dan lees jij de index niet goed Lachen

yostrasammer

Berichten: 396
Geregistreerd: 12-07-06
Woonplaats: Heerhugowaard (Noord Holland)

Re: [H][KWPN] Welke hengst en dressuur of spring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 22:18

bijna alle houstens die ik ken zijn twee slagen kleiner dan hem zelf

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: [H][KWPN] Welke hengst en dressuur of spring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 22:20

Ik ga hier geen discussie houden met jou over dit of dat, maar zeg enkel dit: Je had het net over de index en die lees je fout. 2. Lees de boktregels en faq en de charter van dit subforum.

MyWishMax

Berichten: 25312
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [H][KWPN] Welke hengst en dressuur of spring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 09:23

Ze hoeven net zo groot te worden. Liever tussen de 1.65m en 1.70m Knipoog Deze merrie is eigk té groot voor ons nu. Het gaat wel goed, maar kleiner vind ik persoonlijk beter.

Mooie hengsten Majoor

Elisa2

Berichten: 37146
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [H][KWPN] Welke hengst en dressuur of spring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 09:54

Zo klein fokt Houston niet hoor! Anders zouden er niet zoveel stermerries van hem zijn op de keuringen :-}. En ik zou geen groninger hengst op deze merrie zetten. Dan fok je een zwaar paard waar je denk ik niet heel veel mee kunt.

yostrasammer

Berichten: 396
Geregistreerd: 12-07-06
Woonplaats: Heerhugowaard (Noord Holland)

Re: [H][KWPN] Welke hengst en dressuur of spring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 10:04

niet alle groninger hengsten fokken zwaar door en ze hebben een werkwillig en rustig karakter.

Venetia

Berichten: 2311
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Zuid-Gelderland

Re: [H][KWPN] Welke hengst en dressuur of spring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 10:42

Klopt, maar de gok met een KWPN'er is natuurlijk vrij groot, zeker als je op dressuurgebied mee wil doen.

Anoniem

Re: [H][KWPN] Welke hengst en dressuur of spring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:00

Ik vind dat je een mooie merrie hebt, met nog bijzonder bloed ook.
Legaat dat is naar mijn idee echt een topper, wees maar wijs dat je merrie dit bloed voert.
Verder vind ik ook dat je merrie wat gelders aan doet en dit is met name de bijdrage van Legaat maar ook die van Gentleman.
Tenminste als het de Gentleman is met Boreas als vader en Amieka (50% Gelders) als Moeder.
Gentleman voert namelijk 25 % Gelders bloed maar ook het Selle France bloed via Boreas geeft een gelders uiterlijk door.

Je wil graag een allround hengst als ik het goed begrepen heb, die een goed karakter door geeft, een goede rug en een sterk achterbeen.
Wat wil je uitgeven aan dekgeld? met een goede Kwpn rij paard dekhengst heb je niet genoeg aan 600,- euro.
Aangezien ik denk dat je merrie (als ik de goede afstamming berekent heb) 37.50 % Gelders bloed voert is het zeker een optie om te gaan denken aan een mooie Gelderse hengst.
Zelf zou ik dan denken aan Bazuin.
Bazuin geeft een heel braaf karakter door, heeft een zeer sterk (naar mijn mening) achterbeen gebruik, is mooi rond gebouwd en heeft daarmee een goede rug.
Verder fokt bazuin ook wat kleiner door.
Afbeelding
Bazuin is een echte Allrounder maar word in de dressuur uitgebracht.
Fokwaarde springen 60% en dressuur 74%.
Andere Gelderse hengsten passen ook zeker wel zoals Elegant Galant en Vitens.
Koss raad ik je af omdat die ook nog wel eens draken door geeft.

Als je een vol papier wil houden blijf dan bij KWPN (Gelderse richting) als je eens wat anders wil is een Groninger hengst helemaal geen rare optie.
Het klinkt vaak raar in de mond en het verband met een boeren peerd word snel gelegd.
Maar vergis je niet want de hengsten die momenteel aangeboden worden bij het Groninger paard zijn zeker niet mis.
Er zijn er een paar waarbij je zou willen dat je eigen paard zo zou lopen.

MyWishMax

Berichten: 25312
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [H][KWPN] Welke hengst en dressuur of spring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 21:30

Je hebt inderdaad de goede. Van Boreas Lachen

Nee ik heb idd KWPNers gezien die in mijn ogen gelders of Gronings waren, maar dus 'gewone' KWPN.. En anders om ook Knipoog

Het is een erg mooie hengst zeg op de foto!

En we zijn inderdaad blij met haar, ze heeft een geweldig karakter. Dat schijnt Boreas ook gehad te hebben (ken een vrouw die Boreas kent van vroeger Knipoog)

Anoniem

Re: [H][KWPN] Welke hengst en dressuur of spring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 11:51

Klopt Boreas scoorde op zijn karakter een 9 en op stalgedrag ook een 9 tijdens zijn verrichtingsonderzoek.

Legaat scoorde 3x een 8 op zijn karakter, de opmerking die daarbij genoteerd staat in zijn verrichtingsonderzoek is dat hij een goed en betrouwbaar karakter heeft.

Houston zou op zich wel passen bij je merrie, hij zal je merrie idd wat verfijnen lijkt mij, heeft ook een sterk achterbeen gebruik.
Maar Houston nakomelingen hebben vaak wel een consequente ruiter nodig.

Rhodium, ik snap best dat je ouders dit een leuke hengst vinden.
Rhodium geeft goede nakomelingen.
Zelf heeft de hengst een goede bovenlijn al weet ik zo niet of die deze ook doorgeeft aan zijn nakomelingen.
Verder is het ook wel een allround hengst met Ferro als dressuurder en Ramiro Z en Voltaire als springers in de afstamming.

Als een Gelders hengst toch niet echt naar je smaak is wil ik je Nassau voorstellen.
Persoonlijk vind ik dat een heel mooi aansprekende hengst.
Ik persoonlijk denk dat deze hengst jou merrie zeker wel zou kunnen verfijnen.
Het is een echte spring hengst maar zijn oma Jolanda heeft ook top dresuurdesr gebracht.
Verder zijn de nakomelingen van Nassau ook heel goed van type, hebben een goede krachtige draf die goed dragend is.

Afbeelding
Afbeelding
Veel succes met je hengsten keuze.

MyWishMax

Berichten: 25312
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [H][KWPN] Welke hengst en dressuur of spring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 13:16

Prachtig beest zeg!

Jullie geven me wel veel huiswerk Knipoog Ookal is dit leuk huiswerk Lachen