[E][BWP]Graag exterieurkeuring vanmijn 2 jarige hengst

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lizzii

Berichten: 441
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Rocamadour, Frankrijk

[E][BWP]Graag exterieurkeuring vanmijn 2 jarige hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 15:30

Hallo, Ik weet niet echt veel af van exterieurkeuring vandaar mijn vraag om hem te beoordelen. Graag + en - (Ik kan wel enige kritiek verdragen Lachen.
Het is een Belgisch Warmbloedpaard.
Vader is Pavarotti van de Helle (Pilot afstammeling), moeder is een Weltmeyer afstammelinge.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door gomir op 05-09-06 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag in titel + foto's in eerste post

Anoniem

Re: Graag exterieurkeuring vanmijn 2 jarige hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:39

je img even andersom, de slash moet achteraan.

linky

Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Re: Graag exterieurkeuring vanmijn 2 jarige hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:44

Beste Lizzy,

Sorry, maar hoe kun je vanaf deze foto's nou een paard beoordelen?
Zet hem eens op een harde ondergrond, met 4 benen zichtbaar........... en dan niet scheef van voren of achteren maar echt van de zijkant!
Probeer het maar, dan lukt het veel beter.................. succes!

eilander

Berichten: 3231
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: Terschelling

Re: Graag exterieurkeuring vanmijn 2 jarige hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 16:28

Dit kun je inderdaad zo niet beoordelen.Alleen dat hij een lief hoofd heeft.Maar daar draait het niet om.

Lizzii

Berichten: 441
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Rocamadour, Frankrijk

Re: Graag exterieurkeuring vanmijn 2 jarige hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 20:42

Is er dan niemand met enige kennis van zaken? De laatste foto's zouden correct moeten zijn om hem te kunnen beoordelen, dus laat maar komen die commentaar!

Lidewijke

Berichten: 1533
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Leuven / Brecht

Re: Graag exterieurkeuring vanmijn 2 jarige hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 21:24

Nogal een weke rug lijkt me, en de schouder zou iets schuiner mogen, (maar wacht maar even reacties van anderen af om dit te bevestigen/ontkennen, want ik ken er niet zo veel van Knipoog )

Wat is zijn verdere afstamming?

karijn

Berichten: 5407
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: [E][BWP]Graag exterieurkeuring vanmijn 2 jarige hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 17:48

Hij komt nogal slungelig over. Mist bespiering maar goed, hij is nog maar 2. Inderdaad een weke rug (kan ook door bespiering komen). Is lichtelijk overbouwd. Halslengte vind ik wel oke. Ik vind alleen zijn hoeven verschrikkelijk. Veel te steil. Daar zou ik zeker op letten.

Lidewijke

Berichten: 1533
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Leuven / Brecht

Re: [E][BWP]Graag exterieurkeuring vanmijn 2 jarige hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 18:34

Nog iets wat ik vergeten was erbij te zetten; hij heeft een beetje een onderhals.

Venetia

Berichten: 2311
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Zuid-Gelderland

Re: [E][BWP]Graag exterieurkeuring vanmijn 2 jarige hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 23:38

Aansprekend diertje, afwachten tot ie drie is! De minpunten die hierboven genoemd worden kunnen ook door de leeftijd komen en volledig wegtrekken volgend jaar. De 'kenners' hierboven zijn dat waarschijnlijk even vergeten...

Rug is idd nu wat gezonken, maar wellicht gaat dit dier voor nog de hoogte in en wordt het al minder.
Wat wel opvalt is dat het kruis wat langer had mogen zijn, maar zelfs dat kan gezichtsbedrog zijn, want op de eerste foto valt het wel mee.
Ik zou zeggen, een bloedtype waarbij je volgend jaar verder moet kijken. Nu kunnen wij van een foto af best moeilijk beoordelen of iets door de groei komt of dat hij dat altijd al gehad heeft! Wat je wel kunt beoordelen zijn beenstanden, maar dat is op deze foto wat moeilijk omdat hij niet ideaal staat, dus daarom waag ik me daar niet aan! Hij heeft iig geen grove afwijkingen.

Lidewijke

Berichten: 1533
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Leuven / Brecht

Re: [E][BWP]Graag exterieurkeuring vanmijn 2 jarige hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 19:43

Ik zeg ook niet of dat nog gaat bijtrekken of niet, ik zeg enkel wat ik op deze foto's zie Knipoog

Lizzii

Berichten: 441
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Rocamadour, Frankrijk

Re: [E][BWP]Graag exterieurkeuring vanmijn 2 jarige hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 13:35

Dat van die rechte hoeven vind ik zelf ook wel een beetje maar dit wordt opgevolgd door mijn hoefsmid. Verder wil ik nog even vermelden dat hij de laatste 2 maanden ontzettend in de groei is! Hij is volgens mij een beetje een laatbloeier en begint nu pas aardig te groeien. Hij is momenteel 1m58 m wat nog een beetje klein is ten opzichte van zijn ouders en ik verwacht dat hij zeker nog zal doorgroeien tot 1m65 (hopelijk). dus als je zegt daat hij overbouwd is dan is dit wel positief .
Onderhals heeft hij niet echt maar hij is in het algemeen nog maar zeer weinig bespierd.(op de laatste foto lijkt het misschien wel een beetje zo maar van nature zal hij zijn hoofd eerde "dragen".
Alvast bedankt voor de commentaar!