[E][KWPN] bijna 2,5 jarige merrie v. Haarlem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gitta1977

Berichten: 2479
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: In my Place

[E][KWPN] bijna 2,5 jarige merrie v. Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 14:12

Eigenlijk ben ik wel benieuwd wat jullie van mijn bijna 2,5 jarige merrie vinden. Het is een afstammeling van de recent (onterecht in mijn ogen) afgekeurde hengst Haarlem uit een Seclusive Z xx moeder. Ze meet nu ongeveer 1.67 (schat ik).
Complete afstamming vind je hier: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=89145
Van moeders kant helaas niet zoveel predikaten in de lijn maar dat komt omdat de fokker een leeftijd had gekregen dat ie er niet meer mee naar de keuring ging... De beste man is inmiddels bijna 87...

Het enige wat ik niet heb is een goede standfoto. Madam denkt alleen maar aan vreten daar in het land, geef d'r eens ongelijk! Maar misschien dat jullie toch een poging kunnen wagen. Standfoto maak ik direct als ze weer op stal komt eind oktober...

Afbeelding
Vorige winter...

Afbeelding
Net op het land...

Afbeelding
2 maandjes later...

Afbeelding
Vorige week...

Afbeelding
En tot slot de enige actiefoto die ik van haar heb tot nu toe...


Als het op basis van deze foto's niet te doen is hoor ik het wel en dan moet ik nog een paar weken geduld hebben tot ze weer op stal staat haha. Daar heb ik iemand die haar even vast kan houden voor mij...

Wat denken jullie, is deze merrie de moeite waard om aan te bieden op een keuring? Als ik ga ga ik als ze 4 is, ze gaat volgende zomer eerst weer 6 maanden lekker het land op om uit te groeien...

ulleke

Berichten: 561
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Turnhout

Re: [E][KWPN] bijna 2,5 jarige merrie v. Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 14:15

hey heb ook een seclusive.. vind ze niet super bewegen maar wel leuke paardjes.. die van jou ziet er goed uit, als je foto's van de mijne wil zien: profiel, tis en seclusive x nimmerdor

karijn

Berichten: 5409
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: [E][KWPN] bijna 2,5 jarige merrie v. Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:08

Ze heeft een mooi hoofdje, mooie aftekeningen en een vriendelijk oog. Voor wat betreft de keuring: gewoon even afwachten hoe ze zich verder ontwikkelt. Ik vind haar wel een beetje aan de magere kant. Voor een 2,5 jarige mag daar best wat meer vlees aan zitten.

Gitta1977

Berichten: 2479
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: In my Place

Re: [E][KWPN] bijna 2,5 jarige merrie v. Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 11:11

Dat magere valt erg mee, ze is sinds ze in het land staat al een heel stuk zwaarder geworden. Als je de foto's goed bekijkt zie je een datum staan en de 2e foto is van een paar maanden geleden toen ze net het land op ging...

karijn

Berichten: 5409
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: [E][KWPN] bijna 2,5 jarige merrie v. Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 17:10

Ik keek naar de laatste foto in het bijzonder en vergelijk haar dan met de 2,5 jarigen die bij ons op het land staan. Ze ziet er niet slecht uit, helemaal niet, je kan zeker zien dat ze is aangekomen hoor en over een jaartje zal ze er al helemaal als een paard uitzien, daar twijfel ik niet aan.

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: [E][KWPN] bijna 2,5 jarige merrie v. Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 07:55

Ik heb ook een Haarlem, ik zie nu al wel degelijk overeenkomsten, zie onderschrift

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re: [E][KWPN] bijna 2,5 jarige merrie v. Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 22:19

De standfoto's zijn heeeel moeilijk te beoordelen omdat ze met haar hoofd naar beneden staat. De beweging foto vind ik mooi. Ze lijkt genoeg lengte te hebben in haar hals en rug, waar ze iets haar hals eruit lijkt te drukken. Beweging ziet er op het plaatje goed uit. Verder kan ík er niet zo heel veel meer over zeggen. Ik wacht een betere standfoto af Knipoog

Venetia

Berichten: 2311
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Zuid-Gelderland

Re: [E][KWPN] bijna 2,5 jarige merrie v. Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:23

Beweging lijkt goed!

Model moet nog wat bijtrekken, ze is natuurlijk pas 2.
Maar wat opvalt: hals komt diep uit de borst, lichte onderhals, verbinding met schoft wat zwak, rug achter schoft iets gezonken, lengte goed, kruis had tikje meer lengte mogen hebben, broekspier heel mooi lang. Chique voorkomen en genoeg front. Ik vind het een aansprekend dier!

Gitta1977

Berichten: 2479
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: In my Place

Re: [E][KWPN] bijna 2,5 jarige merrie v. Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 21:15

Nou... Het heeft even geduurd, maar hier dan IETS wat lijkt op een standfoto...
Gemaakt met mijn telefoon, de camera is altijd té interessant en ze blijft niet ver genoeg weg staan...

Afbeelding
Is nog in de groei natuurlijk en staat met de achterhand op de hoefslag dus een iets vertekend beeld...
Op dit moment meet ze zo'n 1.67...
Brand los!

Afbeelding
Lovers

Elisa2

Berichten: 37349
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [E][KWPN] bijna 2,5 jarige merrie v. Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 13:59

Ik kan haar eigenlijk nog niet echt beoordelen,ze is nog te jong en moet nog meer groeien.Wel is Sexclusive erg mooi bloed! Haarlem is in mijn ogen ook onterecht afgekeurd,dus ik denk dat hier wel een leuk paard uit groeit.Ik wil haar volgend jaar wel nog een keer zien als ze al een beetje aan het werk is.