[E/H] [KWNP] extieur en hengst keuze

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kelcy
Berichten: 3500
Geregistreerd: 28-02-06

[E/H] [KWNP] extieur en hengst keuze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 00:21

ik zou graag jullie mening willen weten over mijn merrie
ik weet nog niet of ik haar zou willen laten dekken (dit jaar in iedergeval niet meer maar je kunt niet vroeg genoeg beginnen met rond kijken)
ook qua extrieur Lachen

voor hengst keuze heb ik graag een hengst die rustige paarden fokt en dresuur matig Lachen
graag jullie mening

dit is haar stamboom
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=103320

dit is van haar dochter (die ik kon vinden)
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=103319

en dit is ze zelf

Afbeelding
Afbeelding

bij verzoek kunnen betere foto's gemaakt worden
voor meer foto's kijk in me profiel

ze is nu 14 jaar jong (vinden jullie dit oud DAN 15 om een veulen te fokken????)
ze heeft m1 gelopen
voor meer info vraag maar gerust als ik het weet zal ik andwoorden Lachen

alsvast bedankt Lachen

Anoniem

Re: [E/H] [KWNP] extieur en hengst keuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:38

Ik zou nog niet alvast bedanken... Knipoog

Ik vind het geen aansprekende merrie. Rug is niet mooi, hoge schoft, geen mooie hals en beenstand heb ik ook mijn twijfels over.
Misschien heb je een foto van onder het zadel die het beeld wat opwaardeerd, maar in de eerste instantie zou ik zeggen koop een mooi dressuurveulen.
Leeftijd om te dekken is prima.

Ashley5760
Berichten: 5823
Geregistreerd: 06-01-06

Re: [E/H] [KWNP] extieur en hengst keuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 10:34

zwak moment in de rug. overbouwd overal wat te lang in (in verhouding) ik zou er opzetten : Berlin (gerco schroder) of Jodokus (vader van Okidoki die furore maakte in aachen 2006 onder albert zoer)

gr colette

Anoniem

Re: [E/H] [KWNP] extieur en hengst keuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 10:38

Colette: ben je je bewust wat Berlin kost? En dat Jodokus niet goedgekeurd is? En dat de ts een dressuurhengst wil?

kelcy
Berichten: 3500
Geregistreerd: 28-02-06

Re: [E/H] [KWNP] extieur en hengst keuze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-06 12:27

[***] schreef:
Ik zou nog niet alvast bedanken... Knipoog

Ik vind het geen aansprekende merrie. Rug is niet mooi, hoge schoft, geen mooie hals en beenstand heb ik ook mijn twijfels over.
Misschien heb je een foto van onder het zadel die het beeld wat opwaardeerd, maar in de eerste instantie zou ik zeggen koop een mooi dressuurveulen.
Leeftijd om te dekken is prima.


ik weet dat het niet de mooiste en gewedlig gebouwde merrie ter wereld is maar daarom zou ik het veulen daarop juist willen verbteren
oh en met der beenstand dat is een vertekend beeld want die is gewoon goed Lachen
oa de rug ed
dus graag hengsten met een sterke en geen lange rug ofzo Lachen

veder thnx voor je reacties Haha!
ik hoop er meer te ontvangen

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: [E/H] [KWNP] extieur en hengst keuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 13:21

Ik zou colette lekker laten zwetsen. Die raadt Jodokus of elke andere springknol op elke (dressuur)merrie aan.

Ik ga met Jannie mee. Die rug duikt zeer eng weg achter de schoft. Ze staat dan nog niet zo voordelig, maar ik denk niet dat die rug ooit 'mooi' wordt. Ik zou voor zo'n merrie dus wel gaan voor een hengst met een sterke rug. Iig geen hengst met een weke rug hieropzetten. Beetje badkuip effect krijg je dan.

Plaats eens een paar mooie fotos van opzij, waar je paard vierkant en evenwijdig aan de kamer staat.

Heb je ook een foto van de Olivi?

Ashley5760
Berichten: 5823
Geregistreerd: 06-01-06

Re: [E/H] [KWNP] extieur en hengst keuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 14:47

waarom dat!! jodokus is zeker wel goedgekeurd bij het aes en berlin is idd duur:P ook eeen springpaard kan verbeteren!!! en zeker op deze merrie btw je kan er toch niet in een keer een mooi veulen uit krijgen!! deze merrie heeft gwoon een sterke grote hengs nodig en neit zo'n gribraldi of negro

gr colette

Anoniem

Re: [E/H] [KWNP] extieur en hengst keuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 17:58

Flauwekul Colette, plaats een nuttige bijdrage met onderbouwing of houd je mond.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: [E/H] [KWNP] extieur en hengst keuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 20:49

<knip> Is de moeite niet waard...

Ashley5760
Berichten: 5823
Geregistreerd: 06-01-06

Re: [E/H] [KWNP] extieur en hengst keuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 21:07

ja dan niet heah Tong uitsteken waarom is het niet onderbouwt je ziet toch zeker zelf ook wel dat het paard een zwak moment in de rug heeft en qua bouw gewoon meer stevigheid nodig heeft waarom geen springhengst ook die kan verbeteren!!! ( je zegt zelf ook dat het niet alles / tot niets is!

persoonlijk zou ik er ook niet mee gaan fokken maja als je advies wil zou ik deze aanraden

clolette

kelcy
Berichten: 3500
Geregistreerd: 28-02-06

Re: [E/H] [KWNP] extieur en hengst keuze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 00:16

dit is de beste foto die ik heb van de zijkant momenteel dus dat word moeitlijk verder
verder ben ik vergeten bij te zeggen (niet dat het zo heel erg veel uitmaakt maar toch)
dat ik dit paardje nog niet lang heb en dat ze hiervoor niet meer dressuur matig is gereden maar meer als een jaar op de wei heeft gestaan
de gene van wie ik les heb zegt dat als ik haar goed over haar rug rij en longeer dat haar rug sterker kan worden en dat het badkuip effect wel wat weg kan trekken maar goed dat is training Lachen
misschien dta er morgen nieuwe rij foto's komen heb morgen wedstrijd maar weet niet of ik een fotograaf kan regelen voor me dus dat is afwachten Lachen

Anoniem

Re: [E/H] [KWNP] extieur en hengst keuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 12:35

Okay ik ben het met de andere mensen eens, je merrie heeft niet echt een geweldige bovenlijn.
Maar aan de foto's in je profiel te zien vind ik ook dat je paard een beetje een lang hoofd heeft die overigens naar mijn mening wel aansprekend is.
Het lijkt dat de merrie wel een sterke draf (hoog knietje) heeft.
Kan het mis hebben hoor.

Verder voert je merrie aan haar afstamming te zien best nog wel wat Gelders bloed.
Lijkt het je wat om weer terug te fokken naar het Gelders.
Gelderse hengsten geven een rustig karakter door dat wat jij graag zoekt.
Verder is je merrie in alles wat lang een Gelderse hengst zou dan wat meer compactheid kunnen geven aan een nakomeling van je merrie.

Een goede Gelderse hengst zou dan denk ik Sirius zijn.
Maar ik heb zo geen exterieur index bij de hand dus ik zou zo niet weten of hij een sterke bovenlijn door geeft.
Het lijkt dat hij zelf een aardige sterke bovenlijn heeft.
Afbeelding
Afbeelding
Het is een allroundhengst die zowel dressuur als springnakomelingen geeft.
Tja daar staat de Gelderse natuurlijk bekend om.