[H] Welke hengst bij mijn 5jarige Kwpner

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sterre2000

Berichten: 1000
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Zuidwolde

[H] Welke hengst bij mijn 5jarige Kwpner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 17:23

Naam: Tilda Z
Afstammelingen:
Afbeelding
Leeftijd: 5 jaar
Karakter: Ongelooflijk eigenwijs, heeft zo haar drukke momenten, springt graag.
Gangen: Stap is gewoon, Draf is wel lekker ruim en de galop is nogal kort.
We willen graag een veulen bij deze merrie fokken met springbloed.. Dus een zo goed mogelijk springpaard Knipoog.. Denken jullie dat dat zou lukken met deze afstammelingen en zo ja, met welke hengst?

Foto's van de merrie

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nou ik ben benieuwd Haha!... Als jullie nog wat over haar moet weten vraag maar Lachen

saska

Berichten: 193
Geregistreerd: 12-07-06
Woonplaats: Maldegem (België)

Re: [H] Welke hengst bij mijn 5jarige Kwpner

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:50

wat een mooie merrie !!! ik ben persoonlijk wel "fan" van Emilion Bloos van de vdl stud

*EMILION*

ik ken niet veel van hengstenkeuzes maar dit is wel een favoriet Knipoog

edit: EMILION is een link hé Bloos :d

suzieva
Berichten: 250
Geregistreerd: 11-04-06
Woonplaats: duitsland

Re: [H] Welke hengst bij mijn 5jarige Kwpner

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 19:56

missschien is Quintessence Z een optie? de moederlijn (Oberlina-stam) heeft met Silvio en Corland heel goede paarden gegeven...

ook een optie is Lordanos, zijn in Duitsland heel fijne kinderen op de Bundeschampionat! uit de stam van Ramiro Z... de Holsteiner stam 776...

ook zijn de mensen in Duitsland heel weg van Chambertin... is uit de goede Holsteiner stam 18 a 2...

ook zijn
Wizzerd of Verdi een optie... komen uit de bekende Holsteiner stam 474 a...

Ashley5760
Berichten: 5823
Geregistreerd: 06-01-06

Re: [H] Welke hengst bij mijn 5jarige Kwpner

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 20:26

Ik zou persoonlijk verdi niet doen... Naja mooie hengsten zijn Jodokus & Zortin maar ook Nelson Z zal mooi zijn om te gebruiken.. deze alle niet te duur...
natuurlijk zijn ook: Berlin, Parco, Contender en Furioso 2 mooie hengsten om te gebruiken

Lidewijke

Berichten: 1533
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Leuven / Brecht

Re: [H] Welke hengst bij mijn 5jarige Kwpner

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 21:38

Ik zou er idd een leuke Holsteiner voor kiezen, maar om nu eender welke hengst die GP springt te nemen.. (het kan ook aan mij liggen maar ik zou nooit Parco kiezen voor een merrie van mij, maar da's ook mijn smaak natuurlijk)
Ik vind de foto's verder niet zo duidelijk (plus dat ik er zelf niet zo veel van ken) dus ga ik verder ook niks meer zeggen Knipoog

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: [H] Welke hengst bij mijn 5jarige Kwpner

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 22:37

colette_007 schreef:
Ik zou persoonlijk verdi niet doen... Naja mooie hengsten zijn Jodokus & Zortin maar ook Nelson Z zal mooi zijn om te gebruiken.. deze alle niet te duur...
natuurlijk zijn ook: Berlin, Parco, Contender en Furioso 2 mooie hengsten om te gebruiken

Slapen Gaan we weer.
Het is wel de bedoeling dat er een onderbouwing wordt gegeven. WAAROM passen deze hengsten volgens jou bij deze merrie.

@ts is het paard bij Zangersheide ingeschreven of kwpn? En heb je ook een goede standfoto?

Sterre2000

Berichten: 1000
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Zuidwolde

Re: [H] Welke hengst bij mijn 5jarige Kwpner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 22:59

Bedankt voor jullie reactie's Haha!.. Chambertin vind ik wel een hele mooie hengst! Maar ik zal morgen even een goede stand foto maken! Maar het is nogal een lange Merrie met een lange als.. En eigenlijk wil ik het veulen dan wat korter hebben qua bouw.. Miss kunnen jullie er nu al iets meer mee Knipoog.. Maar morgen komen de standfoto's!

Misschien dat deze wel wat helpt!
Afbeelding

Sterre2000

Berichten: 1000
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Zuidwolde

Re: [H] Welke hengst bij mijn 5jarige Kwpner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 23:02

Trouwens bij deze proef was ze net een half jaar ziek geweest, dus haar bespiering is daar niet al te best!

Ashley5760
Berichten: 5823
Geregistreerd: 06-01-06

Re: [H] Welke hengst bij mijn 5jarige Kwpner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 08:12

Jodokus: Behoud van maat niet duur en geeft mooie voorbeen actie, veulens tonen veel bloed, vermogen en lengte in het lijf.
Zortin: Hele goede gebruikers hengst geeft stuk voor stuk grote veulens heeft zelf Z springen en Z dressuur gelopen geweldig karakter en fijn in omgang
Nelson Z: Fijne hengst, makkelijk te rijden en in omgang. Zelf wat klein van formaat maar een droomafstamming
Berlin: Veulens tonen elegance, maat en kwaliteiten. Hoogbenig maar een apart karakter
Parco: Geeft grote veulens heeft zichzelf geweldig bewezen in de springsport, niet slim om te gebruiken bij een toch al lastige merrie.
Contender: Heeft zich uitermate goed bewezen mooie gangen mooi exterieur geeft meerdere GP springpaarden.
Furioso 2: Mooie hengst zelf niet veel gepresteerd maar zijn kinderen doen het op zowel dressuur als springebied heel goed

gr colette

bokjes
Berichten: 1417
Geregistreerd: 16-04-06

Re: [H] Welke hengst bij mijn 5jarige Kwpner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 09:47

misschien kun je ook eens kijken naar larino! geeft zeker een springpaard!

karijn

Berichten: 5408
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: [H] Welke hengst bij mijn 5jarige Kwpner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 10:14

Wil je iets verbeteren aan haar gangen? Ik zou wel die galop dan willen verbeteren.
Wacht dacht je van Oklund (Holland x Pilot)? Hij heeft een goede, ruime, krachtige galop, veel springvermogen en een goed karakter (en vosfactorvrij).

Sterre2000

Berichten: 1000
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Zuidwolde

Re: [H] Welke hengst bij mijn 5jarige Kwpner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 11:04

Bedankt voor jullie reactie's! Er zitten een paar mooie hengsten bij! Ik ben nu even aan het kijken.. Vanmiddag komt de standfoto van der Lachen

Spijkerbroek
Berichten: 665
Geregistreerd: 23-04-06

Re: [H] Welke hengst bij mijn 5jarige Kwpner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 19:29

Parco geeft juist géén grote veulens,
heb er al veel pony's van zien lopen hoor !

Ashley5760
Berichten: 5823
Geregistreerd: 06-01-06

Re: [H] Welke hengst bij mijn 5jarige Kwpner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 21:14

nou ik heel feel grote paarden met veel maat Tong uitsteken

gr colette

Sterre2000

Berichten: 1000
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Zuidwolde

Re: [H] Welke hengst bij mijn 5jarige Kwpner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 09:56

Nou men camera heeft kuren Boos! foto's komen zo snel mogelijk! Maar wat dachten jullie van Indoctro?

LETS

Berichten: 2743
Geregistreerd: 01-08-04

Re: [H] Welke hengst bij mijn 5jarige Kwpner

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 18:38

He
Ik wist niet dat je op zoek was naar een hengst voor Sterre, wat leuk!...ik zal eens meedenken Knipoog
Ik zou gaan voor een hengst met veel uitstraling en eentje die lekker bergop beweegt. Een holsteiner is misschien een goed idee, zoals hierboven gezegd, die geven vaak iets meer maat. Ik ben het wel met je eens dat ze vrij lang is, daarom denk ik dat bijvoorbeeld Contender een fijne hengst is, dat zijn vaak compacte paarden.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: [H] Welke hengst bij mijn 5jarige Kwpner

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 18:47

Aangezien 'berop' een kwpn verzinsel is, zijn er geen Holsteiners die bergop lopen. Gelukkig maar, lijkt me verschrikkelijk zitten. Constant een berg op.

LETS

Berichten: 2743
Geregistreerd: 01-08-04

Re: [H] Welke hengst bij mijn 5jarige Kwpner

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 19:37

Nouja misschien wat ongelukkig omschreven, ik bedoel een hengst met front en een sterk achterbeen Knipoog.

karijn

Berichten: 5408
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: [H] Welke hengst bij mijn 5jarige Kwpner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 12:09

Sterre2000 schreef:
Nou men camera heeft kuren Boos! foto's komen zo snel mogelijk! Maar wat dachten jullie van Indoctro?


Hmmm...zou ik niet doen, zit nl ook Cor de la Bruyere in aan moeders kant. Heb een aantal Indoctro's ook gezien die niet zo groot in de maat zijn. Beetje lastig. Maar ik zou zeker in het VDL boek eens gaan bladeren.

saska

Berichten: 193
Geregistreerd: 12-07-06
Woonplaats: Maldegem (België)

Re: [H] Welke hengst bij mijn 5jarige Kwpner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 12:14

nou, dan is dit mss een uitzondering maar ik ken een indoctro en die is minstens 1m75 aan moeders kant Major de la Cour...

edit: hij is echt DOODEERLIJK maar neemt vanalles is zijn mond (lees: borstels, riek, emmers, ...)

karijn

Berichten: 5408
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: [H] Welke hengst bij mijn 5jarige Kwpner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 12:32

Niet alle Indoctro's zijn klein maar ik heb er een aantal gezien die nogal aan de kleine kant zijn gebleven. Daarnaast staat er bij ons 1 in de opfok (inmiddels 3) die ook de 1,70m is gepasseerd. Zegt inderdaad niets, ik denk alleen dat als je Indoctro kiest, je best een merrie mag hebben die zelf ook aan de maat is. Daarnaast, nogmaals, de dubbelvoering van Cor dl B die je daarmee terugfokt. Ik heb geen verstand van terugfokken van bepaalde bloedlijnen maar het zou niet mijn eerste keuze zijn bij deze merrie.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: [H] Welke hengst bij mijn 5jarige Kwpner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 12:35

Wat heb jij tegen cor de la bryere?

LETS

Berichten: 2743
Geregistreerd: 01-08-04

Re: [H] Welke hengst bij mijn 5jarige Kwpner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 16:09

Oh wat vinden jullie van Viceroy-T?? Ook een Indoctro...
Een goede hengst, met een sterk achterbeen en vooral een hele goede galop....zowieso 3 goede gangen.
Ik denk dat Viceroy wel goed op deze merrie past...maar hij heeft nog geen nakomelingen dus dat is jammer...

Lidewijke

Berichten: 1533
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Leuven / Brecht

Re: [H] Welke hengst bij mijn 5jarige Kwpner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 18:18

Ik ken verschillende paarden met tot 4 keer Cor in hun stamboom..

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: [H] Welke hengst bij mijn 5jarige Kwpner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 21:16

Och d'r zijn er wel meer met meer Cor d'r in. Helemaal geen verkeerde hengst. Indoctro trouwens ook niet.