[H] Welke hengst bij mijn 5jarige Kwpner

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karijn

Berichten: 5408
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: [H] Welke hengst bij mijn 5jarige Kwpner

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 10:02

@sammie: ik heb helemaal niets tegen Cor dl B, integendeel. Indoctro vind ik ook geen verkeerde hengst, hij geeft hele goede sportpaarden, zowel in springen als in de dressuur. Persoonlijk vind ik Indoctro passen bij merries die zelf ook aan de maat zijn, dit is gebaseerd op de indoctro's die ik heb gezien.
Daarnaast, zoals ik al zei, weet ik weinig van het terugvoeren van dezelfde bloedlijnen, om die reden zou ik het niet doen maar ja, er zijn zat paarden met dubbele bloedvoeringen. Het is aan de TS om te bepalen of ze dat wel wil.

PERENBOOMPIE
Berichten: 1212
Geregistreerd: 20-09-06

Re: [H] Welke hengst bij mijn 5jarige Kwpner

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 22:53

wanneer je dit serieus overweegt zou ik als ik jou was in april eens naar verschillende hengstenshows gaan en je laten adviseren door experts die daar lopen en er echt verstand van hebben want hier vind je toch alleen maar speculaties van mensen die eens een keer een afstammeling hebben gezien of toevallig zelf een afstammeling hebben van een hengst en die dan op gaan noemen terwijl de moederlijn ook zeer belangrijk is.succes OK dan!
Laatst bijgewerkt door gomir op 02-10-06 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: hele lange quote verwijderd

karijn

Berichten: 5408
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: [H] Welke hengst bij mijn 5jarige Kwpner

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 11:07

Dan lijkt het mij onnodig voor de TS om een topic te openen? De keuze van een hengst voor een merrie wordt toch door twee factoren bepaald? Ten eerste het advies dat de hengstenhouders/experts geven over de hengsten en ten tweede het advies van anderen die ofwel een afstammeling hebben van die bewuste hengst of merrie of diverse afstammelingen hebben gezien op keuringen, in eigen opfok of elders? Je persoonlijke mening geven is toch toegestaan mits onderbouwd? En daarbij zijn de meeste reacties geen speculaties maar suggesties. Daar werd toch om gevraagd?

PERENBOOMPIE
Berichten: 1212
Geregistreerd: 20-09-06

Re: [H] Welke hengst bij mijn 5jarige Kwpner

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 17:20

karijn schreef:
Dan lijkt het mij onnodig voor de TS om een topic te openen? De keuze van een hengst voor een merrie wordt toch door twee factoren bepaald? Ten eerste het advies dat de hengstenhouders/experts geven over de hengsten en ten tweede het advies van anderen die ofwel een afstammeling hebben van die bewuste hengst of merrie of diverse afstammelingen hebben gezien op keuringen, in eigen opfok of elders? Je persoonlijke mening geven is toch toegestaan mits onderbouwd? En daarbij zijn de meeste reacties geen speculaties maar suggesties. Daar werd toch om gevraagd?


Juist "mits onderbouwd".
Beetje moeilijk om van een plaatje advies te gaan geven moet je toch echt het paard voor zien bewegen en in levende lijve zien,het is hier gewoon iene miene mutte oh ja ik weet nog wel een hengstennaam waar ik een keer een of twee afstammelingen van heb gezien bij een "kennis".
Hoeveel heb jij er al gefokt en hoeveel veulens en merrie's en hengsten heb je rondlopen dat je "expert "ben in je dagelijkse leven in hoeveel jaar ervaring??!De hengstenhouders zien toch echt wel 50-100 nakomelingen van verschillende merrie's per maand ongeveer van hun eigen hengsten en van andere dus ik denk als die je merrie zien lopen ze daar een betere schatting over kunnen maken dan een recreatie ruiter die wel eens een afstammeling bij de buurman heeft gezien,of ben jij zo'n paarden-expert met jarenlange ervaring in de fok??!Daar ben ik dan wel heel benieuwd naar!!??

Mallory
Berichten: 52
Geregistreerd: 03-04-06
Woonplaats: Dendermonde (België)

Re: [H] Welke hengst bij mijn 5jarige Kwpner

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 16:56

snoepie12 schreef:
Parco geeft juist géén grote veulens,
heb er al veel pony's van zien lopen hoor !


De parco die ik rijdt is anders geen mini met haar 1.70m (foto's in profiel) en ook op concours zie ik enkel grote afstammelingen van Parco. Meestal hebben ze ook nog een goed ontwikkelde achterhand, een forse nek en een sprekend hoofd.
Dat ze moeilijk te rijden zouden zijn, vind ik uit ondervinding ook niet echt waar. Soms een beetje liever lui dan moe, dat wel, maar zeker geen slechte karakters

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: [H] Welke hengst bij mijn 5jarige Kwpner

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 18:08

Dit topic is van oktober?;)

Mallory
Berichten: 52
Geregistreerd: 03-04-06
Woonplaats: Dendermonde (België)

Re: [H] Welke hengst bij mijn 5jarige Kwpner

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 18:51

srry, ik kom hier niet zo vaak... Mijn welgemeende excuses...

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: [H] Welke hengst bij mijn 5jarige Kwpner

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 18:55

En die grote rode letters heb je ook niet gezien Clown

gomir

Berichten: 25543
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [H] Welke hengst bij mijn 5jarige Kwpner

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 20:02

Oud topic en daarom zet ik het op slot. Mocht de TS toch nog advies willen over de hengstenkeuze dan kan ze me pb-en.
Dekseizoen moet natuurlijk nog beginnen dus het kan zijn dat ze er nog niet helemaal uit is.