[EH][KWPN] welke hengst op Balzflug merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
devine

Berichten: 2827
Geregistreerd: 07-07-05
Woonplaats: Gelderland

Re: [EH][KWPN] welke hengst op Balzflug merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 17:54

Vindt het super!!!
Ga maar eens bellen om een afspraak te maken met deze hengstenhouder Obelisk staat hier ook Knipoog

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: [EH][KWPN] welke hengst op Balzflug merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 17:55

Laat je het even weten wat het wordt Haha!

devine

Berichten: 2827
Geregistreerd: 07-07-05
Woonplaats: Gelderland

Re: [EH][KWPN] welke hengst op Balzflug merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 17:56

Ja dat doe ik zeker!!!

Vindt het Super dat ik zoveel reactie's krijg en mensen met goede adviezen komen Bloos

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Re: [EH][KWPN] welke hengst op Balzflug merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 18:01

Volgens de site van Lauw is het goed: "Volgens ons past Broere Valdez, door zijn bereidheid om te werken, zijn model, bewegingen en aanleg op elke merrie! ".

Als ik ff terug denk aan de indrukken op viewtopic.php?sid=&f=22&t=532855&start=25&st=0&sk=t&sd=a, dan zou ik eerst z'n nakomelingen afwachten.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: [EH][KWPN] welke hengst op Balzflug merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 18:03

Hahah Tja... Dat is logisch dat ie dat zegt (hij is tenslotte hh), maar dat is onzin natuurlijk een hengst past niet op elke merrie enkel vanwege z'n bereid om te werken,model of beweging. Z'n schouder is z'n zwakste punt. Het is een hengst met veel potentie, maar zeker niet op elke merrie te gebruiken.

devine

Berichten: 2827
Geregistreerd: 07-07-05
Woonplaats: Gelderland

Re: [EH][KWPN] welke hengst op Balzflug merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 18:12

Dames,
heb net Lauw aan de lijn gehad en legde dus voor dat ik obera wil laten dekken aankomend seizoen..en
wat gaf hij als advies zo naar aanleiding van mijn verhaal:

Obelisk niet doen! brengt leuke veulens maar na drie jaar zijn ze niet wat er verwacht wordt valt dus tegen Bloos
Valdez gaf hij aan als een leuk paard en zeer goede combi met de bloedlijnen van Obera want van haar moeders kant is het Porter,
dus hij is een optie Vingers aflikken en bij het verrichtings onderzoek scoorde hij vrij hoog!
En ik vindt het super dat het nog een niet al te Commercieele Hengst is Haha!


En zoals jullie al aan gaven Upper-class deze gaf hij dan ook direct aan als eerste keus!!!
Dus het gaat erom spannen welke van deze twee???

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: [EH][KWPN] welke hengst op Balzflug merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 18:24

Welke jou aanspreekt. Upperclass heeft zelf een werkbaar karakter en is in de omgang niet moeilijk. Dit kan ik beamen in m'n eigen Upperclass veulen en in diverse Upperclass veulens die ik gezien heb. Valdez is een houston x jazz, beide staan in omgang en werk niet als de makkelijkste. Dit kan ook gezegd worden van Balzflug. Maar als je met een Jazz om kán gaan (ik haal nu jazz aan omdat ik valdez qua type hierop vind lijken) dan heb je meestal ook een goed paard die graag voor je wilt werken, maar waar je vaak wel bij op moet blijven letten. Dit geldt ook voor veel Balzflugkinderen. Houston vind ik een geweldige hengst, maar ook hier nakomelingen die je vaak in het werk bezig moet houden en voor moet zijn anders gaan ze met jou aan de haal.

Ga de komende periode naar hengstenshows, van beide hengsten zullen ook wrs nakomelingen getoond worden. Kijk kritisch(!) dus niet alleen naar een mooie hoofd en beweging. Realiseer je dat op die hengstenshows al de betere worden getoond, dus dat er ook slechtere rond zullen lopen. Van Upper heb je het voordeel dat je al een nakomelingenrapport hebt. Van valdez zal dat pas komen als je merrie (hopelijk) drachtig is.

Suzanne F.

Berichten: 49263
Geregistreerd: 03-03-01

Re: [EH][KWPN] welke hengst op Balzflug merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 19:28

Les 1: Geloof nooit een hengstenhouder als het om zn eigen hengsten gaat.
Les 2: Valdez wordt over een paar jaar een commerciele hengst.
Les 3: Een hengstenhouder wil voor een jonge hengst altijd meer dekkingen en zal daarom altijd zn jonge net ggk hengst aanraden.

Ik zeg niet dat Valdez niet zou kunnen passen maar er is totaal nog niks bekend van zijn nafok, alleen maar verwachtingen, nog geen 1 veulen. Ik persoonlijk zou altijd afwachten op het afstammelingenrapport of op wat nakomelingen die je qua type en beweging aanspreken. Verder heb je met Balzflug en Porter al karakter in huis, met Houston en Jazz (Pion en Belisar achter Houston) haal je je natuurlijk nog meer op de hals. Maar de hengstenhouder zegt natuurlijk dat ie zo braaf is.... Ja Knipoog

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: [EH][KWPN] welke hengst op Balzflug merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 19:35

devine schreef:
en bij het verrichtings onderzoek scoorde hij vrij hoog!


Staar je hier aub niet op blind, want helaas (of gelukkig) komt er nog veel meer bij kijken dan cijfers van een verrichtingsonderzoek.

devine

Berichten: 2827
Geregistreerd: 07-07-05
Woonplaats: Gelderland

Re: [EH][KWPN] welke hengst op Balzflug merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 19:37

Ok maar dan Oscar daar zit Wolfgang achter die zijn ook bepaald niet makkelijk we hebben er thuis ook 1 gehad en daar was maar door weinig mensen iets mee te beginnen???
Ik weet dit doordat ik haar tegen kwam hier op bokt waar ze te koop stond en dat dit dan al haar 7de baasje zal worden... Huilen

Dat is dus mijn grote PUNT om er dus een wel behandel paardje eruit te krijgen....tuurlijk mag wel karakter in zitten maar zoals jullie weten Obera is Balzflug x Porter en dit is niet een paard waar iedereen mee kan omgaan laat staan rijden Bloos

En dat hengstenhouders hun eigen hengsten prijzen ja dat vindt ik niet zo gek........ Bloos

asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Re: [EH][KWPN] welke hengst op Balzflug merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 19:41

devine schreef:
Obelisk niet doen! brengt leuke veulens maar na drie jaar zijn ze niet wat er verwacht wordt valt dus tegen


Ben ik niet helemaal met hem eens, ik ken genoeg leuke driejarige Obelisken.
Heb ook een paar leuke op de stamboekkeuringen gezien.
Natuurlijk zijn er ook mindere, het grootste nadeel vind ik dat er toch redelijk wat Obelisken behoorlijk op de voorhand gebouwd zijn.
Maar daar staat weer tegenover dat ze een super karakter hebben.

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Re: [EH][KWPN] welke hengst op Balzflug merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:00

devine schreef:
Dames,
heb net Lauw aan de lijn gehad en legde dus voor dat ik obera wil laten dekken aankomend seizoen..en
wat gaf hij als advies zo naar aanleiding van mijn verhaal:

Obelisk niet doen! brengt leuke veulens maar na drie jaar zijn ze niet wat er verwacht wordt valt dus tegen Bloos
Valdez gaf hij aan als een leuk paard en zeer goede combi met de bloedlijnen van Obera want van haar moeders kant is het Porter,
dus hij is een optie Vingers aflikken en bij het verrichtings onderzoek scoorde hij vrij hoog!
En ik vindt het super dat het nog een niet al te Commercieele Hengst is Haha!


En zoals jullie al aan gaven Upper-class deze gaf hij dan ook direct aan als eerste keus!!!
Dus het gaat erom spannen welke van deze twee???

Op zich heeft Obelisk een aantal veulenkampioenen gebracht, als er dan geen 3 jarigen kampioenen zijn valt dat natuurlijk tegen. Er zijn er elk jaar wel een aantal te zien op de hengstenkeuring en echt slecht zijn ze ook niet. Op zich is het advies niet doen wel duidelijk (maar ik had dat dus niet zo verwacht).

Het nadeel van Valdez is het nog onbekend zijn van z'n nafok, daar heb je met Upper-Class minder risico.

devine

Berichten: 2827
Geregistreerd: 07-07-05
Woonplaats: Gelderland

Re: [EH][KWPN] welke hengst op Balzflug merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 20:47

Gestoord

Suzanne F.

Berichten: 49263
Geregistreerd: 03-03-01

Re: [EH][KWPN] welke hengst op Balzflug merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 22:21

devine schreef:
Gestoord


Gewoon rustig en nuchter blijven nadenken en door blijven ademen. Haha!

Citango had ook een mooi rapport. Je moet gewoon gaan informeren en niet alleen naar de hengst zelf en bij de betreffende hengstenhouder want die raadt zijn hengst altijd aan, past altijd, super combi, goede keus.....

Bekijk afstammelingenrapporten en afstammelingen zelf. Kijk of dat types zijn die je aanspreken. Uit wat voor moeders komen die? Uit wat voor bloedlijnen? Welk bloed voert de hengst zelf? Geeft dat ergens aansluiting met je merrie of juist niet?