[H][KWPN]Welke hengst voor San Remo x Flemmingh merrie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjappie

Berichten: 1341
Geregistreerd: 17-09-04

Re: [H][KWPN]Welke hengst voor San Remo x Flemmingh merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 10:01

Maar nu staat de nafok van Ferro ook niet echt bekend om het lange voorbeen, en volgens mij heeft Rhodium dat ook niet echt toch? (van Negro wist ik het in ieder geval). Citango heeft wel een fijn bewegingmechanisme. Maar dat lange voorbeen moet je met San Remo en Flemmingh er toch wel wat ingefokt hebben?

Norton
Berichten: 446
Geregistreerd: 29-04-06
Woonplaats: Rooi

Re: [H][KWPN]Welke hengst voor San Remo x Flemmingh merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 15:45

Ha Anja. Ze vind Zillion een heel mooi dier. Maar dacht dat ze ouder was en ik wist het eigenlijk ook niet zeker meer. Ik was net even op een dressuurwedstrijd en zag een vreselijk mooi dier. Een jonge Hemmingway is dat niks voor de Zillion. Kon super bewegen en had veel uitstraling. Was wel een schimmel. Ik weet eigenlijk niet of Hemmingway zelf schimmel is.

Maar als je meer kracht in het achterbeen wil krijgen zou ik hem dekken met iets waar flink wat Duits bloed in zit. Die hebben dat vaak meer. Ik weet wel een mooie hengst maar dat is een springpaard, Toronto V. Echt heel mooi dier, zwartbruin, veel uitstraling en kan ook goed lopen.

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Re: [H][KWPN]Welke hengst voor San Remo x Flemmingh merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 19:30

Sjappie schreef:
Maar nu staat de nafok van Ferro ook niet echt bekend om het lange voorbeen, en volgens mij heeft Rhodium dat ook niet echt toch? (van Negro wist ik het in ieder geval). Citango heeft wel een fijn bewegingmechanisme. Maar dat lange voorbeen moet je met San Remo en Flemmingh er toch wel wat ingefokt hebben?


Met Rhodium ben ik niet bang voor een kort voorbeen, hij heeft dat zelf niet en ik zie dat bij zijn nakomelingen ook niet.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Re: [H][KWPN]Welke hengst voor San Remo x Flemmingh merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 19:41

Ga je nu ook even voor mij nadenken Cute Haha! Knipoog

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Re: [H][KWPN]Welke hengst voor San Remo x Flemmingh merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 19:42

Norton schreef:
Ha Anja. Ze vind Zillion een heel mooi dier. Maar dacht dat ze ouder was en ik wist het eigenlijk ook niet zeker meer. Ik was net even op een dressuurwedstrijd en zag een vreselijk mooi dier. Een jonge Hemmingway is dat niks voor de Zillion. Kon super bewegen en had veel uitstraling. Was wel een schimmel. Ik weet eigenlijk niet of Hemmingway zelf schimmel is.

Maar als je meer kracht in het achterbeen wil krijgen zou ik hem dekken met iets waar flink wat Duits bloed in zit. Die hebben dat vaak meer. Ik weet wel een mooie hengst maar dat is een springpaard, Toronto V. Echt heel mooi dier, zwartbruin, veel uitstraling en kan ook goed lopen.


Hemminghway? Nee dat is geen schimmel maar een donkerbruine springgefokte hengst. Die was in eerste instantie afgekeurd vanwege zijn lage fokwaarden. Bij de nieuwe fokwaarden is dit geloof ik weer terug gedraaid, maar nee die wil ik niet op mijn merrie hebben.
Veel Duits bloed staat zeker niet altijd garant voor een sterk achterbeen gebruik.

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Re: [H][KWPN]Welke hengst voor San Remo x Flemmingh merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 19:46

sarabande schreef:
Ga je nu ook even voor mij nadenken Cute Haha! Knipoog


Heb ik uiteraard al helemaal uitgeplozen: Jazz Clown

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Re: [H][KWPN]Welke hengst voor San Remo x Flemmingh merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 20:32

Cute schreef:
sarabande schreef:
Ga je nu ook even voor mij nadenken Cute Haha! Knipoog


Heb ik uiteraard al helemaal uitgeplozen: Jazz Clown


O dat lijkt me echt geweldig je gaat door voor de wasmachine

Zitah

Berichten: 633
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: Puttershoek

Re: [H][KWPN]Welke hengst voor San Remo x Flemmingh merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 21:09

Wanneer je in mijn profiel kijkt zie je mijn Rhodium. Ik denk zeker dat het een mooie hengst is op jouw merrie.
Maar wat je zei over het korte voorbeen.... Die van mij heeft ook wel een beetje een kort voorbeen hoor. Ze gebruikt hem goed, dus dat is niet echt het probleem, maar wanneer ik haar laat dekken zal ik een hengst uitzoeken die een langer voorbeen doorfokt.

Kit_for_ever

Berichten: 2632
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Derde doos aan de linkerkant

Re: [H][KWPN]Welke hengst voor San Remo x Flemmingh merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 09:50

Rhodium kort voorbeen?! Nee joh! Mijn eerste gedachte was ook Rhodium. Sterk achterbeen, super galop en maat.

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Re: [H][KWPN]Welke hengst voor San Remo x Flemmingh merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 22:56

Ze heeft ondertussen haar eerste predikaat binnen: PROK.
Dat was mijn eerste vereiste om haar te laten dekken.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Re: [H][KWPN]Welke hengst voor San Remo x Flemmingh merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 23:12

Nogmaals van harte Cute super

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Re: [H][KWPN]Welke hengst voor San Remo x Flemmingh merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 23:34

Dankje Sarabande.
Nu maar hopen dat er nog meer predikaten volgen Lachen

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Re: [H][KWPN]Welke hengst voor San Remo x Flemmingh merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 23:38

Gaan we gewoon voor elkaar duimen... toch Haha!

Attitude

Berichten: 3092
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: voor jou een vraag voor mij een weet

Re: [H][KWPN]Welke hengst voor San Remo x Flemmingh merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:49

Heb je al eens aan Ronaldo gedacht?
Daarmee behoudt je de lichtvoetige draf, en de uitstraling en haar fijne karakter.
Hij heeft op onze ouderwetse merrie zeker veredelt en kracht en swung toegevoegd.

Bovendien heb ik al een aantal mooie Ronaldo's x Flemming gezien. Goed, sterk bewegende paarden.

Op de foto lijkt je merrie wat zwaarmoedig? Is dat ook zo? Ze lijkt me wat traag.

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Re: [H][KWPN]Welke hengst voor San Remo x Flemmingh merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 22:23

sarabande schreef:
Gaan we gewoon voor elkaar duimen... toch Haha!


Dat doen we zeker Lachen

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Re: [H][KWPN]Welke hengst voor San Remo x Flemmingh merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 22:26

liesje23 schreef:
Heb je al eens aan Ronaldo gedacht?
Daarmee behoudt je de lichtvoetige draf, en de uitstraling en haar fijne karakter.
Hij heeft op onze ouderwetse merrie zeker veredelt en kracht en swung toegevoegd.

Bovendien heb ik al een aantal mooie Ronaldo's x Flemming gezien. Goed, sterk bewegende paarden.

Op de foto lijkt je merrie wat zwaarmoedig? Is dat ook zo? Ze lijkt me wat traag.


Dankjewel voor je bijdrage, ik ga Ronaldo eens nader bestuderen. Echt veel hoor je niet van die nakomelingen vind ik.

Wat bedoel je met zwaarmoedig, dat ze somber is? Want het is wel een vrolijk dier naar mijn idee.
Dat traag heb je denk ik wel gelijk in, het is echt zo´n goede sul. Maar of ze echt traag is zal pas blijken als ze onder het zadel is. In dat geval heeft ze dat toch zeker niet van haar moeder, die is eerder tegenovergesteld, heeft altijd energiie voor tien en blijft lopen.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: [H][KWPN]Welke hengst voor San Remo x Flemmingh merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:32

Houston geeft ook wel een goed achterbeen gebruik en mooie edele paarden. Een mooi lang voorbeen niet echt, maar ja; je kunt ook niet alles hebben! Knipoog