[E][KWPN] Beoordeling 11 jr. merrie (v. Holland)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

[E][KWPN] Beoordeling 11 jr. merrie (v. Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 15:05

Ik ben benieuwd of iemand mij informatie kan geven over het exterieur van deze 11 jarige merrie van Holland.

Naam: Noreina
Stokmaat: 1.56 m

Afbeelding

Alvast bedankt! Lachen

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [E][KWPN] Beoordeling 11 jr. merrie (v. Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:40

op zich een leuk paardje, maar de hals komt wel van heel diep. had liever gezien dat die wat minder diep begon. ze zou ook wat meer bespierd mogen zijn (niet voor de massa, maar voor de balans in het lichaam, qua 'looks' bedoel ik dan). ze lijkt voor een beetje bokbenig, maar niet overdreven en niet storend.
ze heeft wel een sprekend en vrij edel hoofd en de staartimplant is goed, niet te hoog, niet te laag. het kruis had wat langer mogen zijn. en ze moet iets afvallen, want ze is vrij zwaar in haar lies... niet storend, maar voor het oog net iets beter...
over het algemeen een leuk paardje... niet te veel schoft (ben niet zo'n fan van hoge schoften) dus dat is mooi, niet overbouwd en met een sterke rug, die niet te lang is en niet te kort. geen 'hamerslag' in haar nek (dat holle plekje dat sommige paarden hebben in de overgang hals-schoft en dat zeer ongewenst is)
als je ermee gaat fokken moet je dus op de hals letten en op de lengte van het kruis. en natuurlijk op de kwaliteit van de benen, ik vind die voorbenen niet storend, maar zorg dat je niet op kwaliteit gaat inleveren, zeker als het al niet haar sterkste punt is...