[E] Othello de Keikop:4-jarige (v. Emilion)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cemlys

Berichten: 14958
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

[E] Othello de Keikop:4-jarige (v. Emilion)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 20:37

Wie durft het aan... Haha!
Othello de Keikop
v.: Emilion
m.: Vodka du Linon (Selle francais section A)
v.m.: Hasard A (SFA)
v.m.m.: Imam d'or (SFA)
Hij is nu 4, is sinds een aantal weken ruin.

Afbeelding

Cemlys

Berichten: 14958
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [E] Othello de Keikop:4-jarige (v. Emilion)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 13:09

niemand die het even zn exterieur wil beoordelen...

Kit_for_ever

Berichten: 2632
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Derde doos aan de linkerkant

Re: [E] Othello de Keikop:4-jarige (v. Emilion)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 20:29

Moeilijk te zeggen schuin van achter, een betere foto zou kunnen helpen om een beter beeld ervan te krijgen. Lijkt zo niet extreem lang in de rug, hals zou iets meer bespiering mogen hebben en lijkt wat diep uit de bort te komen. Probeer eens duidelijkere standfoto's te maken.

nickvos
Berichten: 341
Geregistreerd: 25-05-06

Re: [E] Othello de Keikop:4-jarige (v. Emilion)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 13:09

Mooi kont en schouder.
Lijkt een beetje voorover te staan.
Beetje ouderwets typje.

Cemlys

Berichten: 14958
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [E] Othello de Keikop:4-jarige (v. Emilion)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 22:34

nickvos schreef:
Mooi kont en schouder.
Lijkt een beetje voorover te staan.
Beetje ouderwets typje.

Idd maar de hoefsmid moet ook dringend komen, hij staat vanvoor weer te lang, dus daar kan het een beetje aan liggen. Zn moeder was ook nogal op de voorhand gebouwd maar hij stukken minder. Hij groeit nog steeds stukjes dus vaak staat hij achter weer een beetje hoger.
het type (een beetje het zware) heeft hij van moeders kant, zie je ook terug in de vader van de moeder.

Rohdiamant

Berichten: 55
Geregistreerd: 08-09-06
Woonplaats: Naast Salland

Re: [E] Othello de Keikop:4-jarige (v. Emilion)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 12:00

Nou... eens proberen dan Tong uitsteken

Afbeelding

Ondanks de minder goede kwaliteit foto, is er wel wat te zeggen over de bouw van dit paard. De hals is horizontaal aangezet, wat het makkelijker maakt haar rond te rijden. Het verloop van de hals naar de schoft is mooi, het paard heeft een normale schoft en een goede rug met goede lendenen, hals rug verhoudingen kloppen netjes. Het dier heeft een lichtjes afhangende croupe en de staart is hoger ingeplant. Op deze foto heeft het dier een stijle schouder en staat het onderstandig. Dit komt omdat het iets naar voren leunt. Ik denk dat als het dier normaal staat het een mooie schuine schouder heeft. Hij staat voor ietwat weker ip de koot, maar zoals je al zei, moet ie nodig naar de hoefsmit. Het dier is mooi rondgeribd en heeft een fraaie achterhand die met de juiste training nog mooier rond kan worden. Het achterbeen lijkt mij bij normale stand mooi gehoekt, en ook hier staat hij lichtjes week op de koten. Over de hoofd hals verbinding kan zo niks gezegd worden. Hij heeft een aansprekend hoofd. Op deze foto lijkt het dier precies in het vierkantsmodel te passen. Een foto van opzij zou beter zijn.

Omdat je zelf al zegt dat dit dier op de voorhand gebouwd is, is het noodzaak hem van achteren te activeren. Je moet wel weten dat een paard 60% van zijn gewicht op de voorhand en 40% van zijn gewicht op de achterhand draagt. Dus om zijn massa in beweging te ondersteunen moet het paard zijn achterbenen onder de massa zetten. Dus ongeveer waar de ruiter zit.

Cemlys

Berichten: 14958
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [E] Othello de Keikop:4-jarige (v. Emilion)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 12:31

Hier nog een foto van opzij maar hij staat weer niet ideaal (hoofd naar beneden).
Afbeelding
Qua training... hij wordt momenteel 2 soms 3 per week bereden, in de vakantie iets meer. over het algemeen bij het rijden ondervind ik wel niet de problemen als bij zn moeder (liep echt niet makkelijk met haar achterhand eronder), bij hem kan ik daarentegen makkelijker zn achterhand activeren en hem eronder plaatsen. dus het scheelt heel wat met zn moeder hoor
voor foto's zie eventueel vroegere topics (zoek vodka)

Rohdiamant

Berichten: 55
Geregistreerd: 08-09-06
Woonplaats: Naast Salland

Re: [E] Othello de Keikop:4-jarige (v. Emilion)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:07

Als ik deze foto zo zie, blijf ik bij mijn bovenste beschrijving. Alleen is de achterhand in deze positie echt prachtig gevormd!

Cemlys

Berichten: 14958
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [E] Othello de Keikop:4-jarige (v. Emilion)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 21:47

Rohdiamant schreef:
Als ik deze foto zo zie, blijf ik bij mijn bovenste beschrijving. Alleen is de achterhand in deze positie echt prachtig gevormd!

Jaja hij heeft een leuk kontje Vingers aflikken Clown . Hij is nog maar sinds september geruind, vandaar denk ik dat hij mooi bespierd is enzo. (dat brede nekje heeft hij trouwens nog).