[H][Shet]welke hengst?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Quilfa

Berichten: 449
Geregistreerd: 20-09-05
Woonplaats: Kampen

[H][Shet]welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 20:49

volgend voorjaar word mijn shet gedekt en ik heb nog geen hengst gekozen... iemand een leuke grote shethengst?? bont, bruin, zwart of wit (schimmel valt ook onder wit)
Laatst bijgewerkt door gomir op 19-11-06 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tags in titel

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re: Shet: welke hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:50

Menthe van het Keizertje *LOL*
Daar heb ik een hengst van, tis een mooie bonte hengst, Menthe is 84 cm geloof ik, dus helaas niet groot...

Dennis

Berichten: 31473
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: [H][Shet]welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 17:27

Heeft jou merrie papier? Wil je ver reizen? Hoe groot moet de hengst zijn?

Ik heb een bruine hengst van 94 cm. Shetland gefokt, NMPRS goedgekeurd en daar ook 2x nationaal kampioen geworden. Ook bij papierloze merries krijgt het veulen dan papier.

Elinaa

Berichten: 7499
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Termunterzijl

Re: [H][Shet]welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 20:48

horsesgirll schreef:
volgend voorjaar word mijn shet gedekt en ik heb nog geen hengst gekozen... iemand een leuke grote shethengst?? bont, bruin, zwart of wit (schimmel valt ook onder wit)


neem aan dat je nsps wil?

in de grote maat heb je geen schimmel (meer), de bonten zijn niks en ook is er geen grote bruine. van de zwarten vind ikzelf promotie van kastanjehof, krijn van ruitersweide en nelantinus van de grote woerd. anders heb je in de midden maat nog wel 2 mooie zwart bonte hengsten, namelijk napoleon van de kortenhof en kovin van malang. evt de zoonm van napoleon..topper van de kortenhof. misschien kun je beter even op deze site kijken voor bonte hengsten: http://home.hetnet.nl/~bontenshetlandponys/

roompie
Berichten: 442
Geregistreerd: 12-11-04
Woonplaats: alphen a.d rijn

Re: [H][Shet]welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 14:48

ik heb zelf een shetland hengst van nu twee jaar oud, is nu plus minus 1 meter.

zijn vader is een goed gekeurde, mooie grote zwarte hengst
Orion Vuurbaak..

mischien is het wat voor je ,.

MeMar

Berichten: 739
Geregistreerd: 21-11-05

Re: [H][Shet]welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 23:49

Voor een bonte hengst zou ik Napoleon van de Kortenhof nemen, wij hebben echt een super mooi merrieveulen van hem. Ze deed het erg goed op de keuring in Roggel 2006. Ze was een kopnummer bij de veulens, en ze was ook de beste bonte pony kampioen.

we hebben een hele mooie foto van onze Ymke op: http://www.freewebs.com/stalvanriswickf ... aarden.htm , de foto heet: Ymke van de Vredeweg (kan even duren voor dat de foto's van Ymke ge-upload zijn)

Voor de uitslagen lijst van Roggel : http://home.planet.nl/~klaas516/documen ... lnoord.doc

De merries lopen gewoon zolang als nodig bij Napoleon in de wei, en hij zorgt dat hij z'n werk doet. Knipoog

Veel succes met je keuze... en als je een wat kleinere hengst wil dan hebben wij nog een goedgekeurde vos bonte hengst staan Knipoog