[H][WB] Buffel voor [naam verwijderd] gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Re: [H][WB] Buffel voor Weelde gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 16:36

Ja maar zijn voorouders zijn bijna allemaal paarden van rond de 1.70m dus ik denk niet dat dat een groot probleem hoeft te zijn.

Anoniem

Re: [H][WB] Buffel voor Weelde gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 16:38

Rhodium of Santano Haha!

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Re: [H][WB] Buffel voor Weelde gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 18:26

Afbeelding
met deze?

obiwan
Berichten: 281
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Dordrecht

Re: [H][WB] Buffel voor Weelde gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 19:37

[quote]
Ja maar zijn voorouders zijn bijna allemaal paarden van rond de 1.70m dus ik denk niet dat dat een groot probleem hoeft te zijn[quote]
ah okee, dat wist ik niet

Zitah

Berichten: 633
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: Puttershoek

Re: [H][WB] Buffel voor Weelde gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 19:52

Als je idd een gevulde kont wilt en een dikke hals dan moet je toch naar een ferro gaan en dan is Rhodium idd geen verkeerde optie!

Poehee

Berichten: 950
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Hoeksewaard...

Re: [H][WB] Buffel voor Weelde gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 19:37

Contango of Oscar!!

Dees

Berichten: 18921
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: [H][WB] Buffel voor Weelde gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 22:24

Heb echt serieus mijn twijfels over de maat-doorgeverij van Oscar. Heb een paar fokkers gesproken die hem gebruikten en waarop hij niet echt maat heeft toegevoegd. Karakter was wel prima in orde. Maar Wolfgang gaf vaker klein en Nabuur al helemaal.. waar zou Oscar de vergrotende genen weg moeten hebben? Wolfgang wel heeeeel mooi Ja

Heb een interessante Ferro x Contango bij het NRPS zien lopen. (Yep Haan Lachen ). Paard zelf misschien niet het meest volledige paard dat je zou kunnen wensen, maar wel een vaderdier, en ook wel wat ik zoek. Ga binnenkort nog eens kritisch kijken ivm halslengte. Dat is toch wel een hele harde eis geworden inmiddels. Ik wil echt meer halslengte; de paarden met een lange hals vind ik mooier, dat wil ik zelf dus ook fokken. Merrie zelf heeft een prima hals overigens.

Wat ik altijd begrepen had, is dat Contango niet echt maat toevoegd. Wel bot, maar maat? Iemand daar een mening over?

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Re: [H][WB] Buffel voor Weelde gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 22:32

Osmium zou ook een goede optie zijn volgens mij. Geeft mooie, lange halsen, vergroot behoorlijk en vererft een erg fijn en koel karakter. En ze kunnen nog fijn sjouwen ook.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Re: [H][WB] Buffel voor Weelde gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 22:43

Contango strooit enorm zover ik weet Lachen
Dus dat is ook niet een echt zeker factor als je niet weet hoe je merrie fokt.

Rhodium zal wel maat meegeven, maar meer bot weet ik nog niet zo niet. Zie veel chique dingen van hem!

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: [H][WB] Buffel voor Weelde gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 23:37

Oscar vergroot toch echt 3,19 cm das echt behoorlijk!

pantarhei

Berichten: 9066
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: [H][WB] Buffel voor Weelde gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 23:45

Tja gooi nog eens iets anders in het vuur Knipoog
Numero Uno of bijvoorbeeld zoon Viento Uno, heb ook zijn zus gezien en die is toch wel heel gaaf, overigens geen makkelijke

Suzanne F.

Berichten: 49260
Geregistreerd: 03-03-01

Re: [H][WB] Buffel voor Weelde gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:05

Oscar vergroot zeker wel flink. Contango strooit idd erg, ken wel 2 enorme Contango's van 1,80 en 1,85 m.

Dees

Berichten: 18921
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: [H][WB] Buffel voor Weelde gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 19:21

Denk dat een FERRO x Contango minder kans op kleintjes geeft dan een rechtstreekse Contango. Maar goed, het blijft toch altijd een gok.

De indexen van KWPN zeggen me eerlijk gezegd niet alles. Als ik op paardenfokken naar de nafok van Oscar kijk, dan staat er vrij vaak een stokmaat bij, en dan zijn het bij lange na niet allemaal kastelen. Een redelijk deel ervan is net zo groot of iets kleiner dan de moeder. Dat is ook de ervaring van mensen die ik gesproken heb die met Oscar fokten. Het zal niet de eerste keer zijn dat een maatindex van het KWPN na een jaartje ofzo wordt bijgesteld, dus voor mij is die 'vergrotende index' niet echt heilig. Ik heb hem nog niet finaal doorgehaald hoor. Maar ik twijfel of ik het aandurf. Al dat Engels volbloed en kleiner gevende genen zullen zich maar verenigen. Maar ook hier, het blijft een gok Haha!

Numero Uno en Viento Uno, en er is er ook nog eentje bij het EASP geloof ik... die lijn is helemaal top! Daar zit alles op en aan. Daar zou ik zo eentje uit kopen, ook wel voor de dressuur. Toch, denk niet dat het het type is wat ik bij deze merrie nodig ben. Denk dat het meer het type van het doel is. Ik heb een grovere hengst nodig. Hoeft geen brede jongen te zijn, maar wel zwaar in het geraamte.

Leuk hoor, paardje fokken.
we denken er nog rustig over na, ik heb nog wel een tijdje Haha!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: [H][WB] Buffel voor Weelde gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 19:24

Wannaroo is bij het easp ggk. Volle broer dacht ik van viento

yvonnepuntnl

Berichten: 4481
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Betuwe

Re: [H][WB] Buffel voor Weelde gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 01:08

Is de naam Osmium al voorbij gekomen??

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Re: [H][WB] Buffel voor Weelde gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 22:08

nina62 schreef:
Is de naam Osmium al voorbij gekomen??


Ja ja ja. Heb ik al geroepen. Knipoog

Dees

Berichten: 18921
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: [H][WB] Buffel voor Weelde gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 16:38

Het is vandaag een regenachtige zondagmiddag en ik heb het hele topic weer eens doorgelezen - wie weet nieuwe inspiratie!

Dank dank dank voor al jullie input! Zo fijn om te lezen!

Dit is ze dan vandaag... (excuus voor de slechte kwaliteit van camera)
Afbeelding

Hengsten die in dit topic zijn genoemd en welke ik verder ga bestuderen zijn:
Paddox
Ferrango (Ferro x Contango van NRPS)
Montecristo
Prestige (eerder overheen gelezen, maar zeker goede tip!)
Oscar
Santano
Johnson
Parcival
Don Frederico
Don Picardi (eigen toevoeging, Donnerhall x Pik Bube met veel actie in de benen)
Weijden
Diadem (ja Petra, die vind ik zeker ook mooi!)

Van het lijstje gaat mijn voorkeur inmiddels zo op fotos en pedigree vooral uit naar:
Weijden
Paddox
Don Picardi
Vooral Duits bloed trekt me omdat ik daar een mooiere nek en langere hals van mag verwachten. Buiging in met name de sprong blijft een puntje om op te letten (vandaar ook mijn interesse in Ferro-bloed).

[naam verwijderd] gaat binnenkort te beleren, en daarna wil ik eind april, uiterlijk begin mei beginnen met insemineren. En dat is best een leuk vooruitzicht zo op een druilerige zondagmiddag!

Jokano
Berichten: 348
Geregistreerd: 27-12-06
Woonplaats: omgeving Leiden

Re: [H][WB] Buffel voor Weelde gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:13

Ik lees dit topic al de hele tijd mee omdat ik qua type paard volgens mij behoorlijk dezelfde smaak heb als jij. Ik vraag me nu af waarom wel Paddox wel op je lijstje staat en Osmium niet? Ik ken een aantal Osmiums en dat zijn allemaal flinke paarden met veel hals en bot en een fijn, wel pittig, karakter. Weelde is een leuk paard trouwens!

Anoniem

Re: [H][WB] Buffel voor Weelde gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 00:48

pffff ik heb het hele toppic zo'n beetje doorgelezen en na het plaatsen van de foto hoe je de nakomeling het liefste zou willen hebben schiet mij maar 1 hengst binnen en dat is Orbaldo II.
Een mega beweger onder de zwaardere paarden en let wel een echte Groninger.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Goed gekeurd bij het International Heavy Warmblood (IHW)
In eigendom van Nimber hier op bokt.
Ze rijd de hengst inmiddels in het Z en niet zonder succes.
Gegarandeerd dat je met deze hengst een goed bewegend zwaarder nakomeling zult fokken uit je merrie. (met een rustig en koel karakter)
Als je meer wilt weten over zijn nakomelinge kun je het beste even informeren bij Nimber.
Een aantal bokkers hebben ook nakomelingen van deze hengst.
Heel veel succes met je keuze.

Als je deze hengst toch teveel van het goede vind zou ik gewoon voor Rhodium gaan die geeft goede beweging door maar ook wat massa.

Mer1980

Berichten: 18860
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [H][WB] Buffel voor Weelde gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 11:03

Ik zat te denken aan Montecristo. heeft maat bot en beweging. Ik zou het voor weelde een slechte zaak vinden als je een hengst zou kiezen die exterieurmatig zoveel afwijkt van het type wat ze heeft dat je nooit kan weten wat eruit komt. Dan fok je toch een soort F1 product. Ik snap dat je wat meer massa en bot wil, maar je kan van een smal ielig paardje niet door 1 X kruisen een zwaar paard krijgen. Montecristo heeft wel meer bot en massa, maar blijft toch een rijpaard om te zien. Misschien is hij al to much voor haar.

Bovendien wil je erop wijzen dat mijn fokmerrie ook NRPS heel ielig was tot haar 6e en na het krijgen van een veulen is ze behoorlijk uitgezwaard aan alle kanten. en wil ik het niet echt meer een rank chique paard noemen.

De Hengst Goethe heeft op mijn merrie wel een veulen gegeven met veel (meer) maat en bot. dat is echt een joekel.

Andere opties:
- Weijden
- Ferrango (weet natuurlijk niet wat zijn nakomelingen gaan doen, maar qua bloedlijnen en type zou het heel goed kunnen)
- Paddox
- Metall
- Rhodium

succes met je keuze!

haan

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: in het hoge noorden

Re: [H][WB] Buffel voor Weelde gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 11:12

He Dees ik ben wel vereerd dat Ferrango op je lijstje staat, heel veel succes met het zoeken naar een juiste hengst, maar fokken blijft ondanks alles wel een beetje gokken Haha!

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Re: [H][WB] Buffel voor Weelde gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 12:26

Paddox zou ik toch echt niet doen
Voegt volgens mij zelden maat toe, en geeft erg vaak wat beknopte paarden.
Zit af en toe een leuke tussen, maar ik vind ze vaak erg klein, net niet genoeg kunnen lopen en erg korte (voor)benen..

redstep
Berichten: 28
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: t Oosten

Re: [H][WB] Buffel voor Weelde gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 22:10

Ik volg het forum een beetje en ben ook op zoek naar een soort buffel. Wat vinden jullie van Briar? (wel erg duur overigens) Of Dayano (team Nijhof)

arie53

Berichten: 3058
Geregistreerd: 26-11-04

Re: [H][WB] Buffel voor Weelde gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 22:24

Buffel genoeg?

Afbeelding

Suzanne F.

Berichten: 49260
Geregistreerd: 03-03-01

Re: [H][WB] Buffel voor Weelde gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 12:56

Das ook wel mooi dier Arie!

Wat is t voor iets?