[H][WB] Buffel voor [naam verwijderd] gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Re: [H][WB] Buffel voor Weelde gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 22:38

Ben ik het ook mee eens, maar een daarvoor hoeft een platter kruis niet echt ouderwets gelders evt. zelfs tuigtypisch plat te zijn Knipoog

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: [H][WB] Buffel voor Weelde gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 22:39

Ik geloof niet dat dat hier wordt beweerd? Ik iig niet.

Dees

Berichten: 18941
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: [H][WB] Buffel voor Weelde gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 22:43

Nee, je moet het anders zien - ik wil niet dat het kruis van het veulen korter en/of platter zal worden als dat van [naam verwijderd] zelf.

Zag toevallig vanmiddag nog een profielfoto van Rubiquil in het NRPS nieuws... ik herkende het schouder en de croupe van [naam verwijderd] wel enigszins in het beeld van haar vader.

Ben het trouwens net als jullie ook van mening, dat de iets plattere kruisjes-paarden een betere bewegingstechniek en kracht hebben dan die afgedraaide kontjes. Maar ietsje ronder mag best hoor, bij [naam verwijderd] Haha!

Suzanne F.

Berichten: 49413
Geregistreerd: 03-03-01

Re: [H][WB] Buffel voor Weelde gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 17:40

Ik vind Oscar nog steeds de beste van alle genoemde opties. Geeft maat, massa, schuine schouders, bot. Hele mooie frontjes. Ja dat zou in mijn ogen een goede optie zijn.
Valdez moet je niet hebben voor verbetering van de schouder vermoed ik, Special ben ik ook bang voor een korter voorbeen met minder schoudervrijheid.

Enneee.... San Remo??? Weet niet wat die zou doen in combi met dit bloed. Volgens mij voegt hij best wel wat massa toe via Wolkentanz. Tja buffel is anders maar heel stom vind ik het nog niet klinken. Achterbeen is best goed via Rubiquil denk ik.

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Re: [H][WB] Buffel voor Weelde gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 17:44

Is toch onwijs zonde om dat achterbeen dan door San remo te laten verpesten Bloos

Suzanne F.

Berichten: 49413
Geregistreerd: 03-03-01

Re: [H][WB] Buffel voor Weelde gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 10:34

Aimee schreef:
Is toch onwijs zonde om dat achterbeen dan door San remo te laten verpesten Bloos


Hm jawel maar toch geeft hij niet altijd dat achterbeen door.

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Re: [H][WB] Buffel voor Weelde gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 12:46

Suzanne F. schreef:
Hm jawel maar toch geeft hij niet altijd dat achterbeen door.


Dat weet je nog helemaal niet.... het is namelijk typisch voor Weltmeyer-nazaten dat ze op driejarige leeftijd veelbelovend door de baan snurken, denk iedereen "wow, wat een gave knol, wat gaat ie met veel afdruk!" maar met 5/6 is er niets meer van over en zijn ze vooral heeeeeeeel traaaaaaaaaag. Zo ook de broer van San remo Knipoog

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Re: [H][WB] Buffel voor Weelde gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 13:25

Aimee schreef:
Suzanne F. schreef:
Hm jawel maar toch geeft hij niet altijd dat achterbeen door.


Dat weet je nog helemaal niet.... het is namelijk typisch voor Weltmeyer-nazaten dat ze op driejarige leeftijd veelbelovend door de baan snurken, denk iedereen "wow, wat een gave knol, wat gaat ie met veel afdruk!" maar met 5/6 is er niets meer van over en zijn ze vooral heeeeeeeel traaaaaaaaaag. Zo ook de broer van San remo Knipoog


Mijn wolkentanz is alles behalve traag in het achterbeen en die is bijna 6 inmiddels. Knipoog

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Re: [H][WB] Buffel voor Weelde gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 13:34

youngster schreef:
Mijn wolkentanz is alles behalve traag in het achterbeen en die is bijna 6 inmiddels. Knipoog


Maar ze is nog niet gereden als een 6-jarige toch? Bloos

[Edit] er is natuurlijk ook altijd een uitzondering op de regel Lachen en misschien gaat mijn mening t.a.v. Weltmeyer-bloed ook wel specifieker om dat van San remo en zijn familie.

Nils

Berichten: 2019
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: Westerhaar-vriezenveensewijk

Re: [H][WB] Buffel voor Weelde gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 14:18

heb je al eens naar ferrolan gekeken?

heeft mooie nakomelingen met maat massa en bot
is NRPS goedgekeurd...

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Re: [H][WB] Buffel voor Weelde gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 14:56

Aimee schreef:
youngster schreef:
Mijn wolkentanz is alles behalve traag in het achterbeen en die is bijna 6 inmiddels. Knipoog


Maar ze is nog niet gereden als een 6-jarige toch? Bloos

[Edit] er is natuurlijk ook altijd een uitzondering op de regel Lachen en misschien gaat mijn mening t.a.v. Weltmeyer-bloed ook wel specifieker om dat van San remo en zijn familie.


Nee ze is nog vrij basis, maar ook onder een redelijk training met een goede ruiter blijft ze een goed achterbeen houden Lachen

Dees

Berichten: 18941
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: [H][WB] Buffel voor Weelde gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 17:23

nils schreef:
heb je al eens naar ferrolan gekeken?
...


Heb een aantal Ferrolan's gezien met een toch wel heel lelijke foute O-benige stand aan de voorbenen. Ben dus wel wat bang om hem te gebruiken....

De Wolkentanz van youngster vind ik zeer aansprekend. Volgens mij is de moeder van [naam verwijderd] deze zomer bevallen van een Wolkentanz (I of II, daar wil ik af wezen), heb het nog niet irl gezien. Moest een mooi zwart beestje zijn, maar niet bepaald 'aan de maat'. Zal eens zien of ik daar morgen even langs kan gaan - heb morgen wel tijd daarvoor en rijd er praktisch langs...

zigranta
Berichten: 3256
Geregistreerd: 22-02-05

Re: [H][WB] Buffel voor Weelde gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 21:01

dag dees
Nog naar de link gekeken?Ik heb hem in het echt gezien en heeft behoorlijk wat massa en is een Donnerhallzoon.
groetjes

Dees

Berichten: 18941
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: [H][WB] Buffel voor Weelde gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 19:03

Haai Zigranta, ja heb Dimension bekeken. De Niro zelf vind ik een zeer overtuigende hengst, Dimension is zijn volle broer dus. Geen idee wat De Niro zelf aan dekgeld doet trouwens, maar ... als dat betaalbaar is, denk ik dat ik eerder De Niro zelf gebruik, van DN is immers al bekend dat hij werkelijk goede paarden levert.

Inzake Wolkentanz: het veulen van de moeder van [naam verwijderd] uit deze hengst is niet meer, geloof ik. Is overgenomen door de verzekering, dus er is een piepkleine kans dat het zwarte merrieveulen er nog is, maar ze had schade opgelopen aan 1 been, vandaar. Moest een heel mooie veulentje zijn geweest, heel kloppend en heel luxe maar wel een pony-maatje.
De kans dat Wolkentanz zou vergroten op de merrielijn van [naam verwijderd] is niet aannemelijk...

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re: [H][WB] Buffel voor Weelde gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:16

ik ben zelf he-le-maal verliefd op uphill en uptown, alleen passen ze niet bij jou merrie.

Ook ik zag graag de hals van jou paard wat zwaarder, met meer massa en veel meer gewerfeld, zeker voor dr leeftijd, denk dat ze nooit een super mooi front zou krijgen zoals ik het mooi vind bij dressuurpaarden, maar het is maar net waar je van hou natuurlijk Lachen

daar zou iig wel iets aan willen verbeteren bij de keuze van je hengst

Suzanne F.

Berichten: 49413
Geregistreerd: 03-03-01

Re: [H][WB] Buffel voor Weelde gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:17

Nimmedor schreef:
Ook ik zag graag de hals van jou paard wat zwaarder, met meer massa en veel meer gewerfeld, zeker voor dr leeftijd, denk dat ze nooit een super mooi front zou krijgen zoals ik het mooi vind bij dressuurpaarden, maar het is maar net waar je van hou natuurlijk Lachen

daar zou iig wel iets aan willen verbeteren bij de keuze van je hengst


Zowel Oscar als San Remo geven veel front door.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Re: [H][WB] Buffel voor Weelde gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:19

De Niro is geloof ik rond de 1700 euro aan dekgeld.

Zonde zeg van dat veulentje.

Mijn Wolkentanz is rond de 170m geloof ik, maar heeft ook niet veel body hoor. Die is best wel bloederig, wel met heel erg veel front.

Ik zou eerder naar Donnerhall bloed gaan. Voor mijn merrie had ik Fidertanz in gedachten, alleen of die maat gaat geven weet ik ook nog niet.
Oscar zou ik ook op mijn lijstje houden als ik jou was Ja

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: [H][WB] Buffel voor Weelde gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 14:58

Dees schreef:
Nee, je moet het anders zien - ik wil niet dat het kruis van het veulen korter en/of platter zal worden als dat van Weelde zelf.

Zag toevallig vanmiddag nog een profielfoto van Rubiquil in het NRPS nieuws... ik herkende het schouder en de croupe van Weelde wel enigszins in het beeld van haar vader.

Ben het trouwens net als jullie ook van mening, dat de iets plattere kruisjes-paarden een betere bewegingstechniek en kracht hebben dan die afgedraaide kontjes. Maar ietsje ronder mag best hoor, bij Weelde Haha!


Mijn merrie had een behoorlijk vlak kruis. (half gelders vm Epigoon) en mijn (uit deze merrie) Montecristo heeft een iets minder vlak kruis dan zijn moeder. Ook bij andere MC's die ik gezien heb vind ik het kruis meestal wel meevallen. Nu vind ik persoonlijk een wat ouderwets model erg mooi en ik heb ook niet alle MC's gezien.

Net als Sammie moest ik ook meteen aan deze hengst denken. De merrie heeft voldoende adel, ik vind haar hoofd echt prachtig, en dat kan MC goed hebben. En Rubiqul combineert volgens mij leuk met El Corrona. (Ollright)


Hij blijft natuurlijk rete duur.

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Re: [H][WB] Buffel voor Weelde gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 11:12

he wat leuk dat je haar laat dekken zeg!
Geweldig dat hengsten uitzoeken,altijd feest.
Mijn special d x zeoliet is nu 1,5 jaar ruim en vind t erg mooi beestje,mag altijd keertje komen kijken hoor,ze gaat toevallig vanmiddag naar stal beukers(vlg week groot evenement met kuren enz).
Wellicht data antoinette foto's kan maken,of lekker zelf komen.

succes met kiezen! Haha!

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: [H][WB] Buffel voor Weelde gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 15:30

Hey dees ben je er inmiddels al een beetje uit? Kan ik je geen mooie bonte aanraden Tong uitsteken

Zelf dacht ik ook aan special d of sanremo Bloos Ferrolan heb ik ook nakomelingen gezien, alleen op basis daarvan al een afknapper Bloos

Dees

Berichten: 18941
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: [H][WB] Buffel voor Weelde gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-06 22:32

Afbeelding

Vond toevallig nog een foto waarop de merrie staat zoals ze is. Op deze foto is ze bijna 3 jaar oud en nog een tikkie overbouwd - deze foto is genomen direct na een gek-doen-sessie, ze overwegen hier opnieuw weg te springen.
Misschien kunnen jullie er nog wat mee in het licht van de hengsentips.

Nog eentje om het af te leren... Tong uitsteken
Afbeelding

Hihi Wendy - een bonte Tong uitsteken
Zolang je maar niet met Big Willem komt aanzetten Haha! Haha!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: [H][WB] Buffel voor Weelde gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 10:20

Big Willem *LOL* Bonte willem heet ie Haha! Maar dat zal ruby niet zo snel doen Haha!

Suzanne F.

Berichten: 49413
Geregistreerd: 03-03-01

Re: [H][WB] Buffel voor Weelde gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 13:09

Cool Cracker S?? Een Concorde... Haha!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: [H][WB] Buffel voor Weelde gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 13:11

Uit de moeder van Ed King hill, 3-voudig hengsten moeder. En CCS loopt ZZ-zwaar, is ggk bij es(?) en een duits stamboek.

Suzanne F.

Berichten: 49413
Geregistreerd: 03-03-01

Re: [H][WB] Buffel voor Weelde gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 14:28

Sammie schreef:
Uit de moeder van Ed King hill, 3-voudig hengsten moeder. En CCS loopt ZZ-zwaar, is ggk bij es(?) en een duits stamboek.


Prix st. Georges zelfs! Ja En winnend... Ja