[H][holst] fokadvies voor CalypsoIII-Ramiro-Almé-Gotthard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
katrienh

Berichten: 2655
Geregistreerd: 16-01-05

[H][holst] fokadvies voor CalypsoIII-Ramiro-Almé-Gotthard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 19:01

Graag had ik voor onderstaande merrie hengstenadvies Lachen. (springgefokt, liefst met Holsteins bloed)

Haar afstamming:
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=84742&maxniveau=5

standfoto:
Afbeelding

halsaanzet:
Afbeelding

draffoto van eind juli 2006:
Afbeelding

draffoto van enkele jaren terug:
Afbeelding

Exterieurbeoordeling van arie53:
We hebben hier te maken met een 8jarige merrie en dus volgroeide merrie. De pedigree bestaat uit een mix van 2 x Sf, 2 x Holsteiner en 1 x Hannoveraan en dat is het paard ook aan te zien. Ze heeft eigenlijk een beetje van alles meegekregen en helaas niet altijd de sterke maar wel aanwezige genetische kenmerken.
De merrie beschikt op bepaalde onderdelen over harmonie en
op andere onderdelen ontbreekt de harmonie.
Alhoewel ze wat weinig rompdiepte heeft, doet ze toch voldoende vrouwelijke aan.
Het hoofd zou iets meer ras en adel mogen tonen en het oog zou iets ronder en groter(karakter) mogen zijn.
De verhouding tussen de hals-en ruglengte is goed. Dat geldt ook voor hals-en rugwelving die nagenoeg gelijk is. Daarentegen is de lengte van de hals en de rug meer dan de helft van de romplengte en staat ze daarbij nog net over voldoende bodem. Dat is de lengte tussen de achterknie en de elleboog. Een sportpaard dient over veel bodem te staan om aan de onderkant te kunnen rekken (verruimen). Dat is immers zowel bij het springen als de dressuur van het allergrootste belang. De lengte van het paard wordt derhalve bepaald door de ligging van de schouder en van het darmbeen.
De hals is goed aangezet (begint op de punt van het boeggewricht) , maar zou bij de aanzet eerst meer een verticaal verloop moeten hebben en vervolgens de welving aan de bovenzijde moeten volgen. De nek is weing geprononceerd en de hals zou een meer natuurlijke ronde welving aan de bovenzijde moeten tonen. Een typische erfenis van de franse (lees xx) genen in de pedigree. De goede verhouding tussen de hals-en ruglengte stelt het paard echter wel in staat om met deze hals voldoende tegengewicht van de romp te vormen en daarmee de balans in de beweging te kunnen bewaren.
De schouder is voldoende schuin met een goed hooggelegen boeggewricht en een laaggelegen ellebooggewricht die net onder de romp uitkomt. Bovendien staat het ellebooggewricht voldoende ver van de romp af, om in de beweging de romp de noodzakelijke stabilisatiemogelijkheden te kunnen geven. Het hooggelegen boeggewricht bevordert in hoge mate de goede schoudervrijheid en het heffen van het voorbeen.
De schoft is voldoende hoog ontwikkeld, maar zou verder tot aan het midden van de rug mogen doorlopen. Dit zou bovendien een meer schuinere ligging van de schouder en een iets kortere rug hebben bevorderd.
Zoals gezegd zou de merrie over meer rompdiepte mogen beschikken. De rompdiepte correspondeert niet helemaal met de lengte van het voorbeen, maar wel weer met de helft van de romplengte en bijna met de rug-en halslengte.
Het voorbeen staat iets onderstandig en zou met name aan de bovenzijde (de opperarm) meer ontwikkeld (breder) mogen zijn. Hier liggen immers de spieren die het voorbeen in de beweging voldoende hoog en, in tijd, voldoende lang omhoog moeten houden!
Het fundament is voldoende ontwikkeld en een forser fundament zou de merrie zeker niet hebben misstaan.
Van de kwaliteit van het beenwerk is op deze foto's niets te zeggen.
De koten zijn goed gesteld en de kootlengte is goed. Dat geldt ook voor de verhouding tussen de lengte van het pijpbeen en die van de opperarm.
De bovenlijn is juist voldoende gewelfd en doet vanwege de iets lange lendenpartij enigszins strak aan. De ligging van de croupe is lichthellend en dus goed. De croupe zou iets meer lengte mogen hebben. De ideale verhouding is: 1/3 croupe, 1/3 lendenen, 1/3 ruglengte.
Toch kan ze vanwege de goed croupeligging het bekken voldoende naar voren kantelen, die het mogelijk maakt om de onderliggende gewrichten goed te kunnen verkleinen (buigen).
Het achterbeen staat iets achter de massa, met een laag gelegen en goed gehoekt spronggewricht.
Ook de hoek van het darmbeen- en die van het kniegewricht zijn prima en eerder klein dan groot. Daarmee komt het kniegewricht ook aanmerkelijk hoger te liggen dan het ellebooggewricht. Deze constructie biedt het paard voldoende mogelijkheid om de gewrichten optimaal te kunnen buigen, om de massa voldoende hoog te kunnen heffen en vervolgens in balans met een zweefmoment voort te kunnen stuwen.
De voeten zijn voldoende ontwikkeld en ook een iets forsere voorvoet zou haar zeker niet misstaan. De bespiering is eerder lang dan rond en dat biedt goede mogelijkheden om de gewrichten voldoende bij elkaar te trekken. Een sportpaard kan niks met ronde korte spieren.

Moederrapport van Alba Z: Zij is de zus van de grootmoeder. Moeder van L.A (ggk hengst, KWPN)
1993
Alba-Z is een goed ontwikkelde, royale, voldoende rijtypische fokmerrie.
Het hoofd is voldoende sprekend. De hals is goed van vorm en wordt goed gedragen. De schoft is goed ontwikkeld en loopt lang door. De schouder is van goede lengte, maar kon wat schuiner liggen. Rug en lendenen zijn goed. De croupe is goed van vorm en goed van lengte. Het voorbeen is iets strak en het achterbeen is wat gebogen. De koten en voeten zijn goed.
De stap is ruim en gemakkelijk, maar toontredend. De draf heeft voldoende ruimte en kracht.
Stokmaat: 167.0 cm.

verbeterpunten:
meer maat en kader
iets koeler in de kop

merrie heeft 3 goede gangen. Ze is wel een karakterpaard (brutaal maar eerlijk Lachen )

Op basis van de foto's en exterieurbeoordeling, voor welke hengst zouden jullie dan kiezen ? Graag onderbouwde reacties Lachen.

pamelaatjee

Berichten: 105
Geregistreerd: 25-10-06

Re: [H] fokadvies voor CalypsoIII-Ramiro-Almé-Gotthard merri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 19:03

wat eeen mooi beestje is die van jou?

Thömm
Berichten: 41
Geregistreerd: 21-03-05

Re: [H] fokadvies voor CalypsoIII-Ramiro-Almé-Gotthard merri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 20:01

Voor volgend seizoen beschik ik over het sperma van Carano. Dit is een Deense hengst met als vader Capitol I en uit een moeder van Cor de la Bruyere. Carano fokt, zoals u gevraagd had, voldoende maat en een super karakter. Momenteel bedraagt het dekgeld nog €1200. Bij fokkers zit Carano duidelijk in de lift, hij gaf vorig jaar in Holstein de reservesieger en gaf ook dit jaar een goedgekeurde zoon uit een Cascavelle merrie.

Carano vereft zeer goed op springgebied (als een van de laatste Capitol I zonen kan dit moeilijk anders), maar wordt in Denemarken ook gebruikt als dressuurvererver.

Indien interesse kan u me steeds bereiken via Tom@equimedic.be
Laatst bijgewerkt door gomir op 21-12-06 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: telefoonnummer verwijderd

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Re: [H] fokadvies voor CalypsoIII-Ramiro-Almé-Gotthard merri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 20:08

Ik heb op beide bovenstaande berichten getemd, hier heb je weinig aan natuurlijk.. Scheve mond

gomir

Berichten: 25543
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [H] fokadvies voor CalypsoIII-Ramiro-Almé-Gotthard merri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 23:09

Aan het eerste bericht niet, maar aan het tweede misschien wel Nehnadagmar. Aan jouw bericht heeft TS trouwens ook niets, je hoeft echt niet in een topic te melden dat je getemd hebt Knipoog

Ik zal het telefoonnummer ed even uit het tweede bericht verwijderen. Hengst zelf kan best interessant zijn voor TS, maar dan zou ik nog wel graag van Thömm horen waarom hij denkt dat deze hengst bij deze merrie past.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Re: [H][holst] fokadvies voor CalypsoIII-Ramiro-Almé-Gotthar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 12:39

Ik ben het wel eens met Thömm, de moeder van Carano bracht naast Carano nog 3 gkk hengsten, Lesotho en Baldini I en II.
Voor mijn verzorgpaard zit ik ook aan Carano te denken, maar dan heb ik volgend jaar een probleem als mijn plan werkt...

Carano komt uit stam 1463, een zeer wijdvertakte stam die zelfs in Nederland doorkwam met sommige hengsten; Kommandeur, Goodwill en Larno.

Carano zelf was succesvol in klasse S bij het springen. Zijn nafok valt idd op bij het springen en dressuur. In 2004 was Carano in Denemarken door zijn successen in de nafok gekozen tot de hengst van het jaar 2004.

Ik heb er helaas in Holstein dit jaar niet veel nafok van gezien. De hengsten die ik ervan gezien heb, toevallig ook 1 in Warendorf vond ik wel erg aansprekend en Carano zelf is ook voldoende rassig. De nakomelingen die ik gezien heb wat betreft de hengsten hadden wel maat. Carano zelf is ook 1.73.

De moeder Vision III is een mooie staatspremie merrie. Van haar heb ik 2 foto's, 1 van die foto's is ook via fokt te vinden. Haar volle zus Wienerin die ook het staatspremie predikaat bezit, heeft het internationale springpaard L'Eperon gebracht.

http://www.holsteinerverband.biz/cms/in ... es&pageno=

Offtopic; Gomir Vienna is een Hannoveraan/BWP merrie Tong uitsteken

katrienh

Berichten: 2655
Geregistreerd: 16-01-05

Re: [H] fokadvies voor CalypsoIII-Ramiro-Almé-Gotthard merri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 12:50

pamelaatjee schreef:
wat eeen mooi beestje is die van jou?


ja, dank je voor het compliment Lachen.


merci voor de uitgebreide antwoorden tom en adri ! Ik ga er zelf eens opzoekwerk naar doen.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Re: [H][holst] fokadvies voor CalypsoIII-Ramiro-Almé-Gotthar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 13:05

Ik heb net even gebeld, Carano is het gemakkelijkst dan te krijgen via Thömm dan...
Want omdat de hengst in Denemarken staat brengen ze het sperma naar Holstein, maar dat wordt niet verder verzonden. Dan moet je merrie dus daarheen en met elkaar zit je dan op hetzelfde bedrag als bij Thömm alleen zoals ik begreep dan wel vers.

Tom7
Berichten: 54
Geregistreerd: 16-04-06

Re: [H][holst] fokadvies voor CalypsoIII-Ramiro-Almé-Gotthar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 20:11

Hoi

Ik zou toch gaan voor een Capitol zoon die wat mmer in het bloed staat en wat moderner paarden geeft.

Ik dacht meer aan hengsten van het type Carolus II en Cardento. staan beiden bij VD Lageweg.
Verder dacht ik ook aan Clearway ( ik denk dat hem een grote toekomst wacht als ververver), hij komt uit een superstam, zijn moeder alleen al heeft een hele rij ggk hegsten en sportpaarden gegeven.

Ik heb en lichte voorkeur voor Cardento , ik denk dat hij het meeste maat zal bijbrengen.

katrienh

Berichten: 2655
Geregistreerd: 16-01-05

Re: [H][holst] fokadvies voor CalypsoIII-Ramiro-Almé-Gotthar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 20:20

Citaat:
Ik zou toch gaan voor een Capitol zoon die wat meer in het bloed staat en wat moderner paarden geeft.


Ben blij dat je dat zegt, ze is nu namelijk van een capitol I zoon drachtig: Cassini II. Veulen wordt begin april verwacht.

Wat vind je van Calvaro Z ? (Caletto I x Capitol )
Cassini II is Capitol x Caletto II, dus blijf bij dezelfde bloedvoering ongeveer.

Hoe toevallig het ook klinkt, ik heb zonet wat oude IDS gelezen en werd nieuwsgierig naar de Capitol-zonen. Stond oa. iets in van Cardento waar ik iets over wou vragen, maar ben het vergeten. Hopelijk schiet het me nog te binnen.

Knavia
Berichten: 1338
Geregistreerd: 03-02-05

Re: [H][holst] fokadvies voor CalypsoIII-Ramiro-Almé-Gotthar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 20:25

Wauw, met die bloedvoering zou ik eens contact opnemen met een grote hengstenboer (Lauw van Vliet, Van de Lageweg ofzo) en vragen wat zij er van denken.
Met een beetje geluk bieden ze je een interessant dealtje aañ!

Tom7
Berichten: 54
Geregistreerd: 16-04-06

Re: [H][holst] fokadvies voor CalypsoIII-Ramiro-Almé-Gotthar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 21:12

Hoi

Met Calvaro Z zou ik toch voorzichtig zijn. de bloedvoering is idd in de eerste 2 generaties bijna hetzelfde maar in de verdere generaties heeft ie weinig volbloed erin. en dat hebben hengsten als Cassini II , Carolus en Cardento dan weer wel , zij hebben meer volbloed erin. En dat kan jouw merrie toch wel gebruiken. Verder weet ik ook dat van Calvaro Z veel ocd voort komt. Hij geeft meestal heel goeie springpaarden, maar daar heb je weinig aan als ze niet gezond zijn.

gomir

Berichten: 25543
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [H][holst] fokadvies voor CalypsoIII-Ramiro-Almé-Gotthar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 22:14

Adriana schreef:
Offtopic; Gomir Vienna is een Hannoveraan/BWP merrie Tong uitsteken

Gezien, maar aangezien ze zelf richting holsteinse hengsten dacht heb ik dat maar in de tag gezet Knipoog
Hele verhaal past niet in de tag en als ze aan holsteinse hengsten denkt lijkt die richting me het belangrijkste.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Re: [H][holst] fokadvies voor CalypsoIII-Ramiro-Almé-Gotthar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 00:06

Hahaha ja zo kun je het ook bekijken. Zelf vind ik Vienna modern genoeg en gezien haar karakter valt Clearway voor mij af. Al denk ik dat als Katrien goed met karakter om kan gaan Clearway geen probleem kan zijn en van hem heb ik wel veel nafok gezien en die zijn me zeer positief opgevallen, qua exterieur.Cassini II zal al heet genoeg worden Knipoog

Waarom dan nog meer volbloed Tom? Zit je dan ook niet met de maat? Om te vergroten zou ik persoonlijk geen hengst nemen met veel volbloed.
Gezondheid is idd een pre, ik wist dat ook niet van Calvaro.

Katrien hoe is haar beenwerk? Droog, grof, fijn? Het lijkt goed.

katrienh

Berichten: 2655
Geregistreerd: 16-01-05

Re: [H][holst] fokadvies voor CalypsoIII-Ramiro-Almé-Gotthar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-06 00:10

Knavia schreef:
Wauw, met die bloedvoering zou ik eens contact opnemen met een grote hengstenboer (Lauw van Vliet, Van de Lageweg ofzo) en vragen wat zij er van denken.
Met een beetje geluk bieden ze je een interessant dealtje aañ!

Hartelijk dank voor het complimentje.
Van de lage weg heeft zelf een merrie uit deze moederlijn (!), Malba genaamd.
Hieronder de moederlijn waar ze in staat:
http://www.paardenfokken.nl/family.php?horseid=84742
Ze hebben er dit jaar een merrieveulen uit gefokt van Chin Chin
Dit is ze, Balba: http://www.starsaleveulenveiling.nl/site_a/veulen_detail.php?id=98&jaar=2006&taal=nl

Hier nog een veulen uit de moederlijn.
http://www.bwpauctionantwerp.be/_html/main.php?id=0259&taal=nl&page=211&num=3

(ze zijn beiden voor veel geld gegaan (13.500 en 10.000 euro), maar naar het schijnt waren het maar heel gewoon veulens. Dit even ter zijde Lachen )

@ Tom: hartelijk dank voor je reactie. Wie van de 3 (Cassini II , Carolus II of Cardento ) heeft je voorkeur ?
Op de foto's lijkt het een heel rustig paard, maar tis echt een pittige tante. Ze is eerlijk en meewerkend, maar erg 'gepeperd' in de omgang en in het parcours Cool

katrienh

Berichten: 2655
Geregistreerd: 16-01-05

Re: [H][holst] fokadvies voor CalypsoIII-Ramiro-Almé-Gotthar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-06 00:17

Adriana schreef:
Hahaha ja zo kun je het ook bekijken. Zelf vind ik Vienna modern genoeg en gezien haar karakter valt Clearway voor mij af. Al denk ik dat als Katrien goed met karakter om kan gaan Clearway geen probleem kan zijn en van hem heb ik wel veel nafok gezien en die zijn me zeer positief opgevallen, qua exterieur.Cassini II zal al heet genoeg worden Knipoog

Idd, vienna haar karakter is heet genoeg. Tis geen type dat je een week in de stal laat staan en dan er even mee weg rijdt, maar dat hoeft ook niet. Het veulen mag gerust een kopietje van de moeder zijn, alleen een iets edeler hoofd. Alleen voor eventuele verkoop iets meer maat ( 1.67-1.69 is al goed Cool )en kader.
Van clearway weet ik niet veel af, al hoor ik wel dat het de opvolger van Cassini zou worden, maar of dat klopt weet ik niet.
Citaat:
Gezondheid is idd een pre, ik wist dat ook niet van Calvaro.

Idd. Ik wist 't ook niet

Citaat:
Katrien hoe is haar beenwerk? Droog, grof, fijn? Het lijkt goed

Droog is het zoiezo. Grof of fijn ? euhm ik denk eerder fijn dan.
Haar hoeven zijn ook goed, alleen misschien wat klein, maar niks abnormaals ofzo Lachen.

@editje: Om even iets over haar temperament te vertellen: die 3e foto is op de gewestelijke keuring van dit jaar genomen. Ze draafde daar zo explosief dat de jury dacht dat we ze iets in het bloed gespoten hadden. Dit was absoluut niet zo, het enigste wat ik deed was met zo'n doosje rammelen Cool.

sybke
Berichten: 1
Geregistreerd: 22-12-06

Re: [H][holst] fokadvies voor CalypsoIII-Ramiro-Almé-Gotthar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 01:01

Hallo ik ben sybke uit belgië
Heb me daarstraks ingelogd en vond dat er hier en daar toch wel interessant fokkersadvies gegeven wordt. Ben zelf ook een fokker en hoop hier en daar wel wat te kunnen bijleren.

Groetjes

katrienh

Berichten: 2655
Geregistreerd: 16-01-05

Re: [H][holst] fokadvies voor CalypsoIII-Ramiro-Almé-Gotthar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-06 01:09

Hoi, welkom Lachen

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Re: [H][holst] fokadvies voor CalypsoIII-Ramiro-Almé-Gotthar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 01:18

Dit is beetje een gokje wat ik nu zeg, maar wat te denken van Candillo of Carvallo BB. Candillo is nu ggk bij Zangersheide, Carvallo staat helaas in de USA, maar beide interessant gefokt. Zien er beide goed uit.

arie53

Berichten: 3058
Geregistreerd: 26-11-04

Re: [H][holst] fokadvies voor CalypsoIII-Ramiro-Almé-Gotthar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 13:20

Tom7 schreef:
Hoi

Met Calvaro Z zou ik toch voorzichtig zijn. de bloedvoering is idd in de eerste 2 generaties bijna hetzelfde maar in de verdere generaties heeft ie weinig volbloed erin. en dat hebben hengsten als Cassini II , Carolus en Cardento dan weer wel , zij hebben meer volbloed erin. En dat kan jouw merrie toch wel gebruiken. Verder weet ik ook dat van Calvaro Z veel ocd voort komt. Hij geeft meestal heel goeie springpaarden, maar daar heb je weinig aan als ze niet gezond zijn.


Wat deze merrie beslist niet meer toegevoegd moet hebben, is Volbloed. Daarmee zou ze nog meer evenwichtige elementen verliezen.
De balanceerstok, de hals, van dit paard is al laag en horizontaal aangezet en dat zou met nog meer Volbloed alleen maar versterkt worden. Terwijl de werkbaarheid en de kwaliteit van het fundament verder zouden afnemen.

Bovendien is de persoonlijke conclusie dat de Calvaro Z kinderen meer OCD zouden vertonen wel heel eenzijdig. Dergelijke hengsten krijgen meestal meer bloedmerries toegevoerd en dan gaat het OCD percentage altijd omhoog. Om deze uit de lucht gegrepen percentages van 1 hengst af te zetten tegen een aanname dat de kinderen van de andere hengsten dan wel geen OCD zullen vertonen, heeft met een zorgvuldige afweging die men in de fokkerij in acht dient te nemen weinig van doen.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Re: [H][holst] fokadvies voor CalypsoIII-Ramiro-Almé-Gotthar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 13:45

Dus dan zou Candillo afvallen Arie?

Wat vindt je dan van Carvallo? Ik heb Katrien foto's gestuurt van die hengst misschien dat ze ze op Mijn album krijgt.

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=20472

En anders is zijn foto ook te vinden in het boek van uitgeverij Asmussen over Cottage Son xx nafok.

Met Calvaro nafok ben ik niet bekend op een uitzondering na.

katrienh

Berichten: 2655
Geregistreerd: 16-01-05

Re: [H][holst] fokadvies voor CalypsoIII-Ramiro-Almé-Gotthar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-06 13:58

Adriana schreef:
Wat vindt je dan van Carvallo? Ik heb Katrien foto's gestuurt van die hengst misschien dat ze ze op Mijn album krijgt.


Afbeelding

Afbeelding

arie53

Berichten: 3058
Geregistreerd: 26-11-04

Re: [H][holst] fokadvies voor CalypsoIII-Ramiro-Almé-Gotthar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 14:36

Adriana schreef:
Dus dan zou Candillo afvallen Arie?

Wat vindt je dan van Carvallo? Ik heb Katrien foto's gestuurt van die hengst misschien dat ze ze op Mijn album krijgt.

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=20472

En anders is zijn foto ook te vinden in het boek van uitgeverij Asmussen over Cottage Son xx nafok.

Met Calvaro nafok ben ik niet bekend op een uitzondering na.


Ik zie er weinig in om op dit forum dieper op deze materie in te gaan. Aangezien katrienh deze merrie ook in het onderstaande topic heeft gelanceerd, acht ik de bijdragen hier foktechnisch wat zinvoller.
http://www.fokt.nl/viewtopic.php?t=6305

Thömm
Berichten: 41
Geregistreerd: 21-03-05

Re: [H][holst] fokadvies voor CalypsoIII-Ramiro-Almé-Gotthar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 17:36

Adriana schreef:
Dan moet je merrie dus daarheen en met elkaar zit je dan op hetzelfde bedrag als bij Thömm alleen zoals ik begreep dan wel vers.


Bij mij ook enkel diepvries hoor, vers kan eventueel wel besteld worden.

Ik zie in dit forum ook dat er gesproken wordt over Clearway en Cassini II, deze hengsten heb ik ook nog in voorraad maar toch zou ik Carano serieus overwegen. Iemand anders schrijft dat Carano niet genoeg bloed zou hebben, maar dit valt in zijn vererving nog wel mee hoor.

gomir

Berichten: 25543
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [H][holst] fokadvies voor CalypsoIII-Ramiro-Almé-Gotthar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 22:31

arie53 schreef:
Adriana schreef:
Dus dan zou Candillo afvallen Arie?

Wat vindt je dan van Carvallo? Ik heb Katrien foto's gestuurt van die hengst misschien dat ze ze op Mijn album krijgt.

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=20472

En anders is zijn foto ook te vinden in het boek van uitgeverij Asmussen over Cottage Son xx nafok.

Met Calvaro nafok ben ik niet bekend op een uitzondering na.


Ik zie er weinig in om op dit forum dieper op deze materie in te gaan. Aangezien katrienh deze merrie ook in het onderstaande topic heeft gelanceerd, acht ik de bijdragen hier foktechnisch wat zinvoller.
http://www.fokt.nl/viewtopic.php?t=6305


Maar voor de bokkers die het ook graag willen weten is het misschien net zo leuk om het hier ook te melden. Aangezien dit topic hier nu eenmaal ook staat en je er hier ook op reageert.

Vind het niet zo leuk om dan de inhoudelijke informatie alleen op fokt te plaatsen, er zijn hier ook mensen die graag meer inzicht willen krijgen in de visie van een ander op fokkerij en daarvan willen leren.