[H][OLD]Hengst voor deze merrie.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sammie_44
Berichten: 2376
Geregistreerd: 19-08-05
Woonplaats: Eelde, Drenthe

Re: [H][OLD]Hengst voor deze merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 20:47

Ohja, qua bouw zou Florencio er wel mooi op passen, maar hij fokt zijn sterke punten niet geweldig door, heb ik het idee, bij de veulens die ik heb gezien tot nu toe. Maar dit waren verder ook geen geweldige merries waar hij voor gebruikt werd.
Ik zou geen Donnerhall-zoon nemen, vanwege dat het dan wel erg dicht op elkaar begint te liggen, die lijnen..
Verder zijn Duitse hengsten naar mijn idee ook wel een mooie combi, omdat ze veel fundament hebben en vaak een mooie rug.

DAANN
Berichten: 86
Geregistreerd: 01-06-05

Re: [H][OLD]Hengst voor deze merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 21:29

@ Amaze de merrie is niet de makkelijkste ( Sandro Hit) en ik weet niet of dat wel zo'n goede combi zou zijn met Ferro zonen.

Florencio is inmiddels afgevallen.

Op mijn lijstje staan nog wel, Don Romantic, Oscar en Conteur.
Iemand andere opties of commentaar op dit lijstje

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: [H][OLD]Hengst voor deze merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 22:41

Mooi paard!!
Ik zou kiezen voor een oorspronkelijk springen gefokte hengst om de galop te verbeteren. De galop (en ook de stap) zijn erg belangrijk voor een dressuurpaard. Ik denk aan een flemmingh bijvoorbeeld of een zoon van...
Exterieurmatig en op papier heb je een heel mooi paard, maar de voorbeenstand en drie correcte gangen zijn denk ik de belangrijkste aandachtspunten zoals jij het beschrijft.
Succes met je keuze!

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Re: [H][OLD]Hengst voor deze merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 09:30

DAANN schreef:
@ Amaze de merrie is niet de makkelijkste ( Sandro Hit) en ik weet niet of dat wel zo'n goede combi zou zijn met Ferro zonen.

Florencio is inmiddels afgevallen.

Op mijn lijstje staan nog wel, Don Romantic, Oscar en Conteur.
Iemand andere opties of commentaar op dit lijstje

De beste paarden zijn meestal niet de makkelijkste Pling
1 +1 is niet altijd 2 Knipoog ......... enne, volgens mij hebben Rousseaus wel fijne karakters hoor (Roemers staan er trouwens ook bekend om . Ja )

luna111

Berichten: 281
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: noord- holland

Re: [H][OLD]Hengst voor deze merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 00:17

misschien san remo, Rousseau, houston of undigo

LDRD

Berichten: 9872
Geregistreerd: 04-02-04

Re: [H][OLD]Hengst voor deze merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 08:54

DAANN schreef:
@ Amaze de merrie is niet de makkelijkste ( Sandro Hit) en ik weet niet of dat wel zo'n goede combi zou zijn met Ferro zonen.

Florencio is inmiddels afgevallen.

Op mijn lijstje staan nog wel, Don Romantic, Oscar en Conteur.
Iemand andere opties of commentaar op dit lijstje


Ik heb een jonge Don Romantic met super karakter, fris wakker dier maar áltijd meewerkend, alles gaat spelenderwijs met haar.
Ik vind Oscar ook een leuke hengt, maar op een merrie met zo'n afstamming? Wil je het veulen verkopen of zelf houden?
Conteur heb ik hele wisselende veulens van gezien, zou mijn ding niet zijn, maar dat is persoonlijk.