[E] [KWPN] beoordeling 4-jarige Florett As x Ferro merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Floress
Berichten: 819
Geregistreerd: 08-10-05
Woonplaats: België

[E] [KWPN] beoordeling 4-jarige Florett As x Ferro merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 17:19

Ik ben eens benieuwd wat qua exterieur zo wat de minpunten zijn aan deze merrie. Ik hoop dat hier dus wat reacties op komen want dan kan deze leek wat wijzer worden Bloos

Afbeelding
Afbeelding

Ze wordt in maart 4 en is nu ongeveer 1m67.

Floress
Berichten: 819
Geregistreerd: 08-10-05
Woonplaats: België

Re: [E] [KWPN] beoordeling 4-jarige Florett As x Ferro merri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 18:26

Wat een reacties zeg Clown Vind het wel positief dan want negatieve commentaar wordt wel meteen gegeven dus ik niet aan dat er niet veel negatief aan te merken is. Ach ja...over 15 jaar zal mijn boktnaam misschien iets bekender in de oren klinken en dan komt er misschien wel reactie.

Rijan_

Berichten: 1429
Geregistreerd: 14-05-06

Re: [E] [KWPN] beoordeling 4-jarige Florett As x Ferro merri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:27

ik vind dat ze en heel mooi bouw heeft !! Knipoog

Woest

Berichten: 4453
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: BELGIE!!

Re: [E] [KWPN] beoordeling 4-jarige Florett As x Ferro merri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 19:28

en ik ook!! heb ze vandaag gezien toen ik met woest kwam rijden, ze stond interesant te loeren, denk dat woest mischien al een oogje op haa rheeft haha, en zita begroette ons al hinnikent

Phileine83
Berichten: 242
Geregistreerd: 03-05-03

Re: [E] [KWPN] beoordeling 4-jarige Florett As x Ferro merri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 19:45

Je hebt te maken met een zeer charmante merrie aller eerst. Ze heeft een erg sprekend hoofd met een vriendelijke uitstraling. Haar hals is kort van lengte en komt iets diep uit de borst en mist enige welving. De schouder neigt iets steil. De overgang van voorhand naar middenhand is had bij de schoft iets netter gekunt omdat ze voor de schoft iets wegvalt. De merrie heeft wel een mooie lange rib en daardoor voldoende rompdiepte wat erg belangrijk is. De bovenlijn vind ik iets strak en ze is kort in de lendenen. De overgang van middenhand naar achterhand is goed vloeiend. De croupe is hellend en het kruis had iets meer lengte mogen hebben. De merrie loopt op vier goede benen zowel van kwaliteit als de stand. De hoeven lijken ook erg goed van vorm en kwaliteit. Om het kort samen te vatten, een erg sprekende merrie die in het geheel meer lengte had mogen hebben maar ik denk dat we zeker te maken hebben met een goed sport (spring) paard en ook absoluud een leuke fokmerrie die in positieve zin zeker nog zal veranderen. Succes ermee!

Floress
Berichten: 819
Geregistreerd: 08-10-05
Woonplaats: België

Re: [E] [KWPN] beoordeling 4-jarige Florett As x Ferro merri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 20:34

Dank je wel! Kan me vinden in de beschrijving van haar. Jij vindt haar van bouw dus meer een springtype. Ja eigenlijk als ik haar langs mijn springgefokt paard plaats, trekt haar bouw meer op die van hem dan op die van mijn Gribaldi. Oei oei, dan moet ik nog gaan springen. Nog eens merci voor de uitgebreide beschrijving! En wie weet ja dat er misschien ooit een veulentje mee gefokt wordt.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [E] [KWPN] beoordeling 4-jarige Florett As x Ferro merri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 16:52

de hals had iets langer mogen zijn en van iets minder diep mogen komen, maar het stoort me niet. de schouder had schuiner gekund, maar dit stoort me ook niet echt. verder heeft ze volgens mij wel een sterke bovenlijn en de benen lijken correct en droog. een mooi paardje met een vriendelijke alerte uitstraling. als je er mee gaat fokken zou ik er op letten dat de hals verbeterd wordt, dan krijg je een super veulentje!

Floress
Berichten: 819
Geregistreerd: 08-10-05
Woonplaats: België

Re: [E] [KWPN] beoordeling 4-jarige Florett As x Ferro merri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 17:04

Merci! Ja ze heeft een heel lieve uitstraling en ze is ook ontzettend lief! Ik heb hier nog een merrie staan en beide gaan eerst in de sport uitgebracht worden. Dan kunnen over een paar jaartjes kijken uit welke merrie we best een veulen halen. Al zou ik van ze alle 2 wel eentje willen Bloos .