[H][KWPN] Hengst voor Osmium x Jazz merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13189
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

[H][KWPN] Hengst voor Osmium x Jazz merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 21:23

Ik ben op zoek naar een hengst voor mijn merrie. Het is een 4 jarige KWPN merrie Osmium x Jazz.
Haar afstamming staat op: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=161748
Ik heb mijn merrie nog niet zo lang en ze moet nog naar de keuring. Het veulen wil ik graag houden. Ik wil wel een KWPN goed gekeurde hengst.

Verbeterpunten:
- de galop
- een hengst die een rustig karakter doorgeeft.
- mag meer maat en massa hebben

Afbeelding

Betere foto's volgen nog.

aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13189
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Re: [H][KWPN] Hengst voor Osmium x Jazz merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 17:09

Heeft niemand tips? Ik zat zelf te denken aan Dreamcatcher of Van Gogh.

Dreamcatcher omdat hij volgens het KWPN het model en de beweging kan verbeteren en een ongecomliceerd karakter kan toevoegen.

Van Gogh omdat hij voor zowel zijn basisgangen als de springonderdelen goede cijfers haalde en als advies van het KWPN de gallop kan verbeteren. De moeder van mijn merrie is Z dressuur en de oma Z springen ik zou dan het springbloed ook een beetje in het veulen behouden.

Wat vinden jullie van bovenstaande hengsten of zouden jullie een andere hengst kiezen?

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Re: [H][KWPN] Hengst voor Osmium x Jazz merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:47

ja , ze heeft idd weinig maat en massa , en dat voor een Osmium Rolleyes
Met deze afstamming zou ik toch wel voor een dressuurhengst gaan .

Zelf ben ik wel van Oscar (Wolfgang x Nabuur )gecharmeerd .Hij geeft zijn kinderen gem veel maat en bespiering .

Afstammelingen 2001 (september; veulens)
Oscar toonde een uniforme collectie, goed ontwikkelde, goed bespierde, rijtypische veulens, die goed in het rechthoeksmodel staan en uitstraling hebben.
Het hoofd is sprekend. De nek is goed van lengte en vorm. De hals is goed gevormd, goed bespierd en de halslengte varieert van voldoende tot goed. De schoft is ruim voldoende van lengte en ruim voldoende ontwikkeld. De schouder is doorgaans goed van lengte en ruim voldoende van ligging. De rug is goed gevormd en goed gespierd. De lendenen zijn breed en goed bespierd en sterk aangesloten. De croupe is doorgaans goed van lengte, is goed van ligging, is breed en goed bespierd. De broekspier heeft ruim voldoende lengte. Het voorbeen is correct gesteld. Meerdere veulens zijn lang gekoot. Het achterbeen is correct gesteld. Het fundament is ruim voldoende van omvang en heeft kwaliteit. De hoeven zijn normaal gevormd.
De stap is zuiver en goed van ruimte. De draf heeft veel ruimte. De veulens draven met ruim voldoende souplesse en een goede houding. De veulens hebben doorgaans een opvallend goed gebruik van het voorbeen. De veulens springen gemakkelijk in galop aan. De galop is ruim, heeft een goede afdruk en goed gebruik van het voorbeen.
Bijzonderheden: Een veulen was kreupel. Tweemaal werd een reebeen geconstateerd. Twee veulens zijn niet in beweging gepresenteerd.
De kwaliteit van de moeders was wisselend.
Getoond: 17 veulens uit 60 in 2000 gedekte merries.

Afstammelingen 2005 (januari; 3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft Oscar voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13189
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Re: [H][KWPN] Hengst voor Osmium x Jazz merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 22:01

Bedankt voor je reactie. Oscar komt wel uit dezelfde merrielijn als mijn merrie. Merania, de oma van Oscar zit ook verder weg achter mijn merrie. Ik weet niet of dit dan een slimme keuze zou zijn?

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Re: [H][KWPN] Hengst voor Osmium x Jazz merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 22:28

nou ,da's toevallig zeg Pling ,maar dat moet geen enkel bezwaar zijn hoor (zo ver weg en ook ingeteeld op Farn . ) Als je op paarden fokken kijkt bij fokkerijtools kan je de afst van deze comb bekijken .

misterA
Berichten: 3123
Geregistreerd: 17-01-07

Re: [H][KWPN] Hengst voor Osmium x Jazz merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 22:57

Wonderboy!! Ramon x Nimmerdor,komt uit een beste merriestam.
De 1-ste jaargang veulens is interresant.Is zowel voor dressuur-
als springen interessant. De hengst heeft een beste 70 dg.test
afgelegd.Binnenkort zal wel bekend worden waar hij beschikbaar
is.

aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13189
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Re: [H][KWPN] Hengst voor Osmium x Jazz merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 15:48

Citaat:
Wonderboy!! Ramon x Nimmerdor,komt uit een beste merriestam.
De 1-ste jaargang veulens is interresant.Is zowel voor dressuur-
als springen interessant. De hengst heeft een beste 70 dg.test
afgelegd.Binnenkort zal wel bekend worden waar hij beschikbaar
is.


Bedankt voor de tip. Ik ga 2 februari naar de hengstenkeuring en zal hem daar eens bekijken.