[H][KWPN] Sandro Hit x Nimmerdor

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
voyou

Berichten: 655
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Rhenen

[H][KWPN] Sandro Hit x Nimmerdor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 00:29

Ik wil mijn merrie laten dekken dit jaar. Graag jullie advies over de te gebruiken hengst!

Verbeterpunten:
Langer voorbeen.
Meer maat, ze is 1.62m.
Iets meer ruimte in haar draf.
Iets relaxter karakter. In nieuwe vreemde omgevingen is ze gespannen en durft daardoor eigenlijk niet meer lekker voorwaarts te lopen, dus misschien moet het veulen juist wel meer lef hebben.

Behouden:
Superfijne stap en galop.
Fijn werkwillig karakter, leert snel en gemakkelijk.
Haar techniek van lopen in de draf (ik wil geen hengst gebruiken die een vlak voorbeen heeft).
Ze kan ook goed springen en dat zou ik er niet helemaal uit willen fokken. Mijn voorkeur gaat wel uit naar de dressuur.
Haar sterke achterbeengebruik.

En dan nu wat foto's.
De standfoto (ze was niet erg onder de indruk van de plastic zak onder haar neus):
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

LDRD

Berichten: 9871
Geregistreerd: 04-02-04

Re: [H][KWPN] Sandro Hit x Nimmerdor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 11:03

Fraaie merrie hoor!
Sandro Hit bloed met Donnerhall bloed werkt natuurlijk!
Don Schufro (als de portemonnaie het toelaat Haha! ) of anders Don Romantic of een andere leuke Donnerhall nakomeling?

voyou

Berichten: 655
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Rhenen

Re: [H][KWPN] Sandro Hit x Nimmerdor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 18:31

Donnerhall bloed stond inderdaad al op mijn lijstje.
Maar voegt hij (of een nakomeling) voldoende maat toe? Hoe groot is jouw Don Romantic?

Vrijdag in Den Bosch viel Lord Leatherdale ook op door zijn rijke voorhand. Dat achterbeen zit bij mijn merrie wel goed. Maar je weet natuurlijk nog niet of LL die voorhand ook doorgeeft. In de vaderlijn van die hengst zit dat wel al een beetje, maar heeft zijn moeder dat bv ook? Eens nakijken..

LDRD

Berichten: 9871
Geregistreerd: 04-02-04

Re: [H][KWPN] Sandro Hit x Nimmerdor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:28

Donnerhall met Sandro Hit is een echte 'Passerparung' zoals de duitsers zeggen.
Mijn DR is nu met anderhalf jaar 1.60 en heeft wat mij betreft maat voldoende Tong uitsteken . Ze komt uit een Havidoff moeder van 1.60, dus hij heeft zeker vergroot. Ik heb er meerdere gezien en ik ben nog geen kleintje tegen gekomen, wat natuurlijk niet wil zeggen dat die er niet zijn. Degenen die ik gezien heb zijn allemaal supermooie modellen, chique, sterk achterbeen, veel schwung en afdruk en mooie schoudervrijheid.
Een DR uit jouw merrie doet mij bij voorbaat kwijlen Clown .

En een geheime tip misschien, komt waarschijnlijk bij Kathmann ter dekking een DR x Waldsohn x Looping. Zal nog niet al te duur zijn, maar als hij brengt wat ik ervan verwacht dan vliegt hij straks in dekgeld omhoog Knipoog Haha! .

Maar met deze merrie zou ik in ieder geval zorgen dat er geen massa meer verloren gaat.

Lord Leatherdale heb ik me nog te weinig op georieteerd, dus daar durf ik niks over te zeggen.

mayday

Berichten: 1439
Geregistreerd: 12-11-05

Re: [H][KWPN] Sandro Hit x Nimmerdor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:44

Over de moeder van Lord Leatherdale schreven ze:

Fairless P is een ruim voldoende ontwikkelde merrie die voldoende in het rechthoeksmodel staat en beschikt over uitstraling.
Het hoofd is mooi gevormd en sprekend.
De nek heeft een goede lengte, de keeluitsnijding is licht.
De hals heeft ruim voldoende lengte, staat er goed op en heeft een goede bespiering in de bovenlijn.
De schoft is goed ontwikkeld en loopt ruim voldoende ver door.
De schouder heeft ruim voldoende lengte en is voldoende schuin gelegen.
De rug is normaal gevormd. De lendenen zijn goed bespierd en aangesloten.
De croupe is voldoende schuin gelegen, dez zou meer lengte moeten hebben. De bespiering loopt voldoende ver door.
Het voorbeen is van terzijde gezien correct gesteld. Van de voorzijde gezien gaat de merrie toontredend.
Het achterbeen is wat groot gehoekt.
De kootstand is normaal. De hoeven zijn smal, de verzenen zijn ruim voldoende ontwikkeld.
Het fundament straalt hardheid uit, doet wat fijn aan.
Vanwege hoefbevangenheid is de beweging van de merrie niet te beoordelen.
Merrie was tentijde van de bezichtiging hoogdrachtig.
Stokmaat 1.65 kleur zwart.


Zo heb het even voor je uitgetypt, had toevallig de goed strengen hier leggen omdat ik ook wat weten moest over één van de hengsten Knipoog Moet zeggen dat ik LL ook een fijne hengst vond ik Den Bosch, mooi front, goed galloperen en heel los en op eigen benen, draf was ook goed alleen is hij iid wat Duits Clown maar als je een merrie hebt met een heel goed achterbeen kun je het rustig wagen.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: [H][KWPN] Sandro Hit x Nimmerdor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 23:57

LDRD schreef:
Donnerhall met Sandro Hit is een echte 'Passerparung' zoals de duitsers zeggen.
Mijn DR is nu met anderhalf jaar 1.60 en heeft wat mij betreft maat voldoende Tong uitsteken . Ze komt uit een Havidoff moeder van 1.60, dus hij heeft zeker vergroot. Ik heb er meerdere gezien en ik ben nog geen kleintje tegen gekomen, wat natuurlijk niet wil zeggen dat die er niet zijn. Degenen die ik gezien heb zijn allemaal supermooie modellen, chique, sterk achterbeen, veel schwung en afdruk en mooie schoudervrijheid.
Een DR uit jouw merrie doet mij bij voorbaat kwijlen Clown .

En een geheime tip misschien, komt waarschijnlijk bij Kathmann ter dekking een DR x Waldsohn x Looping. Zal nog niet al te duur zijn, maar als hij brengt wat ik ervan verwacht dan vliegt hij straks in dekgeld omhoog Knipoog Haha! .

Maar met deze merrie zou ik in ieder geval zorgen dat er geen massa meer verloren gaat.

Lord Leatherdale heb ik me nog te weinig op georieteerd, dus daar durf ik niks over te zeggen.




Die staat al bij Kathmann ter dekking.

voyou

Berichten: 655
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Rhenen

Re: [H][KWPN] Sandro Hit x Nimmerdor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 10:34

Stel dat het geld niet uitmaakt, zou je dan eerder voor Don Schufro kiezen? Ipv Don Romantic. Of is Don Romantic weer een slag beter dan zijn vader?

De merrie zelf wordt dit jaar 5 jaar, is Ster en Prok. Ik laat haar dit jaar zien op de CK en als ze dan vrl keur wordt, is ze meteen elite! Ze heeft al winstpunten in het L2.
Haar moeder is M-springen, M-samengesteld en Prix st Georg dressuur en Keur, pref, Sport (dres). Een andere dochter van deze moeder (v. Damiro) is Prix st Georg dressuur en Elite, Sport (dres).

LDRD

Berichten: 9871
Geregistreerd: 04-02-04

Re: [H][KWPN] Sandro Hit x Nimmerdor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 12:01

voyou schreef:
Stel dat het geld niet uitmaakt, zou je dan eerder voor Don Schufro kiezen? Ipv Don Romantic. Of is Don Romantic weer een slag beter dan zijn vader?


Wat een gewetensvraag zeg Haha! .

Ik denk dat de DR kinderen net wat chiquer zijn dan de gemiddelde DS. Is een kwestie van smaak ook natuurlijk wat je wil.
Ik zou in ieder geval heel graag op mijn merrie DR nog een keer hebben, juist ook omdat ze dat chiquere ook wel kan gebruiken.
In jouw geval? Jouw merrie kan wel wat massa gebruiken denk ik, dus ik zou toch voor DS gaan.

goldwing
Berichten: 998
Geregistreerd: 24-10-04

Re: [H][KWPN] Sandro Hit x Nimmerdor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 19:05

als je donnerhall bloed wil heb je dan als eens gedacht aan son de niro
Heb hem zaterdag zien lopen
Zijn afstammelingen zijn goed ontwikkelde hoogbenige veulens die goed in het rechthoek staan

Elisa2

Berichten: 37296
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [H][KWPN] Sandro Hit x Nimmerdor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 12:42

Ik vind persoonlijk bij Don Schufro en Don Romantic dat ze beide wat lange achterbenen hebben met een grote hoek erin.Ik zou persoonlijk voor deze merrie een hengst kiezen met een een heel correct gebouwd achterbeen.Een mooie allround hengst mischien,of anders iets met Ferro bloed erin.

VivaLasDivas
Berichten: 301
Geregistreerd: 04-12-05

Re: [H][KWPN] Sandro Hit x Nimmerdor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 12:48

Halloo..
Even een compliment over je prachtige Merrie Tong uitsteken Echt een super mooiie uitstraling heeft ze, veel succes met het vinden van een geschikte hengst maar dat zal vast lukken..
Groetjess ChristelL..

voyou

Berichten: 655
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Rhenen

Re: [H][KWPN] Sandro Hit x Nimmerdor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 15:30

Citaat:
Ik vind persoonlijk bij Don Schufro en Don Romantic dat ze beide wat lange achterbenen hebben met een grote hoek erin.Ik zou persoonlijk voor deze merrie een hengst kiezen met een een heel correct gebouwd achterbeen.Een mooie allround hengst mischien,of anders iets met Ferro bloed erin.


Ze is gescoord op een gemiddeld achterbeen. En ook haar moeder heeft een score van precies het gemmiddelde bij het onderdeel stand van het achterbeen. Ben je bang dat het veulen te veel de stand van de vader mee krijgt dan?

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: [H][KWPN] Sandro Hit x Nimmerdor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 17:01

hoe lang wil je dat voorbeen hebben Verward

voyou

Berichten: 655
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Rhenen

Re: [H][KWPN] Sandro Hit x Nimmerdor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 19:24

De lengte van het voorbeen is een aandachtspunt van de merrielijn die er achter zit. Die van deze merrie is net oke, maar ik wil niet het risico lopen dat het korte voorbeen weer terug zou komen. Daarom zoek ik een hengst die eerder een lang dan een kort voorbeen vererft. En dan hoeven het echt geen onevenwichtige lange stelten te worden.

LDRD

Berichten: 9871
Geregistreerd: 04-02-04

Re: [H][KWPN] Sandro Hit x Nimmerdor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 19:42

Met dat probleem zit ik ook en blijf daarom vooral weg van Farn bloed, zeker ook omdat dat in mijn merrie ook zit. Jammer, want Oscar heb ik hele leuke veulens van gezien bijvoorbeeld, maar dat voorbeen alsmede de vraag of er uberhaupt wel iemand komt kijken voor een Oscar veulen houd mij wel tegen. Geldt eveneens voor Ferro bloed natuurlijk.
Lastig he, goede hengst kiezen Tong uitsteken . Ik dub er ook wat af Clown .

LDRD

Berichten: 9871
Geregistreerd: 04-02-04

Re: [H][KWPN] Sandro Hit x Nimmerdor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 19:47

mayday schreef:
Over de moeder van Lord Leatherdale schreven ze:

Van de voorzijde gezien gaat de merrie toontredend.


Kijk, hier heb ik bijvoorbeeld ook zo'n hekel aan. Ik heb ze liever frans dan toontredend, want frans is nog tot daar aan toe, maar toontredend?
Aan de andere kant, mijn merrie staat dus frans en om die reden wil ik Jazz er bv niet op hebben. In principe wil ik namelijk een leuke fokmerrie eraan overhouden en dan wil ik dat franse ook weer niet nog eens stevig verankeren.
Kortom, moet een hengst weer zijn die zelf correct staat maar waarvan de achterban er ook niet om bekend staat dat ze toontreden of frans geven. En dan valt weer een heleboel af Clown .

En zo zijn er meer puntjes waardoor zoveel afvalt. Tong uitsteken

Elisa2

Berichten: 37296
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [H][KWPN] Sandro Hit x Nimmerdor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:47

voyou schreef:
Citaat:
Ik vind persoonlijk bij Don Schufro en Don Romantic dat ze beide wat lange achterbenen hebben met een grote hoek erin.Ik zou persoonlijk voor deze merrie een hengst kiezen met een een heel correct gebouwd achterbeen.Een mooie allround hengst mischien,of anders iets met Ferro bloed erin.


Ze is gescoord op een gemiddeld achterbeen. En ook haar moeder heeft een score van precies het gemmiddelde bij het onderdeel stand van het achterbeen. Ben je bang dat het veulen te veel de stand van de vader mee krijgt dan?


Ja,maar als ze zo gescoord is,dan kun je het wel wagen denk ik

Anoniem

Re: [H][KWPN] Sandro Hit x Nimmerdor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 00:25

Hoe scoorde ze op haar grootramig en langelijnd zijn?

Ik vind dat namelijk wel een aandachtspunt van haar.

zammarano

Berichten: 649
Geregistreerd: 25-04-05
Woonplaats: Papendrecht

Re: [H][KWPN] Sandro Hit x Nimmerdor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 10:12

Wij hebben vorig jaar ook met LL gedekt, merrie heeft ook redelijk kort voorbeen en achter megasterk, en veel front.
Kwa exterieur lijkt ze veel op jou merrie, misschien een idee??

voyou

Berichten: 655
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Rhenen

Re: [H][KWPN] Sandro Hit x Nimmerdor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 11:02

Citaat:
Hoe scoorde ze op haar grootramig en langelijnd zijn?

Ik vind dat namelijk wel een aandachtspunt van haar.

Qua rechthoeksmodel scoorde ze haar iets richting rechthoek. Ik vind haar zelf vooral maat missen. En ze zou misschien iets langgelijnder kunnen, maar dat mis ik zelf niet zo heel erg. Halslengte scoorde ze ook gemiddeld op.

Citaat:
mayday schreef:

Over de moeder van Lord Leatherdale schreven ze:

Van de voorzijde gezien gaat de merrie toontredend.



Kijk, hier heb ik bijvoorbeeld ook zo'n hekel aan. Ik heb ze liever frans dan toontredend, want frans is nog tot daar aan toe, maar toontredend?
Aan de andere kant, mijn merrie staat dus frans en om die reden wil ik Jazz er bv niet op hebben. In principe wil ik namelijk een leuke fokmerrie eraan overhouden en dan wil ik dat franse ook weer niet nog eens stevig verankeren.
Kortom, moet een hengst weer zijn die zelf correct staat maar waarvan de achterban er ook niet om bekend staat dat ze toontreden of frans geven. En dan valt weer een heleboel af .

Dat probleem heb ik met deze merrielijn niet. Deze merrie heeft een correcte voorbeenstand en haar moeder ook. Ik denk dat Lord Leatherdale ook wel een optie is. Hij heeft in ieder geval zelf geen afwijkende voorbeenstand. Dan hou je natuurlijk altijd wel kans op een voorbeen van zijn moeder...
GertJan van Olst adviseerde ook Lord Leatherdale voor deze merrie. Lastig van Lord Leatherdale is dat er nog helemaal geen afstammelingeninformatie is. Ook gaf hij aan dat er van Negro x Sandro Hit goede producten zijn gekomen.

VDL adviseert Flemmingh. Er zijn natuurlijk wel goede combi's Flemmingh x Nimmerdor en ook de combinatie SandroHit x Flemmingh is vaker toegepast. Daarom heb ik hem ook nog niet helemaal aan de kant gezet.
En Van uytert adviseert Vivaldi. Daar had ik zelf nog helemaal niet aan gedacht. Ik ga eens kijken of dat zou kunnen passen?!

LDRD

Berichten: 9871
Geregistreerd: 04-02-04

Re: [H][KWPN] Sandro Hit x Nimmerdor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 09:54

LDRD schreef:
En een geheime tip misschien, komt waarschijnlijk bij Kathmann ter dekking een DR x Waldsohn x Looping. Zal nog niet al te duur zijn, maar als hij brengt wat ik ervan verwacht dan vliegt hij straks in dekgeld omhoog Knipoog Haha! .


Haha! Haha! Haha! Haha!

Denk dat het dekgeld nu al omhoog vliegt Clown :

Develino nieuwe kampioen van Deense hengstenkeuring

HERNING – De Deense hengstenkeuring in Herning kreeg vorige week de driejarige Blue Hors Develino (Blue Hors Don Romantic x Waldsohn) van de Blue Hors Stud als kampioen. In totaal werden 23 jonge hengsten goedgekeurd, waarvan twaalf dressuurgericht gefokt zijn. Dressuurtalent Develino voert echter ook springbloed via moederszijde. De kampioen onder de driejarige springhengsten was Caddie R (Come Back II x Lucky Light) van J. Ry en Peter Olsen.

voyou

Berichten: 655
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Rhenen

Re: [H][KWPN] Sandro Hit x Nimmerdor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 16:58

Goede voorspelling!!!

Ik denk dat ik ga voor de bron en ga dekken met Don Schufro!

LDRD

Berichten: 9871
Geregistreerd: 04-02-04

Re: [H][KWPN] Sandro Hit x Nimmerdor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:03

Heel goed plan! Ben nu al benieuwd naar foto's van de kleine volgend jaar Haha! .

En ik moet wat vaker meedoen aan een loterij denk ik Tong uitsteken .