Dierentuin liefhebbers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:06

Anouk_H schreef:
Kom je ook in de ocean? Ik werk daar :D


Bo_San schreef:
O dan ga ik die reserveren, dat moet geloof ik en ik trek mijn ‘Sandra Heesbeen Photografie’ polo aan, kan je mij herkennen. Ik zal laten weten hoe laat ik er ben. Moet je mij maar zoeken _O-



Ik ben voerteam vandaag dus ik kan niet zomaar op en neer. Tussen 15u en 15:30 loop ik de laatste voerronde. :D Ik heb rood haar dus ik ben makkelijk te herkennen :P

Bo_San

Berichten: 2722
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Didam

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-21 14:28

Ik ben niet meer naar de ocean geweest. Ik vind het nog behoorlijk druk en dan vind ik de binnen locaties nog niet heel prettig.

rien10
Berichten: 14674
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:30

Maranta schreef:
Wennii schreef:
Wij gaan ook heel graag naar dierentuinen. Wij hebben een abbo op overloon en dierenrijk, ook omdat die dichtbij zitten en er naast dieren kijken ook veel te spelen valt, dus in plaats van de speeltuin gaan wij vaker even een paar uurtjes daarheen.

Wij hebben wel al heel veel nederlandse dierentuinen gezien, maar nog niet allemaal :)

Favoriet tot nu toe is pairi daiza in belgie, maar volgende keer dat we daarheen gaan willen we daar overnachten want het is echt een pokke eind rijden, plus, als je echt alles goed wilt bekijken op je gemak en ook nog zoals wij mooie foto's wilt maken heb je aan 1 dag eigenlijk niet genoeg.

Ik zag m nog niet voorbij komen; Zoo Veldhoven is ook leuk, oorspronkelijk begonnen als papegaaienopvang maar inmiddels uitgebreid (wel met name opvang dieren volgens mij) en voor een paar euro krijg je nootjes mee en een voerstokje en mag je de papegaaien voeren. Heel leuk voor kinderen, maar je ziet wel dat het geen dierentuin is die veel geld verdient. Het is vrij sober allemaal en het kan nog weleens gebeuren dat er bijvoorbeeld in de roofvogelverblijven onkruid tot aan je oksels staat. Maar daar hebben de vogels zelf natuurlijk weinig last van :')

Pairi daiza is idd ook gaaf! Zijn we 2 jaar terug geweest. Alleen jammer dat het zo'n eind rijden is.

Als de corona ellende voorbij is, willen we graag weer een keer heen.

Het is zeker een eind weg. Je mag met een camper/kampeerbus gratis op hun parkeerplaats overnachten. Dat gaan wij deze zomer doen.

LieveLoes

Berichten: 1687
Geregistreerd: 09-07-12
Woonplaats: Brabant omgeving Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:32

Anouk_H schreef:
Bo_San schreef:
heerlijk zon abbo. Lekker last minute net weer een tijdslot gereserveerd, ik ga om 11:30 weer naar Burgers Zoo _O-
Zo lekker dagjes uit, gewoon echt even vakantie


Kom je ook in de ocean? Ik werk daar :D



Ik ben ook groot fan van Burgers! Heerlijk uitje vind ik dat altijd. Weet jij misschien of ze ook rondleidingen achter de schermen bij de oceaan doen? Ben daar altijd zo nieuwsgierig naar!

nardxash

Berichten: 4004
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:35

Pairi daiza staat hier ook hoog op her lijstje alleen erg ver rijden

aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13140
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:48

Hier is Pairi Daiza ook favoriet tot nu toe :)
Ik ben er afgelopen juni geweest met de Visit Wallonia pass. Daarmee krijg je een bedrag van 80 euro om te besteden in Wallonië waaronder Pairi Daiza. Voor twee personen heb je dan gratis entree en parkeren. Hiervoor kan je de Facebook pagina in de gaten houden wanneer de passen weer worden uitgedeeld.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bagheera_206

Berichten: 25894
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:51

Dan moet ik Pairo Daiza ook maar op mijn lijst zetten. :=

Ilse_123

Berichten: 3770
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 22:28

Pairi Daiza staat ook nog hoog op m'n lijstje maar willen we inderdaad combineren met een overnachting.

Bagheera_206

Berichten: 25894
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 07:29

Aniek en ik gaan als het weer een beetje mee zit volgende week naar Hoenderdael. Als er nog meer mensen mee willen...

@Sandra: Wij moeten dan maar andere keer iets voor Overloon of andere dierentuin die wat centraler ligt. +:)+ Misschien ook eerst maar eens een teletoeter zien te kiezen en zien te scoren. Hahaha.

Bo_San

Berichten: 2722
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Didam

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-21 08:00

Ik vind het prima :) Overloon is prima te rijden voor mij, geen probleem, andere dierentuinen ook wel, alleen Pairi Daiza is 260km, 3 uur rijden vanaf mij := , dat is idd beetje te ver voor een dagje.

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 08:12

Ik ga niet heel graag meer naar dierentuinen omdat ik over het algemeen de verblijven te klein vindt. Vorig jaar ben ik in de Apenheul geweest, daar lopen er een aantal los en dat vind ik erg mooi.

Zijn er dierentuinen die jullie kunnen aanraden waarbij het welzijn van de dieren echt goed op orde is? Bij voorkeur ook een dierentuin waar je mooi kan fotograferen :j

Bagheera_206

Berichten: 25894
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 08:14

Bo_San schreef:
Ik vind het prima :) Overloon is prima te rijden voor mij, geen probleem, andere dierentuinen ook wel, alleen Pairi Daiza is 260km, 3 uur rijden vanaf mij := , dat is idd beetje te ver voor een dagje.


Zo was GaiaZoo ook best wel een flinke trip om voor een dagje heen te gaan. Tot op de dag van vandaag ook nog nooit naar Dierenpark Emmen geweest. :=

Bagheera_206

Berichten: 25894
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 08:16

Marjo schreef:
Ik ga niet heel graag meer naar dierentuinen omdat ik over het algemeen de verblijven te klein vindt. Vorig jaar ben ik in de Apenheul geweest, daar lopen er een aantal los en dat vind ik erg mooi.

Zijn er dierentuinen die jullie kunnen aanraden waarbij het welzijn van de dieren echt goed op orde is? Bij voorkeur ook een dierentuin waar je mooi kan fotograferen :j


Sla die in Amsterdam maar over... -O-

Ik denk vooral de grotere dierentuinen zoals Blijdorp, Burgers Zoo en GaiaZoo, etc.

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 08:30

Lol ik zie nu pas dat het op BM staat :')
Die Pairi Daiza ziet er wel mooi uit, heeft die ook mooie verblijven? Best een ideetje voor een weekendje of iig meerdere dagen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 08:38

Marjo schreef:
Ik ga niet heel graag meer naar dierentuinen omdat ik over het algemeen de verblijven te klein vindt. Vorig jaar ben ik in de Apenheul geweest, daar lopen er een aantal los en dat vind ik erg mooi.

Zijn er dierentuinen die jullie kunnen aanraden waarbij het welzijn van de dieren echt goed op orde is? Bij voorkeur ook een dierentuin waar je mooi kan fotograferen :j

Wildlands heeft ook mooie ruime verblijven, heb nooit echt dieren gezien die onnatuurlijk gedrag vertonen. Zoals hele tijd langs het hek ijsberen etc.

En soms moet je echt opzoek, voordat je een dier spot.

Bagheera_206

Berichten: 25894
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 08:42

Marjo schreef:
Lol ik zie nu pas dat het op BM staat :')
Die Pairi Daiza ziet er wel mooi uit, heeft die ook mooie verblijven? Best een ideetje voor een weekendje of iig meerdere dagen :j

Lijkt mij ook wel tof! Eerst maar eens mijn teletoeterrrrr.

Ja, deze was Sandra begonnen. Haha. We hebben ook nog ons oude HK. :')

Ilse_123

Berichten: 3770
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 09:15

Marjo schreef:
Ik ga niet heel graag meer naar dierentuinen omdat ik over het algemeen de verblijven te klein vindt. Vorig jaar ben ik in de Apenheul geweest, daar lopen er een aantal los en dat vind ik erg mooi.

Zijn er dierentuinen die jullie kunnen aanraden waarbij het welzijn van de dieren echt goed op orde is? Bij voorkeur ook een dierentuin waar je mooi kan fotograferen :j



Tja, beetje wij van WC eend adviseren WC eend, maar ik kan toch echt zeggen dat de dieren bij de Beekse Bergen erg ruim zitten. Er is ook een erg actieve fotograven club dus ik denk dat het qua fotograferen ook goed te doen is, maar ik heb daar verder geen verstand van. Wel hebben ze nu bij veel verblijven zichtlijnen zonder hekken dus dat maakt het ook wel handig voor foto's.

Snippergroen

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 09:30

Ik ga in september naar Wildlands. Hebben jullie nog tips voor wat we echt móeten zien of doen? :)

Ilse_123

Berichten: 3770
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 09:34

Ik ben alleen in Wildlands geweest toen het net open was... In oktober ga ik weer, ben erg benieuwd!
In de wintermaanden hebben ze trouwens wel backstage rondleidingen, lijkt me ook erg tof.

Bo_San

Berichten: 2722
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Didam

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-21 09:37

Wild lands staat ook nog hoog op mijn lijstje alleen wat verder weg.
Ouwehand ligt aardig centraal, misschien is die leuk voor een eerste BM?
Of de apenheul, ook erg leuk maar minder centraal.

Ilse_123

Berichten: 3770
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 09:40

Ik had er even overheen gekeken dat het een BM was, maar ik ga graag mee als ik kan :).

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 09:46

Apenheul ga ik graag nog eens heen, dus dan ga ik graag mee!

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14471
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 14:41

Pairi Daiza is echt prachtig! Ik ben helaas met slecht weer tijdens vakantie 1 dag geweest, dus ik moet echt nog een keer en dan wil ik sowieso 2 dagen.

Ik kan ook echt van open tot sluit in de dierentuin hangen (met camera). Dus ben ook wel in om eens ergens met bokkers af te spreken :D

Bo_San

Berichten: 2722
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Didam

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-21 18:08

Dit park zou ik ook eens graag bezoeken https://www.anholter-schweiz.de/nl/home-nl/

Waar zou iedereen voor een (eerste) dierentuin meeting willen afspreken?

(Ik zit eraan te denken om morgen nog een paar uurtjes naar een dierentuin te gaan _O- )

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14471
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 18:10

Daar ben ik een aantal jaar geleden geweest! Mooi park. Grote verblijven en ik moest echt zoeken om ze te zien :') Lekker om te wandelen ook.