Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 13 van de 14 [ 327 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paardenvriendin gezocht omg. Groningen

Profiel   

neetoch schreef
Tis hier altijd tobben met die 2 eikelenbijters van mij. Zal wel zijn omdat ze nog jong zijn, maar stronteigenwijs. Hebben ze een wei met schaduw van bomen, staan ze midden in de bakkende zon en zweten dat die grote doet onder zijn vliegendeken!

Ik heb containerstallen dus daar moet ik ze overdag juist niet inzetten, is juist einde middag wel weer beter want dan staan die al even in de schaduw. Ik haal ze er vanmiddag maar af vd wei, afspuiten en dan naar een andere wei (waar het gras heel hoog staat dus vind ik eng ivm hb) want daar staan ze dan zeker in de schaduw zich zelf dood te vreten... :x

Ik zou met lang/hoog gras niet heel snel bang zijn voor hoefbevangenheid, korter gras is veel schadelijker. Tenzij t een koeienweide is dan is het gras sowieso een no go voor hb paarden.

Hier is het onweer gelukkig voorbij gegaan tot nu toe, welk fijn dat het wat waait vandaag hoeft er niets naar binnen vandaag. Met Onweer halen wij ze ook binnen inderdaad door dat soort verhalen als hierboven al zijn genoemd!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 17:11 

Profiel   

Ja ik weet hoe het officieel zou moeten werken hoor en laat het nou net andersom beter werken hier. Met kort gras kunnen ze simpelweg niet zo schranzen als wat ze met hoog gras wel kunnen doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 17:38 

Profiel   

Niet een idee om de lange stukken te maaien of korter te maken met een zeis zodat je een uitwijk weide hebt als het weer zo warm wordt? Wel fijn dat ze t op het korte gras goed doen, dat heb je immers vaak veel langere periodes als het lange gras.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 11:46 

Profiel   

Ja is een idee, bedankt voor de tip.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 13:27 

Profiel   

Heeft iemand hier nog een idee welke hoefsmid er in de weide zou willen bekappen? De hoefsmid waar ik het afgelopen jaar eigenlijk wel gewoon tevreden over was, heeft me dit weekend laten zitten en reageert niet meer op telefoon en app. Maar ik wil graag mijn twenter wel bekapt hebben. Hij staat nu in groepsweide bij Hoogkerk.

Tevens ben ik ook op zoek naar stalling in een groep/kleine kudde voor komende winter en eventueel zomer 2022. Veel vrije beweging is belangrijk evenals de mogelijkheid om af en toe het paard uit de box te kunnen halen en regelmatig de hoefsmid langs te kunnen laten komen. Ook in de zomer. Locatievoorkeur ca half uur rondom Groningen stad of op de lijn Leeuwarden Groningen

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 12:05 

Profiel   

Hey!
Ik woon in Leek, straks met pony aan huis in Zevenhuizen. Niet echt de richting van de meesten hier heb ik al gelezen. Wel ben ik door jullie bij Marije van dierenartsenpraktijk in Schildwolde geweest. Super fijn en leuke dierenartse! Ik zocht paardentandarts en chiropractor in 1 omdat ponylief zonder sedatie niet aan zich laat sleutelen en dan was hij gewoon in 1 keer klaar.

Mensen uit mijn omgeving hier? :)
Mijn shetlandpony staat voor de wagen en we zijn verplaatsbaar dus als iemand eens zin heeft om te rijden, leuk! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 16:54 

Profiel   

Gezellig! Ik woon samen met mijn Fries en shet in Buitenpost en ben in 20 minuutjes met de trein in Groningen ;) Studeer ook in Groningen trouwens

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 12:22 

Profiel   

Hallo allemaal, hoe is het hier?

Even een vraagje aan jullie: ik zoek voor 1 van mijn rijpaarden (ruin +-1.62) een stal in de omgeving van Finsterwolde voor de wintermaanden. Weet iemand van jullie toevallig wat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 20:19 

Profiel   

Er zit toch een pensionstal in Beerta die ook veel organiseren? Ik ben daar een tijdje geleden eens op een APK dag voor paarden geweest. Zag er allemaal keurig uit daar. Ik zal morgen eens kijken of ik via fb achter haar naam kan komen. Kan vanaf mijn werk niet op fb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 20:52 

Profiel   

Die zijn door hun voorzieningen redelijk prijzig voor de regio, vind ik. W&L Stables heet het.

Finsterwolde vind ik een lastige omgeving voor stalling. Ik sta daar iets verder vanaf, maar ivm de kuddesamenstelling hebben we geen plek voor een ruin en/of enkel winterstalling. Marktplaats heb je vast al bekeken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 20:54 

Profiel   

dblijham schreef
Er zit toch een pensionstal in Beerta die ook veel organiseren? Ik ben daar een tijdje geleden eens op een APK dag voor paarden geweest. Zag er allemaal keurig uit daar. Ik zal morgen eens kijken of ik via fb achter haar naam kan komen. Kan vanaf mijn werk niet op fb.

Ja daar heb ik ook wat minder positieve verhalen over gehoord helaas.

Ik heb mijn paarden aan huis maar ik kom twee stallen tekort, die zijn er pas na de winter zoals het nu lijkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 21:05 

Profiel   

Manege wittenberg in blijham niks voor je? Of een schuilstal huren waar je de kleintjes in kwijt kunt met een zandstukje eraan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 22:09 

Profiel   

neetoch schreef
Manege wittenberg in blijham niks voor je? Of een schuilstal huren waar je de kleintjes in kwijt kunt met een zandstukje eraan.

Née, ik zoek echt iets dichterbij en dan alleen voor deze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 10:43 

Profiel   

Waar laten jullie dekens wassen? Ik kom vanaf Groningen stad

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 11:11 

Profiel   

Ik bedoelde voor bij jou thuis een schuilstal huren en de kleintjes daar zetten, zodat je iig 1 box over hebt voor de ruin. Heb je gewoon nog alles aan huis en zou zomaar nog eens goedkoper kunnen zijn dan er 1 op pension?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 11:39 

Profiel   

Moska schreef
Waar laten jullie dekens wassen? Ik kom vanaf Groningen stad

ej zelf

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 12:14 

Profiel   

Ik laat ze altijd bij Ej wassen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 12:54 

Profiel   

Hier worden de dekens altijd opgehaald door HWH dekenwasserette; zitten in Onstwedde, niet in de buurt van de stad maar ze zijn erg goed en reparaties ook netjes en betaalbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 15:34 

Profiel   

Heeft iemand van jullie toevallig een Wintec boom meter te leen? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 08:30 

Profiel   

Zijn er hier ook mensen die fotograferen? Ik heb wel wat leuke ideeën in gedachten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 10:59 

Profiel   

Jorinda schreef

Die heb ik eventueel. Weet niet waar je wegkomt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 16:32 

Profiel   

Cemlys schreef
Jorinda schreef

Die heb ik eventueel. Weet niet waar je wegkomt?

Ik woon in Finsterwolde en werk in de stad en ook weleens in Stadskanaal, dus bijna door de hele provincie te vinden haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 18:11 

Profiel   

Ik pb je even

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 19:54 

Profiel   

Hoi,

Ik kwam dit topic tegen en wilde hier ook eens wat plaatsen. Ik woon in Hoogezand en ben 25 jaar. Ik rijd paard sinds mijn 6e, maar wel altijd alleen op maneges gereden ivm kosten die een eigen paard met zich mee brengen. Een mens mag dromen :o

Ik ben net begonnen met fotograferen, vind wandelen erg leuk of ergens op een terras thee drinken en kletsen :D

Ik zal proberen mee te helpen met nadenken over de vragen die jullie hebben en als er eens een meeting is etc.lijkt mij het leuk om mee te gaan. Of als iemand op buitenrit wilt dan lijkt het mij ook gezellig om ernaast te lopen/ fietsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 20:48 

Profiel   

AnsjePansje1 schreef
Hoi,

Ik kwam dit topic tegen en wilde hier ook eens wat plaatsen. Ik woon in Hoogezand en ben 25 jaar. Ik rijd paard sinds mijn 6e, maar wel altijd alleen op maneges gereden ivm kosten die een eigen paard met zich mee brengen. Een mens mag dromen :o

Ik ben net begonnen met fotograferen, vind wandelen erg leuk of ergens op een terras thee drinken en kletsen :D

Ik zal proberen mee te helpen met nadenken over de vragen die jullie hebben en als er eens een meeting is etc.lijkt mij het leuk om mee te gaan. Of als iemand op buitenrit wilt dan lijkt het mij ook gezellig om ernaast te lopen/ fietsen.

Gezellig! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 11:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 13 van de 14 [ 327 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp

Zoek naar
Inloggen