Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 7 [ 171 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Dierentuin liefhebbers

 
Profiel   

Hier groot fan van dierentuinen,
Heb zelf een abonnement op Blijdorp.
Vooral fan van de kleine panda <3 [ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 22:02 



 
Profiel   

Ja ik meld me :wave:

Ik werk in een dierenpark en behalve dat het gewoon een fantastische baan is heb ik ook de luxe te beschikken over een NVD pas, daarmee mag ik elke NVD (Nederlandse Vereniging Dierentuinen) tuin in, dat zijn voornamelijk de wat grotere dierenparken. Afgelopen maand naar Ouwehands en Blijdorp geweest, Blijdorp is wel echt een van mijn favorieten.

Qua commercie & conservatie, dat is een evenwicht. Natuurlijk moeten dierentuinen verdienen, zeker als ze geen subsidie krijgen vanuit gemeentes, dus het moet deels ook wel commercieel interessant zijn. Echter is het wel zo dat in elk geval de parken die aangesloten zitten bij EAZA (European Association of Zoo's and Aquaria) verplicht meedoen aan de fokprogramma's. Uitzetten is in de meeste gevallen niet het doel, je kan dieren wel uitzetten maar als de bedreiging in het wild niet weg is dan is dat natuurlijk dweilen met de kraan open. Overigens zijn er best een hoop succesvolle uitzet programma's, maar dat gaat dan meestal over de wat minder bekende diersoorten (In het park waar ik werk oa de Pater Davidsherten en Przewalskipaarden). Er zijn coördinators per diersoort of diergroep die bepalen waar welk dier zich eventueel mag voortplanten, dat houdt ook in dat het park zelf niks te zeggen heeft. Als de coördinator van de okapi's zegt dat okapi Henk voor het fokprogramma moet verhuizen van Blijdorp naar Praag dan heeft Blijdorp daar niks over te zeggen en krijgen ze er ook geen geld voor ofzo.
Natuurlijk worden er ook veel niet bedreigde diersoorten gehouden, dit zijn vaak publiekslievelingen die zorgen voor bezoekers (dus wat commercieler) waardoor het park ook de bedreigde dieren kan houden die verder niet zo populair zijn (bijvoorbeeld Algazelles).

Daarnaast zijn dierentuinen aan het veranderen. Zeker de oude stadstuinen moeten flink investeren om te verbeteren. Dit gaat stap voor stap maar ze zijn er wel degelijk mee bezig. Zowel EAZA als de NVD hebben strenge eisen.

Op mijn lijstje staat nog: Apenheul, schandalig maar nog nooit geweest.

Aquazoo is van Libema, dus je ziet wel overeenkomsten met Overloon, Dierenrijk en in mindere mate Beekse Bergen qua inrichting en opbouw. Het is een kleiner park, vooral gericht op waterdieren, maar hebben ook een aantal verrassende soorten. Je mist er wel de standaard dieren, geen olifanten, leeuwen of zebra's bijvoorbeeld, maar wel luiaarden, rode panda's en tapirs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 22:03 



 
Profiel   

Aquazoo is van Libema, dus je ziet wel overeenkomsten met Overloon, Dierenrijk en in mindere mate Beekse Bergen qua inrichting en opbouw. Het is een kleiner park, vooral gericht op waterdieren, maar hebben ook een aantal verrassende soorten. Je mist er wel de standaard dieren, geen olifanten, leeuwen of zebra's bijvoorbeeld, maar wel luiaarden, rode panda's en tapirs.[/quote]

Ik zou er inderdaad echt heen gaan voor de waterdieren...maar dat zou dan wel de moeite zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 22:14 



 
Profiel   

Vleddertje1 schreef
Aquazoo is van Libema, dus je ziet wel overeenkomsten met Overloon, Dierenrijk en in mindere mate Beekse Bergen qua inrichting en opbouw. Het is een kleiner park, vooral gericht op waterdieren, maar hebben ook een aantal verrassende soorten. Je mist er wel de standaard dieren, geen olifanten, leeuwen of zebra's bijvoorbeeld, maar wel luiaarden, rode panda's en tapirs.


Ik zou er inderdaad echt heen gaan voor de waterdieren...maar dat zou dan wel de moeite zijn?[/quote]

Ligt er denk ik ook aan hoe ver je moet reizen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 22:15 



 
Profiel   

Ik moet zeggen, ik ging ook naar aquazoo voor het aqua deel, maar dat viel me wat tegen, er waren niet opvallend veel water dieren en inderdaad ook zat land dieren. Dan ga ik nog liever alleen naar de ocean van burgers zoo om water dieren te zien :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 22:22 



 
Profiel   

Ligt er denk ik ook aan hoe ver je moet reizen...[/quote]


Ver :D
Dan ga ik het voorlopig maar even laten als ik het zo hoor...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 22:23 



 
Profiel   

Qua aquadieren zijn het ook niet zozeer vissen... Eerder dieren die op de overgang water/land zitten. Otters, zeeberen, pinguïns, krokodillen ect.
Qua vissen moet je toch bij Blijdorp en Burgers wezen, al is Artis natuurlijk ook prachtig en heeft Ouwehands ook een groot stuk met zoetwater aquaria.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 22:27 



 

Zelf ben ik helemaal gek van Wildlands in Emmen.

Willen binnenkort nog eens naar een andere dierenpark. Ouwehands en burger zoo zijn we ook al aantal keren geweest.

Willen ook nog een keer naar de dierentuin in Munster.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 22:28 



 
Profiel   

PeeltjE schreef
Ik ben in Wildlands, Burgers zoo en Ouwehands dierenpark al eens geweest in het verleden. Volgende week gaan we met de kinderen naar diergaarde Blijdorp in Rotterdam. We wonen allesbehalve in de buurt, dus nacht ervoor daar ook overnachten in een hotel, nooit eerder geweest, lijkt me erg leuk! Iemand hier al eens bij Diergaarde Blijdorp geweest?

Ook hier een klein stukje over de grens Duitsland in heb je nog Tierpark Nordhorn, leuke kleinschalige dierentuin. En een stukje verder de dierentuin in Osnabrück, die is echt heel groot, wel erg mooi gemaakt in de bossen.


Het is lang geleden dat ik in Blijdorp ben geweest, dus er is vast veel veranderd. Maar wat ik daar echt ontzettend gaaf vond waren de wolven.
In Artis waren de wolven nooit te zien, omdat ze schuw zijn, maar in Blijdorp had het wolven verblijf een grote glazen wand. Het leek erop dat de wolven zich daar prettig en veilig voelden. Je zag ze ravotten met elkaar als een stel jonge honden. Als liefhebber van wolven vond ik dat echt prachtig.
Maar ik durf dus niet te zeggen of dit nu nog zo te zien is. Misschien dat iemand die recenter is geweest dit weet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 22:43 



 
Profiel   

In GaiaZoo kan je de wolven heel goed zien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 22:49 



 
Profiel   

PeeltjE schreef
Ik ben in Wildlands, Burgers zoo en Ouwehands dierenpark al eens geweest in het verleden. Volgende week gaan we met de kinderen naar diergaarde Blijdorp in Rotterdam. We wonen allesbehalve in de buurt, dus nacht ervoor daar ook overnachten in een hotel, nooit eerder geweest, lijkt me erg leuk! Iemand hier al eens bij Diergaarde Blijdorp geweest?

Ook hier een klein stukje over de grens Duitsland in heb je nog Tierpark Nordhorn, leuke kleinschalige dierentuin. En een stukje verder de dierentuin in Osnabrück, die is echt heel groot, wel erg mooi gemaakt in de bossen.

Wolven zitten er al heel lang niet meer in blijdorp nadat ze een wolf van de roedel hebben moeten laten inslapen.
Voor de rest vind ik het een erg mooie dierentuin(ook abonnement ) er is nu ook een klein baby olifantje heel schattig en bij de rode panda,s zit ook een kleine die geen baby meer is maar nog wel klein te herkennen aan zijn korte staartje.
Flamingo,s hebben een nieuw verblijf wat erg mooi is, er zit momenteel nog 1 ijsbeer de andere is ingeslapen en is sprake dat deze ijsbeer die er nu zit weg gaat of er moet een andere ijsbeer uit een andere zoo komen.
Stokstaartje in het begin hebben ook kleintjes ook erg leuk!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 22:54 



 
Profiel   

Ik/wij zijn ook dierentuin liefhebbers. Gaan er graag heen om lekker te wandelen en elke x weer wat nieuws te ontdekken.

Vandaag in Ouwehands geweest en de dieren waren heerlijk actief vandaag. De wolven lieten zich goed zien, en de panda’s waren echt mega cute aan het spelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 22:54 



 
Profiel   

nardxash schreef
PeeltjE schreef
Ik ben in Wildlands, Burgers zoo en Ouwehands dierenpark al eens geweest in het verleden. Volgende week gaan we met de kinderen naar diergaarde Blijdorp in Rotterdam. We wonen allesbehalve in de buurt, dus nacht ervoor daar ook overnachten in een hotel, nooit eerder geweest, lijkt me erg leuk! Iemand hier al eens bij Diergaarde Blijdorp geweest?

Ook hier een klein stukje over de grens Duitsland in heb je nog Tierpark Nordhorn, leuke kleinschalige dierentuin. En een stukje verder de dierentuin in Osnabrück, die is echt heel groot, wel erg mooi gemaakt in de bossen.

Wolven zitten er al heel lang niet meer in blijdorp nadat ze een wolf van de roedel hebben moeten laten inslapen.
Voor de rest vind ik het een erg mooie dierentuin(ook abonnement ) er is nu ook een klein baby olifantje heel schattig en bij de rode panda,s zit ook een kleine die geen baby meer is maar nog wel klein te herkennen aan zijn korte staartje.
Flamingo,s hebben een nieuw verblijf wat erg mooi is, er zit momenteel nog 1 ijsbeer de andere is ingeslapen en is sprake dat deze ijsbeer die er nu zit weg gaat of er moet een andere ijsbeer uit een andere zoo komen.
Stokstaartje in het begin hebben ook kleintjes ook erg leuk!!


Vandaag in Blijdorp geweest. Voor het eerst sinds 8 jaar. Best leuk om weer eens te zijn.

Ik vond de ijsbeer alleen wel heel sneu. We hebben er een paar minuutjes staan kijken en het dier minimaal 8x hetzelfde rondje zien zwemmen. Waarbij hij half uit het water klom en zichzelf weer achterover het water in liet vallen.

Heel eerlijk snap ik de reacties van de eerste pagina wel. Ik heb me vandaag meerdere keren afgevraagd of het nu zo nodig moet, zo’n dierentuin. Al doen ze ongetwijfeld ook goede dingen qua onderzoeken, fokprogramma’s, ondersteuning, etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 23:19 



 
Profiel   

Wildlands en Blijdorp staan ook nog hoog op mijn to do lijstje.
Lastige is dat het behoorlijk ver weg is voor mij en ik dan iets moet regelen voor de paarden/ hond ...

Iemand een goed idee voor een park waar ze veel grote vogels hebben, zoals haviken etc? En deze niet achter gaas/ een net zitten (dat fotografeert echt bagger)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 08:45 



 
Profiel   

Blijdorp kon je voor covid dicht bij de maraboe's en de gieren komen, was een inloophok. En je hebt daar natuurlijk de vrije vogel show. Hoe dat nu zit weet ik niet precies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 08:59 



 
Profiel   

Amersfoort heeft een grote volière waar marabu's en gieren vliegen. Ook zijn daar pelikanen. Daar loop je dan tussen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 09:10 



 
Profiel   

In Blijdorp gaan de doorloop-verblijven ook weer open! Zo is het verblijf van de Maki’s ook alweer open!

Helaas is leeuwin Bente wel overleden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 09:15 



 
Profiel   

Wij gaan ook heel graag naar dierentuinen. Wij hebben een abbo op overloon en dierenrijk, ook omdat die dichtbij zitten en er naast dieren kijken ook veel te spelen valt, dus in plaats van de speeltuin gaan wij vaker even een paar uurtjes daarheen.

Wij hebben wel al heel veel nederlandse dierentuinen gezien, maar nog niet allemaal :)

Favoriet tot nu toe is pairi daiza in belgie, maar volgende keer dat we daarheen gaan willen we daar overnachten want het is echt een pokke eind rijden, plus, als je echt alles goed wilt bekijken op je gemak en ook nog zoals wij mooie foto's wilt maken heb je aan 1 dag eigenlijk niet genoeg.

Ik zag m nog niet voorbij komen; Zoo Veldhoven is ook leuk, oorspronkelijk begonnen als papegaaienopvang maar inmiddels uitgebreid (wel met name opvang dieren volgens mij) en voor een paar euro krijg je nootjes mee en een voerstokje en mag je de papegaaien voeren. Heel leuk voor kinderen, maar je ziet wel dat het geen dierentuin is die veel geld verdient. Het is vrij sober allemaal en het kan nog weleens gebeuren dat er bijvoorbeeld in de roofvogelverblijven onkruid tot aan je oksels staat. Maar daar hebben de vogels zelf natuurlijk weinig last van :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 09:17 



 
Profiel   

heerlijk zon abbo. Lekker last minute net weer een tijdslot gereserveerd, ik ga om 11:30 weer naar Burgers Zoo _O-
Zo lekker dagjes uit, gewoon echt even vakantie

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 10:01 



 
Profiel   

Bo_San schreef
heerlijk zon abbo. Lekker last minute net weer een tijdslot gereserveerd, ik ga om 11:30 weer naar Burgers Zoo _O-
Zo lekker dagjes uit, gewoon echt even vakantie


Kom je ook in de ocean? Ik werk daar :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 10:09 



 
Profiel   

Anouk_H schreef
Bo_San schreef
heerlijk zon abbo. Lekker last minute net weer een tijdslot gereserveerd, ik ga om 11:30 weer naar Burgers Zoo _O-
Zo lekker dagjes uit, gewoon echt even vakantie


Kom je ook in de ocean? Ik werk daar :D


O dan ga ik die reserveren, dat moet geloof ik en ik trek mijn ‘Sandra Heesbeen Photografie’ polo aan, kan je mij herkennen. Ik zal laten weten hoe laat ik er ben. Moet je mij maar zoeken _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 10:12 



 

Wennii schreef
Wij gaan ook heel graag naar dierentuinen. Wij hebben een abbo op overloon en dierenrijk, ook omdat die dichtbij zitten en er naast dieren kijken ook veel te spelen valt, dus in plaats van de speeltuin gaan wij vaker even een paar uurtjes daarheen.

Wij hebben wel al heel veel nederlandse dierentuinen gezien, maar nog niet allemaal :)

Favoriet tot nu toe is pairi daiza in belgie, maar volgende keer dat we daarheen gaan willen we daar overnachten want het is echt een pokke eind rijden, plus, als je echt alles goed wilt bekijken op je gemak en ook nog zoals wij mooie foto's wilt maken heb je aan 1 dag eigenlijk niet genoeg.

Ik zag m nog niet voorbij komen; Zoo Veldhoven is ook leuk, oorspronkelijk begonnen als papegaaienopvang maar inmiddels uitgebreid (wel met name opvang dieren volgens mij) en voor een paar euro krijg je nootjes mee en een voerstokje en mag je de papegaaien voeren. Heel leuk voor kinderen, maar je ziet wel dat het geen dierentuin is die veel geld verdient. Het is vrij sober allemaal en het kan nog weleens gebeuren dat er bijvoorbeeld in de roofvogelverblijven onkruid tot aan je oksels staat. Maar daar hebben de vogels zelf natuurlijk weinig last van :')

Pairi daiza is idd ook gaaf! Zijn we 2 jaar terug geweest. Alleen jammer dat het zo'n eind rijden is.

Als de corona ellende voorbij is, willen we graag weer een keer heen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 10:45 



 
Profiel   

Prairi daiza gaat op het lijstje na al dat lovende commentaar van iedereen...

Ik zie beekse bergen bij niemand voorbij komen...ik ben daar juist erg fan van

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 10:54 



 
Profiel   

Landgoed Hoenderdaell is ook leuk(Anna Paulowna)
Mijn zoon werkt daar,en volgt daar ook zijn opletten. Ze zijn daar ook verblijven aan het vernieuwen en verbeteren. Stichting leeuw zit daar ook, en s.o.s dolfijn komt daar ook.
Daarnaast hebben ze ook een reservaat in Afrika en worden leeuwen die dat redden daar naar toe gebracht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 11:27 



 
Profiel   

Pairi daiza heb ik al eerder aangehaald en écht het mooiste park wat ik tot nu toe heb gezien.
Ik heb ook daar overnacht want 1 dag is véél te kort. De overnachting is behoorlijk prijzig maar als je twijfelt .. het is zó de moeite waard.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 12:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 7 [ 171 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen