Dierentuin liefhebbers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Texas02

Berichten: 4639
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 14:31

Is P2 ook betaald dan? Of gratis?

wendy1987

Berichten: 6933
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 18:44

Betaald, maar.. ze staan daar alleen te controleren als het drukke dagen zijn. Ik heb een parkeer abbo, dus maak me nooit druk, maar daar kan je dus prima gratis parkeren in theorie op rustigere dagen.
Ik ga niet echt in de weekenden, dus weet niet of ze er dan altijd staan.
Maar dan is het bij oprijden. Eraf is geen controle / slagboom

Siggislief

Berichten: 14015
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 19:42

Ik ben afgelopen Vrijdag in Dierenpark Amersfoort geweest, heerlijk weer..Not. :')
Maar het was wel heel leuk en gezellig, de meeste dieren zaten wel binnen door het slechte weer of waren er niet.

En binnenkort staat Ouwehands ook nog in de planning.

Heb 1,5 jaar geleden gezegd dat ik naar 3 verschillende dierentuinen wil omdat ik gewoon niet wist wat ik voor mijn verjaardag wou hebben. :)

3 keuzes waren Burgers' Zoo, Dierenpark Amersfoort & Ouwehands Dierenpark.

En ben nog eens van plan om naar Artis te gaan (woon er vlakbij) om eens naar het nieuwe verblijf van de Leeuwtjes te bekijken.

Texas02

Berichten: 4639
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 20:00

wendy1987 schreef:
Betaald, maar.. ze staan daar alleen te controleren als het drukke dagen zijn. Ik heb een parkeer abbo, dus maak me nooit druk, maar daar kan je dus prima gratis parkeren in theorie op rustigere dagen.
Ik ga niet echt in de weekenden, dus weet niet of ze er dan altijd staan.
Maar dan is het bij oprijden. Eraf is geen controle / slagboom


Moet je vooraf betalen voor parkeren dan, dat ze bij het oprijden controleren?

Temeraire

Berichten: 3532
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 21:20

Dank voor de reacties! :)
Het was leuk! Aquarium was open. We hebben gespeurd naar de reuzenkraak maar helaas niet gezien.

Panda's waren ook weer erg leuk :)

wendy1987 schreef:
Ja p2 kan gewoon. Ik parkeer echt altijd daar, want dat is gewoon verhard ipv al die kuilen op de p1.. drama die parkeerplaats haha.

Er zit geen slagboom bij p2. Die is altijd vrij toegankelijk


Bedankt! :) Het is gelukt, heb hier geparkeerd en dat was ideaal. Kon de auto mooi blijven staan toen we nog wat gingen eten.

Hier moet je inderdaad vooraf bij de parkeerwacht betalen.

Binnenkort weer een keertje terug, als de koala's er zijn!

Ilse_123

Berichten: 3772
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 21:35

Ik moet binnenkort ook maar weer eens een rondje doen. Amersfoort al lang niet geweest en Ouwehands ook niet, maar dan wacht ik wel even op de koala’s. Reuzenkraak lijkt me erg gaaf om te zien, jammer dat hij er niet was vandaag.

Ik moet ook wel bekennen dat ik de laatste tijd nogal makkelijk ingesteld ben en het met een peuter en baby dichter bij de deur houd, dus eindeloos Beekse Bergen, Dierenrijk, Zooparc en Blijdorp. Dierenrijk krijgt voor de zomer nog wel een nieuw tijgerverblijf met waterspeeltuin, dat is dan met een peuter ook wel fijn op de hete dagen.

wendy1987

Berichten: 6933
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 23:25

Ja vooraf betalen. Maar op rustige dagen staat er niemand..

Texas02

Berichten: 4639
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 23:27

Dat is wel goed om te weten!

Escada

Berichten: 3857
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 07:47

Leuk topic :D

Ik werk zelf in de dierentuin als dierenverzorger dus ik ben natuurlijk een dierentuin liefhebber :j

Paira Daiza staat hoog op mijn lijstje, en Gaia zoo en Aquazoo om te bezoeken

Texas02

Berichten: 4639
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 08:07

Aquazoo moeten ze me echt voor betalen, wil ik daar nog een keer naartoe gaan. Dat vond ik echt vreselijk saai. Wel al best lang geleden (ik denk zo'n 10 jaar geleden), dus wellicht is het intussen verbeterd.

Wat ook heel leuk was, was Mondo Verde in Landgraaf. Daar ben ik een keer geweest toen we een weekje Limburg deden. Het is wel meer dan alleen een dierentuin, er zijn ook attracties. Maar deze zijn wel gescheiden van de dieren.

Is dierenpark Hoenderdaell eventueel de moeite waard? In mei ga ik met mijn moeder een paar daagjes naar Julianadorp, en geen idee of we er aan toe komen,maar ik zag deze dierentuin op google.

dalena

Berichten: 3124
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 10:12

Escada schreef:
Leuk topic :D

Ik werk zelf in de dierentuin als dierenverzorger dus ik ben natuurlijk een dierentuin liefhebber :j

Paira Daiza staat hoog op mijn lijstje, en Gaia zoo en Aquazoo om te bezoeken


Ik dacht even spieken waar je dan woont. Maar dan zal je in Burgers Zoo werken denk ik :D is mijn favoriete dierentuin!

Pairi Daiza staat hier ook op mijn lijstje. Ik hoor wel dat je echt meerdere dagen zou moeten gaan

Escada

Berichten: 3857
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 10:15

Ik heb wel gewerkt in Burgers Zoo op de Rimba/Mensapen maar nu in de Apenheul :j

Exitium

Berichten: 7152
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 10:26

Pairi Daiza is wel in één dag te doen. Ben er een paar keer geweest, meestal was ik rond 11:00 - 11:30 daar (ruim drie uur rijden vanaf hier door de spits) en stapte om 17:30 - 18:00 weer in de auto. Is met afstand m'n favoriete dierentuin :)

dalena

Berichten: 3124
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 10:28

Escada schreef:
Ik heb wel gewerkt in Burgers Zoo op de Rimba/Mensapen maar nu in de Apenheul :j

Oh dat is ook leuk!
Als kind is mijn fopspeen toen afgepakt door een aap, haha. Ik was wel direct van mijn speen af dus scheelde weer gedoe voor mijn ouders :+

dalena

Berichten: 3124
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 10:30

Exitium schreef:
Pairi Daiza is wel in één dag te doen. Ben er een paar keer geweest, meestal was ik rond 11:00 - 11:30 daar (ruim drie uur rijden vanaf hier door de spits) en stapte om 17:30 - 18:00 weer in de auto. Is met afstand m'n favoriete dierentuin :)

Ja toch wel? Heb je dan ook tijd om even wat te eten en foto's te maken?

Volgens mij is het voor ons iets van 2 uur rijden. We rijden er iedere keer langs als we naar Disney gaan :o

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14474
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 12:09

Ik zou persoonlijk voor Pairi Daiza wel twee dagen rekenen. In ieder geval, als je van fotograferen houdt en graag wat langer de tijd neemt voor een goede foto of nog een keer langs een verblijf wil lopen als een dier eerder sliep bijvoorbeeld.
Wij zijn vorig jaar in september ook 2 dagen geweest en dat was van begin tot sluit. :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110722
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 12:31

Voor ons is Pairi Daiza ook ruim twee uur rijden.
Ik wil er ook nog graag een keer heen, maar dan wel op een moment dat er geen schoolvakanties etc zijn.

Temeraire

Berichten: 3532
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 15:53

Ik zou ook graag een keer naar Pairi Daiza gaan.
Dan wel 2 dagen, voor mij wordt het echt een te lange dag om heen en weer te rijden. Dan loop ik ook niet meer fijn rond, als ik weet dat ik dezelfde avond nog een paar uur terug moet.
Kennissen hebben er trouwens ooit erg lang in de file gestaan, het laatste stuk is kennelijk over een dorpsweg oid en die stond toen helemaal vast. Schijnt vaker te gebeuren dus dat is ook wel iets om rekening mee te houden.

Met hotel erbij is het wel gelijk een kostbaar tripje, maar wel een keer de moeite denk ik.

Ilse_123

Berichten: 3772
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 16:06

Texas02 schreef:
Aquazoo moeten ze me echt voor betalen, wil ik daar nog een keer naartoe gaan. Dat vond ik echt vreselijk saai. Wel al best lang geleden (ik denk zo'n 10 jaar geleden), dus wellicht is het intussen verbeterd.

Wat ook heel leuk was, was Mondo Verde in Landgraaf. Daar ben ik een keer geweest toen we een weekje Limburg deden. Het is wel meer dan alleen een dierentuin, er zijn ook attracties. Maar deze zijn wel gescheiden van de dieren.

Is dierenpark Hoenderdaell eventueel de moeite waard? In mei ga ik met mijn moeder een paar daagjes naar Julianadorp, en geen idee of we er aan toe komen,maar ik zag deze dierentuin op google.



Aquazoo is 9 jaar geleden overgenomen door Libema (ook eigenaar van Beekse Bergen, Dierenrijk en Zooparc) toen ze failliet gingen, dus daar is de afgelopen 10 jaar flink wat veranderd en nu wel degelijk de moeite waard… maargoed, aangezien ik er zelf voor werk ben ik wel iets bevooroordeeld.

maj0

Berichten: 6599
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 16:58

Hoi mag ik me hier ook melden!

Ik vind dierentuinen ook echt leuk om heen te gaan!
Mooiste dierentuin tot nu toe vind ik toch wel de dierentuin in Valencia
Even paar foto's van paar jaar terug

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik zou nog graag keer naar Aqua Zoo Leeuwarden gaan, en ook naar de dierentuin in Antwerpen helaas is dat voor ons te ver rijden vanaf hier.

Ken iemand hier Dierenrijk bij Eindhoven? En is dat wat?

Ilse_123

Berichten: 3772
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 17:09

Valencia is prachtig! Dierenrijk is leuk, niet zo groot en qua collectie ook niet super bijzonder, maar openen eind mei een nieuw tijgerverblijf en ze hebben momenteel een jong ijsbeertje.

Texas02

Berichten: 4639
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 17:46

Ilse_123 schreef:
Texas02 schreef:
Aquazoo moeten ze me echt voor betalen, wil ik daar nog een keer naartoe gaan. Dat vond ik echt vreselijk saai. Wel al best lang geleden (ik denk zo'n 10 jaar geleden), dus wellicht is het intussen verbeterd.

Wat ook heel leuk was, was Mondo Verde in Landgraaf. Daar ben ik een keer geweest toen we een weekje Limburg deden. Het is wel meer dan alleen een dierentuin, er zijn ook attracties. Maar deze zijn wel gescheiden van de dieren.

Is dierenpark Hoenderdaell eventueel de moeite waard? In mei ga ik met mijn moeder een paar daagjes naar Julianadorp, en geen idee of we er aan toe komen,maar ik zag deze dierentuin op google.



Aquazoo is 9 jaar geleden overgenomen door Libema (ook eigenaar van Beekse Bergen, Dierenrijk en Zooparc) toen ze failliet gingen, dus daar is de afgelopen 10 jaar flink wat veranderd en nu wel degelijk de moeite waard… maargoed, aangezien ik er zelf voor werk ben ik wel iets bevooroordeeld.


Oh echt? Dat wist ik niet! Dan zal ik binnenkort in ieder geval eens op de website kijken, want Aquazoo is qua afstand wel goed te doen.

wendy1987

Berichten: 6933
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 18:29

Vandaag weer even 2uurtjes in ouwehand geweest. Heerlijk rustig! Had voor de verandering weer eens op P1 geparkeerd en weet weet waarom ik dat nooit doe :')
Wat een kuilen.
Ooit wel eens klacht over gemaakt, maar schijnbaar huren ze t en mogen ze er niets mee verder.
Drama plek.. dus voortaan weer lekker op P2.
Wel weer lekker in alle rust dieren gekeken, de maki's waren erg geïnteresseerd in mn 2 teckeltjes haha.
Blijft leuk te zien die interactie

Texas02

Berichten: 4639
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 22:24

Is Pairi Daiza echt iets bijzonders eigenlijk? Omdat zoveel mensen er naartoe willen, en ook nog twee dagen?
Laatst bijgewerkt door Texas02 op 22-04-24 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13183
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 22:27

Pairi Daiza is echt een hele mooie dierentuin. Voor mij wel de mooiste waar ik geweest ben. Als het dichterbij was zou ik er zeker vaker heen gaan.

Naar Ouwehands wil ik ook weer een keer als de koala's te zien zijn.