Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 35 van de 57 [ 1422 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 57  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

 
Profiel   

Oh jee... :') De mijne zou daar ook niet happy van worden haha, grappig dat Bacardi zich er niets van aantrekt, integendeel... :P Lekker veel poetswerk haha. _O-
Dat fluo vestje is super handig! Ik heb ook overwogen om zoiets aan te schaffen, alleen is mijn haar zo verschrikkelijk lang, dat niemand de tekst zal kunnen lezen. :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-19 21:41 



 
Profiel   

Gepaneerd paard en hele natte voeten. Ik kan me voorstellen dat het momenteel iets minder is voor een ieder. Het blijft vast niet zo nat, da's dan wel weer een voordeel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-19 22:09 



 

De les van vandaag werd helaas weer verschoven. Had al een week niets meer met Quick gedaan, moest dus echt met hem aan de slag. Toen vanavond er een berichtje kwam van het verzorgstertje, met de vraag wanneer ze nog eens mocht komen, dacht ik, laten we nog eens gaan wandelen. Zo gezegd, zo gedaan dus. Verzorgstertje heeft foto's genomen. Twijfelde om een fototopic te openen, maar heb geen zin in opmerkingen (heb mega losse kleding aan en lijk wel moddervet).

Quick begon weer aarzelend, heb even aan mijn verzorgster de zweep gevraagd en toen ging hij als een trein. Om op de heide te komen, moesten we door nadars. Had even een kleine aarzeling, maar na wat snuffelen aan het ijzer, ging hij er netjes door. Op de heide was hij lekker relax. Hij wachtte niet op zijn maatje, dus liet ik hem regelmatig even stoppen. Meneer was opmerkelijk rustig, moest hem amper inhouden en heb dus met een lekker lang teugeltje gereden.

Langs de baan.

[ img ]

Even poseren


[ img ]

[ img ]

2 blije eieren


[ img ]

[ img ]

Terug naar huis

[ img ]

Fier op mijn ventje


[ img ]


Ik hou zo enorm veel van dit ventje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-19 21:25 



 
Profiel   

Wat fijn dat het zo goed gaat, lekker genieten en samen grenzen verleggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-19 11:13 



 
Profiel   

Wat heerlijk, zo'n min of meer onverwacht buitenritje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-19 11:29 



 
Profiel   

Hihi je hebt hem net zadelmak en je gaat de hei op :D respect hoor, de meesten mensen gaan eerst een tijd in de bak :) hahahahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-19 14:50 



 
Profiel   

Leuke foto's! Ik kan me voorstellen dat het genieten is. <3
De kleine Quick is plots zo snel groot geworden... _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-19 17:26 



 

Mer1980 schreef
Hihi je hebt hem net zadelmak en je gaat de hei op :D respect hoor, de meesten mensen gaan eerst een tijd in de bak :) hahahahaha


Ik heb geen bak, dus ik heb niet veel andere keuze. Maar ik klaag niet hoor. :+

Vanmorgen na het voeren, stond Quick op mij te roepen. Hij wilde duidelijk actie.


[ img ]

Ik had helaas de late shift, dus konden we niet op pad.

Tijdens mijn pauze zag ik dat ik een appje van mijn vriend had. Mijn kereltjes waren lekker aan het zonnen. Zo jammer dat ik zelf niet thuis was, had er graag bij gekropen.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-19 22:06 



 
Profiel   

Oh dat is nog eens een heerlijk uitzicht <3 daar zou ik ook bij willen liggen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 19:53 



 

Vanmorgen was de dierenarts hier voor de tanden van Macho en Bacardi. Quick moest natuurlijk weer alle aandacht opeisen, dus moest ie achter een draadje. Gelukkig had vriendlief daar wat graszoden gedropt, dus was er wat afleiding.

De DA van deze morgen is niet mijn vaste DA. Ze heeft geen andere Rocky's in haar praktijk, maar wel TWH. Volgens haar is Quick qua bouw en karakter hetzelfde als een TWH, is ook niet de eerste keer dat zij deze opmerking maakt. 4 à 5 generaties terug, heeft Quick TWH in zijn bloed, echt wel interessant dat dat zich nu blijkbaar toont.

We hadden het heel toevallig over het gewicht van Bacardi en ik vroeg me af hoeveel Quick nu zou wegen. Ze schatte hem op 475kg, ik flirt dus met de 20% grens, maar ga er gelukkig niet over. Heb wel even nagevraagd of hij een half uurtje per week belast mag worden en heb hiervoor groen licht gekregen.

Ik heb haar ook de rij foto's van vorige week laten zien, vond ze super. Ze zei ook dat Quick er heel relax uit zag, alsof hij al jaren bereden werd. Ik zou met iemand uit de buurt op stap kunnen gaan, maar deze persoon heeft een ouder paard. DA vindt dat ik Quick eerst op zijn tempo moet leren om zijn balans te vinden, voor ik van hem ga vragen om sneller of trager te stappen. Voorlopig gaan we dus alleen naar buiten (of het verzorgstertje gaat mee met de shet). Quick heeft in ieder geval mega zin om op wandel te gaan, hij wilde zonet met mij mee de postzegel uitglippen. Meneer moet geduld hebben tot straks, vanavond staat een wandeling aan de hand met hem en Macho + verzorgster gepland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-19 15:21 



 

Vandaag een speelgoedje voor Quick gekocht.

[ img ]

[ img ]

Lang kon hij er niet mee spelen,want we gingen wandelen. *\o/*

Toen we vertrokken,stond er een paar huizen verder een vrachtwagen met draaiende motor. Een ideaal leermoment, dus ik met Quick daar naartoe. Quick was heel nieuwsgierig en bleef super kalm. De chauffeur was zelf ook verrast door de reactie.

Daarna gingen we op weg naar de heide en kwamen we nog een tractor tegen en ook hier reageerde hij heel rustig op.

Eens we op de heide waren, was hij opvallend kalm. Hij hield veel meer rekening met mij als anders en deed veel harder zijn best om zijn tempo aan mij aan te passen. Dit ben ik dus totaal niet gewend, meestal moet ik hem continu achteruit zetten. Ik ben echt mega blij met deze ommekeer. Quick had vandaag ook geen zin om snel naar huis te gaan en gaf spontaan aan dat hij nog een eindje verder wilde wandelen.

Volgens mijn hoefsmid heeft Quick suoer goede voeten en mag hij geen problemen met de keien die op de heide liggen. Quick denkt daar dus anders over.

[ img ]

En nee, hij mag niet door de heide lopen, maar toen ik het opmerkte, stond ie op een stuk waar de kant echt te stijl was om hem terug omlaag te halen.

Quick is ook gefascineerd door de hondenwei, als we die kant opgaan, moet hij altijd even stoppen om naar de spelende honden te kijken.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-19 21:26 



 
Profiel   

Hij is wel heerlijk attent he <3 fijn dat het zo goed ging!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-19 13:20 



 

We hebben afgelopen week niet veel getraind, mijn schouder speelde serieus op. Maar we hebben wel lekker gekroeld.
[ img ]

En het was even grote liefde tussen Bacardi en Quick.

[ img ]

Vandaag was het dan het ideale weer om nog eens op stap te gaan. Deze keer zonder Macho. En als we alleen gaan, is er op straat toch meer aarzeling. Had eraan gedacht om de zweep mee te nemen en had ze toch even nodig, omdat meneer zijn achteruit weer begon te oefenen zonder dat ik het vroeg (en weeral in het midden van een kruispunt). Eens ik hem daar door had, ging hij weer als een trein. Ik heb wederom lekker met een lange teugel kunnen rijden. Quick heeft wel problemen met de kiezels op de heide, hoefsmid zegt nochtans dat hij super goede voeten heeft.

Omdat ie zo rustig was, toch eventjes gefilmd. Wie zin heeft, het staat openbaar op mijn fb.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 1312345482

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-19 22:42 



 
Profiel   

Ach, de boog hoeft niet altijd gespannen te staan toch? :D Lekker knuffelen is ook altijd leuk.
Leuk filmpje zeg! :D Het ziet er heerlijk relax uit, wetende dat het pas zijn 3e keer is! :wow:
Jammer van de steentjes... Ik zit een beetje met hetzelfde. De kleintjes heeft Aliaa niet zoveel last van, maar als ze wat groter zijn, stapt ze er wel pijnlijk op, hoewel onze hoefsmid ook zegt dat ze hele goede voeten heeft. Ik zou het zonde vinden om er ijzers onder te zetten, maar hoefschoenen lijken me ook niet ideaal eigenlijk. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-19 22:49 



 
Profiel   

Lekker toch, gewoon een beetje tutten en teuten en samen genieten van het mooie weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-19 23:13 



 

Retjethorse schreef
Ach, de boog hoeft niet altijd gespannen te staan toch? :D Lekker knuffelen is ook altijd leuk.
Leuk filmpje zeg! :D Het ziet er heerlijk relax uit, wetende dat het pas zijn 3e keer is! :wow:
Jammer van de steentjes... Ik zit een beetje met hetzelfde. De kleintjes heeft Aliaa niet zoveel last van, maar als ze wat groter zijn, stapt ze er wel pijnlijk op, hoewel onze hoefsmid ook zegt dat ze hele goede voeten heeft. Ik zou het zonde vinden om er ijzers onder te zetten, maar hoefschoenen lijken me ook niet ideaal eigenlijk. :=


Ik sta ook niet te springen om ijzers. Hopelijk went hij eraan door meer buiten te gaan. Ben wel aan het twijfelen of ik hem nu echt al alle weken ga rijden. Hij is heel relax, maar je merkt wel dat het voor hem werken is. Gisteren zweette ie zelfs een beetje na de rit. Ik besef dat hij niet van poedersuiker gemaakt is, maar wil hem ook niet overvragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-19 09:52 



 
Profiel   

Gisteren was het heel warm en windloos. Met nog best wat winterhaar ga je zweten.

Goed blijven kijken en voelen. Je doet ‘t goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-19 09:54 



 

Maflinger_S schreef
Gisteren was het heel warm en windloos. Met nog best wat winterhaar ga je zweten.

Goed blijven kijken en voelen. Je doet ‘t goed.


Dat Quick er zo iel uit ziet, helpt me ook niet echt. Zo op zicht zou ik hem nog een jaar laten staan. Ware het niet dat hij er mentaal echt wel klaar voor is. Gisteren draaide hij zich van me af, toen hij zijn halster zag. Toen ik even later met zijn bit er stond, deed ie spontaan zijn hoofd omlaag en nam zijn bit vlot aan. Hij was super enthousiast toen ik de draad open deed. Dat ie even moest blijven staan om mij te laten opstappen, was weer wat minder leuk. Wachten is niets voor hem.

En het helpt ook niet dat meer en meer mensen beginnen te roepen dat het een misdaad is om op een paard te stappen dat nog geen 6 is. Als ik op bepaalde artikels de commentaren lees, dan ben ik echt wel een beul in de ogen van die mensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-19 11:46 



 
Profiel   

Dan ben ik ook een beul hoor, want ik stap ongeveer wekelijks op Aliaa, die in juni pas 4 wordt. Als ik erop zit is het ongeveer 5 minuutjes, en echt maximum 10 minuten... Er zijn ook mensen die zeggen dat je vroeg genoeg moet beginnen met (voorzichtig) te belasten zodat het lichaam zich daarop kan aanpassen. Dat vind ik ergens ook logisch klinken. Quick geeft duidelijk aan dat hij het leuk vindt, dus waarom zou het niet kunnen dan? Het is niet zo dat je al uren aan het werk bent met hem toch? Hoe lang en vaak ga je wandelen met hem? Een keer per week iets van 30 minuten? En dan enkel wat stap en tölt? Wat je ook altijd nog zou kunnen doen is halverwege de wandeling afstappen en te voet verder gaan als je denkt dat het voldoende lang geweest is voor Quick.

Ik denk vooral dat het belangrijk is wat je van je paard vraagt op jonge leeftijd, samen met hoe vaak en hoe lang je dat vraagt. Ga je echt al alle gangen trainen of hou je het voorlopig nog bij stap/tölt en eventueel eens een drafje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-19 12:27 



 
Profiel   

Wanneer ik Twirre vraag om gewoon rond mij heen te stappen, Twirre en ik zijn terug grondwerk aan het doen met als doel rust, rust en nog eens rust.
Zelfs dan zweet Twirre, dus ik denk dat het niet zo gek is dat Quick zweet. Jij voelt je paard het beste aan. Samen de wereld ontdekken is best ok. Stap voor stap, je bent goed bezig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-19 10:22 



 

@Retjethorse: op dit moment stappen we alleen. De eerste keer had hij een hoger tempo, maar nu snapt hij dat ik enkel wil stappen, voorlopig blijft het daar ook bij. Denk dat we tussen het half uur en de 45 min op stap zijn.

@ Manadeluca: fijn dat je terug met Twirre aan het werk bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-19 16:26 



 

Quick is een echte puber, alles is saai. Gisteren gingen we aan de hand wandelen, wat hij nog wel leuk vond. Maar vandaag kon niets hem nog boeien. Hij wilde niet meewerken tijdens de grondwerk oefeningen, enkel kroelen was OK en ook aan de longe kreeg ik hem niet gemotiveerd. We hebben wel wat schriktraining gedaan, harde wind en een vuilniszak combineren is altijd leuk. Zo lang hij zijn neus in de zak kon duwen, vond hij het prima, de zak tegen zijn lijf, viel minder in de smaak.

Foto's en filmpjes op mijn fb.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 1312345482

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-19 19:53 



 

Gisteren wilde vriendlief met de hond op wandel en ik stelde voor om Quick mee te nemen. Tijdens de wandeling heb ik niet veel foto's kunnen nemen. Quick verdeelde zijn aandacht tussen grasjes zoeken en hondje pesten. Heb even mijn vriend met Quick laten wandelen. Gup moest, als een echte puber, eerst even de grenzen aftoetsen, eens die gesteld waren, was ie best braaf.


[ img ]

Mooi zicht zo. Nu mijn vriend nog op Quick krijgen en dan is Quick een echt familiepaard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-19 08:53 



 

Het is bloesemtijd! Tuurlijk moest ik een foto hebben met Quick onder onze Japanse kerselaar, dus eens lief naar mijn vriend gekeken en hem mijn gsm in de handen geduwd.
Mijn overbuur was met een mini tractor zijn groententuin aan het omploegen, afleiding voor Quick dus.

[ img ]

Tja, dan maar het leadrope kort houden.

[ img ]

Vandaag ben ik nog eens op gestapt en wat had Quick er zin in. Zonder aarzelen liep hij het straat op, om in snelle stap richting heide te trekken. Mijn vriend vertrok samen met ons voor een wandeling met de hond, maar zag ons tempo niet zitten. Hij vindt wel dat Quick heel veel rond kijkt en heel schuin loopt. Halverwege de weg naar de heide, hoorde ik mijn vriend plots roepen. Er was een zware tractor met oplegger de straat in gereden en het ding kletterde erop los. Ik kon gelukkig wel met Quick de berm in. Toen hij het gevaarte opmerkte, gingen de oren even plat en zijn kont ging er een paar passen onder, maar ik kon hem snel gerust stellen en omdraaien. De bestuurder was trouwens ook heel attent en vertraagde zodat er wat minder lawaai was. Zodra de tractor voorbij was, ging Quick er in versnelde pas achteraan, alsof ie hem wilde weg jagen.
Op de heide hebben we weer lekker met een lang teugeltje gelopen. Vandaag zaten we aan een kant waar we amper komen. Op het moment dat ik af wilde slaan om terug naar huis te gaan, gaf Quick aan dat hij nog verder rechtdoor wilde. Ik had ook nog wel zin, dus is de rit langer geworden als voorzien. Wat is het genieten als je zo'n kanjer hebt.

[ img ]

Thuis stonden Bacardi en Macho ongeduldig op hun vriend te wachten, niet dat Quick zich daar iets van aan trekt.

[ img ]

Tja, en wat is de beste beloning? Even lekker grazen natuurlijk.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 23:16 



 
Profiel   

Heerlijke update weer en hij is nu ook al tractor mak :D ideaal ;)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 15:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 35 van de 57 [ 1422 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 57  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen